Ahoj lidi jak to vidíte není lepší na zimu pokud člověk nejezdí upustit tlak aby se neničilo těsnění? Nebo je to scestná myšlenka?
Ahoj lidi jak to vidíte není lepší na zimu pokud člověk nejezdí upustit tlak aby se neničilo těsnění? Nebo je to scestná myšlenka?
Jak konkrétně ten tlak ničí těsnění?
Tak pokud je tam tlak tak je to těsnení namahaný, při vypuštění není…
Tak to čekej
Koukám že většinou reagujou jenom idioti, a že by někdo napsal něco rozumnýho to nee…
Tak si je vypust, tim nicemu neuskodis. Ono, kdyz se krapet jako idiot ptas…
Neřekl bych že otázka je stupidní, mám kolo rád a chci aby mě vydrželo co nejdýl, tím pádem se ho snažím šetřit. A jako strojařoj mě přijde logický že součásti který nenamáháš vydržej dýl. Při práci s tlakovejma zařízeníma se taky většinou vypouští tlak v části kde je těsnění(za kohoutem) aby těsnění neodcházelo… A proč to tedy neudělat stejně i s kolem když na něm člověk nejezdí…
no tak to vypust a neres to, minulej rok se tu ptal jeden tydyt jestli ma pres zimu vypoustet i plaste aby se mu neopotrebovaly duse, jestli ma povolit prehazovacku,roznytovat retez a dalsi podobny chujoviny…
do posledního článku..
Tak kor jako strojar, bys takovou otazku vypoustet nemusel a proste si to udelal podle toho, jak si myslis, ze je to spravne. Kolo povesit na haky, vypustit kola, odlehcit pruzinam v razeni a pnuti v lankach, vypletu …
Nicemu tim neuskodis, ale zaroven si myslim, ze ani moc neprospejes.
Pochopit to vsak dokazu, mel jsem kolegu, ktery auto v garazi parkoval na spalcich, s otevrenejma dverma, aby se mu neotlacily pneu, neunavily pruziny s tlumicema, nevymackaly tesneni ve dverich…
Taky mě zajmalo jestli to někdo dělá, a jestli to má nějakej smysl smysl. Zas takovej magor nejsem, ale na některý věci jsem možná trochu pečlivější :) Ale myslím si že když se to nepřehání není to na škodu…
No zrovna to nevymackanie tesneni dveri napr. u takej fabie by som uplne neodsudzoval. Mat garaz.
a pak to nezapomeň ještě dát na špalky…
Jak mu dosedaj potom dveře? Nemá problém je zavřít? :D
Čekal jsem, kdo první takto zareaguje. +1
Možná mají pocit, že nějakej idiot položil naprosto idiotskou otázku?
Tlaky klidně nechej, ale určitě tak jednou týdně všechno pořádně propruž, aby se nepřilepila těsnění, gufera a tak.
Nema cenu to resit, neni to problem, tesneni se nenici tlakem.
Důstejné by bylo to zamknout
kámo myslím si, že ty si to dnes zabil :D
nechej to nafoukané a vyndej jenom těsnění na zimu…v létě nandej těsnění a vypusť vzduch a zabiješ hned dva bejky jednou ranou…avotomtoje.
Anebo jezdi i v zimě ;-)
trochu mne mrzi jak tu mnozi reaguji:( zakladatel je zrejme novacek a ikdyz dotaz je v ocich odbornika hloupy, vubec se nedivim, ze se pta na neco podobneho…
Kazdeho novacka pak podobna hysterie az temer lyncovani rozhodne odradi:( je to skoda, forum by podle meho nazoru melo slouzit i k tomu, aby zde clovek nasel i par rad atd.
A k veci: pokud nechas tlak, nicemu to neublizi… Ja pres zimu tlak nepatrne snizuju, ani nevim proc, ale proste to delam:)
Jinak daleko dulezitejsi je nechat odpocinout pruziny na saltru a smyku, takze odradit vzdy na nejmensi… Stejne tak rozepnu V-breaky, ale predpokladam ze moc lidi uz dnes vecka nevozi…:)
+1
To rovnou sundat i kola, ulehčíš hazce, plášťům, někdy reznou i kotouče pod deskama… :D
Ty nesundáváš desky, abys nechal odpočinout pružiny mezi nimi?
Noooo, ne všechny brzdy mají pružiny mezi sebou .-))
scret: ale jo, obrzdíš. Ale v dírách to bude furt vyrezlé. Oku nelahodící a tudíž uplně nahouby :D:D A kontíky mi vydržely celou sezonu a ještě mají 50% vzorku, na sněhu drží parádně O:-)
tak je namaz at nezreznou:D
asi naložím celé kolo do vazelíny. To bude jistější!!
kotouce obrzdis:) plaste nepotrebujou odpocivat, ty se stejne sjizdej max. za dve sezony, vic snad nikomu dnesni gumy nevydrzej, tzn. guma nema cas zpuchret atd. atd. Co tam mas dal?:)
a odmontovat na zimu sedlo a pověsit jej do špajzu mezi uzené a prázdné flašky…
tak dej na jare pozor, abys misto na sedlo sis nesedl na sisku salamu:)
Nebo na prázdnou flašku
Až na to, že vyskakovat a nadávat do idiotů začal jako první „nováček“.
tak po prvnich posmesnych reakcich se trochu neni cemu divit, je mladej, horka hlava:) Mel ho nekdo umravnit, srovnat a pak poradit… ale jak se rika, po bitve… Takze nemoralizuju, kaslu na to:)
Přečti si to pořádně, každej se zařadil kam potřebuje :)
Tak já třeba taky přes zimu snižuju tlak. Ale pouze u plášťů. I když je pravda, že tam to dělám po celý rok, ale jen pomalu a jistě :-)
Na nějaké odřazování na přehazce z vysoka kašlu a nikdy jsem kvůli tomu žádnou pružinu neodrovnal (momentálně nejstarší přehazku tu mám XT 2004 a řadí pořád zcela ok). Pro zajímavost jsem se šel podívat jaké jsou momentálně zařazené převody na kolech doma a na všech bylo něco kolem střední placka a prostředku kazety.
Možná u těch v-ček, ale ani tam to není tak žhavé. Moje kolo z roku 1998, stále fungující u kamaráda a stále původní v-čkové XT čelisti. Tam už tedy znát je trochu únava pružin a jsou už více předepjaté, ale pořád brzdu v pohodě vrací.
A nikdy jsem na zimu v-čka nevyhakoval.
No konečně někdo kdo dokáže normálně zareagovat a nechová se jako debil +1
a to já tlak na zimu zvyšuju :) protože jak vyjedu, tak se vzduch srazí a chodí to moc po dorazech :D
zdrcne:)
Starej se radsi takhle o zenu, nez o kolo;)
Trochu upouštím vidli, tlumič i pláště. Odřazuju smyk i šaltr.
Sice to dle odborníků nemá smysl, ale já jsem pověrčivěj. Stejně budu na jaře kontrolovat tlak ve vidli, tlumiči i pláštích. Tyto operace zaberou minimum času a úsilí,tak co…
a já na zimu vyndávám i motor z auta, aby zbytečně neběžel…