Trek fuel EX 8 vs Specialized stumpjumper FSR comp

39 nepřečtených
  • čézyn

    Ahoj, potreboval bych poradit.

    Hledam kolo, ktere zvladne dlouhe vylety v solidnim tempu s kamarady, ale aby jizda na nem byla zaroven zabavna. Ktere z techto 2 byste si vybrali vy? proc? O kolik bude spec pomalejsi nez trek? Bude o to zabavnejsi?

    Pripadne, jestli nekdo mate i test, kde jsou tyhle 2 kola, velmi rad bych si ho precetl.

    PS: berte v potaz, ze obe kola (modely 2010) jsou nyni za stejnou cenu. Kdyby mel nekdo napad na jine kolo do 50tisic,max 60 pokud by bylo extra, tak sem snim, ale predem vylucuji meridu a neznackovy kola.

    Predem diky za odpovedi, nazory. Absolutne se nemuzu rozhodnout :(

    0 0
    • čézyn  

      jen bych rad dodal, ze ohledne treku jsem si tu precetl predesly vlakna, ale moc mi pri porovnani se speslem nepomohly.

      0 0
    • Edy  

      No, ono to bude lepší vyzkoušet, který ti bude víc sedět.

      Bral bych Trek. Pomalejší, nebo rychlejší kolo v této kategorii bych neřešil.

      0 0
      • čézyn  

        neresil bys protoze to budou maly rozdily nebo proto, ze ti jde spis o zabavnost toho kola?

        0 0
    • bop  

      letos jsem mel uplne stejne dilema a vybral Stumpa. Jednak me to k nemu vice tahlo (a to jsem ho menil za HT Treka), nastaveni tlumice pod horni ramovou je urcite dostupnejsi nez temer az u smyku a nakonec jsem na nej mel lepsi nabidku. Na velke zkusenosti je brzo, stihnul jsem na nem k plne spokojenosti tak 200km. Co dlouho nevydrzelo je bile sedlo a gripy :-)

      0 0
    • jIrI___  

      Na Treku jsem najel pár tisíc km, ta Spešlu jen pár km při testování, takže nejspíš nebudu moc objektivní :). Spešl mi připadal oproti Treku víc houpavější (kvůli vyššímu zdvihu?), žehlí ale perfektně. Počáteční citlivost zadní stavby na nerovnosti mi přišla ± stejná, u vyšších nerovností se už projevil nižší zdvih a větší progresivita Treku a Spešl byl pohodlnější. Trek jde ale zase líp za pedálem. Řekl bych, že to je takřka ideální maratonský bajk pro člověka, který si chce závod užít a zároveň se rád toulá terénem v ne úplně slimáčím tempu. Geometrií se mi taky víc zamlouvá Trek, ale to bude nejspíš o zvyku. Umístění tlumiče je úplně fuk, u Treku mi nedělá problém na něj dosáhnout i v terénu a navíc ho díky konstrukci zadní stavby netřeba ani zamykat (u Spešlu bych se bez toho ProPedalu místy asi neobešel). Pokud bys ses chtěl ohledně Treku zeptat na nějaké podrobnosti, klidně se ptej.

      0 0
      • jIrI___  

        Jo a pokud bys chtěl nějaký ten test, tak mi napiš na mail. Mám tady test dvaceti trail biků do 2000 € z německého Bike Magazine. Bohužel je to z roku 2009, takže je tam satrší typ Stumpyho, ale rám Trek zůstal až na nějaké designové změny pořád stejný.

        0 0
      • čézyn  

        tak ten spesl ma moznost zamknuti tlumice, takze to houpani a vetsi citlivost by mela byt jen vyhodou, ne? Nevis nahodou jak jsou na tom ty kola vahove? ikdyz asi zas to bude podobny a nema cenu to resit…

        0 0
        • marapara  

          To zamknutí bych ale moc nepoužíval. Snad jen vyloženě po hezké nové asfaltce, je to fakt tvrdý lock. Jinak docela dobře funguje Propedal na tlumiči Triad. Tam se bike moc nehoupe, při jízdě po silnici a přitom má stále slušnou citlivost. Na úplně otevřený tlumič ale houpe dost.

          0 0
        • jIrI___  

          Váhově je rám od Treku poměrně lehký, ta hmotnost mě příjemně překvapila. Je to rám 19,5" virtual / 18,5" actual s tlumičem, hlavovým složením, sedlovou objímkou s RU a zadní osou ABP. U Spešlu netuším, ale někdo ho zvážený určitě mít bude :)

          0 0
          • marapara  

            To je docela dobré, řekl bych že Spešl na tom bude podobně. Můj SJ FSR Elite má s pedály cca 12.5 kg.

            0 0
      • skali  

        Ahoj, jakou bys prosím tě doporučoval velikost rámu na výšku 180cm? 18.5" actual, nebo 19,5" Díky za odpověď.

        0 0
        • jIrI___  

          19,5" by ti byl nejspíš dlouhý. Já mám při svých 188 cm rám 18,5" a mám na nem v podstatě pro mě ideální posed. Ze začátku jsem nad tou 18,5" sakra dlouho váhal, jestli mi nebude malá a není (předtím jsem měl HT 21"). Ty rámy jsou totiž dost dlouhé. Připadá mi to tak, že záměrem výrobce bylo to, aby rám byl nízký, ale přesto dostatečně dlouhý. Takže vzal délku sedlové trubku třeba těch 18,5" a ostatní rozměry jsou jakoby o velikost větší (19,5").Na 400 mm sedlovce mám ještě takových 20 mm rezervu do rysky max. vysunutí a v terénu člověk ten volný prostor kolem kolen oceni. Jen vzhledově to nevypadá úplně nejlíp :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • skali  

            ja jsem si to myslel, ze to asi tak bude, zkousel jsem jsem v lete 18,5" a prislo mi to normalni, ale ted mam moznost koupit za velmi dobrou cenu ex9 ale je pouze v 19,5" a obavam se toho, ze to bude asi uz moc velky na me. :-(

            0 0
    • marapara  

      S Trekem nemůžu moc porovnávat, nejel jsem ho, ale nedávno jsem koupil Spešla Stumpa FSR Elite. Sice jsme na něm jezdil víceméně po silnici, pláště jsem hodil RK 2.2" a musím říct, že jede skoro jako HT, co se týče svižnosti. Teď jsem jel párkrát do terénu na sněhu a ledu a taky dobrý. Tam jsem dal ale původní obutí. Pokud máš strach z toho že by nejel, tak to asi nemusíš.

      0 0
    • tyko  

      Mam Trek fuel EX 8 2010 18,5 – 12,55kg s pedaly (SPD shimano M520 380g).Rychle a svizne MTB.Propedal skoro nepouzivam.Na rovine se trek EX 8 houpe minimalne,v terenu zehli velmi slusne.Jen jsem vyhodil original desticky a nahradil je koolstopy. Original avid desticky jsou hlucne.Jak je na tom Spesl nevim,nejel jsem ho.Vyzkousej si obe a kup co ti lepe padne do ruky.

      0 0
    • Jarman  

      Mám roční zkušenost se stumpem. Co se týče komfortu jízdy, nemohu si stěžovat, výborná žehlička. Propedal se hodí hlavně do kopců, kde by plné otevření tlumiče moc houpalo. V terénu s mnoha nerovnostmi je kolo velice svižné, jelikož vůbec nemusíš ze sedla, ale na hladších úsecích to není žádný rychlík. Na celodenní vyjíždky velice vhodný bike.

      0 0
      • čézyn  

        „…na hladších úsecích to není žádný rychlík…“

        Pozorujes oproti HT nebo chrtimu fullu vyrazny rozdil nebo spis nepatrny?

        0 0
        • Jarman  

          Oproti HT je to spíše výzarnější rozdíl. Přecházel jsem z HT před rokem, takže ještě si pamatuji jak jezdí. Ale zase jak jsem napsal výhoda fullu oproti HT je zase v členitějším terénu, kdy můžeš pořád šlapat a nezpomalovat.

          Na příští sezónu chci opět koupit nějaké HT na závody, tam full pokud se chce člověk alespoň nějak umisťovat nemůže HT konkurovat. To jsem, ale zabrousil do jiné oblasti.

          Na vyjíždky s kámošema beru a budu brát zásadně fulla.

          0 0
    • Hynas  

      Nemám zkušenost s žádným, ale vzal bych treka.

      0 0
    • čézyn  

      diky vsem za nazory, spousty z nich mi pomohly :) tak nejak si rikam, ze nemuzu udelat chybu ani s jednim bikem.. kazdopadne uvitam klidne i dalsi a dalsi a dalsi nazory ;-)

      0 0
      • marapara  

        To asi neuděláš chybu ani s jedním. Ideální je si ještě nechat HTčko. Já to tak mám, HT na cestování do práce a po práci asfaltové pojížďky domů a fulla na terén a blbnutí v něm.

        0 0
      • JT21cz  

        Mam EX8 2010 – viz profil, najeto cca 1000 km – cely podzim. Tlumic je funkcne super (mam ho na sag 25%), zamykam ho jen vyjimecne. Merim 183 cm, mam 18,5 a dal jsem kratsi predstavec. Na biku se da v pohode vydrzet cely den.

        U mne s Trekem velka spokojenost.

        Se „spešlem“ srovnavat, bohuzel, nemohu.

        0 0
    • trener  

      já bych osobně volil Stumpa.měl jsem už Treky 2(fuel ex)první hliník mi praskl u sedlovky a teď před měsícem karbon se rozpůlil na dva kusy(viz foto pády).mimocho­dem,reklamace NEUZNÁNA od výrobce.jinak jsem s kolem byl spokojen.

      0 0
    • BB  

      Na treku jezdí manželka, takže zkušenost trochu zprostředkovaná i když jsem se na něm jeden víkend vozil. Treka vem, pokud chceš fula, který bere i hodně malé nerovnosti. Můj názor je, že toho dosáhli plovoucím uložením tlumiče. Naproti tomu se mě zdá, že je trochu moc progresevní, takže manželka nikdy nešla na tlumiči hlouběji, než tak do dvou třetin zdvihu, ale jezdí vysloveně pohodově, sem tam přejede nějaký kámen kořen.

      0 0
    • cm3lda  

      zdravím, také se rozhoduju ke koupi treka, asi už je rozhodnuto, už jenom vybrat kde koupit, jen bych potřeboval poradit velikost, měřím 193cm, viděl bych to na 21,5"

      0 0
    • Jauda  

      Zdravím,

      asi budu stát před podobným výběrem, ale rámu.

      Trek Fuel EX 7 (6) nebo

      SPEŠLA STUMPJUMPER FSR Elite

      Doteď jsem jezdil Treka 6.5 se zdvihem 120mm a ne že by mi to nestačilo, ale protože mě čím dál víc lákají menší skoky, tak přemýšlím i nad větším zdvihem. Rozpočet na rám mám cca 20 000,–

      A další dotaz: Šlo by jezdit na 140 mm vzadu s vidlí 120 (FOX 32RL) do konce sezony a v zimě jít do Epicona z T-T.

      Díky

      0 0
      • marapara  

        Šlo by jezdit, ale budeš mírně nakoplý dopředu :)

        0 0
        • McBlacky  

          půjde to ale bude to zabijácký, já bych do toho nešel. obráceně klidně, ale méně vpředu to je kromě stoupání akorát o hubu

          0 0
      • McBlacky  

        jsou to hrozně odlišný kola. Jel jsem je obě a záleží na co to chceš.

        Trek je svižnější kolo a větší univerzál. Už na PP2 na RP23 jede jako střela a zároveň dostatečně žehlí. Na PP1 a Open je to peřinka

        SJ je tank a nezastaví ho skoro nic – kromě prudkýho kopce ovšem. Schopnost stoupat je u něj o dost horší a to i na PP u tlumiče Triad. U brainu je to o nastavení.

        Jestli rád jezdíš hodně těžký terén a máš rád výzvy co se dá sjet a zároveň máš slušnou fyzičku, tak SJ je volba.

        Pokud jezdíš spíš napohodu a nepouštíš to na hraně ve sjezdech + větší část vyjíždky tvoří lehčí/žádný terén. Vem EX

        0 0
      • Lister  

        // Treka 6.5 se zdvihem 120mm a ne že by mi to nestačilo, ale protože mě čím dál víc lákají menší skoky, tak přemýšlím i nad větším zdvihem.//

        Nerozumím. EX7 má přece naprosto stejný zdvih.

        0 0
      • jIrI___  

        Mám Fuela EX 8 a jak psal McBlacky, je spíš sportovnějšího ražení a pokud má člověk jen jedno kolo, tak je to takový příjemný univerzál. Z toho tvého výběru bych šel ale spíš do Stumpu. Jel jsem na něm sice jen pár km, ale chováním se mi líbil víc než Fuel EX. Možná to ale bylo placebo a chvilkové nadšení :-D. Taky ale záleží na tom, kde a jak člověk jezdí.

        Ještě bych zařadil do výběru i Trance X, ten se mi zamlouval nejvíc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.