• Arminus

    Zdravím, mám nové kolo a už jsme ho několikrát projel a samozřejmě v takovém počasí i musel umývat. Kolo funguje parádně bez problémů, jenom se mi zdá, že vidlice i tlumič jsou jaksi suché. Nejsem odborník tak radši píšu, jestli se třeba nemají občas stříknout silikonovým olejem.

    0 0
    • adam320  

      Nic tam nestrikej a bud rad, ze to je suchy.

      A ted Ti napise miliarda dalsich, ze to steikaj po kazdy jizde

      1 0
    • Velomiwookie  

      Striknout silikonem a nebo lepe brunoxem, propruzit a otrit do sucha. Ale cil neni aby to bylo “mokry”,

      ale aby se vyplavil bordel z tesneni… staci jednou za cas treba

      1 0
      • novas752  

        Nic nestříkat, rozhodbě ne po každé jízdě. Bordel to nevyplqví ale vazelínu z gufera ano.

        0 0
    • novas752  

      Otřít čistym hadrem gufera a kluzné plochy. Po 50 hodinách jízdy udělat malý servis nebo to spíš na ten servis dát.

      1 0
      • theedge  

        No dost by mne zajimalo kdo z hobiku to po 50ti hodinach skutecne rozdelava a servisuje – vychazi to cca po 10 – 15 jizdach :-)

        Delam to 2× za sezonu a je to uplne ok.

        1 0
        • tomxxx  

          Tak né každej jezdí na 5 hodinový vyjížďky :)

          Daleko lepší je se řídit tím kde a jak s tím člověk jezdí. Někde na cyklostezce v suchu to člověk moc řešit nemusí, naopak po tvrdým použití v bike parku, na závodech v hnusný počasí a bordelu to chce udělat skoro vždy.

          Těch 50 hodin je taková hodnota, aby nějaká hodnota existovala.

          0 0
          • theedge  

            Tak je fakt že se jedná o čistou dobu provozu což se přesně blbě počítá. Ale jako u všeho to chce použít zdravý selský rozum. Určitě není každá vyjížďka na 5 h. – zvlášť teď na jaře v kose. Ale v létě to bude častěji. 3h jsou si myslím běžná doba vyjížďky.

            Já nejsem ani zastánce vůbec nemazat – vím že to RS má v manuálu, ale beru to tak že manuál každého výrobce je nastaven na ty největší tupce se kterým se daný výrobek může setkat. Pokud tam někdo nechá vrstvu oleje na kterou se pak nalepí bordel a působí to jako brusná pasta tak to je špatně.

            Mažu to olejem který je uvnitř vidlice / tlumiče a utřu do sucha – jde o to udělat jen takový mikrofilm na který se žádný bordel nelepí. Mám pocit že to šetří stíráky.

            0 0
            • embi  

              Tak důležitý je vymyslet důvod, proč to jak to dělám je správně a v manuálu od výrobce je to špatně:)

              Celkově mi přijde, že je zvláštní jak moc lidi neradi dělají servis za pár tisícovek max u kol za 100k… Když už dám takovej balík za kolo, tak chci aby to fungovalo 100% a pak snad není problém udělat jednou za 50h malý servis…

              1 0
              • theedge  

                No na tebe jsem uplne zapomel :-D neboj vim ze tu jsi ze vsech nejchytrejsi.

                Ano svoje tlumeni uplne nicim kdyz to maznu olejem co je ve spodnich nohach a pak utru do sucha. Ty stiraky tim strasne trpi ;-)

                O manulech velkych vyrobcu vim svy, taky je u nas tvorime …

                Nikomu to nenutim, jen jsem jsem napsal jak a proc to delam.

                0 2
        • novas752  

          Ani já ne. Myslím tím ůvodní servis na novém odpružení. Osobně pak dělám zhruba každých 70–80. Vychází mi to jednou po zimě, 2× v sezoně a jednou na podzim. Vidlice zabere 20 minut, vzduchový tlumič 10 (ale teď mám pružinu). Celkově, čim větší záhul a čim víc v prašnu nebo naopak bahnu se jezdí, tim častěji je dobré to dělat.

          Jo, většina lidí, zejména na xc kolech, se o odpružení zrovna moc nestará. Že pak jezdí na suchym tupym odpružení je jejich problém, rozmlouvat jim to nebudu.

          0 0
          • theedge  

            Delam to asi podobne.

            Vetsina hoby XCckaru kolem mne tlumeni moc nepouziva – vozi to brutalne prefoukany prakticky na uroven pevnyho kola. Jsou uplne nestastni kdyz se jim to trochu zhoupne ztrati nepatrnou cast sve drahocene energie :-)

            Jedomu jsem skakal po riditkach a vidli jsem mel problem dostat do sagu …

            Tihle lidi tlumeni neservisujou prakticky vubec.

            0 0
            • novas752  

              plus odskok na nejrychlejší. :-)

              0 0
              • xtonda  

                A co je tedy správný postup? V návodu do Suntouru sem našel tohle. Moje vidlice i na nejrychlejší nastavení se odskakování ani neblíží.

                0 0
                • novas752  

                  Asi úplně nerozumíš tomu co se tam píše. Co nejrychlejší ANIŽ BY odskakovalo kolo od země.

                  Zkouší se to tak že si stoupneš vedle kola, zatlačíš rukama do vidlice a rychle řídítka pustíš, ruce mimo řídítka. Řídítka se vrátí nahoru, pokud je odskok dostatečně pomalý tak zůstane přední kolo přilepené na zemi, pokud je odskok příliš rychlý, kolo odskočí. Takže postupně zkoušíš a zpomaluješ odskok dokud kolo nepřestane odskakovat. To je nějaký výchozí bod, podle obvyklého terénu, jízdního stylu a preferencí jezdce si to okolo tohohle nastavení o pár kliků upravíš.

                  Nejrychlejší odskok na vidlicích bývá tak rychlý, aby vyhovoval velmi lehkým jezdcům (méně než 50kg, kteří mají vidlici dost málo nafoukanou a potřebují tudíž jen malý odpor tlumení).

                  0 0
        • Breakpain  

          Dělám to co 20–25 hodin, ale počítám jen čas z kopce dolů.

          1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • budíček  

      Ahoj ve spolek. Je špatně i to, pokud nastříkám např. Brunox, ale nepropružím vidlici a utřu do sucha. Dík.

      0 0
      • novas752  

        Neni, akorát je to úplně k ničemu.

        3 0
        • mikš  

          já přetáhnu kúžičku přes žalud,prostříkám brunoxem,párkrát zapružím a vrátím zpět.Dělám to tak správně?

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.