Proč jsou triatlonová kola mnohem víc aero než závodní silniční? Nebo spíš naopak, proč silniční závodníci nepoužívají tak aero kola?
Proč jsou triatlonová kola mnohem víc aero než závodní silniční? Nebo spíš naopak, proč silniční závodníci nepoužívají tak aero kola?
Protože UCI.
Přdstav si, že by se v balíku motali borci s všelikými do všech stran trčícími aero nástavci, to by asi nebyl dobrý nápad :-).
Nebude to tim, že v triatlonu je zakázáno jezdit v háku?
Ty top triatlonová kola jsou dělaná na mnohem větší distance bez možnosti použít servisního vozu a možnosti občerstvení. Jedeš tam většinou ustálenou rychlostí a vše si vezeš sebou. Proto mají úložné prostory a integrované reservoáry na vodu. Na časovku nejdou tato kola použít jelikož přední vidlice i rám nesplňují regule UCI. Jinak při rovinatých a sprinterských etapách či závodech se aero kola samozřejmě používají ve vysoké míře, jen to prostě není taková divočina než když to UCI hlídá a nenechá výrobcům volnou ruku.
Asi tak.+1.
V hromadném závodě nemůžeš mít na kole vyčnívající fičury, abys neohrozil sebe a ostatní jezdce, pro kola proto platí pravidla UCI, která si můžeš snadno najít na netu. Jiná situace je v časovce jednotlivců UCI, tam jsou pravidla hodně rozvolněná a časovkářské speciály mohou mít nejroztodivnější tvary, stačí si zagooglovat. Na obrázkcích máš dva mistry světa UCI v časovce jednotliců na svých speciálech..