Tlumic RS Monarch Plus se propadl pod 50% SAGu

15 nepřečtených
  • WRCfan

    Ahoj,

    dojel jsem dnes na Koprivnou a nahore, po vystupu z lanovky se podivam na tlumic, pricemz zjistuju, ze se uplne propadl nekde k 40% ponoreni. Jeste vcera jsem na kole jezdil, tak lehce po dedine a niceho si nevsiml, ani dnes rano pri nasazovani na nosic auta.

    Zkusil jsem vypustit tlak na 0 a znovu nafoukat na cca 250 PSi. Nepomohlo, spis se jeste o trochu propadl. Tlumic byl v dubnu na velke repasi, vymenili kompletni kit. Odvte doby asi 4 x v bikeparku a par spis xc vyjizdek.

    Kdysi jsem videl podobny problem u jineho kola, ale tam byl propad cca jen o 15% SAGu. Zavolam do servisu, kde repas delali. Nevim jestli ma cenu po cca 20 hod jezdeni reklamovat. Nikdo nemuze vedet, jestli jsem na tom moc " neprasil" (po pravde ani ne).

    Mate nekdo podobnou zkusenost? Jak jste ji resili? Jinak kolo je Specialized Enduro 2017 a tlumic RS Monarch Plus (dle vseho docela atyp, v servise z toho nebyli nadseni). Jeste me napada, zda nemuze hrat roli i nizka teplota okoli. Rano bylo kolem 5°C, kdyz jsem kolo na nosici prevazel.

    Diky za reakce

    0 0
    • novas752  

      Stuckdown – selhalo těsnění na vzduvhovém pístu a do negativky přeteklo moc vzduchu, pro Monarch plus typické. Atyp to není, je to normální starší tlumič, akorát má kostičku se závitem místo spodního oka.

      Dočasně se to dá „opravit“ – zkusit nafoukat na max tlak, sednout na zadní kolo a zespoda tlačit na sedlo, tim tlumič násilně roztáhnout na přepouštěcí kanálek.

      Při nejlbižší možné příležitosti servis minimálně té vzduchové části, ne-li komplet vč. tlumení.

      1 0
        MTBIKER doporučuje
      • WRCfan  

        Diky, kolik je ten max tlak? Zkousel jsem googlit, ale presnou hodnotu jsem nenasel. Co takove provizorni reseni vydrzi?

        Atyp to pro ne byl z toho duvodu, ze prej Specialized ma svoje vlastni atypicke tlumice, ktere si nechava od Rock Shoxu podle vseho delat na zakazku.

        0 0
      • Lišák  

        Po roztrhnutí bych ještě přes ventilek dal na pístek trochu hustýho oleje.

        Pokud by se nezdařilo roztáhnout, tak tlumič vynadat, spodním okem protáhnout kus hadru, horní oko do svěráku a tlumič rozmontovat. Pod tlakem to půjde těžko, takže obalit starou duši a zabrat. Ten hadr ve spodním oku je pojistka, aby komora nevystřelila a někoho nezranila.

        1 0
        • WRCfan  

          Jakoze pod tlakem rozebirat? To aby se to roztahlo? I s hadrou mi to prijde krapet riskantni.

          0 0
          • kubad  

            Vypustit a před nafoukáním :D

            0 0
          • Vilém  

            Tak to nedelej, nebo to prenech nekomu, kdo to udela za tebe. Jinak to proste nejde.

            0 0
          • Lišák  

            Z pozitivky vzduch vypustíš, ale zůstane v negativce. Ten musíš dostat ven uvedeným způsobem.

            0 0
            • kubad  

              A pokud není těsnění úplně KO tak ten olej na nějaký čas pomůže abuse to fungovat

              0 0
              • Lišák  

                Jj. Kdysi jsem to tak řešil na Foxovi. Ale stejně jsem pak vyměnil komplet těsnění ve vzduchové části.

                0 0
        • novas752  

          To je mu u starý Debon Air pixkly k ničemu. Tu bych osobně rozebíral bez vypuštěný negativky docela nerad. :-)

          Navíc tlumič z Endura 2017 nemá na konci pístnice oko ale krychli.

          Stejně s tim nic neudělá, jestli na tom teď nutně nepotřebuje jet tak ať to hodí do dobrého servisu, tam už si s tim poradí.

          0 0
          • BTom1  

            Tohle není dle označení RS Debon air komora.Je to high volume komora.

            0 0
    • WRCfan  

      Tak jsem to dal do servisu. Problem s „propadlym SAGem“ vyresen. Nicmene, vsiml jsem si, ze co se tyce nastavovani odskoku, prijde mi, ze jej nenastavuju v celem rozsahu. Resp. zmenu citim max tak 5 kliku od zelvy. Dalsi (cca 10) smerem k zajici uz zadnou zmenu nepocituju. Dokazu sice i presto nastavit to, co mi vyhovuje, ale i tak uvazuju, zda to v servise nereklamovat. Jaka muze byt pricina? Mohli v servise pri repasi neco pokazit? Diky

      0 0
      • EnduroDH  

        Ahoj, tohle asi nevyreklamujes, je to dano vnitrni konstrukci, ja mam Monarch3 s Autosagem – taky na Enduru, a jezdim na 14tou polohu tusim z 20ti a je to normalka. Kdybys dal hustsi olej, tak to bude reagovat drive, ale zas to bude celkove asi linejsi. Bud rad ze Ti jde nastavit co potrebujes a jezdi ;)

        0 0
    • WRCfan  

      Pokud mozno smazat prosim, omylem jsem vlozil prispevek 2×.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.