Trekové kolo na polykání km, ale se zdvihem 100

70 nepřečtených
  • stoun

    Ahoj, prosím o radu. Rád bych sehnal kvalitní trekové kolo se sportovním rámem na polykání kilometrů, ale aby zvládlo i terén. S co nejkvalitnějšími komponenty, hydraulickými brzdami, slušným výpletem, co něco vydrží, kvalitní náboje. A pokud možno i vidlicí se zdvihem 100. Neboť kamarád se vyjádřil, že odpružená vidlice 63mm nemá smysl a jen na kole zatěžuje.

    Nejvíce, co jsem našel je zdvih 75mm, to už smysl má?

    Má někdo zkušenosti s trekovými koly Author, Merida, Kellys, Canyon, Giant aj.?

    Děkuji

    0 3
    • Baroninakolech  

      Nebude v tomto případě lepší koupit klasické 29" MTB s pevným zadkem a nahodit pouze užší pláště?

      8 0
    • MTBIKER doporučuje
      Cannondale Quick Disc 4 28 kolo, graphite Skladem > 2 ks

      Výprodej -5% Cannondale Quick Disc 4 28 kolo, graphite

      od 18 799 Kč -5% MOC 25 999 Kč

      Kellys Physio 50 kolo Do 5 dní > 2 ks

      -15% Kellys Physio 50 kolo

      22 999 Kč -15% MOC 26 999 Kč

      Kellys Cliff 10 28 kolo, červená Do 5 dní > 2 ks

      -9% Kellys Cliff 10 28 kolo, červená

      9 999 Kč -9% MOC 12 999 Kč

    • Alojs01  

      Teren zvladne i kolo bez odpruzene vidlice, zalezi na terenu a jezdci…

      Kilometry se vetsinou polykaji na asfaltu nebo zpevnenem povrchu a na to ti budou stacit tomu odpovidajici pneu.

      1 0
    • novas752  

      Ono nejde o zdvih ale o jeho kvalitu – levný držáky předního kola moc nefungují ani se zdvihem 150. Dobrá vidlice je na krosový kolo pohodlná i se zdvihem 50.

      1 0
    • xtonda  

      Většina trekových kol jsou výletní kola se vzpřímeným posedem, tedy nic na hltání kilometrů. Výjimka je třeba Canyon Pathlite, to je víc jako fitness kolos odpruženou vidlicí, ale pořád je tam treková vidlice – 75mm.

      Pokud ale chceš 100mm a aby to bylo i do terénu, tak hledej závodní XC HT MTB.

      3 0
    • rimuln  

      Mám Kellyse Phanatic 70 2019. No po 5 letech mi na polykání přestává stačit:). Se silničáři se na něm dá jet, ale od 30km/h už to přestává být v porovnání se silnickou pohoda. Do prace a s rodinkou ok. Těch 60mm vidlice nevadi. Oproti origo mám X392 dtswiss Ráfky a G one r 45mm bezduse. Najeto na nem cca 15000km.

      1 0
      • stoun  

        Vypadá dobře, o něm jsem také přemýšlel, má zdvih 75.

        A čím přesně přestává stačit? Něco špatně funguje?

        Tak silničky jsou silničky, je mi jasné, že ty já nebudu stíhat. Ale ani nemám ambice je vlastnit. Klobouk dolů jestli jezdíš s tímto kolem se silničkáři.

        A zkoušel jsi stíhat horské kolo 29 někde na lesní cestě?

        Na silnici člověk tu vidlici opravdu moc nepotřebuje, tam bych ji v nejlepším zamkl z řidítek.

        0 0
        • rimuln  

          No že to není silnicka :) jinak pro me fajn kolo do prace ci s rodinkou. Já mám ještě verzi s 60mm zdvihem a na asfalt pripadne zamykam. Proti starému ocelaku (ram 1994) pokrok. Váha o 3kg dolů ale pořád to má cca 13–14kg

          Na sotoline pohoda. Ale neco rozbitejsiho ala struska radsi HT. Odjezdil jsem na tom 4roky krátkou Cream bike Celadnou a 2× defekt (jeste na dusich a Smart sam). Loni na HT a lepší.

          1 0
    • enjoy  

      Kamarád ti udělal v hlavě bramboračku a ty sis díky tomu naspecifikoval klasický XC hardtail s úzkými plášti.

      Ale jako chybu to nevidím, šel bych stejnou cestou.

      Jelikož hledání kvalitního trekového kola, navíc s kilometry polikajici geometrií… Hodně štěstí.

      1 0
      • stoun  

        Kamarád mi bramboračku nedělá. Sám má pouze gravely. Ale mi gravel nesedí, zkoušel jsem s carbonovou vidlou a z trochy terénu ruce vydrncaný brutus. Tohle není moje cesta. A bohužel do kopce mi chyběly lehčí převody. U horáka mi zas chybí dnes těžší převody. Mám z roku 2010 26ku horáka a tam je 3×9 a nemám problém vyjet jakýkoli kopec a i z kopce se dá šlapat. Ujel jsem na něm v kuse nejvíce asi 160km a celkem pohoda.

        Silniční kolo mi na jízdu nesedí. Na gravelu mi posed neseděl. Možná jsem typ na horské kolo, ale potřeboval bych tam víc převodů a nevím, jestli ten rám už nebude moc sportovní, nehodící se na delší jízdy. Nechápu proč se treky za ty roky nevyvinuly už trochu rozumnějším směrem.

        0 0
        • scalar  

          Právě že vyvinuly :-)

          7 0
        • xtonda  

          Trek byl a je kolo na pohodovou výletní jízdu ve vzpřímeném posedu pro důchodce. Kup si horský rám s vyhovující geometrií a pokud chceš větší rozsah převodů dej tam 3×10 nebo 3×11 nebo velkorozsahové 2×11.

          2 0
          • orm  

            Drive nebyl. Pidivej se treba na me ocelaky od authoru a fortu. Ram stejne geo mam i v hliniku pro kotouce.

            0 0
            • Tomcat  

              Jenže Ram stejne geo mam i v hliniku pro kotouce něco jako pohodovou výletní jízdu ve vzpřímeném posedu pro důchodce. nevylučuje. Ve směs to byly rachotiny těžký jak nic moc full. Měkký v záběru s valivým odporem jak nikdy.

              Ale páprdové argumentovali přece se nebude tahat s něčím tak těžký co špatně jede jako je MTB ..... Tak jistě :) . Opravdu výkonnostních a kvalitních kol kategorie cross trek nebylo nikdy dost. Hlavně to byla ekonomická rovina.

              To že legendární sr_ky jako myslím dělal Artuš v ocely uděláš z duralu a daš tam kotouče moc toho nezmění.

              0 0
              • orm  

                Zalezi jak to postavis. Ja na tech ocelovych srackach jezdil trasy130+km. Uz zde zmineny canyon ma hodne solidni trekova kola s top osazenim a cenou za kterou bys gravel nekoupil.

                0 0
                • Tomcat  

                  Jenže to nic nedokazuje. I s Favoritem F12 dojeli lidi třeba až k Baltu, Jugošky nebo do Bulharska.

                  Ani ono to jde, ale je otázka proč a jak. Žádná medaile dnes za to že budeš jezdit na mizerný kole není.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Nějaký Tomšíček dojel na Favoritu z Jihoafrické republiky až do Čech. Můžeš si o tom přečíst i knížku. :-)

                    To nic nemění na faktu, že dnes už bych na tom jel tak možná pro rohlíky.

                    0 0
                  • orm  

                    Tak mam srovnani s gravelem a MTB HT. Pokud porovnavas geo, tak ten trek ma tu geo nejagresivnejsi. Zbytek je jen otazka komponent. Podivej se kolik stoji treba ten canyon pathlite 6 nebo 7 a kolik bys dal za podobne osazeny gravel.

                    ps: Nemyslim si, ze moje predelavky starych trekovych kol jsou mizerna kola. Jsou postavena pro svuj ucel.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Srovnej, kolik stojí řadící hydro páky na gravel /silnice a kolik na MTB/kros.

                      1 0
                      • orm  

                        Proto jsou gravely drazsi i nez full:)). Kolik stoji odpruzeni? Proste gravely jsou napalene.

                        1 0
    • Markony  

      Koupit základ karbon 29 přestavět déle požadavků.

      0 1
    • Tomcat  

      Za posledních xx let došlo k dost změnám a kola kategorie cross či trek jsou na ústupu a nahrazuje je gravel a MTB.

      Rozhodně takový Author s vidlicí RST brzdy Tectro… …tam by nepomohlo ani 200mm zdvihu.

      Kvalitní cross by byl třeba u Canyon https://www.canyon.com/…-7/3291.html?…

      2 0
      • stoun  

        Na ten jsem zrovna koukal, ale trochu mě děsí převody 1×12. Obávám se, že to bude někde chybět. Buď do kopce a nebo na silnici na rychlost.

        3 2
        • enjoy  

          Jakožto člověk, který vloni přešel z 3×9(po 20 letech) na 1×12 můžu říct, že je to hodně osvobozující.

          Převody nechybí nahoře, ani dole.

          Spíš ale můžeš dojít k tomu, že tam občas bude jedno kolečko málo a druhý zase moc. Ale sžiješ se s tím.

          Ta jednoduchost pohonu za to podle mě stojí.

          7 2
        • oddie  

          Ono u nových kol moc alternativu nemáš. 3× něco už se neosazuje dávno a 2×11 má rozsah podobný.

          0 0
          • stoun  

            Ty treky snad kromě Canyon, jsou právě 3×10…????

            0 0
            • oddie  

              Jo. Máš pravdu, že u toho, co jsi postoval, jsou skutečně trojtácy. Já jsem si to předtím moc neprohlížel, popravdě mi tahle kategorie kol přijde naprosto šílená – za 30tis vyfasovat kliky se čtyřhranem a převody, které jsou v podstatě k ničemu, to když už, je rozumnější poptat za tyhle peníze stavbu lehčí 29" – která bude mít i podstatně rozumnější vidlici. Tak jsem to ostatně i předtím myslel – že u kol řekněme rozumnějších řad už trojtác nenajdeš. Byť teda sám jsem jej ještě donedávna na kole také měl – ale na vlastní stavbě.

              1 0
            • Melvin  

              Jako popravdě nechápu na co je na trekovém kole potřeba převod 48–11, když na tom kole pak sedíš jak za stolem.

              0 1
              • Jezevec70  

                Pokud šlapeš kadencí 30, tak ho nejspíš oceníš. :-)

                1 0
                • Baroninakolech  

                  Úplně super je to v kombinaci s příliš vysunutým sedlem. Když takového jezdce dojíždíš a vidíš, jak tu prdel přes sedlo přehrnuje zprava doleva.

                  0 0
                  • oddie  

                    To prakticky nevidím. Drtivá většina lidí má sedlo naopak zoufale nízko.

                    4 0
                    • MavasH  

                      no přece „když zastavím, musím dosáhnout (ideálně oběma nohama) na zem…“ :D

                      1 0
                    • Alojs01  

                      Ja teda posledni dobou potkavam docela dost silnicaru, i na docela drahych kolech, co to sedlo maj vysoko a pr.deli smrdlaj ze strany na stranu… :-)

                      0 0
                    • TK75  

                      Mají to tak nízko ze se nedá rozumně šlapat.Mám na to teorii, ze tyhle výletní elektrošunky mají kromě strmé hlavy taky dost vysoko střed.Takže si snížením posedu, ty chudáci lidi nevedomky kompenzují špatnou 29er geo a posed jak na vratky koze

                      0 0
                      • xtonda  

                        Tak na elektru se „šlape“ jenom kvůli tomu aby se nevypnul motor. Tipuju, že ti co mají na elektru takhle sedlo stejně mají max režim a jen volně točí nohama a v tom případě to celkem nevadí.

                        0 0
    • TK75  

      Polykač kilometrů s prostorem pro skoro 50 mm pneu…a místo těžký vidle je tam odpruzeni 3 cm ve sloupku karbon vidle.Ram taky karbon

      https://www.cyklobazar.cz/…t-velkost-54

      2 3
    • scalar  

      Asi jsi vymyslel 29" MTB, ale nic z toho mít nebudeš, teď tu jeden byl, chvíli před Tebou… :-)

      6 0
    • oddie  

      Úplně přesně taková kola máme s přítelkyní. Já přestavěný bazarový Canyon CF, ona stavbu na karbonu z Číny. Vidlice 100mm Fox a Axon, kola jsem vyplétal sám. Pohon 2×10 XT, prostě takový hezký cross na výlety, ještě před 10 lety se tomu říkalo XC 29" MTB :) Jo a gumy teda máme 2,25", v užších nevidím pro nás přínos, ale šly by tam samozřejmě dát taky.

      1 0
    • stoun  

      Děkuji všem za odpovědi.

      Musím si někde vyzkoušet to kolo s 12×1, abych nekupoval zajíce v pytli.

      Tak koukám na ten Canyon trek a nebo ty horská kola. Zaujalo mne toto z Decathlonu.

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-337265?…

      Nebo co toto?

      https://www.kola-online.cz/…7411/v160677?…

      Proč se vůbec dělají krosové vidlice s nižším zdvihem? Koukal jsem, že váží nad 2kg podobně jako se zdvihem 100. Kdyby šlo o snížení váhy, tak to dá rozum, takhle to vypadá, že jde jen o snížení nákladů na kolo… Ale pořizovací cena je stejná, ne-li vyšší jak u horáka s lepší vidlicí..????

      A argument, že s krosem se nemá jezdit tolik do terénu, tak pružit moc nemusí, ztratí smysl ve chvíli, kdy mohu míru odpružení nastavit na vidlici

      0 1
      • TommyP3  

        Jestli to spíš nebude záležitost trhu, moc lidí co by na crosse požadovali kvalitní vidlici nebude. Většinou chce levnou a bezúdržbovou a samozřejmě pro výrobce vidlic je priorita mtb.

        Podle toho co píšeš je fakt nejjednodušší vzít ostré xc a poupravit.

        Dělají se teď i hybridy třeba Bulls Sharptail nebo Cube má řadu travel, které jsou trekové s vidlicí 100 mm a jde na ně dát i jiný pohon než jen 1×12.

        0 0
        • Tomcat  

          Lidé požadují především levnou a nejen vidlici. A často se domnívají, že když za to kolo dají o xxxx,– tisíc víc než před dvaceti nebo padesáti lety, tak si koupily v ceně ?bezúdržbový výrobek" . I když vlastně jo , nejen ta vidle pak už udržovat nejde , jen vyhodit a koupit jinou.

          Nemluvě o jiných zafixovaných nepravdách, pověrách, domněnkách …například v minulém měsíci někdo argumentoval, že nepotřebuje nové kolo dražší než 20 000,– protože přeci nechce závodní kolo… …hádám že se bude řadit k tem co například nebrzdí přední brzdou, protože přepadne.

          Jinak známý z jednoho obchodu říkal, že demence , vysoká život se projevuje dost v ékolech. Když se mu tam nějaký geront rozčiloval, že má na vyhazov kazetu, převodník a řetěz. Protože to imrvére rval na nejtěžší převod. Tak na dotaz proč šlape pomalu, se mu dostalo genitální odpovědi. …když se to málo točí, tak mu vydrží déle baterka než při vyšších otáčkách… Tak jsme si vzpomněli na poničený auta po důchodcích, který cestou po městě do Lídlu šetřili na pětku a nejnižší otáčky.

          1 0
          • stoun  

            No takový normální kolo slušných komponentů kolem 30–50 tisíc dnes. Před 13 lety jsem ho měl za 10, teď za 10 jenom brak.

            1 2
            • Melvin  

              Kolo za 10k byl brak i před 13 léty. Jo a schválně se podívej na výplatní pásku z té doby a pak to porovnávej.

              1 2
              • Azmir  

                Za 10k se dalo koupit kolo na XCR a deore/alivio, tuším nějaké Mongoosy, pak snad byly ve slevě za 8k. Na běžné ježdění naprosto dostačující. Vzhledem k tomu, že pár měsíců zpět se dala koupit carbonová Sava na RST First Air a 11s Deore za 14 995 Kč, tak 30–50 tis je nesmysl. I letos byly výprodejové 29" za ceny okolo 10 tis. Za něco přes 30 se dal koupit celokarbonový full.

                2 0
                • stoun  

                  Tak hledal jsem hlavně treky. A ty bohužel levnější nejsou. Horaku je strašně moc, tak se v nich úplně neorientuju, kde se dá schrastit sleva.

                  0 0
                • Hrabex1  

                  karbon full za neco pres 30?

                  0 0
                  • Esi  

                    Tak přes 30 stojí každý celokarbonový full,jde jen o to kolik přes 30 je pro tebe snesitelné, škoda že jsem tuhle myšlenku neměl dřív mohl jsem doma taky nahlásit že to nové kolo stálo přes 30 :-)

                    0 0
                  • Azmir  

                    Ano a nebyla to sava, byl to nějaký willier, ve slevových vláknách půjde možná i dohledat.

                    0 0
                • Tomcat  

                  ano dá se . Jen ta laminátová Sava s držákem předního kola RST ke krutý příklad.

                  0 0
              • kandik psi zub  

                v roce 1993 mi tata koupil prvniho horaka, Olpran Lucky. Crmo na Altusu, stalo pokud si dobre pamatuju nejakych 10k. Odesel zadni naboj a levy razeni, po letech. To kolo principielne jezdi dodnes. Rozhodne bych si netroufl rict, ze to byl brak…

                1 1
                • oddie  

                  Jenže 1993 a 2011 bych řekl, že bude hodně velký rozdíl.

                  1 0
                  • MavasH  

                    Zkusil jsem nějakou „inflační kalkulačku“:

                    Co šlo v roce 1993 koupit za 10 000 Kč, za to byste v roce 2011 zaplatili asi 22 335 Kč.

                    Co šlo v roce 1993 koupit za 10 000 Kč, za to byste v roce 2024 zaplatili asi 35 331 Kč.

                    Myslím, že MTB za 35k (např. karbonovej Exceed na 12sp Deore) je už slušná raketa :)

                    Anebo takhle:

                    Co šlo v roce 2011 koupit za 10 000 Kč, za to byste v roce 2024 zaplatili asi 15 852 Kč ⇒ za 15 dneska pořádný kolo nebude a dovolím si říct, že to nebyla žádná sláva ani za 10 v roce 2011.

                    edit: mělo být na psího zuba :)

                    0 0
                • Tomcat  

                  Tak jenže jaký byl plat tehdy že? Když se řekne, že to byl lowend za 1,5 až dvojnásobek průměrného platu ( ne který stejně hodně lidí nedosáhlo ) a osazení bylo nevýkonnostní turistické. Tak už to zas tak super nezní. To že kolo přežilo býlo spíš tím že jezdilo s malou zátěží. Nikoliv že by bylo tak kvalitativně super.

                  Dnes za dvojnásobek platu jsou kola podstatně jinde......

                  0 0
                  • kandik psi zub  

                    rozporuju jen tvrzeni, ze za 10k bylo tehdy kolo brak. Nebylo, resp. byt nemuselo. Tecka. Pokud tomu inflacne odpovida dneska kolo radove za 30, tak jsme se dost posunuli a kola jsou celkove (podstatne) levnejsi – mimochodem stejne jako auta. To ze lidi budou pitchovat ze je to drahy, to je jina story…

                    2 1
                  • mikymik  

                    To je hodně dobré kolo ;) První, u kterého jsem měl pocit, že pěkně brzdí. Stále v pojízdném stavu.

                    1 0
                    • Esi  

                      tahle kola jsou k nezaplacení jako městská přibližovadla, v pohodě ho zamkneš lankovým zámkem před obchodem a za hodinu tam bude, ideální k tomu bylo ještě řazení bez aretace a bylo to nesmrtelný

                      1 0
                    • orm  

                      Ten predni 2.4" plast na tom kole je masakr :-).

                      0 0
                      • mikymik  

                        Místo odpružené vidle :) Nejen kola, ale i foťáky na mobilech udělaly pokrok. A pardon za spam.

                        0 0
                        • oddie  

                          Pěkný. Takovej nadšenec teda nejsem, nevydržel jsem a pořídil si nechtutně moderní kola z r.2015… :)

                          0 0
                    • Floydie  

                      Nadhera, to ma razeni 3×8?

                      0 0
    • Elektronik743  

      Podobné zadání jsem vyřešil kolem HT 29, na které jsem dal rychlé 2.1 pláště na sadu 1×12 převodník 38z a řídítka zkrátil na 680mm. Jede to svižně, ale pořád je to kolo víc na zábavu, než hltání km. ;-)

      Původně jsem chtěl shánět kros kellys phanatic 90, to má sportovní geo a dá se na něm dobře upalovat, ale za ty prachy to v porovnání s karbon HT nestojí.

      2 0
      • rimuln  

        Jj dnes bych za Phanatica tolik asi nedal. Já ho měl tenkrat tu 70 za cca 22 v dubnu 2019. I když vypadá, že jdou opět u nich s cenou trochu dolů.

        Jak moc to má sportovní geometrie nevím. Podle bikeinsights lehce pod neutrální, k agresivní. A na rámu napis sportcross geometry.

        Jede hezky a nakoplo mě zpátky k jezdeni.

        0 0
    • stoun  

      Prosím o názory na tato kola k mému účelu. Nebo jiné typy. (Třeba dle Azmira kvalitu za 15k )

      Canyon Pathlife – asi nebudu menit nic

      Výměna plášťů aj.:

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-337265?…

      https://www.kola-online.cz/…7411/v160677?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.