• trembi

    Zdar, potřeboval bych poradit jak co nejlíp natrénovat jízdu v táhlém kopci, nebo prostě jak trénovat abych v kopcích nejel jak sněk. Protože kopce jsou jediný místo v závodech kde jsem schopnej trochu předjíždět ostatní tak bych to potřeboval trochu povznést na jinej level ;)

    0 0
    • maajkee  

      Jezdit o trochu těžší převod než bys jel normálně.

      0 0
    • JakeF  

      Musíš tam dát těžší převod a točit vyšší kadenci, pak pojedeš rychlejš :).

      0 0
      • Lada,s  

        …jak by řekl RT, prát tam velkou! :-D

        0 0
        • antt  

          asi tak, španěl, nebo-li velká/velká je ten nejrychlejší a zárověň nejlehčí převod

          0 0
        • karliner  

          Teď už to neříká, protože mu ji zaplombovala CIA.

          0 0
    • trembi  

      Dík moc, ale jde mi o trénink ;)

      0 0
      • Fran-tic  

        trénuj poctivě :)

        0 0
      • Rubi  

        jeden den v tydnu intervaly na vetsi kadenci a dalsi den tezsi prevod s nizsi kadenci… o vikendu si dej 2* po stovce a hotovo

        0 0
        • trembi  

          Doufám že to máš odskoušený :)

          0 0
          • JakeF  

            Když nenapíšeš, kolik jezdíš, co jezdíš a kolik chceš času trénovat, tak těžko radit…

            0 0
            • trembi  

              jde mi o trénink na silnici, jezdim hlavně maratony mtb, zvladnu klidne to kilo dene o vikend. Ale hlavně jestli jsou lepší intervaly nebo stejný tempo celej kopec.

              0 0
              • JakeF  

                Pokud chceš něco jezdit, tak musíš mít natrénovaný obojí…

                0 0
              • Rubi  

                hlavne se ted zamer na to najizdeni km, silu natrenujes za relativne kratkou dobu, ale nenajetou vytrvalost vetsinou neobkecas, i kdyz nekteri maji dar ze najedou nula nula nic a pak te stejne daji :D

                0 0
                • trembi  

                  Takže najíždet a intervaly až těsně před sezonou?

                  0 0
                  • Rubi  

                    cely tyden najizdet nevydrzis, nebo ne dlouho, ale ty vikendy se snaz opravdu neosizovat a pres tyden nejake kratsi treninky s intervaly a 1–2 dnu volna podle unavy

                    0 0
                • Lada,s  

                  Tohle může fungovat pouze na nějakém krátkém závodu (vlastní zkušenost). Na maratony a obecně delší závody víc jak 2 hodiny musíš mít tu vytrvalost najetou, pokud chceš opravdu závodit a né to objet turisticky

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ani na krátkým to tak nefunguje, pokud se bavíme opravdu o nějakým závodění.

                    0 0
                • pelhrimov  

                  Je to přesně naopak, základní vytrvalost dožene kdokoliv kdykoliv za relativně krátký čas. To co zvládne málokdo a je třeba to pilovat v mládí a neustále je RYCHLOST!!!! Dohnat objem je sranda, ale být rychlý je jen pro vyvolené, kteří se tomu věnují od malička a mají talent.

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Velké objemy si nech na stáří, kadenci a rychlost trénuj v 17 a trénuje se téměř denně!!!, víkendy rozhodně nestačí.

                    0 0
                  • Lada,s  

                    ale trénovat intervaly bez najetého nějakého vytrvalostního základu je blbost

                    0 0
                  • JakeF  

                    Na tom něco je, ale pokud nemáš najetý i alespoň nějaký objemy, tak ani tu wattáž nedostaneš tak vysoko.

                    0 0
                  • Rubi  

                    mas fajn rychlost kdyz ti po hodine dojde :)

                    chci te videt jak najizdis km uz v zavodnim obdobi, to co pises je neskutecna kravina

                    0 0
                    • raceman  

                      ale neni, jen to mozna nenapsal nejlepe..

                      potrebujes nejakou vytrvalost, ale pokud nenatrenuje i rychlost a intervaly, tak mu ujedou, jakmile se v kopci nastoupi…

                      a v mladi se hlavne trenuje rychlost… o vikendu treba zdv a pres tyden zdv s par intervaly a nekdy trenink zamereny na rychlost..

                      0 0
                      • nox159  

                        tak otazkou je vzdy jake trasy jezdis ne? pokud jedes 80–100km maraton tak co z toho ze budes schopny jet hodku kudlu jako blazen kdyz pak budes mit problem dojet?

                        ale ja tomu hovno rozumim samozrejme…

                        0 0
                        • JakeF  

                          V 17ti taky nemá co dělat na 80–100km maratonech, ale jezdit XCčko, aby získal rychlost.

                          0 0
                          • raceman  

                            +1

                            0 0
                          • nox159  

                            no to nema, ale mluvi o tom ze jezdi maratony jestli jsem si dobre vsiml výse…

                            takze tva poznamka je sice spravna ale neodpovida zadani…

                            rvat to na krev muzes na detskych 30kach a asi tom XCcku ale to jsem nikdy nejel..

                            0 0
                            • JakeF  

                              Možná říká, ale pochybuju, že někdy opravdu jel závod, co parametrama odpovídá MTB maratonu… Stejně jako většina místních XC jezdců nikdy nejela opravdový XC :D. Ono většina maratonů má vypsanou až kategorii 19–29 a 17ti letej tam vůbec nemůže startovat.

                              0 0
                              • nox159  

                                treba se vydava za starsiho…

                                ja se tu taky vydaval za noxu, nevidim na tom nic divneho :D

                                ale jinak zase reknu ze mas nejspis pravdu a bude to tak, ale zase ze dotycny se ptal a tvrdil neco jineho :D

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Spíš bych řek, že jezdí ty závody 30–50 a říká tomu maratony :). Ale možná se pletu… Pak by stejně ale měl spíš zvážit změnu disciplíny, na maratony má ještě hromadu času.

                                  0 0
                      • Rubi  

                        a co sem psal asi uz nahore, vikendy vytrvalost a pres tyden intervaly a silu…:D

                        0 0
            • Rubi  

              +1

              0 0
    • vsn  

      kopce jsou v pohodě :) horší je to pro mě po rovině a z kopce dolů kde se šlape … jak nejedu za někým v háku tak nehorázně zpomalím :(

      0 0
      • Frostty  

        // horší je to pro mě po rovině a z kopce dolů kde se šlape//

        Nasere :D.

        0 0
        • vsn  

          to jo … většinou se mi povede se někoho chytnout ale když je to delší a on odstřídá a já po minutě zpomalím tak že mě zase radši předjede a de na špic tak pak divně kouká že v kopci mu poodjedu nebo je na tom stejně jak já na tý rovině :)

          0 0
      • MichaelSimek  

        ja to mam presne obracene, po rovine to rozjet dokazu ze i ztracim koralky, ale do kopce je to hruza

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Biker jak Pes  

          Mám známého triatlonistu. Na něm jde krásně vidět smysl triatlonového tréninku. Když jsme byli loni spolu na soustředění, tak jsme si jeden den udělali „závodní“. Po rovině to pálil brutálně, že jsem mu akorát smrděl v háku a ani nevystrčil nos, protože by mě to fouklo pryč. Pak se zvedl asfalt a on se doslova zastavil na místě.

          0 0
    • Toman  

      Správná strategie. Vylepšit to, co je tvou silnější zbraní.

      Trénuješ podle tepové frekvence, dle výkonu na klice, či podle pocitů? Rozvíjet tuto schopnost můžeš několika způsoby.

      Jak píšeš sám, intervalově i konstantním tempem ale také navyšovaným úsilím i změnou kadence. Záleží na délce úseku, kadenci a tepové frekvenci ( nebo Wattech ).

      0 0
      • trembi  

        Tepák nemam, ale myslim že bez znalosti mojeho ANP by mi stejně moc nepomohl, takže zatim trénuju jenom podle pocitů.

        0 0
      • John Tequila Lemon  

        Největší omyl. Nejpilněji se trénují nejslabší stránky výkonu. Ale to je jen klišé do nadpisu pro článek do image časopisu. V podstatě se trénuje poctivě všecko :-). Nicméně na ty slabé stránky musí být extra důraz především z pohledu sebereflexe.

        0 0
    • jecnak  

      No ja si myslim, ze ted bys mel zacit ZDV a nic jinyho. Musis mit na cem stavet. Tj abys nejel kudlu uz pod kopcem potrebujes postavit nejaky zaklady. Mrkni na KPO, procti fyziologickou poradnu a pak se zkus poptat znovu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • black.horse  

      že Vás mám všechny rád, tak se s Vámi podělím s tajnou motivační tréninkovou radou a motem, kterou mě vždycky povzbuzuje kamarád:

      Zabrat když ještě můžeš umí každej blbec, ale zabrat když už nemůžeš to je kumšt!

      0 0
      • nox159  

        pokud umis zabrat kdyz uz nemuzes, tak si neco nalhavas :D

        0 0
      • štája  

        To já mám jiné moto: na začátku to rozjedu na 100% a pak postupně zrychluju :)

        0 0
        • Lada,s  

          Začátek musíš napálit, v půlce zrychlit a v cíli na špurta :-)

          0 0
        • JakeF  

          Nejezdíš KPŽ? Tam je takových hromada. Jen to zrychlení mívá zápornou hodnotu…

          0 0
          • nox159  

            jeste doplnim, tam se to lame pri prejezdu z asfaltu na sotolinu, tam odpadaji ti bez techniky a navrch maji ti co maji 29er… :D

            0 0
          • xshreck  

            to se mi stává na drásalovi :-D vydržím těch 70–80km ve větším tempu a pak to jde prudce dolů … ccca 20km šnek a pak jedu zase rychle :D:D:D a do cíle klidně spurt. Dva roky zpátky jsem tam kohosik dojel a předjel. Byl jsem pyšný! :D

            0 0
            • kolda  

              za Trojákem se láme chleba, to znám :)

              0 0
              • xshreck  

                přesně tak .-) ten dlouhý výjezd m dycky dorazí. Pak chvilu uplně KO a pak zase OK :D

                tak ale jezdím dá se říct chvilku, to se poddá

                0 0
              • bosmilan  

                Na mě vždycky přijde krize ve stoupání na Prženské paseky a od Trojáku kde se najím a dám trochu do jetelného stavu se mi už jede zase relativně dobře.

                0 0
      • Breakpain  

        Kterej blb tohle řekl, když nemůžu, tak nemůžu :D a rozhodně už se nevzkřísím ;o)

        0 0
        • JakeF  

          Hele, viděl jsem poměrně zajímavej dokument, jak zkoušej vojáky… A bylo tam krásně vidět, že člověk má limity daleko vyšší, než si myslí a psychika to hodně brzdí.

          0 0
          • black.horse  

            jo a přesně o tom ta věta je;-)

            0 0
          • Breakpain  

            Já to nepopírám, ale moje psychika je špatná ;o), proto nikdy nebyla medaile ;) … pokaždý mě něco rozhodí a já to pak „vzdám“. Tak už raději jen rekreačně závody ;), no stress … holt na profíka hlavu nevedu, a proto platí to, co jsem psal :) … když nemůžu, tak kua nemůžu :p

            0 0
      • Tomahomo  

        Víš co nám říkali mazáci na vojně? Voják který nemůže ještě 2× může! :o)

        0 0
    • Cryzyy  

      To mas dobry, ja se snazim od startu jenom se moc nepropadat a predjizdeni je ciste dilem nahody.

      0 0
      • JakeF  

        Zapomněl jsi dodat, že zásadně startuješ z první lajny :).

        0 0
        • Pavel  

          Já tu strategii naprosto otočil, zásadně startuji z poslední lajny. Neznervozňuje mne, že mě předjíždí xxx lidí a naopak, je mi fajne, že občas předjedu někoho já… :-D

          0 0
          • raceman  

            tak je zase riziko, ze te nejaky totalni antitechnik sejme pri pokusu prejet koren…

            0 0
            • Pavel  

              Pravda, na to je potřeba dávat pozor… Na druhé straně mu člověk může ukázat, že to přejet lze… ;-)

              0 0
              • raceman  

                myslim, ze v tu chvili na pokraji svych sil to dotycny ani neodceni :)

                0 0
                • Pavel  

                  No, uznávám, že z mé strany to asi je trošilinku kurvárnička… :-D

                  0 0
    • Tina  

      A čo keby si trochu popracoval na technike jazdy, aby si bol schopný „předjíždět“ aj v zjazde? Myslím, že vtedy by sa tvoje závodenie „povzneslo na jinej level“ ;)

      0 0
      • xshreck  

        :)´kolkrát stačí k úspěchu jezdit ne jen tělem, ale i hlavou. A použít k tomu i ostatní (silnější) jezdce :)

        0 0
        • Lada,s  

          To máš pravdu. Taktika a umění závodit tvoří někdy podstatnou část úspěchu :-)

          0 0
        • JakeF  

          Takový jsou nejlepší… Zvlášť v rovinatejch závodech, kde je nejde utrhnout.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Lada,s  

            Můžeš to víc rozvést? jakože nestřídají?

            0 0
            • JakeF  

              Přesně tak… Jak jinak bys přeložil větu „použít k tomu i ostatní (silnější) jezdce“

              0 0
              • Lada,s  

                No chápu to asi stejně, ale asi záleží v jaké situaci atd. Nebo tobě se snad nikdy nestalo, že ses tak tak uvisel v nějaké skupince a byls rád že to borci odtahali? Ale máš pravdu že kdybych jel s někým slabším ve dvojci a on netahal tak se ho budu snažit setřást :-)

                0 0
                • JakeF  

                  Tak jasně, ale je rozdíl se za někým svézt, když máš slabší chvilku a jet to jako taktiku na celej závod :). A že takový jsou… Já naštěstí moc rovinatejch závodů nejezdím a v kopcích se to většinou vyřeší samo :D.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • xshreck  

                já se s nima domluvím po cestě. Kteří to nepochopí, tak se je ve dvou a více snažím dycky s někým trhnout. A kdo nestřídá a nemá na to, stejně odpadne tak asi tak .) a silnější někdy jedou strop dopředu, zaháknout se na chvíli za někoho takového a dohnat skupinku není špatné.

                Prostě taktizovat. Jinak jeden závod jsem táhl 25km, nikdo nestřídal. Tak víj že to je občas neřpíjemné. Kor dyž se ten zahákovanej pak vzteká, že ho „brzdím“ ve výjezdu, kde se trochu pošetřím a nakonec zase předjedu :ú

                0 0
            • Biker jak Pes  

              Poláci no… :)

              0 0
        • mr.nikdo  

          Nejlepe divcinu na kterou mas pekny vyhled (ze zadu a z boku v zatackach)…

          A pak ji v kopci potahnes ty (jako gentleman) :-)

          0 0
    • Zerocool  

      zvysit zakladni vytrvalost

      0 0
    • MichaelSimek  

      Hlavni je proste jezdit aby te to bavilo, kydz te to bude bavit, budes jezdit vic, kdyz budes jezdit vic tak tak nejak potrenujes. Aspon u me to krasne zafungovalo, me nikdy nebral vylozene cilenej trenink. Ale zacal jsem jezdit vic techniku, to me o dost vic bavi, tak jezdim o dost castejs, a hned bylo zlepseni z 200+ mist na 50+ mista. Samozrejme se trosku pohlidam, abych prez zimu jezdil vic v klidu a pres sezonu zase vic intenzivne, ale na bednu stejne neaspiruju a pozitek mam 200% lepsi jak pri zavodu tak pri „treninku“.

      0 0
    • staráhrušeň  

      Základní vytrvalost je přenositelná z jiných pohybových aktivit běhání, plavání, běžky a spol.

      Pro posílení výbušnosti, silové vytrvalosti bych volila tréninky zaměřené tím způsobem: dřepy v posilovně a další cvičení, švihadlo, výběhy do kopce, fartleky..Je dobré kombinovat v jednom týdnu několik různých stylů tréninků i forem aktivit, tzn. tréninky zaměřené na vytrvalost-objem, sílu, výbušnost a regenerační. A bude hrát velkou roli i technika jízdy a jídlo, musíš mít palivo a hlavně se podívej na trénink trochu komplexněji, ne jen kolo, vyjížděj si kopce – kratší okruhy, kopce naplno…Vrcholoví sportovci nedělají jen jednu činnost stejným způsobem:). Důležitý je pestrý trénink..

      0 0
      • Zerocool  

        pro trénink silové vytrvalosti naplno určitě ne…

        0 0
        • staráhrušeň  

          já psala rovněž o výbušnosti… nedělala jsem kolonky jednotlivých pohybových aktivit a typů tréninku k jednotlivým aspektům trénovanosti…

          0 0
        • staráhrušeň  

          navíc silová vytrvalost se trénuje i v rámci krátkých úseků na plno…

          0 0
    • McBlacky  

      sice se ptáš na jízdu do kopce, ale zlepšit by jsi měl hlavně to co ti nejde. Protože když závod nezačíná kopcem, jsi v prdeli než pod něj dojedeš a je ti jedno jak to v něm nadrtíš, už ti to ujelo.

      Pokud kopcem začíná, tak sice se dostaneš specializací na kopce hodně vysoko, ale pak následují pasáže rovin a sjezdů, kde zase o ta místa přijdeš.

      Závodění nespočívá v tom, že se propadáš a posunuješ dopředu a tohle pořád dokola. Je to v tom, že si vybuduješ pozici v prvních 10–20 minutách a pak jedeš bez většího předjíždění nebo propadání až do do posledních km, kde to je opět každý za své.

      Čím blíže dopředu, tím víc bude na tebe ve skupince tlak, abys střídal na rovinkách a vedl v terénu. Pokud to dělat nebudeš, je jen minimum závodů, kde ti to projde.

      Taktika rvát kopce a kde to jde orážet v háku ti v pelotonu udělá takové renomé, že s tebou nikdo nebude chtít jezdit a věř mi, že pak to není moc snadný :)

      Takže moje rada zní jezdit to co ti nejde.

      Pokud jezdíš už teď o bednu vpředu a všechno tohle máš zmáknutý, tak pak samozřejmě specializace na nejsilnější schopnost pomůže rozhodovat ke konci závod, s tím bych souhlasil. V takovém případě trénuj 3–5minutové intervaly na zvýšení VO max pro kratší kopce, případně 20minutovky na zvýšení FTP pro delší kopce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.