Zdravím,
Jak hluboko mají zajet nohy vidlice,tlumič při sednutí na kolo?
Jak často dofukujete?
Zdravím,
Jak hluboko mají zajet nohy vidlice,tlumič při sednutí na kolo?
Jak často dofukujete?
SAG by měl být většinou kolem 20 – 25% zdvihu. Tlak kontroluju tak jednou za měsíc.
tak to máme nějakých 20–25mm ze 100mm,ale u čeho?Vidle?Nevím co je SAG. :-)
Mluvím o vidlici, tlumič nevím. SAG je právě to na co se ptáš – na kolik se vidle ponoří když sedneš a nic dál neděláš.
V podstate totez plati pro tlumic.
I ten SAG 20 – 25% ?
Jj 20–30% podle stylu z celkoveho zdvihu
tzn.při zdvihu 120 mm je SAG 3cm.To jsou mi počty :D
To víš, těžká matematika :D
Ano, zhruba tak by ten SAG měl být :)
do toho bych se snad vešel :)Dik,za rady
Ale bacha-při zdvihu 120mm vzadu, to nebude 30mm na tlumiči! :-)
Dobrá poznámka! :-)
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli lze vidlice nafouknout i kompresorem. Je na něm nastavitelný výstup. Jaký je rozdíl oproti pumpičce? Díky.
Ne, je potreba citliva specialni pumpicka, pro jemne doladeni…
Ok. Díky za info…
Pumpička doma. Hned jsem se vrhl na tlumič Haibiku-Manitou Minute Expert 100mm. Takřka bez tlaku. Napumpuji doporučených 1kg=1psi. A vidle tvrdá, jak zavřená. Ani jsem s ní nehnul. Nevadí, upustím na 75psi. Nebudu napínat. Abych ji dostal do pohybu a na 25% zajela po nástupu mých 95 kg, jsem téměř bez tlaku. Má někdo podobnou zkušenost?
No, pokud s tímto tlakem funguje, tak není proč to řešit. Když nejdeš na doraz, je to ok. Tabulky foukání jsou skoro vždycky hodně naddimenzované. Jaký asi tak tlak tam tedy máš?
30psi. Zkoušel jsem teď laborovat i se spodní křídlovou matkou. Nemá vliv. Hledám návod nebo alespoň technický popis funkcí vidle na netu.
mel bys dostat pri nakupu…
aaa, kurna, archeologie:)
veď tam má hlavne pružiť pružina, dofúknutie je iba na nastavenie sag-u a prípadne ochrana proti tomu aby to nechodilo na doraz. Skoro 100 psi tam dávať je hovadina :)
PatrikL přesně popsáno, Připadal jsem si jako hovado.
To víš, nové kolo, snažím se vychytat všechñy finesy a čtu poučky místních znalců.
No, už jsem klidnější. Také na reklamaci to mám poměrně daleko…
Netušíte někdo, jestli jsou závity na foukacích ventilkách na tlumičích stejný napříč značkama – Fox, Manitou, RS, Marzocchi? Jinýma slovama konkrétně – jestli se může stát, že pumpička, kterou běžně foukám vidlici Rock Shox, mi může nepasovat na tlumič Manitou? Včera se mi totiž stalo, že jsem po zimě chtěl zkontrolovat tlaky, jestli něco neušlo, a zatímco vidlici jsem zatím vždy – i včera – nafoukal bez problémů, tak u tlumiče se mi stalo, že po utažení hadičky mi ta převlečná matice poskočila o jeden závit zase zpět. Sice jsem nafoukal, ale dost mě to znepokojilo, a nejsu si jistej čím to teda bylo. Takhle na pohled se mi ten závit zdá stejnej na vidli i na tlumiči i na pumpičce (mám tuto, akorát tam není napsaný LONGUS ale je to bez nápisu), ale přece jenom při bližším zkoumání mi přijde ten závit na tlumiči jako jemnější, s menším stoupáním. Je to možný? Nebo už to mám ožužlaný? Dá se ta trubička s ventilkem vyměnit? Tlumič Manitou Evolver ISX-6 Intrinsic…
Díky za komenty…
to slyším poprví, že by byli různý ventilky, to už je spíš načatej závit na pumpičce..
vsechny znacky maji stejny ventilek, tedy presneji, myslim, ze dokonce autoventilek (usuzuju z toho, ze pumpu na vidli normalne nafoukam i autoventilkovou dusi :))
Jen doplnim, ze vetsinou maji stejny ventilek, ale i atypy se najdou.
Zatim jsem vsak nepotkal atyp, ktery by byl o nejakou desetinu mensi, nez normalni ventilek.
To jako můžu vážně nafoukat vidli (konkrétně Epicon LOD 2010) normální pumpičkou s autoventilkem?
Nedoporučuje se, viz. výše podobný dotaz na kompresor. Nehledě nato, že běžná pumpa takový tlak ani nevyvine, taktéž nění možno přesně doladit tlak.
Ventilek je stejnej. Ale objem normalni pumpy je hodne velky a asi pujde hodne blbe foukat na konkretni tlak. Tlak v epikonu neni zas tak velky, aby to pumpa neufoukla.
Horsi to asi bude s koncovkou, vetsinou jsou v takovem provedeni, ze se ji k ventilku vidle nedostanes.
K ventilku bych se možná i dostal, ale tlak to asi neudrží. Je to ten klasický šlahounek. :-)
Když máš redukci z galuskovýho na auto, tak vidlice jde nafoukat. Dostal jsem tam kdysi duopístem v lese 95 psíků.
Zavit rovnaky, ale moze sa lisit vysunutie sameho ventilu, t.j. ta tycka stredova.
mensi dotaz kolik mam pumpovat na vidlici a tlumic vazim 75kg jsem lajk tlumic Fox RP23 vidlice Fox 32Talas RLC 100–120–140
moc prosim o radu nevim si rady a nikde jsem se nedocetl konkretne jak se to nastavuje pumpicku nato mam jen nevim kolik mam cca dat diky
Dej tam tak přiměřeně a pak podle gumičky přidej, nebo uber.
ja bych radej nejake odborne cisla abych to neposkodil
Odborná čísla ti nikdo neřekne, to ti tady řekli už několikrát. Vidla nevybuchne, neboj se.
ok teda mam prifouknout teda pomalicku
Jsi normální? Neumíš číst? Tlak vidlice jsem ti už jednou psal a tlumič ti nikdo neřekne to si musíš nastavit sám. V manuálu od Foxu je navic vše podrobně popsáno včetně minimálních a maximálních hodnot. Takže si laskavě od Švece stáhni návod a študuj.