Rozhodl jsme se založit tohle vlákno, které přesahuje několik kategorií zdejšího fóra, trochu z vlastní lenosti, ale hlavně z důvodu roztříštěnosti informací, po kterých pátrám, případně které bych si rád potvrdil.
Rád bych v příští sezóně trochu natáhl svoje jízdy a zkusil si případně i nějaký vícedenní silniční závod bez podpory. Nečekám od toho „boj o bednu“ – takové ambice nemám. Vím, že nejtěžším soupeřem jsem sobě já sám a takový závod je pro mne příležitost se podívat do míst, kde jsem ještě nebyl. Konkrétně mne láká https://www.okolorepubliky.cz/ a pokud mne to bude bavit tak i něco delšího. Nějaké zkušenosti jsem nabyl letos behem cesty z Palkovic do Prahy, kdy jsem si ověřil, co ujedu, co mi na kole vadí, ale to byla jednodenní akce a to je dost odlišné od toho, co obnáší vícedenní záležitot.
Pročetl jsem si pochopitelně i popisy závodů od Aleše Zavorala a webové stránky MIkikuby, zkouknul nějaká videa, ale mnoho otázek stále zůstává.
Pokud by tedy někdo z přítomných byl ochoten podělit se o své zkušenosti, děkuji předem za laskavost.
Tedy, co mne teď napadá :
- U Aleše jsem našel, že na dlouhých trasách denně maže/olejuje řetěz. Používá se jen olej (či maziva na olejové bázi, nebo to někdo zkusil i s voskem? Já přešel na vosk a namazání vydrží několik set km, než mi řetěz začne svou hlučností dávat najevo, že je třeba domazat. I vosk se dá domazávat (rozpuštěný v zahřátém lihu – po nanesení se líh odpaří a vosk zůstane) – pochopitelně tohle nefunguje zdaleka tak dobře jako nanášení na řetěz za tepla. Pokud si představím podmínky závodu, kdy může pršet i několik dní a být kolem nuly, pochybuji, že na mokrý řetěz půjde vosk v lihu nanést tak, aby poskytnul dostatečnou mazivost. Tedy – je tu někdo kdo by mazal na ldouhých trasách něčím jiným než „olejem“?
- Při dlouhých štrekách se co se týká dobíjení serepetiček na baterky (mobily, cyklopočítače, světla, kamery atd.) buď vozí powerbanky, nebo se to řeší dynamem. Co jsem tak pozoroval, ti kteří vozi dynamo mají většinou jako zálohu pro stav nouze ještě menší powerbanku. Je dost těch, kteří na dynamo kašlou právě s tím že pokud selže, tak by stejně vláčeli powerbanku jako zálohu a tak mají jen tu (pochopitelně s větší kapacitou). Tady samozřejmě taky záleži na tom, zda je možné cestou někde dobíjet. Pro mů pohyb po silnicích je tohle ta varianta, ke které směřuji svůj dotaz. Tedy: Jaká kombinace se vám pro nabíjení osvěddčila a proč? Případně, na co jste nečekaného narazili s vlastním „setupem“?
Díky za případné odpovědi!