• TomHH

    Zdarec, při jízdě tím marasmem, co je právě venku, se mi vtírá otázka: jak se v podobném počasí udržuje tlumič u fulla? Jezdím od mala jen na HT :) Žádný blatník přece nepochytá všechno. Kolik pak tlumič snese? Stačí to omýt? Díky Tom PS pro léto to samozřejmě platí taky, zimák není řešení :)

    0 0
    • kesu  

      no ja mam na nej ten neoprenovej navlek a pravidelne ho mazu silikonovym olejem a vzdycky po jizde otru.Jinak nic

      0 0
    • vlk  

      Já bych se pokud by ti to nevadilo přidal s jednou podotázkou. všim sem si, že na některých kolech jsou tlumiče namontovány tak, že jsou pístem dolů a tou širší částí nahoru.Pročpak to tak je, není to náhodou také proto, že se pak nečistoty stírají dolů a méně se tak namáhá těsnění a nedostává se tam tak hodně bordelu dovnitř.Nevadí to nějak tlumiči-když je naopak, jako, že by nějak blbě tlumil apod?

      Jinak já, to jen občas otřu hadrou.

      0 0
      • mar_tin1  

        ja si ted prave nemuzu vzpomenout, jestli jsem to videl nekde prave pistem nahoru… podle mne je to spravne pistem dolu…

        0 0
        • vlk  

          No já to mám právě pístem nahoru, dostal jsem to tak namontovaný už z obchodu, tak si říkám, zda to nebude obráceně lepší proti nečistotám.

          0 0
          • hanz  

            co se týká tlumiče tak je mu to uplně jedno…aj kuli mazání…jediný možná „jakoplus“ by mohli bejt ty nečistoty setřené dolu- tudíž od stíráku..

            0 0
            • nakata  

              Uplne jedno to nebude, zalezi na type odpruzenia, ale uz len kvoli mensej pohybujucej sa hmote by bolo fajn mat piest na strane kyvky..

              0 0
      • MlokCZ  

        Já myslim, že pístem dolů je to především kvůli lepšímu mazání uvnitř tlumiče.

        0 0
    • Páník  

      no ja si myslim,ze ten letni prach je pro tlumic daleko horsi, nez zimni „velkocuckatej“ bordel,pac ten se setre tesnenim,ale maly prachovy castice snaz prolezou pod tesnenim (a taky prach ma celkem velky destruktivni ucinek na tesneni apod.)

      ja treba problem v mokru nemam,pac mam tlumic dobre krytej pod horni ramovou trubkou a schovanej za sedlovou trubkou a jste tam mam kus zadni stavby…takze jen setru (hlavne okolo tesneni,tam je to prilepeny na olejovym povlaku) a osetrim silikonem

      0 0
    • Santus  

      Klasicky ocistit a striknout silikonovym olejem, ale chce to i obcas rozdelat, procistit a promazat.

      Minulej rok jsem zacal taky jezdit fulla a po 4000km se mi zacalo zdat, ze ten tlumic je nejakej necitlivej, ze tam je dost necitliva ta hrana pocatecniho odtrzeni,tak jsem ho rozdelal, procistil, namazal.
      Chod se neuveritelne zlepsil,ted chodi paradne a je perfektne citlivej.Uz tlumic rozdelavam kazdych 1000km, protoze mam dojem ze po techto km uz zacina byt malinko necitlivej.
      Rozdelani a namazani je otazka 10–15min.Ne ale v pripade kdyz jsem ho rozdelaval prvne, to neslo vubec povolit,to jsem nechapal, musel jsem na to vzit stahovak na olejevy filtry u aut.

      Zajimalo by mne cim to mazete(vevnitr), jakym olejem, mineral, syntetika? Nebo je to fuk?

      0 0
      • Santus  

        jeste obrazek porodu pri povolovani

        0 0
      • fousek  

        Hmmm, dobrej napad rozebirat tlumic zvlas kdyz ma dusikovou napln

        0 0
        • goofy  

          Presne :-)

          0 0
          • hanz  

            johoho..a co je prosímtě plněné dusíkem?

            0 0
            • goofy  

              Ja jsem to necetl… myslel jsem ze je rec o tlumici komore u FOXu.

              Priste uz si budu cist vsechny prispevky, nejenom posledni, slibuju…

              0 0
        • Santus  

          ze by mi neco uteklo a to doslova?:-) Myslel jsem ze dusik maji tlumice RS. Mel jsem jen navod na Manitou QR, tak jsem to udelal podle neho, zatim facha vpoho.

          0 0
          • milan1  

            Ty jsi vážně schopen jim na tohle skočit? To, co děláš ty a je to na obrázku zcela zřejmé. Ty rozebíráš komoru vzduchové pružiny u zadní tlumící jednotky a správně popisuješ mazání, které by se mělo provádět. Ale tady jsi se stal terčem neználků, kteří nevědí která bije a chtěli by školit podle svých pomýlených informací. Mě osobně se nelíbí tvůj způsob povolování, poškodit tímhle postupem komoru bude celkem lehké a kdo tě bude následovat to možná i dokáže. A k mazání. Na obrázku máš tuším Manitou a to je uvnitř mazáno teflonem, není to teflonový olej či něco podobného, je to obdoba speciálních teflonových nástřiků. Správné mazání a údržba vzduchové komory se rozhodně vyplatí a projeví se na chodu.

            0 0
            • Santus  

              To vis ja jsem starej duverivec.Navic nemam v rukach navod na rozborku.

              Nenapadlo mne jak to jinym zposobem povolit nez takto, rukou to vubec neslo. Je pravda ze jsem mel strach ze z toho udelam preclik pri tomto povolovani, protoze bylo potreba dost velke sily.

              Ja tam striknu silikonovej olej, ten by nemel uskodit a potom to potru trochu syntetikou, ale u te si nejsu jistej jestli nemuze poskodit treba tesneni. Priste asi jen striknu silik. tesneni (uvnitr) a bude.

              Je to Manitou Radium.

              0 0
              • milan1  

                Silikonový olej bych ti doporučil jako nejlepší. Je to nejlepší varianta pro materiály guma verzus kov A teď jedno upozornění. V jaké poloze máš tlumič na kole. Je v horizontální, nebo vertikální poloze. Jestli je v horizontální, tak si představ, co se stane s tím olejem. Jistě pochopíš, proč bys měl raději použít silikonovou vazelínu.

                0 0
                • Santus  

                  rozumim, udelam to tak, dik.

                  0 0
                  • milan1  

                    Tak ještě jedno doporučení. Předpokládám, že komoru vytáhneš celou a dostaneš se volně na celé těsnění. Měl bys komoru vyndat komplet abys namazal těsnění z obou stran. Uvidíš že to těsnění je takové speciální, má profil X a dosedá dvěma břity, a tak opatrně při zpětném nasazování. Řekl bych, že by mohlo být vyřešeno vše s údržbou vzduchové komory a protože tady probíhal současně i jiný thred tématicky stejný, doporučím ti aby ses i tam podíval. Možná se pobavíš, napovím ti, nick – cabbage a jeho představa o tom, co se stane při plnění přes ventilek a jak hrozí to, že se nafoukne sama negativka. Člověk, který viděl komoru rozebranou jako ty pozná, jak dalece mimo je jeho popis. Ty komory jsou totiž u obou probíraných tlumičů totožné.

                    0 0
              • vlk  

                No já mám na RS SID tlumiči na kraji takovou dírku a do té se nasune specielní klíč, který drží na tlumiči díky té dírce a jinak je zakulacený okolo pláště tlumiče. Klíč se nedá sehnat a jistě bude stát šílený prachy. :o(

                0 0
            • fousek  

              Sem asi pomylenec, ale az nekdo rozebere pruzinovej tlumic tak ty mu ho jiste naplnis a das dohromady zdarma ze ano?

              0 0
              • milan1  

                Doporučil bych ti aby ses zklidnil.

                0 0
                • fousek  

                  sem klidnej dostatecne, ty vetsinou resis ze nekdo neco uved neprene a to tvoje doporuceni se zdaleka nevztahuje na vsechny tlumice

                  0 0
                  • milan1  

                    Co já řeším je tady vidět dostatečně. Jak ty jsi mimo se svými rádoby znalými poznámkami také. Bohužel škody, které dokáží právě takoví jako ty působit na nezkušených jsou dost zásadní. Tady jsi dokázal dokonce ovlivnit někoho, kdo má zkušenosti o kterých se tobě může jenom zdát ale on nerozeznal tvojí úroveň a málem skočil na rady někoho tak znalého jako jsi ty.

                    0 0
                    • fousek  

                      omlouvam se pane genialni a tomu zkusenejsimu se omlouvam samozrejme taky

                      0 0
                  • Santus  

                    bavili jsme se ale konkretne o mym vzduchovym Manitucku a ne o pruzine.

                    0 0
                    • fousek  

                      Myslim ze vlakno je Udrzba tlumice a v tom prvnim prispevku si vubec nespecifikoval co je to za tlumic (na kterej sem reagoval) az po pridani prispevku jsem si vsimnul ze pribyla ta fotka

                      0 0
                      • Santus  

                        tak to jo, to bylo nedorozumeni,doufam ze se to nezvrhne .....

                        0 0
                        • milan1  

                          Jaképak nedorozumění. Pokud si to podrobně přečteš neřeší se tady nic jiného, než údržba vzduchové komory. Do samotného tlumiče leze málokdo a není k tomu taky žádný důvod. Tvůj popis byl přesný a nebylo důvodu se do tebe pouštět, lada teda z neznalosti. Tady se teď bude maximálně slovíčkařit. Takové tanečky o ničem, to je pro Fousky a spol dobré téma. Tlumič se běžně používá jako název pro zadní tlumící jednotku jako celek a neviděl jsem zatím ještě nikoho, kdo by to tady důsledně odlišoval.

                          0 0
                          • fousek  

                            " Klasicky ocistit a striknout silikonovym olejem, ale chce to i obcas rozdelat, procistit a promazat.

                            Minulej rok jsem zacal taky jezdit fulla a po 4000km se mi zacalo zdat, ze ten tlumic je nejakej necitlivej, ze tam je dost necitliva ta hrana pocatecniho odtrzeni,tak jsem ho rozdelal, procistil, namazal. Chod se neuveritelne zlepsil,ted chodi paradne a je perfektne citlivej.Uz tlumic rozdelavam kazdych 1000km, protoze mam dojem ze po techto km uz zacina byt malinko necitlivej. Rozdelani a namazani je otazka 10–15min.Ne ale v pripade kdyz jsem ho rozdelaval prvne, to neslo vubec povolit,to jsem nechapal, musel jsem na to vzit stahovak na olejevy filtry u aut.

                            Zajimalo by mne cim to mazete(vevnitr), jakym olejem, mineral, syntetika? Nebo je to fuk?"

                            ja sem asi blbej jak tago, muzes mi laskave vysvetlit kde je v santusovo textu napsano nebo aspon naznaceno ze se jedna o vzduchovej tlumic?

                            „Tlumič se běžně používá jako název pro zadní tlumící jednotku jako celek a neviděl jsem zatím ještě nikoho, kdo by to tady důsledně odlišoval.“ No zrovna ty pokud si pamatuju, velmi peclive dbas aby se vecem davali prava jmena, takze ted te trochu nechapu

                            A znovu upzornuju ze jsem to myslel spis jako obecnou radu a jelikoz sem nezkusenej tak sem nepomyslel na tlumice vzduchove

                            0 0
                            • Suomen Tasavalta  

                              Je tam fotka vzduchového tlumiče. Do vzduchové komory můžeš vlézt v pohodě, žádný dusík. Ten je v patroně, drží pod tlakem tlumícím olej, se vzduchovou komorou nemá nic společného. Dusík se tam dává z důvodu, že má větší molekule a proto tak snadno neuniká.

                              0 0
                            • milan1  

                              Samozřejmě, že jsi nezkušený ale tvé vystupování tomu neodpovídá a díky své aktivitě můžeš plést i lidi kteří mají zkušenosti daleko větší než ty. Když na ně vyrazíš tak, jak jsi to tady předvedl a oni si nejsou tak jistí, je tu hned problém. Když ty se nedokážeš srovnat sám a napsat že ses seknul, tak je vhodné upozornit alespoň toho, kterého pleteš svojí vlastní neznalostí.

                              0 0
                              • fousek  

                                :-), jak jinak niceho jineho sem ani dosahnout nechtel zmast a poplest cele forum, jen u tebe se mi to nepodarilo, mozna priste…

                                0 0
                                • milan1  

                                  Třeba by pomohlo označování největších popletů na fóru. Tohle samozřejmě není tvůj první případ a tvá snaha plést se do věcí o kterých toho mnoho nevíš je neuvěřitelná. Tady je dost dobře viditelné, jaké má tvá snaha výsledky a taky jak pěkně se nad sebou hned „zamyslíš“. Takže, je naprosto jasně vidět, že tvé rady budou mít vzestupnou tendenci a ještě mnoha lidem takhle dokážeš „pěkně pomoci“.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Jo a potom by mohla vzniknou kategorie Off-topikaru, kteri toho hodne napisi, ale informacni hodnota je 0. Neco jako 5 tvejch poslednich prispevku a somozrejme 5 mejch prispevku, akorat je tu drobnej rozdil ja nikdy neresil co je tu off-topic a proste me to bavi se s tebou dohadovat, nejlepe o uplnejch blbostech jako ted. Jinak ja se nad sebou vubec nezamejslim, jen uznavam tvoji pravdu. No nevim jak si na to prisel, ale mozne je vse, pokud tu budou temata ke kterem mam co rici tak se urcite tes na me vynikajici rady. Jak tak o tom premyslim, nemam zalozit vlakno fousek vs milan1, nebo milan1 vs fousek at zbytecne nezvetsujem tohle vlakno?

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Co přináší dečbata s tebou vím moc dobře a nemáš mě čím překvapit. Můj návrh ohledně známých popletů vede k tomu aby před přístupem, který zde krásně předvádíš, byli chráněni ti, kteří takovéhle radily dosud nerozeznají. Mnoho lidí totiž netuší, že tady jim s velkou suverenitou radí lidi, kteří jenom něco někde četli, slyšeli a mají přesto velikou potřebu, z takto poskládané mozaiky ohromovat ostatní. To, že mnohdy ohromuje babral člověka, který se v tom vyzná lépe, to je důsledek, který je tady krásně vidět a jestli tomu nevěříš, tak se poptej v okolí třeba tě konečně přesvědčí, že dokážeš jenom škodit.

                                      0 0
                      • milan1  

                        Měl jsi tedy příležitost opravit svůj omyl ale tvé následné reakce o ničem takovém nesvědčí.

                        0 0
                        • fousek  

                          Ale ja si nemyslim ze jsem rek nejaky omyl, nebo obecne u vsech tlumicu se da rici „kazdych x km je rozeberte a namazte olejem“?

                          0 0
        • vlk  

          No a v cykloservisech při výměně oleje a čištění to plní také dusíkem? Řek bych, že na to jistě taky kašlou.

          0 0
          • kudlanka32  

            ja myslim ze je to uplne jedno cim to naplnis.....pochy­buju ze ten olej z oxiduje…a neni ve vzduchu 80% dusiku? :)))

            0 0
    • tomfree  

      Do jaké teploty je rozumné jezdit s tlumičem,aby to nemělo velký vliv na životnost,nevim jestli to už tady někdo řešil,za názory děkuji.

      0 0
      • Martyss  

        S tímhle bych si v našich podmínkách hlavu nelámal:-)

        0 0
        • tomfree  

          Možná jsem se špatně vyjádřil měl jsem na mysli mínusovou stranu teploměru,četl jsem že to není moc dobré tak chci znát názor někoho kdo s tím má zkušenosti.

          0 0
          • wewerka  

            Technik mi rikal neco o Fox tlumicich a kladne teplote. Tusim to bylo asi do max 5C, ale tretru do ohne za to nedam.

            0 0
            • hanz  

              fox měl v 05 vadnou serii těsnění které v nižších teplotách tuhlo a docházelo ke stuckdown..řešilo se to reklamací a výměnou za nové..mužěš jezdit do tolika kolik sneseš.

              0 0
              • tomfree  

                Tak přesně tohle jsem chtěl slyšet díky!

                0 0
                • hanz  

                  jediné co se opravdu může stát ve velkým mrazu je ten stuckdown, oprava je na 5minut…kdyby ti to udělalo víckrát tak by se asi dalo aj domluvit aby ti těsnění poslali poštou, pokud by sis netroufl tak do tejdne máš zase tlumič doma ze servisu.

                  0 0
                  • CERWuska  

                    udělam ze sebe asi vola ale co je to ten stuckdown?? mam pevňáka ale budu kupovat full tak mě zajmá všechno o tlumičích

                    0 0
                    • hanz  

                      stuckdown je když se ti u vzduchového tlumiče přefoukne(at už jakoukoliv vinou) negativní komora a tudíš tlumič sám o sobě zajede…někdy na dojezd postačí přifoukat pozitivní ale tlumič už pracuje v při jiných tlacích---je potřeba rozebrat a složit vzduchovou komoru.

                      0 0
                      • CERWuska  

                        aha..tak děkuju ale tohle se mě asi týkat nabude já chci pružinovej tlumič ale díky za osvětu

                        0 0
              • pepek  

                To je pravda a ještě bych připodotknul, že Švec nechce dávat řidší olej na zimu a s tím co tam je (10W) to teď musí dostávat pěkně na prdel. Proto jsem tam dal 2,5W a myslím, že je to tak akorát. Loni jsem tam měl 5W a bylo to pomalý (ale byla taky většinou větší zima, že?) Dusík jsem zatím neřešil, snažil jsem se bublinky „vybublat“, plánuju tlakování vzduchem s oddělením od oleje pomocí nějaké šprcky, tak jak se to v pravěku dělalo na motocyklech.

                0 0
                • hanz  

                  myslím že origo maj 7,5W.....když neřešíš natlakování pístnice nemáš pak problem s tlumením?…jinave foxu jsem se ještě nevrtal ale manitou aj 5th element maj normal v pístnici pístek takže žádnej žok řešit nemusíš…řešili jsem kdysi ale na jedný vanile že jsem dusíkovej ventylek předělal na galuskovej a pak se dalo tlakovat pumpičkou.

                  0 0
                  • pepek  

                    Mě řekli Šveci, že je tam 10W, nevím, potřebuju vždycky 2,5W a to i ve vidlici. Asi je tady moc zima :-) Tlumení někdy při rychlých nárazech za sebou asi vytváří bublinky a trošičku kope, ale nic vážnýho. Mám tam taky pístek, chtěl jsem to mít sichr. Asi zkusím napřed jen ten pístek a jak říkáš ventilek a nafoukat vzduchem.

                    0 0
          • Martyss  

            Tlumič nemám. Pouze odpruženou vidlici se vzduchovou komoru. Jediná věc, které by se dala na ní označit jako negativní, je, že při musím dofukovat vzduchovou komoru, protože vzduch v komoře zmenší objem. Jinak mě nenapadá, proč by měl být 0 °C nějaký význam. V tlumiči voda není.

            0 0
    • jfab  

      Dnes som rozobral, vycistil a premazal svoj tlmic. Nie ze by mu nieco bolo, ale vidlicu mam v servise, jazdit bez nej sa neda a cas treba nejako zmysluplne vyuzit. Rozoberal som ho po 1. krat, trochu s obavami, no napokon to bolo celkom v pohode. Ci je to tak skutocne, sa uvidi az po namontovani a odskusani v terene.

      0 0
      • jankohrasko  

        uz si ho asi poskladal, ale dam aspon pre buducnost radu, vnutro tlmica a tesnenia si, predpokladam, ako ja namazal vazelinou, ta sa po case/asi 20–40hodin jazdy/ vytlaci z potrebnych miest a tlmic po case zacne vrzgat, gumene o kruzky sa skor opotrebuju, tlmic zacne pustat vzduch… fox ma taky hustejsi modry olej, ten je super, nalejes ho trosku do komory a mas pokoj. tak ci tak to treba pravidelne robit, ja kazdych 2000km, medzi tym len utieram piest nasucho,z plastovej flase mam urobeny kryt,takze sa velmi nespini…

        0 0
      • kudlanka32  

        a namzal jsi to tou jejich FLOAT fluid or Slick Honey™ nebo ne? By me to docela zajimalo.....***** RP23 bez sveraku asi nerozeberu co? :(

        0 0
        • jfab  

          5 ccm fluidu s napisom fox za 3 dolare nechcem. Namazal som to prevodovym olejom s viskozitou SAE 80W.

          0 0
          • kudlanka32  

            ono to je jenom na mazani…zadnou jinou fci to nema? a nemuze to poskodit povrch toho pistu?…3 dolary mi prijdou v klidu spis bych cekal obvykly postovny 25:)…

            0 0
        • vratan  

          nechaj tlmic utiahnuty v rame a rukou ho odkrutis. samozrejme vyfucany. tesnenia sa mazu bud tym float fluidom alebo vazelinou na lithiovej baze (NLGI 2). ja to mazem rock shox judy butterom…

          0 0
          • kudlanka32  

            u marzosky zas bylo ze se na to zadny lithium davat nesmi jinak to sezere ten povrch…cert aby se v tom vyznal…mam takovy synteticky lepidlo pedros syn grease to by slo pouzit? nebo to ma byt tekutejsi…jj judy butter pamatuju…videl sem tu krabicku za vylohou ale ja v te dobe mel RST 460:)) este se to vyrabi…?

            0 0
            • vratan  

              ta lithiova vazelina je predpisana v manualoch ku fox tlmicom. myslim ze ju nebude problem zohnat v nejakych obchodoch s autochemiou…

              0 0
              • kudlanka32  

                jaky ses rok? ja tam mam uz na vyber jen nejaky Slick Honey nebo Fox Fluid :)) o lithiu ani slovo…zkusim ten jejich modrej zazrak…esli se to povede nekde koupit.....

                0 0
    • visby  

      kazdych 1000km rozoberat tlmic?

      preboha, sak to by bol bike len rozobraty…

      0 0
    • Darkson  

      já vozím na tlumiči ve špatném počasí neopren. jinak moje údržba vypadá tak, že po vyjížďce tlumič umyju vodou a dokonce už jsem ho jednou nebo dvakrát(za asi 6000 km) máznul silik. olejem. pokud něco funguje, nevidim důvod se v tom hrabat:-).

      jakou péči měl tlumič předtím se musim zeptat Hanze:-);

      0 0
      • Zdyn  

        No ale pak se ti taky muze stat , ze az to nebude fungovat, tak bude na napravu pozde:)

        0 0
    • wendak  

      neoprenovej návlek, voda na umytí, silikonovej olej a kontrola tlaku, jinak nic :-)

      0 0
    • Jenda  

      Pisnu to takhle na konec – mate nejakej tip jak setrne rozdelat vzduchovopu komoru na manitou radium? Santusova metoda na obrazku mi prijde dost brutalni. Milan naznacoval ze se mu to taky nepozdava, nicmene rukou tim ani nehnu. Takze co a jak. Nebo to mam na rozdelani odvezt do progressu a doufat ze mi to pak tolik nedotahnou? Nebo Milane byl bys ochoten mi to rozdelat? Diky za vsechny podnetny navrhy.

      0 0
      • milan1  

        Jsi z okolí, tak se můžeš zastavit, oslovit jsi mě mohl přímo mailem.

        0 0
    • tomfree  

      Tak nevím jak je to s těmi foxy,můj Intense to dnes díky stuckdown tlumiče dhx5air vzdal v první „ostré“ vyjížďce a to jsem ho nějak netrápil:-(

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.