Ahoj,
poradil byste mi někdo, prosím, s výběrem dámského trekového kola s ocelovým rámem? Mám 170cm a jsem poměrně lehoučká. Ráda bych něco do 15 tis… Zatím jsem narazila na treková kola jen v hliníku nebo duralu…
Moc díky!
Ahoj,
poradil byste mi někdo, prosím, s výběrem dámského trekového kola s ocelovým rámem? Mám 170cm a jsem poměrně lehoučká. Ráda bych něco do 15 tis… Zatím jsem narazila na treková kola jen v hliníku nebo duralu…
Moc díky!
A co tě vede k oceli? Jinak hliník a dural jedno jest.
A proc takovy pozadavek? Pokud to nema byt uplny srot, tak to nebudes mit moc na vyber.
Výběr moc velký být nemusí, stačí cokoli, co by tomu odpovídalo :)
ocel rám do 15tis by mohl být od stavitele celkem v pohodě-)
Z internetových mouder jsem si udělala obrázek, že je ocel pružnější než hliník, který je tak křehčí. Nicméně hlavní motivací je pro mě energetická náročnost při výrobě, kde ocel jistě vede…
Kdyz jsi lehoucka, tak nema smysl resit nejakou pruznost ramu, navic u kola do 15tKc. To uz vetsi rozdily udelaji kola a plaste, nez ram.
Tu energetickou narocnost radsi komentovat nebudu, se zelenyma mozkama se moc debatovat neda.
Preju hodne zdaru pri hledani.
Je třeba ovšem taky posoudit, že ocel rezaví, ba dokonce koroduje. Takže se časem ztratí a bude třeba vyrobit novou Je taky třeba ji neustále natírat přírodě škodlivými barvami. Hliník se plně recykluje. To vám v Greenpeace neřekli?
pepku to je snad první rozumny prispevek ktery jsem tady na foru od tebe četl…
Treba ho uvnitr vytre velrybim tukem, ekologicky.
Ale jedine z velryby chycenou k vedeckym ucelum :)
Ocel vede, ale vzala jsi v potaz i lepší poměr váhy a pevnosti u hliníku, takže stejně pevný rám v hliníku lehčí než ocelový?
Tak jako tak, pokud ocelové trekové za 15, tak koupíš šrot.
Vyšší váha mi nevadí. Pokud to bude stát za to, tak rozpopčet klidně navýším… Máš nějaký tip? Díky
Spojit se s níže uváděnými staviteli a třeba vyhrabou nějaký ocelový rám. Případně nechat vyrobit, nejlevnější je asi Werk ze Slovenska, ten zajišťovala uživatelka Tina.
Werk je z Otinovsi:) Puvodem vsak SK.
Werk jde trochu mimo moje zájmy, tak ho tolik nesleduju:)
Super, moc díky za tip!
Ono je dost těžké radit, to by jsme museli věštit z křišťálové koule. Píšeš trekové kolo s ocelovým rámem – nevíme k jakému účelu (jaké povrchy hodláš jezdit), vidlice pevná/odpružená (pevná bude mít nižší energetické nároky při výrobě, takže pevná), jaká šířka plášťů by se ti hodila. Na cestování třeba Author Ronin, ale ten má berany – nevím jestli jsou berany překážka… potřebujeme prostě více informací než trekové kolo…
Především bacha na to, že chce dámské, takže Ronin, ačkoliv dobrá volba, padá.
Ronin v pohode i pro divky. Je to kratkej ram.
No jasně, ale otázkou je, co myslela tazatelka slovem dámský.
Kdyz chce ocel, tak musi bejt punkerka ne. :-))
Metalistka.
Pláště? Blázníš? Víš, jakou mají eko-stopu a jak se opotřebovávají? Dřevěná loukoťová kola s ocelovým běhounem!
Komplet osazeno plechovym shimano SIS, doladeno zeleznou sedlovkou, riditky, predstavcem a rafky.
ta kola zase více narušují terén (stejně jako ta pevná vidla), vzniká eroze. . . . .
Jezdit hodlám asfalt a cyklostezky, případně polňačky, denně pak asfalt a kočičí hlavy ve městě. Vidlici raději odpruženou, měla jsem před pár lety frakturu v lokti a někdy to ještě cítím. Pláště raději širší než užší, na beranech bych se zabila :)
A nebylo by lepsi nejakou mestskou ocelovou stylovku s prevodovkou v naboji? Treking za 15 je zbytecnost. Spis pritlacit na 20 a vzit uz plnohodnotny bike, ocel nekdo sezene.
Ráda bych s tím jezdila i delší treky – rekreační, ale stejně… Potřebuji něco, co můžu využívat denně ve městě, ale i s tím projet ostrov… Cenově bych klidně přitlačila, pokud by to stálo za to.
Kvůli šířce plášťů na jízdu po hlavách nebohých koček určitě MTB, kvůli asfaltu nasadit nějaké jezdivé pláště àla tandrbuřt.
MTB jsem měla a hodně mě na něm bolela záda…
A nebylo prostě jen dlouhé/krátké?
To ale neni problem mtb, ale spatne nastavenym posedem. :-))
A sedlovka, představec, řidítka, kliky a další… budeš taky chtít ocelové?
Doporučuji exkurzi v ocelárně… :-D
… v hliníkárně´s byl?
8-.)
jistě
btw vůbec se nebráním starším modelům z druhé ruky…
Treková kola se z kvalitní oceli už nedělají min. 20, ale spíš 25 let, určitě ne v zamýšlené cenové hladině. Pokud dělají, tak jde o zakázkové rámy nebo značkové stavby pro cestovatele (třeba Surly).
Když už jsi tady na B-F, napiš třeba uživateli Scalar (nebo maajkee nebo jinému staviteli), sestaví Ti vč. záruky přesně Tobě na míru na ALU rámu něco, co jinak nekoupíš, minimálně budou maximálně respektovat Tvou nízkou hmotnost. Kdybys na tom trvala, třeba by někde našli i velikostí odpovídající rám ocelový.
Nějaké ocelové trekingové rámy má Spyder, ale váží 3,2 kg bez laku, hliník bude o kilo a půl lehčí. Spyder Care.
Díky za tip!
Pichlavé narážky na ekologickou stopu při výrobě/spotřebě prosím nechte stranou, háže to diskuzi úplně jinam. Případně vám můžu založit nové vlákno ,) Díky!
Ale tak mohla bys to trosku osvetlit, ne?
U jinych casti kola ti ta energeticka narocnost nevadi?
Jsem zeleny mozek a s temi s epodle tvych slov moc debatovat neda.
Ale pokud te to opravdu zajima… Samozrejme bych z hlediska en. narocnosti pri vyrobe zohlednila i dalsi komponenty, ale nejsem bikove tolik znala a zrovna ram bylo to prvni, co mi prislo na mysl.
Ocel mam rad,par ocelaku jsem měl a neco stale mam.Ale to z uplne jinych duvodu,nez jsi uvedla ty.
Tak s nimi preji jeste hodne srandy. No, mne je i ciste pocitove ocel proste blizsi – mozna asociace z detstvi, kdyz si vzpomenu na hlinikove lzice ,)
Ale to my si tady v tom vlákně klidně vystačíme už i sami :-D.
Nediv se. Za dob raného kapitalismu v Čechách se všichni „zelení“ rekrutovali výhradně z FELu a nikdo z těch, kteří se věcmi okolo životního prostředí v rámci studia na jiných školách (ještě před vznikem miliónu ekofakult a mediálních politickozájmových kampaní EU) zabývali do hloubky, s nimi nechtěl nic mít.
Pro ekologické svědomí lidstva uděláš docela dost už tím, že budeš jezdit na kole (namísto zlovolně dotované MHD) a nebudeš vlastnit auto.
Jak to děláš s oblečením a botami?
Auto nevlastnim, MHD pouzivam, ale kolo je mi blizsi. Obleceni si z 90% porizuji z druhe ruky, stalejsi kousky jako bundy, boty, plavky atd. kombinuji nekolik kriterii: material (z pohledu udrzitelnosti, ale i funkcnosti), lokalnost, vyrobni podminky a procesy a zivotnost. Nekdy se mi to podari nakombinovat celkem dobre, nekdy mene. Ale celkove mam pomerne malou spotrebu, coz mi hodne usnadnuje.
Při daných prioritách je bazar jasná volba. Čím starší tím líp, a nejlíp něco, co by jinak putovalo do šrotu. Co bude potřeba to spravit, seřídit a jezdit. Ale ne moc rychle, pozor na nadprodukci CO2.
No a unas se kvuli Detem zeme, Hnuti duha 30 let stavel cca 25 km usek dalnice a jeste se kejve, protoze misto ve skalke je postavena na jilu :) Zeleny mozci, kterejm slo akorat o prachy si nahrabali a o tehle obskurnich hnutich uz neni ani vidu, ani slechu. Ale tohle uz je fakt mimo tema.
Omlouvam se zakladatelce vlakna :)
Možnost je pořídit bazarovku a postavit na rámu a popř. dalších vhodných věcech kolo pro Tebe https://www.cyklobazar.cz/…-orion-cross
Lze i kolo na zakázkovém rámu např. https://www.favorit.cz/cs, http://www.rotorbikes.com/de/
Favorit je karbon…
Kdybys to hned nevykecal, třeba by si nevšimla ;-)
Pak už zbývají jen rámy bambusové a z papíru.
Ten bambus by pro ni mohl byt nejlepsi volba.
Dřevěný ráfky a další drobnosti http://www.ghisallowoodenrims.com
Děkuji za tip :)
V dnešní době jsou kvalitní ocelové rámy drahé, to by padnul rozpočet na rám s vidlicí.
Druhou možností je šrot narychlo spíchnutý z nějakých levných trubek typu Werk.
Třetí možnost je bazar a koupit kolo z 90. let na kvalitním ocelovém rámu, to pak zmodernizovat. Zkus projít a sledovat nabídku uživatele bikejan.com nebo mu poslat poptávku, občas tam vídám zánovní kousky, až lituji, že už nemám v garáži místo:
Moc díky za tip, zkusím kouknout.
u zakázkové oceli by rozpočet nestačil zdaleka ani na rám… :-)
Díky za info :)
Pokud chce kvalitni CrMo ocel a jsi ochotna navysit rozpocet tak odkaz jsem ti uz daval, mas tam jednak surove ramy vcetne vidlice a dale hotove kola vcetne blatniku, svetla ad. to levnejsi za 23 500. Ale imho vybirat z pohledu ekologie je nesmysl.
A jen tak mimochodem, o dřevěném rámu jsi slyšela? Navíc česká výroba.
Neslyšela… díky za tip
Já myslím, že ocel je stejně špinavá jako hliník http://www.vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?… navíc se při výrobě používá uhlí, kdežto hliník je na elektřinu, která může být potenciálně zcela čistá.
nejlepší volbou ze zeleného i ekonomického důvodu je koupit bazarovku jako Author Stratos v oceli, poladit objemnější pláště 42mm případně co snese rám. Rozdíl mezi 15let starým crossem a současným je tak malý, že to nemá cenu příliš řešit a splníš podmínku oceli a ještě využiješ něčí kolo, které už z nějakých důvodů nechce. Zbyde ti i dost peněz na případná vylepšení nebo rovnou třeba druhý pár kol – jedny hladké rychlé na asfalty a druhé objemné se vzorkem. Jestli tam máš 8/9/10 kazetu nebo XT přehazovačku je běžnému uživateli úplně fuk. Stejně tak levná odpružená vidlice skoro nepruží, jen má zbytečně 2–2,5kg a pod 50kg holkou je dobrá tak na sjíždění z obrubníku
No já nevim no, ale nás na škole učili, že výroba hliníku je 7× energeticky náročnější než výroba železa. Ale tak třeba se doba změnila… :)