TREK FUEL EX8 / GIANT TRANCE X2 / REIGN 1 / REIGN 0

46 nepřečtených
  • tabou

    Řeším nákup nové hračky.Rozhoduji se mezi těmito koly – (jiné značky mi nezajímají tyto si mohu sehnat se slevou). Jaký je rozdíl mezi maestrem Giantu a Trekem v chování v terénu a v použitých materiálech – uložení,ložiska. Jezdím lesní pěšiny,polní cesty,občas trochu drsnějši terén.Prosím o osobní zkušenosti a těmito koly.

    0 0
    • Luke_MTB  

      z tvých jmenovaných se mě osobně zamlouvá nejvíc ten Trek fuel EX8, ale možná je to jen osobní simpatií ke značce :-)

       

      btw, možná trochu OT, ale nemohl by jsi třeba za nějakou prostislužbu( nebo něco bokem:) ) sehnat jeden model Treku (trek 6500 disc ´09) i pro mě? :-)

      0 0
    • Tomcat  

      Hmm takze odhad…

      • nevis co chces
      • ze by mel nekdo osobni zkusenost s vsema jmenovanejma je nepravdepodobne.
      • jednocep tu byl xkrat popsanej, VPP (MAESTRO) a system to je vlastne stejnej lisi se nazev aby neplatili licenci.
      • material , loziska, ulozeni neres!

      Podle me bys to mel dotaz z uzit.
      Jeto polozeny na jednu stranu obecne na druhou stranu se ptas na veci ktery te nemusej na 99,9% zajimat.

      0 0
      • Vegan  

        Neni uplne pravda, ze se nelisi VPP trebas konkretne maestro se od VPP SC celkem lisi orginal VPP od SC ma vetsi pedalkick a to docela dost. Tim nerikam ze Maestro pedalkick nema.

        0 0
        • Tomcat  

          Ano posuneme v suouřadném systému tehle čep , tenhle zase sem a jsme v suchu protože to není právně napadnutelný, že to je kopie.  Ono to je dost o marketingu ;-)

          0 0
          • Vegan  

            u me je to u toho ze reigna jezdim a VPP od SC jsem si mohl vyzkouset a sila pedalkicku pri jizde na kasparka je je hodne jina.

            0 0
          • tabou  

            Moc mi nezajímá,jak si to výrobce pojmenuje,jak vypadají počítačové simulace a jaké je o tom povídání v manuálech,ale jak to pracuje při jízdě a co kolo vydrží.Ložiska a uložení řeším po špatné zkušenosti,kdy jsem musel nechat komplet zadní stavbu „přefutrovat“ u Mongoose.Před­pokládám,že není moc těch co se svezli na všech kolech,ale jde mi spíš o zkušenost majitelů těchto kousků. Vím,že Trance a Fuel EX  je proti Reignovi jiná třída kola.

            0 0
        • vifon  

          To uz neplati u noveho VPP2.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kouknul jsem na pedalkick nového Bluru LT a velmi slušné, snížili ho hodně.

            0 0
            • Vegan  

              pak tedy beru zpet ...... :)

              0 0
            • vifon  

              Ak porovnavam stary a novy Blur LT, tak novy je o hodne citlivejsi na take tie male nerovnosti, vlnky. Dokonca som mal zo zaciatku pocit, ze mi unika vzduch z duse, tak to papkalo nerovnosti. Zdvih ma pocitovo hlbsi ako udavanych 140 mm. Starsi sa mi ale zdal pri silovom slapani menej hupavejsi. Je to len pocit, tazko sa to ale posudzuje, pretoze predtym som vozil RP3 '06 teraz RP 23 '09 pri rovnakych tlakoch, odskoku. Vela totiz spravi tlmic. Vyslapem to co na starom, ale dolekopcom si trufnem viac (aj vdaka novym brzdam) :-). Zhrniem to ale tak, ze som momentalne max. spokojny.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tlumič dělá hodně, to je jasné, ale jak popisuješ to chování, tak to přesně odpovídá tomu, co vidím na modelu v Linkage (starý Blur LT jsem jel, nový ne, takže přímé srovnání z praxe nemám). Lepší citlivost + o mírné zhoršení jak jde za pedálem, to je přesně přímý důsledek výrazně sníženého pedalkicku. A pocitově větší zdvih je daný tím průběhem který teď má.

                Skoro mi to teď přijde, že nový Blur LT už nebude chováním typické vpp, ale naopak se bude hodně blížit chováním některým FSR. On se změnil i trochu průběh, který se překvapivě teď u nového Bluru přiblížil např. Stereu (jen má trošičku progresnější konec zdvihu a počátek není degresivní tak výrazně, ale i tak ty průběhu se k sobě hodně blíží).

                Mně třeba předchozí Blur LT vůbec neseděl z více důvodů (hlavně kvůli pedalkicku a pak i ten průběh mi až tak nevyhovoval). Nový Blur LT bude muset někdy zkusit, protože z modelu vypadá, že je to první vpp, které mi mohlo vyloženě sedět.

                A jak máš prosím Tě nastavený compression tune na tom RP23 09?

                0 0
                • vifon  

                  Linkage nemam, takze priebeh si neviem pozriet. Ale toto je priame zrovnanie stary-novy. Stary som vozil 3 roky, novy cca. 2 mesiace. Som ale rad, ze to sedi s tym modelom :-). Asi ten Linkage ma zmysel…

                  Este co sa tyka noveho, ma poriesene nedostatky stareho. Hafo placu na siroky zadny plast, utesnenie lozisk-dokonale, pristup na servis osiek, ulozenie tlmica atd…

                  Nove RP 23 '09: rozmery 216/63, CT-min, RT-min, High Volume.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tím to souhlasí úplně, když tlumičem omezován není, tedy všechny rozdíly budou změnou konstrukce rámu a konečně taky jedna z mála firem, co osazuje CT-min, celkově dobře zvolen tlumič.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Teda nevim co si mam myslet kdyz si desne pochvalujete jak vzduchovel tlumic je desne cilive a jak dobre to chodí :-|

                      0 0
                      • vifon  

                        Je rozdiel vzduchac a vzduchac. Ok pruzina je nieco ine ale bavime sa tu o zmene vnutornej kompresie na novom tlmici (predtym stred, teraz min) a prepakovani zadnej stavby vpp1 vs vpp2 a jeho dopade na jazdny dojem.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Na pružinových tlumičích nemám naježděno skoro nic, ale také jsem nějaké zkoušel na více kolech.

                        A ono to vůbec není až tak jednoznačné. Pokud ani jeden tlumič není omezován kompresí, tak pružinový je samozřejmě o něco citlivější. Na druhou stranu jsem jel už více pružinových tlumičů, které na tom byly v originálním stavu hůře než můj Pushnutý RP23. Samozřejmě kdyby třeba pružinový DHX byl taky Pushnutý s podobnými požadavky, tak na tom zase bude už o trochu lépe. Jenže na druhou stranu kombinace žádné omezení kompresí + pružinový tlumič + žehlivá houpavější zadní stavba, tak tohle už je kombinace, která se už i na muj vkus při šlapání houpe dost.

                        Jel si třeba Pushnutý nějaký vzducháč od Foxe s požadavkem nastavení na maximální citlivost? Pokud ano, tak v pořádku, jinak aby ses nedivil, jak může i vzduchový tlumič být na tom s citlivostí velmi dobře.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Ne nejel sem na předělaným, pouze na starém který Propedal ještě neměl. Jinak úpravy odporuje to koncepci kterou uznávám a to nekupovat „drahé stavebnice“.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No když si za méně peněz než bys dal za nějaké kolo + úpravy dokážeš pořídít něco, co fugnuje lépe z tvojeho pohledu, tak to máš jednoduché a nemusíš nic řešit.

                            Já bych bez úprav tlumiče a vidlice nejen že nepořídil levněji, ale vůbec na trhu není nic, co by se pro moje požadavky těm upraveným vyrovnalo, takže pro mě to není drahá stavebnice, ale jediný způsob, jak dosáhnout toho co potřebuju.

                            0 0
                          • fousek  

                            Otazka je jestli ten rozdil mezi pruzinou a vzduchem ma u zadni stavby takovej vliv, preci jen je to prepakovany 2–3:1, takze na tlumic pusobi daleko vetsi sily a rozdil ve treni vzduch vs. pruzina uz bude celkem zanedbatelny. U vidlic to mozna nekdo pozna, ale ja muzu porovnat pruzinu (Marzocchi 66) i vzduch (Epicon) po uprave a nejsem si uplne jistej jestli je ta 66 citlivejsi. Takze podle me neni mezi pruzinou a vzduchem vzadu rozdil, daleko vic to ovlivni konstrukce zadni stavby a uroven propedalu

                            0 0
                    • vifon  

                      Zdvih je vdaka vhodnemu tlmicu a konstrukcii zadnej stavby takmer bezodny :-). Zda sa mi celkom linearny s malou progresivitou ku koncu-rad ide do zdvihu, ale zase nie po dorazoch. Na SC fore na mtbr.com sa niektori stazuju prave na vnutorne nastavenie kompresie na min., ze nie je potom bike taky tvrdy na slapanie ako jeho predchodca. Je to ale zase dan na velku citlivost na zaciatku zdvihu. Ten rozdiel pri silovom slapani nie je zase az taky velky, nie je to vobec hupacka…U noveho RP23 nie je ale taky vyrazny rozdiel pri zmene packy kompresie z 2 na 3.

                      Pamatam si nasu diskusiu ohladom BLT a tlmicov snad pred 2 rokmi, a dnes s evoluciou je to tu znovu :-)

                      Nech nam autor vlakna prepaci odbocenie od temy :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Průběh bude s HV komorou Stereu podobný strašně moc. Ta HV komora pořeší ten rozdíl druhé poloviny zdivhu, kde je Blur LT o trošku progresivnější.

                        A tohle je právě přesně ten průběh, který já tady všude chválím a to je přesně to, co já preferuju.

                        A já to mám navíc s tlumičem ještě o trošku citlivějším než je s CT min.

                        A to že to není houpačka, to je dané právě průběhem počátku zdvihu (když už to teď není omezované pedalkickem). Stereo má ten počátek zdvihu ještě výraznější, takže to i přes FSR a malý pedalkick (nový Blur LT je na tom ale téměř stejně i s pedalkickem, o píď hůře, ale rozdíl, který v reálu nemůže být ani poznat).

                        Musím ho někdy někde testnou a srovnat jak moc se Stereu celkově blíží, je překvapivé jak na nakonec dva zcela odlišné systémy mohou být tak blízké.

                        Když stavba sama se trochu při šlapání zamyká jako u staršího Bluru LT, tak pak v takovém případě už má pravdu Tomcat, to už žehlit se vzduchovým tlumičem perfektně nemůže.

                        0 0
                      • tabou  

                        neva – BLUR LT – jsem měl taky v hledáčku,ale nakonec rozhodují peníze a on je trochu jinde…

                        to: Luke MTB – omluva,ale já to mám jako protislužbu,tak to nedokážu

                        0 0
                  • kali222  

                    zajimalo by me svezeni na novem LT jestli bych taky nadaval na float :) a zadal pruzinu

                    0 0
    • Vegan  

      Maestro je vicemene ramenama reseni propedalu, kdyz slapes zadni stavba se ti sama dle zvoleneho prevodu zamika coz obcas vyustuje v cukani klikama „pedalkick“ (da se na to ale v pohode zviknout) a ve vysledku hodne tezit pri potrebe neco vyjet sylou nebo rychle akcelerovat. Neprijemnosti bezpochybi je ze vic lozisek = vice moznych problemu a vetsi odpory to se da, ale resit domaci jednoduchou udrzbou ( kterou musis venovat kazdemu fullu ). A ted hodne zalezi na co to chces ..... zatimco Giant Trance X2 je kolo na pohodove toulani se krajinou, kdezto Reign at uz 0 nebo 1 je spise lesni traktor je to uz na nejake to skakani, hrani si s terenem a blbnuti. Ja osobne reigna 1 z roku 08 jezdim chvalim si ho hodne, ale jiste neduhy ma nektere vsak resi model 09 ( Brzdy, pevnou osu ) co neresi je to, ze tomu kolu na chovani se v terenu sedi o neco malinko vyssi zdvyh vydle a prave proto bych bral Reign 1 jednak tim, ze ma ve vydlici neativku resenou pruzinou tak pokud vazis vyc realny zdvyh se muze dostat az na 147mm zatimco pokud si lehci spadne ti na 130mm (da se to resit jinou pruzinou tvrdsi/mekci ) a pripadne ti zbydou nejake penize ( oproti modelu reign 0) a muzes vydlici rovnou vymenit a nebo nechat vytunit.

      0 0
      • tabou  

        Reign 1 jsem si půjčil minulý rok. Bohužel k půjčení jsou jen vel. M a to je na mejch 187cm dost málo…Z kopce úžasný,terének taky,ale do kopce mi to moc nejelo – dost jsem se natrápil… Asi bych tam dal pláště 2,1 aby se kola lépe odvalovala (2,3 bych nasadil jen na blbnutí) a jiný sedlo originál je jak trestná lavice. Geometrie je Trancem X skoro stejná a měl bych bike na vše.S tou vidlí u Reign 0 jsi mě nahlodal – chtěl jsem jí pro možnost snížení – tedy lepších výjezdů do kolmech kopců.

        0 0
        • Vegan  

          Jak rikam zalezi co chces jezdit na tom hodne zalezi. Jinak ja mam vzadu take jen 2.1 plast ale v predu doporucuji 2.35 nechat

          0 0
    • BB  

      Mám zkušenost s Trek Fuel EX8 s modelem 2008, má plovoucí uložení tlumiče a je to nejlepší full, který jsem kdy jel, co se týče žehlení drobných nerovností. Obratné kolo, dobře si vede i ve sjezdech, výborné ve stoupání. Ideální na celodenní XC ježdění. Model 2009 má high volume tlumič, tak bude ještě lineárnější. Gianty jsou takový divný vysoký kozy, vlastní zkušenost bohužel nemám, pouze zprostředkovaně. Kamarád měl Reigna a po roce ho prodal, protože se mu na tom špatně jezdilo do kopce. Vysoké, těžké, neohrabané, jak jsem koupil, tak prodávám.

      0 0
      • Tomcat  

        o je tady tomu nekdo technicky rozumi :-)) je to prepakovany jednocep zadnej zazrak se nekona. Podrilo se negativa uspesne eliminovat ale zakladni vlastnosti ktery jsou z trajektorie kolem jednoho cepu tam sou furt.

        0 0
        • kesu  

          uz se na to konecne Vy… mimochodem to EX je rozhodne citlivejsi nez Reign se stejnym tlumakem..

          0 0
          • fousek  

            No to bych chtel zkusit protoze mam jiste pochybnosti. Remedy vs. ReignX ani nahodou.

            0 0
            • kesu  

              ale remedy neni v zadnym pripade konkuretn Reigna X,to kolo je AMko s velkejma zdvihama,chovanim a geoskou je to spis 140mm kolo.Remedy je alternativa k Reignu a mam celkem slusny porovnani

              Reigna ne protoze:

              • dovozce je progress,sileny reklamace,
              • podle meho jede stejne neli hur nez Remedy a je tupejsi,nicmene zamyka se malinko min pod brzdou ikdyz to neni podstatnej rozdil
              • je silene linearni
               
              0 0
              • fousek  

                No Remedy jede fakt dobre, ale to ze by byl Reign tupejsi tomu se mi nechce verit, rek bych ze Remedy je tak srovnatelnej s i-drivem co se tyce citlivosti, ono vlastne celkove (jezdi po zadnim, min tuha zadni stavba, dobra akcelerace). Reigna08 normalniho sem jel jen chvilku a dost mozna blbe nastavenyho takze to nemuzu porovnat, ale oproti mymu Xku je Remedy skakava koza. Remedy by se nemel zamykat pod zadni brzdou vubec ne?

                0 0
                • kesu  

                  no nemel ale rekl bych ze se trochu zamyka.ostatne jediny co se fakt nezamky je Kone s D.O.P.E.

                  kazdopadne remedyho celkem zabiji tlumic s compression tune na stred ted otestuju s DHX.Ale jak rikam Reign X je jina kategorie.

                  Co se tyka tuhosti tak souhlas Remedy je fakt mekkej,je to sice lepsi nez enduro od speslu ale ne o moc

                  0 0
              • Tomcat  
                • ano dovozce je des
                • tupy ? Ano ale to je tlumicem
                • linearni nerekl bych dost v tom dela tlumic

                Dulezity je ale ze muj ReignX je jina kategorie. Je to az FR kolo, proto ho nekolik lidi bude mit i na ČP DH

                Treka cem nevybral protoze samotny ram neprodava. A pokud bych ten Shimano balast odstrojil tak bych se ho dost tezko prodaval. To bych moh rovnou koupit Intense nebo SC a nemel bych strach ze budu mit na krku 20k Kč v dilech

                0 0
        • BB  

          „Trajektorie okolo jednoho čepu …“. Tak tohle je reklamní trik všech firem. Jezdil jsem Klein Palomino, prý nejlepší trajektorie tvaru J, jezdil jsem Blur LT, prý nejlepší trajektorie tvaru S, teď jezdím DW link, taky má určitě nejlepší trajektorii, určitě taky nějaké prima písmeno. Podle mě je to celé reklamní blábol, pod zadkem jsem žádný rozdíl nepoznal. Pozná se citlivost stavby a tlumiče v různých fázích zdvihu a padal kickback, ale ne trajektorie.

          0 0
    • Petos  

      Abych se držel tématu:

       

      Pokud jezdíš i několika hodinový vyjížďky tak si je s Reignem určitě tolik neužiješ. Je to dobré kolo na drsnější terén, ale Tance je obratnější a lehčí. Jezdil jsem obě kola a pro dlouhodobější soužití bych si jako společníka vybral Trance (pokud nebydlíš v podhůří a myslím že jsi z PHA ne?). Pokud budeš řešit šíře obutí což jsem tam dole také zahlídl tak k 2,1 bych se určitě nevracel a zvolil bych místo 2,35 –2,25. Valivý odpor není tak rapidní ale jízdní pohodlí a přilnavost již znatelně lepší proti 2,1.

      Tak teď už vybrat mezi dvěmi! Trek je totiž velmi kvalitní kolo a určitě než pořídíš vyzkoušej a dej na svůj pocit! Důležitý je jezdit a né pořád něco řešit!!

      0 0
      • fousek  

        „Pokud jezdíš i několika hodinový vyjížďky tak si je s Reignem určitě tolik neužiješ“ k tomu nemuzu dodat nic jinyho nez :-)

        0 0
        • Petos  

          Samozřejmě rozdíl je užívat a užívat ale myslím že chlapík nemá na mysli pouze sjezdík z kopce dolů. TAky jsem si s reignem užil 80km maraton a mooc mě to bavilo! :-))

          0 0
          • Tomcat  

            80km sem jezdival i Banshee. Zalezi co kdo preferuje. Ja radsi kolo kde nejslabsim clankem je moje vykonost, nez abych se mezoval tim jestli to moje kolo vydrzi.

            0 0
          • MlokCZ  

            Nevidím žádný problém v kombinaci Reign a 100km celodenní pohodová vyjížďka. Reign není žádný sjezďák, aby byl jen na sjezdy.

            Osobně bych o Trancu neuvažoval v žádném případě, maximálně tak o Trancu X.

            Buď chce někdo chrtit a šáhne po nízkém zdvihu, ale také po vhodném typu rámu, což Trance nebude. A pokud chrtit nechci, tak bych rozhodně neuvažoval o tak nízkém zdvihu.

            Trance mi dnes přijde takové kolo, které bych nepořídil na žádný typ ježdění. Na chrcení to není dost chrtí rám, na pohodu to má malý zdvih.

            0 0
            • mr.antik  

              Taky bych řek. Hmotnost se nechá přežít (na novém reignu to je uplně v pohodě), jediný co tě může omezovat je valivý odpor plášťů, ale to se zdvihem nemá nic společného

              0 0
    • pietro6  

      Zdarec! já jsem up-datoval HT Treka 6500 (byl jsem moc spokojenej) před pár dny na Gianta Trance X3, ale nechal jsem si vyměnit sedlo za FIzika Gobi, brzdy za Avidy Juicy 5 a pláště za Schwalbe Racing Ralf (vzadu) a Nobby Nic (vpředu). Najel jsem ca. 50km, jsem totálně spokojenej s pláštěma /zatím jetý na suchu/, sedlo je taky pecka a  brzdy oproti hydraulickým Deore na Trekovi jsou fakt „vostrý“. rám je „pro dědky“ – teda pohodlnej, ale nemůžu srovnat s jinýma fullama. asi pár lidí nas…, ale to kolo mi přijde podobně rychlý jako Trek HT – na tom mají ale velkej podíl pláště (na Trekovi jsem měl drapy).

      0 0
      • tabou  

        Pokud bych šel do GIANTA,tak bych sedlo taky měnil – když jsem na něm loni jel,tak to bylo první co jsem říkal – originál je hrozně tvrdý. Pokusím se testnout TREKA  na něj se líp poskládám a pak to rozetnu.

        0 0
        •  

          tak,tak, já mám loňskýho Tranxe X1 a sedlo (WTB Devo) ač jsem mu dal skoro 2 tis. km, tak nejhorší komponent co na kole je. Dal jsem osvědčené (pro mě) WTB Lazer V Team a moje zadnice si chrochtá blahem.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.