• devil

    Ahoj,

    neměl byste někdo tip na nové či lehce ojeté trekové kolo pro kluka 14 let (výška 155). Není určeno do lesního terénu. Případně nějakou radu, na co se zaměřit, protože jsem kolo teď nějakou dobu nekupoval.

    Děkuji

    0 0
    • Čipera  

      já bych se spíš zamyslel nad tím jestli 14-cti letému klukovi opravdu kupovat trekové kolo. :-)

      0 0
    • pocestny  

      Jaký máte na to rozpočet? Kupujete to na jednorázovou akci, nebo na dýl a kluk ještě povyroste?

      Předpokládám, že plánujete nějaký rodinný výlet po cyklostezce, ale přesto se divím, že by náctiletý kluk nechtěl raději jezdit s kamarádama na horáku.

      Šel bych proto cestou 29" horského kola (16" rám, vzduchová vidlice, užší kevlarové pláště a ostatní komponenty dle rozpočtu), protože to je velmi univerzální řešení. Pojede to stejně rychle jako trekking. Jakmile kluk ten rám přeroste, vyměníte pouze rám. Jakmile bude chtít horské kolo, vyměníte jen pláště za horské). Takových kol je všude spousta, a pláště vám přehodí přímo v obchodě a odečtou cenu původních.

      Mimo jiné bych řešil možnost montáž nosiče na brašny, některé horské rámy by na to mohly mít očka se závitem, některé ne a byl by potřeba speciální nosič.

      0 0
      • devil  

        Úpřimně řečeno, nevím, jestli horské nebo trekové. Vycházel jsem z toho, že na chatě v Jizerkách má horské a to druhé by používal pouze v Praze a okolí, kde by možná o něco lehčí kolo nebylo špatné. Ale pokud je to blbost, tak si nechám poradit a podívám se po horských :)

        Spíš bych se chtěl poradit, do jakých značek v dnešní době jít a kterým se vyhnout.

        0 0
        • pocestny  

          Jo tak, tak to nemusíte ani řešit montáž nosiče. V Praze se taky dá jezdit na horském kole – pokud bude chtít. V Praze je taky spousta dlažby, patníků k vyskočení, schodů ke sjetí… Horské je prostě univerzál.

          To trekové kolo, to neznamená automaticky nižší hmotnost, vždyť jediný výrazný rozdíl jsou tenčí pláště (a ty levné zmetky bývají těžké). A pro pohodlnou jízdu po zpevněné cestě nejvíc pomůžou lehké pláště a lehké ráfky. Na sériovém kole je mít nebude, přinejmenším ty pláště můžete řešit výměnou plášťů v prodejně. Na kole stavěném na zakázku si můžete zvolit i nějaké ty lehčí ráfky…

          Na značce nezáleží. To kolo musí klukovi v prvé řadě sednout, co se týče geometrie (nejde jen o výšku rámu, ale i délku). Jestli ho ale kolo nebaví, a nechá si to nejspíš někde ukrást, nebo ho vymění za jointa, tak na to kašlete, a vyberte cokoliv.

          0 0
        • pocestny  

          Co rozpočet?

          0 0
        • garp  

          Zeptej se hlavně jeho jaký by chtěl.Trekové kolo je pro takovýho kluka dost nesmysl, pokud náhodou není vášnivý cykloturista .Trekinga roštípe za tejden. Buď horský ,nebo pokud chce sportovat a jezdit rychle tak silniční.

          0 0
    • jan.pernik  

      Silničku, pokud se jedná čistě o silnice a občas polňačku, tak bych klukovi pořídil silničku. Aspoň mu to pojede.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.