Dobrý den,jelikož jsem úplný amatér,nevím jak a co na svém kole pravidelně udržovat.Jen vím o nutnosti promazávat odpruženou vidlici a řetaz..
Dobrý den,jelikož jsem úplný amatér,nevím jak a co na svém kole pravidelně udržovat.Jen vím o nutnosti promazávat odpruženou vidlici a řetaz..
Dobře děláš…kolo omýt,řetěz ošetřit třeba GT 85 a vidlici otřít,občas ošetřit silikonovým olejem.
No vidlici vždy nejprve očistím WDéčkem.Pak dám silikon.Já to znám z rc modelů,tam používám a udrřuju totéž.Tlumiče,motor,ložiska..je to na stejné brdo.
Zrovna to WD podle mě není moc dobrý nápad.
Přeci je proti korozi apod ne? Však pak to nechám vyschnout a dám ještě silikon.
Normálně bych to otřel a dal silikon,jinak nic. někteří to jen otřou a nedávají nic…
No to sice jo, ale na vidlici ti nemá v podstatě co zreznout. Navíc je dost vzlínavé, dostane se ti dovnitř vidlice a tam by WD mohlo časem udělat celkem neplechu. Tohle jsou ale jen moje doměnky, přes oleje a mazání vidlic tu jsou jiní frajeři :)
Súhlas, na vidlicu len silikón, wd40 ee
to by ses divil že má co reznout (: u mojí starý rst zrezly vnitřní nohy vidle natolik že jsem z ní měl pevnou vidlu (:
Já mám trochu problém s tim, že jsem ted asi po dvou týdnech zas kolo umyl… bylo tam bláta že bych to hadříkem dělal dva dny, tak jsem sundal kola a vzal to wapkou, vypadalo to ok, tak jsem to nechal a po uschnutí pořád půlka rámu vypadá zabláceně, co s tim? vzít to hadříkem s nějakým odmašťovačem?
Neřešit a jezdit, ono se to časem zas zasere ;-)
Pokud plánuješ ještě jezdit ,tak se na to vy… namaž vidlici a řetěz a jinak se na to vykašli,jeikož v tomto počasí co panuje v čr je to každý den stejné.
Já čistím od bláta jen pedály, přesmyk i přehazovačku a pak taky brzdy.
Pravidelně čistím řetěz a zubatá kolečka. A otírám kluzáky vidlice a mažu je silikonovým olejem.
A jednou za čas máznu bovdeny na přehazovačce.
No problém je pak v tom, že když někam přijedu tak jsem za prase :-) Mně osobně to nějak nevadí, ale když třeba dávám kolo do servisu tak z toho mám trochu blbej pocit, dát to tam v bahenní kamufláži… a nebo když jsem na asi 2 tejdny nemytym kole měnil cvaknutou duši… nevim čim to, ale přišlo mi, že na ráfkách bylo uplně nejvíc špíny, včera jsem se snažil vzít kolo jako celkem dočista a ač nevypadaly extrémně špinavě, taky jsem z ráfků dostal spoustu bordelu…
Ráfky se dají vzít nahrubo kartáčem. Já se blátu vyhýbám, kdo to pak má čistit.
Já nevím, jak často dáváš kolo do servisu ty, ale já jednou ročně. Běžnou údržbu si dělám sám.
Normálně vše ostříkat.
Bovdeny je lépe občas vyměnit.
To jo, bovdeny taky občas měním, ale daleko časteji je mažu :-)
jestli potřebuješ mít rám jak psí kulky, moh bys vyzkoušet dětský prdelkoleštiče
to mi připomíná, že bych už měl kolo konečně po bystřičce umýt… :-)
Tak to já už se dneska dostal i k výměně ložisek ve šlapáku :-)
Kolo čistím celé nebo po částech. Po každé vyjíždce (pokud nejedu po měste do obchodu a z5) je-li kolo zaprášené, zatříkané.....čistím řetěz, přemykač a přehazovačku, namažu GT85 a očistím vidlici, namastím silikonovým olejem. Pokud je kolo hodně špinavé, tak hadice, houbička, hadřík a starý zuní kartáček, mýdlo, kyblík.
V neděli jsem po docela silném dešti jezdil po Ivančenou v Beskydech (Bodové, Kyčera…) Byl jsem špinavý uplně celý, brýle jsem musel pr§běžně čistit, a pak jsem pod nima měl jediný čistý kousek na sobě. Den poté jsem se dal do čištění kola, asi 1,5 hodiny, a zase je krásné, takhle :
Za kolik mi tak naleštíš kolo ?? :-)
To by bylo drahé :-D protože takhle leštím jenom svoje, segřine kolo seru XD
Otřít vnitřní nohy vidlice a namazat těsnící kroužky namazat silikonovým olejem. Otřít řetěz a namazat (zatím se nejvíce osvědčil chainstar normal). Pokud máš véčka, tak v případě zasrání ráfhů od bláta, je omýt. Ostatní neřešit, jezdit a omýt pouze v případě velkého zasrání. Moje zkušenost s ohledem na životnost komponent je, že v případě mytí méně je lépe.