• hans75

    do Reby mám předepsáno 15wt do spodních nohou a 5wt (cca 106 ml) do tlumící patrony. Rebu si servisuju sám, letos se chystám podruhé. Jednoduchá otázka: použil někdo do tlumiče „Shimano“ minerální olej do brzd? Oboje je minerální olej, ten do brzd asi nebude 5wt, ale je možná tak 2,5wt – což mi nevadí, že to bude živější. Budu první, nebo to tak někdo má?

    0 0
    • Atilla  

      Tak olej do brzd asi nebude to samé, bude víc pěnit, asi ti sežere těsnění a navíc je dražší.....

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu
      • hans75  

        kupovat olej do brzd právě nemusím, proto se ptám. Mám ho doma na polici dost, je to tento:

        https://www.koloshop.cz/…brzd-1l.html

        těsnění určitě žrát nebude, v brzdách jsou taky těsnění. Je to prostě minerální olej.

        Motorex samozřejmě dát můžu, ale to mi vlastně nic neřeší. Sice bude sedět viskozita, ale musím ho koupit a je to taky „neoriginál“.

        0 0
        • Atilla  

          „těsnění určitě žrát nebude“

          klidně to tam nalej:) Podle mě ti to sežere:)

          0 0
          • kyl  

            Kdysi jsem do tlumící patrony nalil tu zelenou kapalinu co je do Citroena(může se prej dát i do Shimano brzd),Do půl hodiny byla patrona tvrdá jak šutr,těsnění to naleptalo a přilepilo ke stěně.Musel jsem to silou vytrhnout.

            0 0
            • va-bo  

              S tím zkušenost nemám, ale tuhle náplň jsem dával do brzd Magura Luisa a tam to fungovalo bez problémů.

              0 0
              • kyl  

                Když je na to těsnění dělané,nebude problém.Jinačí to ale rozleptá.

                0 0
    • allrose  

      ve zkratce-do tlumení se dává olej se sníženou pěnivostí,do brzd se zvýšeným bodem varu…adt

      asi budeš první :))

      0 0
    • MirosPikos  

      2,5WT není problém, sám tak vozím. Ale jak psali kolegové – problém je v tom, co je to za olej. Prostě si nech někde odlít nebo kup Motorex a máš vystaráno.

      0 0
    • va-bo  

      Není olej Shimano jen 1wt ? Do spodních nohou je to jedno, jen maže futra. Jestli bude taky regulerně fungovat zavírání GATE???

      0 0
      • Atilla  

        Jedno to není. 1w ti nedělá mastný film

        0 0
        • va-bo  

          Všechny oleje tvoří mazací film. Ty řídké dokonce lepší, protože u hustých olejů se za nižších teplot film může trhat. Proto se v zimním období používá řidší olej do motorů, resp. olej s větším rozsahem viskozity. Navíc olej ve spodních nohách maže futra jen teoreticky, protože normálně steče do spodku nohou. Proto je dobré bika občas postavit na zadek.

          0 0
          • novas752  

            Ale různě odolný mazací film. Řídký olej to těsnění akorát seškrábne, hustý olej se na steně udrží spíš.

            0 0
            • va-bo  

              To je právě pověra. Každý mazaný materiál má na svém povrchu mikroskopické nerovnosti, do kterých se ten olej dostane. Ten řídší zcela logicky vyplní i ty nejmenší. Ve škole jsme dělali takový pokus: do nádoby nejdřív hrubší štěrk, pak jemnější štěrk, pak písek, pak voda. Co je nejřidší a co nejlíp vyplní nádobu? Ale to bylo před padesáti lety, teď v době internetu to je možná jinak.

              0 0
              • novas752  

                A proto se na mazání odpružení používají více vazké oleje než do tlumení a proto jsou oleje pro mazání různých posuvů obráběcích a manipulačních strojů také hodně vazké. Protože proč si nezvýšit odpor soustavy a nezhoršit mazací vlastnosti, když je vlastně ten méně vazký lepší (a navíc se snadněji čerpá)…

                0 0
                • va-bo  

                  Chlapci, co vás v těch školách učej. Odborník žasne, laik se divý. Oleje s vysokou viskozitou nebo vazelína se používají přece tam, kde by řídký olej vytekl. Tam, kde je potřeba mazání pro vysoké namáhání, se používají naopak oleje „řídké“ s nízkou viskozitou. Např. automobilové motory. Olej ve spodních nohách vidlic, pokud se k futrům, které jsou naopak nahoře, nedostane, tak je nemůže mazat, proto se tam dává mazací tuk (vazelína), který nesteče To je přece jasné. Jestli máte vzdělání z oboru strojního, měli byste vrátit školné.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Proč se podle tebe do všech vidlic kromě těch nejlevnějších dává olej a ne vazelína? Myslíš, že všichni výrobci by měli vrátit školný a za desítky let podnikání v oboru si nezjistili, jak fungujou maziva?

                    BTW, slyšels někdy o tzv. šplouchání? Jedná se o jev, díky kterýmu olej maže i futra, který jsou nahoře.

                    0 0
                  • Zdyn  

                    Mazací vlastnosti oleje nejsou jednoznačně spojeny s jeho viskozitou. Dva stejně viskózní oleje mohou mít výrazně odlišné parametry ohledně tvorby nosného mazacího filmu. A rozhodně řidší olej nemá automaticky lepší mazací vlastnosti než hustší, spíše naopak. Není pravda, že vyšší viskozita se používá jen tam, kde je problém s vytékáním oleje. Únosnost mazacího filmu viskóznějšího oleje je obvykle vyšší, oproti řidšímu olej.

                    Dále například motorový olej má výrazně lepší mazací schopnosti, než tlumičový o stejné viskozitě.

                    Ad. mazání horních futer: Obvykle s mazáním nebývá problém. Zkus si vyndat horní stíráky. Nepoteče ti při jízdě z vidlice olej? Řekl bych že jo.

                    1 0
                  • novas752  

                    Já mám teda futra mazaný čistě olejem a běhá to jak po másle, stará vidlice chodívala namazaná vazelínou mnohem hůř než když jsem jí předělal na olej. Hustý olej se tam dostane velice snadno – ulpí na vnitřních nohách a při návratu ho tam vnitřní nohy „vytáhnou“.

                    V oboru strojním se právě vzdělávám. Shodou okolností jsem zrovna dnes ráno měl cvičení v dílně a olej na mazání vedení a posuvů se viskozitou minerálu do brzd vážně moc nepodobá, to už má blíž k medu.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Tak se pěkně vzdělávejte. Až budete makat 43 let v oboru, pak můžeme podiskutovat. Ale to já už tady nebudu. Buďte rádi že jste mladí.

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Vynikající argumentáž:) „Sice vim hovno, ale o tom sem namachrovanější! A taky ste mladý.“

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • novas752  

                        Jo jo, už běžim pro nejméně vazký olej co seženu, ideálně ten do brzd, suchý futra přece nemohu dopustit! Fakt…

                        0 0
                      • pepek  

                        Tam, kde je potřeba mazání pro vysoké namáhání, se používají naopak oleje „řídké“ s nízkou viskozitou. Např. automobilové motory – a zcela náhodou tam ten řídký olej tlačí pumpa pod tlakem. Zatímco do převodovek patří hustý olej – není tam asi žádné namáhání.

                        0 0
                      • Atilla  

                        čeče mě stačilo udělat servis na pár vidlicích abych si v praxi zjistil jaké jsou efekty. Takže pokud nevíš po 43letech v oboru jak co funguje, tak máš kliku na zaměstnavatele:)

                        0 0
              • Atilla  

                Ale notak:)

                0 0
          • Pedro404  

            Takže když nepostavíš bike na zadek, tak vidlice bez oleje funguje podle tebe stejně jako s olejem?

            A proč se teda vyrábí hustší oleje?

            0 0
          • embi  

            Ale hovno, nevíš o čem mluvíš. Méně viskózní (ty řidší) oleje se teoreticky můžou používat v zimě kvůli tomu, aby je olejový čerpadlo snáže natáhlo nahoru k vačkám. K trhání olejového filmu dochází při vysokých teplotách oleje a tím jeho nižší viskozitě, tomu předcházíme použitím viskóznějších o­lejů…

            0 0
      • novas752  

        Do spodnich nohou bych teda brzdovej olej v zadnym pripade nedaval, ale klidne bych tam nalil jakejkoliv motorovej olej, ktery ma mnohem lepsi mazaci vlastnosti a cenu za litr jeste mnohem nizsi.

        0 0
        • exxonvaldez  

          To možná má,ale až se zahřeje na teplotu kterou ve vidli nikdy mít nebudeš.

          0 0
    • 01carbon  

      holinky nebo hodinky – dyk je to podobné :-)

      0 0
    • exxonvaldez  

      Tlumičovej olej Castrol ,0,5 l (na tři výměny) cca 130kč........­.............­...nevím proč vymejšlet pí....., ale každýho boj.

      Třeba tu: https://www.autodily-pema.cz/…tic-5w-500ml

      0 0
      • hans75  

        to není žádný boj. Potřebuju si oservisovat Rebu před sezónou. Vloni jsem koupil cca 120 ml butilku origo oleje za 125,– – to je ten 5wt do tlumení. Pak se ještě třeba 15wt do spodních nohou, ale jen trochu, takže toho mám od loňska dost. Nechce se mi dávat 130 Kč a ještě jít do obchodu, když bych asi mohl použít ten „Shimano“ olej do brzd, kterýho mám doma asi 3/4 litru a válí se mi tam bez užitku, protože smažit řízky na tom nejdou a do brzd potřebuju trochu. Je to olej, ne brzdová kapalina, a v brzdách Shimano mám taky gumový těsnění, takže nevím proč by to gumu mělo žrát. Dokonce barva je prakticky stejná, smrad podobný, chuť jsem nezkoušel… Ten do brzd bude asi o něco řidší.

        Prostě mě zajímá jestli to někdo použil, protože dát tam Motorex nebo Castrol mi přijde úplně stejný nápad. Podle mého selského rozumu, možná blbého, se ten olej do brzdy Shimano a olej do tlumiče nemůže vlastnostma zásadně lišit.

        0 0
        • novas752  

          Zkus a uvidíš. :) Pak tady informuj jestli to funguje nebo kupuješ nový těsnění.

          0 0
          • Atilla  

            Za chvilku tu bude nové vlákno " jak rozdělat motion control?" :)

            0 0
        • exxonvaldez  

          Dělej jak myslíš, věř že není olej jako olej,a není těsnění jako těsnění,.Ano, ono to asi bude fachat s jakýmkoliv olejem,otázka je jak,a jak dlouho.Vidli budeš asi servisovat víckrát,tak nekupuj 120mll ale větší balení.Kupovat origo RS butilku je blbost,v tomto případě je uvnitř zase jenom olej od výrobce a tím RS určitě není.

          0 0
        • Pedro404  

          Seš si jistej, že v těch brzdách je těsnění ze stejnýho materiálu jako ve vidlici?

          A seš si jistej, že tlumičovej a brzdovej olej je to samý (i když ti nahoře někdo píše, že tlumičovej je dělanej na nižší pěnivost)?

          Potenciální problémy podle mě výrazně převyšujou výhody toho tvýho nápadu.

          0 0
        • MatS  

          Nechápu lidi, co si koupí drahou vidlici a pak šetří desetikoruny na servisu. Vždyť ten olej nemáš na jedno použití, tak nebuď línej a koukej si koupit tlumičový olej a neblbni.

          Taky mám litr shimano oleje, když jsem si odvzdušňoval brzdy, ale nebudu ho lejt do vidle jen proto, že to má stejnou barvu a nevím co s ním. Kup větší balení a zbude ti na příští servis nebo nabídni zde na BF odlití a ještě zjistíš, že se ti to zaplatí.

          0 0
          • Atilla  

            Neblazni, 20ml oleje do reby stojí asi 8kc. To je randal %)

            0 0
    • Rubi  

      dej tam olej z fritaku, taky ho mas doma a je jeste levnejsi ;-) :-))) olej jako olej…

      0 0
      • exxonvaldez  

        Přesně tak do vidle olej z friťáku, a řízky pěkně na Mogulu, všichni jste zpátečníci a konzervy neschopný kreativních pokrokových kousků :-)))

        0 0
    • Mad_Cat1  

      Zdary, mám tam už podruhé, co jsem si servisoval vidli, 2,5W olej a naprosto mi to vyhovuje. V chladnějších dnech je vidlice stále živá a já rád progresivitu. Ale je to přímo olej určený do tlumičů…

      0 0
    • hrota  

      Mám doma tlumičový olej, kouknu na parametry a klidně se můžeme domluvit…Jen se připomeň po SZ, osobně bych poškození těsnění neriskoval.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.