Chci se zeptat, má tvar brzdového kotouče vliv na účinnost brzdy, například je rozdíl mezi účinkem tvaru Alligator HK-R a „klasického“ kulatého disku?
Chci se zeptat, má tvar brzdového kotouče vliv na účinnost brzdy, například je rozdíl mezi účinkem tvaru Alligator HK-R a „klasického“ kulatého disku?
teoreticky ne. Důležitý je průměr kotouče, a materiál z kterého je vyroben, to ovlivňuje součinitel tření který je zásadní pro velikost třecí (brzdné) síly. Tvar, a tedy i velikost styčné plochy nemá na brzdnou sílu vliv. Tedy pokud tím jiným tvarem nemyslíš třeba zubatou styčnou plochu kotouče :D tvar a velikost styčné plochy ovlivňuje spotřebu destiček, a taky chlazení, nepřímo se tedy může podílet na brzdném výkonu tak, že se snáz přehřeje a rychleji dojde k vadnutí brzdy.
nj ale on prave myslel ten zubaty kotuc aligator.
ma to vplyv na mnoho vlastnosti brzdy, tie zuby a vselijake pily su imho len dizajnovy prvok, ktory ma mensiu ucinnost ako normalny „gulaty“ kotuc.
ale mne je to aj tak jedno, hope floating saw rulez :)
já nemyslel zubatý tvar kotouče jak má aligator, já myslel zuby na té ploše, na kterou dosedaj kotouče :D to sice žádný kotouč nemá, ale dost by to zlepšilo brzdný výkon :D desky by samozřejmě letěly pryč jako kdybys je hobloval pilníkem…