Údržba kola během během jízd 1000km+ bez podpory

45 nepřečtených
  • Kos_CZ

    Rozhodl jsme se založit tohle vlákno, které přesahuje několik kategorií zdejšího fóra, trochu z vlastní lenosti, ale hlavně z důvodu roztříštěnosti informací, po kterých pátrám, případně které bych si rád potvrdil.

    Rád bych v příští sezóně trochu natáhl svoje jízdy a zkusil si případně i nějaký vícedenní silniční závod bez podpory. Nečekám od toho „boj o bednu“ – takové ambice nemám. Vím, že nejtěžším soupeřem jsem sobě já sám a takový závod je pro mne příležitost se podívat do míst, kde jsem ještě nebyl. Konkrétně mne láká https://www.okolorepubliky.cz/ a pokud mne to bude bavit tak i něco delšího. Nějaké zkušenosti jsem nabyl letos behem cesty z Palkovic do Prahy, kdy jsem si ověřil, co ujedu, co mi na kole vadí, ale to byla jednodenní akce a to je dost odlišné od toho, co obnáší vícedenní záležitot.

    Pročetl jsem si pochopitelně i popisy závodů od Aleše Zavorala a webové stránky MIkikuby, zkouknul nějaká videa, ale mnoho otázek stále zůstává.

    Pokud by tedy někdo z přítomných byl ochoten podělit se o své zkušenosti, děkuji předem za laskavost.

    Tedy, co mne teď napadá :

    1. U Aleše jsem našel, že na dlouhých trasách denně maže/olejuje řetěz. Používá se jen olej (či maziva na olejové bázi, nebo to někdo zkusil i s voskem? Já přešel na vosk a namazání vydrží několik set km, než mi řetěz začne svou hlučností dávat najevo, že je třeba domazat. I vosk se dá domazávat (rozpuštěný v zahřátém lihu – po nanesení se líh odpaří a vosk zůstane) – pochopitelně tohle nefunguje zdaleka tak dobře jako nanášení na řetěz za tepla. Pokud si představím podmínky závodu, kdy může pršet i několik dní a být kolem nuly, pochybuji, že na mokrý řetěz půjde vosk v lihu nanést tak, aby poskytnul dostatečnou mazivost. Tedy – je tu někdo kdo by mazal na ldouhých trasách něčím jiným než „olejem“?
    2. Při dlouhých štrekách se co se týká dobíjení serepetiček na baterky (mobily, cyklopočítače, světla, kamery atd.) buď vozí powerbanky, nebo se to řeší dynamem. Co jsem tak pozoroval, ti kteří vozi dynamo mají většinou jako zálohu pro stav nouze ještě menší powerbanku. Je dost těch, kteří na dynamo kašlou právě s tím že pokud selže, tak by stejně vláčeli powerbanku jako zálohu a tak mají jen tu (pochopitelně s větší kapacitou). Tady samozřejmě taky záleži na tom, zda je možné cestou někde dobíjet. Pro mů pohyb po silnicích je tohle ta varianta, ke které směřuji svůj dotaz. Tedy: Jaká kombinace se vám pro nabíjení osvěddčila a proč? Případně, na co jste nečekaného narazili s vlastním „setupem“?

    Díky za případné odpovědi!

    0 0
    • Alojs01  

      K bodu 1, v jednoduchosti je síla, takže olej. Rychlá a snadná aplikace za jakýchkoli podmínek.

      K bodu 2 ti asi moc neporadím, závody nejezdím, ale na puťáky do týdne vozím 2 powerbanky (20000 a 5000mAh), což mi bohatě stačí na 6 dní navigování telefonem, ale vím, že se kdykoli můžu připojit v kempu, restauraci na nabíječku, neb nikam nespěchám. Ale dynamo v předním kole je pecka.

      0 0
    • jecnak  

      Vosk mi za ideálních podmínek vydrží přes 1000km na silnici. Na Paris-Brest-Paris jsem jel s novým navoskovaným řetězem a za těch 1200km jsem nic neřešil.

      Světla dobíjím z powebanky, nebo vezu víc aku, na Garmina mám originální powebanku se systémovým konektorem. Dynama v předním kole mají kromě SON velký odpor a i nezatížené si berou přes 5W. To mi přijde značná nevýhoda.

      Většinou je možné si na XXX kilometr na kontrolu/mezi­čas/zastávku nechat poslat oblečení i další aku, čímž se logistika značně zjednodušuje. To je i případ Okolorepubliky. Podobný podniky je vždy o kalkulovaném riziku. Na vše být připraven nemůžeš, všechno 2× také nepotáhneš.

      0 0
      • Kos_CZ  

        Co kdo veze je o zkušenostech, osobních preferencích atd. Mohu tahat milion náhradních dílu a nepotřebovat je a pak příště na základě tohoto nevzít nic (protože jsem to minule nepotřeboval) a ztvrdnout někde uprostřed pustiny, protože mi prdlo lanko.

        Takže rozumím a děkuji!

        0 0
      • Prazak0  

        Myslím, že normálně namazaný řetěz by měl vydržet. Já jezdím často i se suchým řetězem, možná pak má větší odpor, ale nějak to nepociťuji, ani jsem si nevšiml kratší životnosti. Olej se z něj sundá ani ne tak jízdou, ale třeba deštěm, nebo když se po jízdě odstraní hadrem prach hadrem či kartáčem ap.

        Dynama v předním náboji mají hlavně odpor při zátěži, tj. když se svítí. Ale těch 7 W navíc jsem ani nepozoroval, možná to zřalo více, dvě světla v sérii, ale dynama při vyšší rychlosti dávají vyšší napětí, bez zátěže klidně 50 Voltů. Odpor bez zátěže u dynam Sh XT/Lx a podobné kategorie je asi 2W při rychlosti 30km/h, ta čísla jde dohledat. U těch dynam může víc vadit jejich váha navíc než odpor vůči otáčení, který není tak velký. Pak jsou dynama Shutter Precision, dosti levnější než Son, bez zátěže navíc asi 1 W, což není mnoho. Oproti Son mohou být někdy poruchová, tj. odejdou ložiska, u SON vydrží snad 50 tisíc km. SP i SON jsou myslím docela lehká dynama. Jsou i systémy, kde to klade odpor jen při zátěži, SP se vyrábělo vypínací, pak nějaká přítlačná dynama na ráfek – ne ta klasická, ta mají účinnost podobnou jak nábojová.

        U nabíjecích baterií, tak klasické tužkové u světel BM vydrží svítit na plný výkon (80 luxů) 5 hodin, na menší výkon 20 hodin.

        1 0
        • Raf  

          Já teda vliv nenamazaného, zabahněného a uschlého řetězu na ultraakcích dost cítím. Jezdím to tak směšným výkonem, že těch pár wattů na řetězu už je prostě znát. Nedejbože ještě dynamo :D

          Jedna fotka první den Mílí, druhá předposlední den ( tam se teda i trochu tlačilo).

          0 0
          • Prazak0  

            Tak já často jezdívám na suchém řetězu, což znamená, že tam není prach. Prach se mi nachytá na hodně namazaný řetěz, pokud jedu třeba po suché polní cestě, kde to práší, nebo pískem ap. Nevím, jaké ztráty znamená převod řetězem, odhaduji tak 2W, u nenamazaného asi o watt více. Při jízdě rychlostí řekněme 27–28 km/h po rovině bych to tipoval na něco kolem 150W. 2W se na snížení rychlosti projeví nepatrně.

            Dynamo- Son nezatížené bere půl wattu, při třicítce max. jeden watt. Pak by se mělo asi počítat rozdíl, i běžný náboj si něco vezme a uvažovat jen ten rozdíl proti obvyklému náboji. To se na rychlosti neprojeví, u vyšších rychlostí rychlost s watty stoupá jen pomalu, protože odpor vzduchu narůstá kvadraticky. Při rychlosti třeba 15 km/h to dynamo má odpor menší, i když je zatížené, tak spotřebuje jen málo proudu (přesněji energie). Samozřejmě dynamo nedává smysl, kde někdo závodí a v cíli mohou rozhodovat zlomky sekundy. Ale snížení rychlosti dynamem může být menší než když někdo třeba má blatníky. Možná i nevhodné plandavé oblečení by tu rychlost snížilo taky více.

            Jízdu s dynamem si chce vyzkoušet, samozřejmě bych radil jen kvalitní dynama, na internetu jsou popsané různé testy, jaký kladou odpor, měřil to jeden Němec.

            0 0
    • Jezevec70  

      Myslím si, že při závodě nebude moc čas sedět někde v restauraci a čekat, až se ti dobije powerbanka.

      0 0
      • Kos_CZ  

        To asi ne, ale pokud se zastavím někde na jídlo (jak jsme psal, vzhledem ke zkušenostem nepojedu nikde „na bednu“ ale budu si to užívat a smozřejmě, pokud mi to pojede, tak přišlápnu), tak bych možnosti dobít powerbanku samozřejmě využil. Pokud by mne nechali třeba na benzínce, v nějakém obchodě, či CP-čku.

        0 0
    • skaj  

      Voskovany retez domazavam na vicedenich akcich timhle https://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…rva-cervena/

      Samozrejme, nesnese srovnani s vydrzi opravdu navoskovaneho retezu, ale lepsi nez dratem do oka. Ja uz bych si olej na retez nedal ani za zlaty prase (no, za to asi jo:))

      Na mokry retez jsem to nezkousel, ale tam pujde uplne stejne blbe olej jako vosk. Kazdopadne tohle se nemuze nikam vylit, je to proste polotvrdy kousek vosku kterym patlas retez. Dobry filg je pak s igelitakem v ruce (popr. chirurgickou rukavici) retez protocit, lepe se vse roznese a igelitak pak zahodis.

      0 0
      • Kos_CZ  

        To s tím igelitem je dobrý nápad. Já bych taky raději od voskování neustupoval, protože ten bordel co pak na řetězu je, když je od oleje, to je peklo.

        0 0
    • Raf  
      1. řetěz parafínuju a při závodech pak domazávám klasickým olejem.
      2. letos jsem při Mílích vezl pouze powerbanku, z ní krmil světlo a garmina 830, pak mám nějaký síťový adaptér z ali na 3× USB a vezl jsem 2× usb-c a 1× microusb kablík.

      S průběžným dobíjením ve stylu „kde se dá“ jsem neměl problém. Až v závěru jsem to trochu podcenil :)

      světlo http://solclighting.com/…itilny/spike

      powerbanka https://www.alza.cz/…d5683605.htm#…

      Pokud zvolíš průběžné dobíjení, tak si pohlídej nabíjecí standardy na powerbance a adaptéru, aby to mělo co největší výkon. Je rozdíl tam tlačit během zastávky v hospodě 1,5 A nebo třeba 3 A. Na akcích do 5ti dnů bez elektřiny mi dynamo stále nedává smysl.

      0 0
      • Kos_CZ  

        Předpokládám, že v našem vnitrozemí v případě silničních akcí není dostupnost zásuvky a dobíjení problém.

        Děkuji za odkaz na čelovku. Když jsem jel zmiňovanou trasu Palkovice-Praha, tak jsme měl připravenou čelovku od Fénixu, která má akumulátor a svítidlo v jednom kusu.. Zjistil jsem, že se s ní dobře jede (přeci jen je přijemné svítit tam, kam koukám, ale současně je velmi nepohodlná, protože je nevyvážená a o to víc zatěžuje krk = tudy pro mne tedy cesta nevede a pokud budu pořizovat nějakou čelovku, tak rozhodně s odděleným zdrojem od svetelné části. Ta poznámka s maximálním nabíjecím proudem powerbanky je dobrá poznámka – je pravda, že jsme zatím řešil spíš to, kolik powerbanka dá a na tohle nekoukal. Děkuji!

        0 0
      • Enron  

        Jak jsi s tím světlem spokojenej?

        0 0
        • Raf  

          Hodně, vyhovují mi mody, ovládání, teplota světla, spotřeba…

          Myslel jsem, že ho budu šetřit na závody, ale už ho mám nastálo pro jízdy, kde vím, že bude tma.

          1 0
          • Enron  

            Díky.

            0 0
          • Kos_CZ  

            Není mezi těmi 30procenty a plným výkonem velký skok? Kterou variantu světla máš?

            0 0
            • Raf  

              Mám tu klasiku, jak ji nabízí.

              těch 250 a 1000 mi ke spokojenosti stačí na ježdění v přírodě stačí (1000 lm dávám z kopce v terénu, jinak skoro pořád 250 lm, 40 při jízdě krokem do kopce)

              0 0
              • Prazak0  

                Lidské oko nějak funguje, čtyřnásobná intenzita osvětlení zpravidla neznamená, že člověk vidí čtyřikrát lépe. Lineárně to funguje možná u velmi malého světla kolem 1 luxu. U více osvětleného může čtyřnásobná intenzita spíš znamenat, že je vidět o něco lépe, tj. některé detaily, které by jinak unikly.

                Celé je to složitější, např. i tím, když se člověk pohybuje na osvětlené silnici. Tam mnohdy je sice vidět, ale různé díry na silnici vidět nejsou. Ty jsou vidět spíše po nasvícení z kola, pokud má dostatečnou intenzitu. Další osvětlení, které ale není dostatečné může paradoxně situaci zhoršit. Já např. často lépe vidím, když už je úplná tma než když je pokročilý soumrak. A nebo mimo obec, než když je obci osvětleno, ale na ty díry na vozovce ne dostatečně. Okolní světlo totiž vede k rozšíření zornic, takže pak oko potřebuje na sledovaný detail silnější osvětlení.

                0 0
              • Kos_CZ  

                Díky!

                0 0
              • ladys  

                Jakou jsi k tomu volil baterku Wh? Jak dlouho trvá v reálu nabití?

                Vypadá to pěkně …

                0 0
                • Raf  

                  Vozím to s powerbankou.

                  0 0
                  • ladys  

                    Pokud jsem dobře viděl, na helmě s powerbankou?

                    0 0
                    • Raf  

                      Powerbanku vozím v kapse dresu, z helmy vede jen kablík.

                      0 0
                      • ladys  

                        Aha :) Koukal jsem na ty smart baterky a oni nejsou k dispozici.

                        Jinak by byla super díky velmi rychlému nabíjení, dala by se poměrně malá baterie použít na svícení i na dobíjení. A jako čelovka na běhání. Cenově to samozřejmě vychází dráž, ale..

                        0 0
    • Ladyn  

      používám dynamo SON, /1000 miles, okolo republiky / hlavně pro nějaký klid, že jsem pořád na drátu :-). Dobíjim powerbanku 4000 se dvěma vyjímatelnými články 18650, které mohu použít do svítilny FENIX a vyhnout se tak stavu nejnižší intenzity při přímém dobíjení do svítilny. Větší váhu zařízení a odpor neřeším, je to něco za něco. Řetěz voskuji a domazávám voskem, měním ho po 1000 km na pointu, kdy je již kaput.

      Pravda je , že jsem musel v terénu domazávat každý den a nebylo to ideální. Možná zkusím variantu co tu navrhoval Raf. i když v literatuře proti tomu mají námitky :-)

      0 0
      • Forester  

        Jen k tomu dynamu. Předpokládám, že využití na terénních závodech (1000Miles a obdobné) je dost nízká. Dost často tlačím i průměrka je dost nízko (ano, pohybuji se na chvostu startovního pole). Viděl bych to spíš na ty silniční závody, tam to bude jiná. Něco jsem k tomu četl na stránkách výše zmíněného Aleše. Můžeš k tomu něco?

        Co se týče mazání, na letošních Mílích, které byly dost blátivé/vodové, jsem mazal vždy na checkpointech a bylo to OK. Nemám nic speciálního, olej do mokra od FinishLine. Viděl bych to na používání stejného typu, jako používáš doma, jen že tady to budeš dělat častěji s ohledem na denní nájezd. Nehledal bych v tom nic světoborného.

        0 0
        • jonti  

          Pro vosk je idealni cisty retez a pockat nekolik hodin nez zaschne, olej do mokra das na retez a jedes.

          0 0
          • jmaselnik  

            než vosk zaschne? To si ale děláš trochu srandu, že jo…

            0 0
            • jonti  

              squirt das na retez a rovnou jedes? To jde jen u toho wendu, ktery ale moc nefunguje, nebo ho neumim poradne nanest.

              0 0
        • Prazak0  

          Jeden čas jsem s dynamem dosti jezdil (Shimano LX), odpor nebylo znát, ani při zátěži, při dvou světlech v sérii to dávalo energie více, ale ještě více si bralo, jestli na svícení 5–6W, tak o chlup více to spotřebovalo. Ale když jsem počítal, kolik to zpomalilo, tak to zpomalení je dosti malé, třeba 3 desetiny km/h u rychlosti kolem 25/h. Odpor jsem cítil u prvního dynama, nějaké levné, mělo velký odpor i bez zátěže, přitom jen 2.4W. To dynamo má pár výhod, při jízdě do kopce si bere méně, trošku méně světla při pomalejší jízdě zas nevadí, z kopce opačně. Jednou jsem tím jednoho cyklistu zaujal, myslel, že to svítí motorka, takže asi to vidět bylo.

          1 0
    • jmaselnik  

      co se týče mazání, asi je to trochu off topic ale mám na „expediční“ ježdění kolo s rohloffem a karbonovým řemenem. Údržba jednou za 5000km vyměnit olej v převodovce, už jsem měnil i po 7k a nic se nedělo :-).

      Přední nábu mám s dynamem Shimano XT, ale to nevím, jestli se ještě dělá, dlouho jsem nikde neviděl. Proti Sonu to stálo asi půlku, dává 6W, což na základní svícení vpředu i vzadu stačí, na pomalé nabíjení powerbanky taky.

      Moc se mi nelíbí myšlenka dobíjet budíky nebo telefon rovnou z dynama, proto z dynama dobíjím banku a z ní potom hračky.

      1 1
      • jonti  

        Proc se ti ta myslenka nelibi? tim, ze nabijis nejdriv powerbanku a az potom zarizeni ztracis velkou cast energie.

        1 0
        • jmaselnik  

          velkou část? Ale jdi :-). Já prostě nechci pouštět do telefonu za 20k nedostatečně vyhlazený proud z dynama, to je celé. Ztráty při přenosu jsou do deseti procent, na to kašlu.

          1 0
          • Prazak0  

            Myslím, že by nebylo riziko pro mobil jako takový, šlo by to do baterie. Ovšem jí by nemuselo dělat dobře vyšší napětí, málo zatížené dynamo má napětí vyšší, zcela na prázdno při větší rychlosti i 50 Voltů. Chtělo by to mít elektroniku, která tam pustí těch 5 V a ne více, nebo jen nějakých 5.5 V, zkrátka jako běžná nabíječka nebo USB z počítače. Nevyhlazený proud, to nijak nevadí, navíc jde vyhladit kondenzátorem a to stačí.

            0 0
    • Gravd  

      Letos jsem jel okolo republiky. Z cyklistikou jsem začal na jaře a vzhledem k tomu že živím rodinu, tak jsem měl na pořizování výbavy omezené finanční možnosti. Neměl jsem vysoké cíle, ale podařilo se mi dojet na 4. místě krátké trasy, přesto, že jsem měl v podstatě základní vybavení, nic drahého a extra výkonného. V místě kde se dělí dlouhá a krátká trasa je poskytnuté zázemí, kde se dá prospat, osprchovat, dobít elektroniku, najíst, atd. Já jsem mazal jen olejem, je pravda, že během závodu jsem namazal jen jednou a na konci už to bylo poznat, ale dá se to. Pokud jde o dobíjení, tak jsem měl powerbanku 20000mAh, a navigaci v mobilu, který vydržel tak 12h, takže jsem ho dobíjel docela dost. V zázemí jsem se prospal 3,5h a částečně jsem dobil mobil, powerbanku i tracker, který jsme museli vézt sebou a udržovat v chodu (jen aby se nevybil), a vše mi stačilo bez problému. Navíc do pronajatého zázemí si můžeš nechat dovézt balíček se vším co si do něj nachystáš. (např. čistý dres, energetické tyčinky či gely, druhou powerbanku, atd.)

      0 0
      • Kos_CZ  

        Díky za postřehy. Nechtěl jsem tuhle diskusi zaměřovat jen na tenhle konkrétní závod ale i jsem rád za zkušenosti z něj. Já přešel na mazání parafínem a zatím si to velmi pochvaluji. Jen se mi zdá, že z nějakého důvodu řetězy od Shimana vydrží navoskované nehlučné o dost déle než ty od KMC. Zatím je to jen podezření, které nemám ověřené. Každopádně bych od voskování nerad ustupoval ani při závodu/výletu, protože v případě nutnosti manipulovat se řetězem se o ten naolejovaný člověk zaprasí až běda. Možná by v případě zabalení balíčku na kontrolní bod stálo za to dát si tam i navoskovaný řetěz na výměnu. :) Popřemýšlím o tom…

        0 0
    • JendaH  

      Mažu vždycky jenom olejem, ale píšu to jenom aby to nevypadalo, že jsem první polovinu dotazu ignoroval, už se známe dost na to, abys věděl, že nejsem úplně tvoje kategorie :)

      Dynamo mi přijde blbost, když zastavím někde u benzínky, tak u těch trošku větších/„znač­kových“ (Benzina, OMV) bývá uvnitř „sezení“ a někde u toho je zásuvka. V McDonaldu na záchodě jsem taky viděl atd. Než si sníš bagetu, dojdeš si na záchod a odpočineš si, tak se trochu nabít stihne. Dynamo ti sežere mechanický výkon, který na dlouhých trasách alespoň já zoufale potřebuju, a ještě to stojí nesmysl. Samozřejmě problém by nastal, pokud bys jel stylem Zavoral, co nikde takhle nezastavuje, ale tam asi ještě nejsi.

      1 0
      • Kos_CZ  

        Zavoral nejsem a asi ani niky nebudu, ale nebylo by špatné se mu přiblížit. :) Třeba časem…

        Já jsme to dynao nadhodil jako možnost ale jak jsme potom zmínil – tady u nás, zvláště v případě silničních cest, je nějaký dobíjecí bod skoro na každém kroku. JIné to je v případě dálek mimo civilizaci (sever Skandinávie, Rusko apod.), ale tam zatím namířeno nemám.

        0 0
    • McBlacky  

      Jedine olej a to do mokra, pokud je to ultra marast, na benzinkach maji 2dl olej do dvoutaktu. Prasarna ale pokud prsi nonstop den/dva/vic tak spotreba je velka.

      Dobijeni – snazim se minimalizovat spotrebu. Powerbanka funguje pro usb svetlo a dobiti mobilu (ten ale stejne je 90% casu vypnuty). Garmin mam na tuzkovky a ty vydrzi v li ion dostatecne dlouho cca 30 hodin jedna sada.

      0 0
    • HKou  

      Castrol O-R na silnici vydrzi v pohode 500km (pokud se jede v desti, pak cca 120km). V 10ml lahvicce (puvodne ocni kapky) vozim Motorex Wet pro pripad, ze by to nestacilo. 18650 ve Fenixu BC21R vydrzi (pri rozumnym pouzivani rezimu) celou noc, tj. teoreticky staci druha nabita baterka v kapse, pripadne v malem pouzdru Klarus CH1X (jako powerbanka, ale ma to malou ucinnost). Fenix 6X vydrzi pres 30h a mobil 2 dny (nemam iPhone, potrebuju telefonovat i odpoledne :). Jezdim nalehko (moje expedicni zavazadlo je Evoc Seat Bag Tour 1l), kdyz je to s prespanim, beru si navic kartacek na zuby a malou pastu (vzorek). Posledni 2 roky nevozim srajtofli a platim hodinkama.

      1 0
    • Enron  

      Ad 1) Začal jsem bike mazat squirtem, ale až po Mílích. Ty jsem odjel na normální olej.

      Ad 2) měl jsem/mám světlo na řidítkách a čelovku od Fénixu na stejné akumulátory. Bral jsem ještě dva náhradní. Na dobíjení telefonu a hodinek powerbanku a pak po hospodách.

      1 0
    • Wolff  

      Jel jsem loni Okolorepubliky krátkou trasu a díky špatný navigaci (před závodem mi klekl chytrý telefon) jsem najel 1.150km. Řetěz jsem namazal spec. nanoolejem a měl jsem s sebou kapátko s keramikou. Na silnici je největší problém vlhkost při dešti, nečistoty stačí občas na pumpě otřít ubrouskem. V terénu je to samozřejmě jiné (viz např. 5 hodin deště při Salzkammergut Trophy 211km) – tam se mi osvědčil spec. vosk (ohřeješ kapátko v horké vodě, nanášíš na čistý řetěz).

      Protože jsem si v práci vzal jen 1 den dovolené, musel jsem zvládnout závod do 3 dnů. Dynamo dává smysl opravdu jen při dálkových jízdách mimo civilizaci, při závodech řešíš víc váhu a celkovou aerodynamiku. Měl jsem 2 powerbanky (jednu z Lidlu a druhou s reklamou od nějakýho dealera léků :-) ), k tomu nezbytný kablíky a koncovku pro nabíjení v zásuvce na pumpách. Dobíjel jsem, kde to jen šlo, i na té 3hod zastávce po 800km, kam jsem si nechal poslat balíček se suchým a čistým oblečením.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.