• simonceli

    Ahoj,

    vím, že na toto téma tu už bylo více topiců. Bohužel mi přijde, že se všichni hádají co se má a co se nemá.

    Mam najeto na novém kole prvních 50km v jednoduchém terénu a chtěl bych udělat nějakou tu pravielnou údržbu.

    Koupil jsem přípravek cyklostar a štětce na kazetu, řetěz a podobně k vyčištění.

    První věc co mě trápí je, jestlo kolo můžu vzit hadicí, nastříkat cyklostarem, nechat 2 minuty, pošmrdlat to štětečkama a zase spláchnout hadicí.

    Mám strach ohledne kotoučových brzd a ložisek, jestli s tim neco neudělám. Popřípadě po použití cyklostaru který odmaštuje, jaký použít mazivo, jelikož jsem zatím žádně nekoupil.

    Díky moc:)

    0 0
    • Rychlej turista  

      Vezmi to jenom vodou bez tlaku, smetáčkem a hadrem, snaž se vyhnout ložiskům a cyklostar jen občas, co nepustí mechanicky, vodou nebo olejem. Takže já jím myju prakticky jenom trubky, kde nenapáchá žádné škody. Čím víc budeš kolo drhnout a odmašťovat, tím rychleji půjdou ložiska, řetěz a brzdy do kytek.

      0 0
    • MirosPikos  

      Cyklostar užívat s rozumem, jak píše turista, pozor na ložiska. Zbytečně bych neodmašťoval věci, které mají být mastné. Kazet, převodník ok… nebude se chytat špína. Ale řetěz bych myl jen jednou za čas (pokud vůbec). Jinak stačí otřít hadrem, klidně si pomoct benzinem a kapátkem nakapat do článků. Nechat zavzlínat a zbytek otřít hadrem. Jezdit… já tohle dělám před každou větší vyjížďkou. Mažu olejem na řetěz motorové pily a ten vydrží tak 100 za sucha a pak začne řetěz trochu zpívat. Do mokra mám nějakou molybdenovej vosk či co.

      Hlavně ať jsou čistý kluzáky vidlice, tlumiče a případně teleskopu, pokud máš.

      0 0
      • simonceli  

        Moc právě nevím, jak brát upozornění pozor na ložiska, přeci jen když tim cyklostarem budu stříkat tedy jen kazetu a ne řetěz nebo jen mýt smetáčkem vodou u kazety, tak se nedokážu přeci vyhnout tomu aby se tim namočily ložiska, které jsou hned u toho. To samé s kotoučema. Já koukal na nějaký GT85 či motorex dry lube, zkušeností s tím bohužel nemám.:(

        0 0
        • novas752  

          Cyklostarem myj pouze retez a spol. a pri strika i hadici dej bacha at se mastnota ze retezu nedostane na zadni brzdu. Jinak se to nejak naucis sam. Kdyz to nebudes prat pod tlakem primo do lozsiek tak by se tomu nemelo jic stat. Jestli mas multifunkcni hlavici tak pouzivej sprchu.

          Mazat jen a pouze retez, nic jineho. Mazivo si vyber sam, temat je tu milion.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Na kazetu mám dlouhý úzký šroubovák, který se vejde přesně mezi pastorky. Nic pohodlnějšího, rychlejšího a čistšího (na práci) jsem zatím nevymyslel. Pokud ale potřebuješ kazetu dokonale lesklou, stejně ji na kole do leskla neuděláš a budeš ji muset sundat. Zbytečná drbačka.

          Ložiska vodu jako takovou přežijí, je to kolo a na kole se jezdí i v dešti. Jde jen o to je zbytečně nevymývat (tlakovou vodou nebo odmašťovadlem). Kotoučům a destičkám čistá voda taky nevadí. Horší je to s mastnou vodou z mytí odmašťovadlem. Pozor taky na mazání sprejem – stříkneš na kotouč nebo desky a nebrzdíš. Řetěz se čistí při mazání – olej bordel rozpouští. Takže mázneš setřeš bordel, mázneš. Odmašťovat ho nemá smysl, všelijaké pračky taky ne. Řetěz má smysl sundat a vyprat pouze tehdy, když je plný písku, což zase není tak často.

          Na kluzáky vidle snad patří silikonový olej, ale tomu moc nerozumím, pač mám vidli pevnou :-)

          0 0
          • pOne  

            Na cisteni kazety si nastriham jakejkoliv hadr na cca 1–2 cm siroke a cca 30 cm dlouhe pruhy. Drzim je za oba konce a cistim prostor mezi pastorkama (neco jako kdyz se cisti mezizubni prostor dentalni niti). Pak je vyhodim. Docela se to tim vycisti.

            0 0
    • jIrI___  

      Hlavní je z toho nedělat vědu – když si kolo zaslouží koupel, zajedu na benzinku a s ruční myčkou a ovapkuju ho. Je důležité jen používat mozek a neprat ten proud vody ze dvou centimetrů do ložisek přímo v jejich ose. Za nějakých 15 let praktikování tohoto způsobu umývání kola mi navzdory všem urban legend nevyrezlo jediné ložisko. Pak jen namažu řetěz a pravidelná údržba je hotová.

      0 0
    • jannk  

      Jo jo, cim vice vody tim lepe. Prach a bordel na retezu a jinych pohyblivych castech udela daleko vice skody nez to, ze voda neco vymyje. Wapku teda asi primo na loziska ne, ale normalni hodice nebo kybl s vodou nic nevymyje a pokud jo, tak to uz stejne nedrzelo a nemazalo. Co vrze (retez) namazat a neresit a jezdit.

      0 0
    • THORX  

      Mazivo na řetěz asi něj budou Brunox Top Kett, nebo Muc-off C3 Dry nebo Motorex Dry Power vše kapátko. Mazat články z vnitřní strany a hned utřídit to suchá. Jinak asi nejlepší způsob je řetěz dát do sklenice s cyklostarem, cyklostar chain je prý ješte agresivnější nebo nafta. Opláchnout vodou,vyfoukat nebo utřít do sucha a namazat. Mezitím si odmastiš cyklostarem převodník,hazku, když budeš drhnout kazetu tak si zakryj zadní kotouč.(prská to na něj). Nehýbat koly, používat studenou vodu + zahradní hadice na jemný rozprach cca 50cm+ od kola a moc to nekrop do nábojů a středu atd. Odmastit kotouče ipou a destičky cyklostarem.

      0 0
      • jannk  

        Kdyz namazes retez a hned ho utres do sucha, tak asi bude efektivnejsi to rovnou nakapat do hadru :) Ja bych tomu mazivu dal aspon chvili sanci nekde protect

        0 0
      • Lister  

        Jen k těm zaručeným radám co je nejlepší.

        Motorex Dry je dle mých zkušeností skoro nejblbější věc co si můžeš na řetěz dát. To už je skoro lepší WD40 – maže to úplně stejně – tedy vůbec.

        Jinak já kolo umývám až v případě že se bojím na něj sednout. Bahno zaschne a opadá. Čím víc umývá tím víc problémů pak řeším.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Kolo umýt jen osprchováním hadicí, dokud je čerstvá špína ještě mokrá, tak to jde samo a rychle. Pak stačí máznout kluzáky silikonovým sprejem a řetěz podle očekávaného počasí (na XC používám takřka výhradně motorkářský Motorex Road Strong, snese i nějakou vodu). Když neprší, tak to stačí na 100 km, když prší nebo je po dešti, tak je stejně za 10 minut zase celé kolo v jedné kouli bahna. Z kazety a přehazovačky stačí nejhorší binec odrápat při mazání řetězu, větší kusy opadají samy. To vše se vejde do 5 minut, tedy ještě počítej s prodlevou na uschnutí kola před mazáním.

          Řetěz peru velmi občas, protřepáním v lahvičce s benzínovou směsí pro motorovou pilu. Podle toho, jak moc se jezdilo v mokru, odmastím jednou za měsíc-dva kotouče brzd. Jednou za půl roku to chce důkladnější rozborku s údržbou středu a hlavového složení, ale tu nech na servisu.

          0 0
        • THORX  

          Motorex Dry mám taky a souhlas je to shit. Ale já mluvím o novém DRY Power který skončil na druhém místě v německém testu. Já teď objednal ten Brunox top Kett tak jsem zvědavý.

          Jinak jasně nechat na chvíli působit a pak jen jemně otřít přebytek.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.