Zdravím, občas by se mi hodilo umění stát (balancovat) na kole, ale ňák mi to pořád nejde. Asi jsem velký dřevo. Vy to zvládáte? A jakým „fíglem“ jste se to naučili? Dík za radu.
Zdravím, občas by se mi hodilo umění stát (balancovat) na kole, ale ňák mi to pořád nejde. Asi jsem velký dřevo. Vy to zvládáte? A jakým „fíglem“ jste se to naučili? Dík za radu.
No, na kole stojím (balancuji) v každém sjezdu… :P Nevidím na tom nic těžkého…
normálka, zkoušim. líp se mi na kola belancuje ve stoje a pomáham si natáčením předního kola. ale envydržim to nijak extra dlouho. zkoušim to jen tak z ******. na přechodu si sedam a chytam se semaforu a před složitější silnicí sesedam
Neni to problem,chce to jen trpelivost a trenovat a trenovat.Nejlip se to pro zacatek zkousi do mirneho kopecka,kdy kolo brzdis proti jizde zpet pedaly a vlastne malinko jezdis dopredu dozadu.Pak na rovine,nato v sede …
doma mezi futra, venku mezi stromky
Nebo alespoň jednu nohu na zem :)
Musíš být střízlivý.
Ano. Fígl je v malinkym popojíždění dozadu-dopředu.
Ano, souhlasim s panem Brozem.
no jo..,ale jak pak vysvetlis,ze nekdo na tom kole jeste ke vsemu sedi a ani se nehne.zadny popojizdeni. to by se uz jeden nastval:-)
Pomocne kolecka?
e e:-)
a zase do plínek!
To je dalsi stadium.Jinak stat na miste v sede a nehnout se,jde nejlip s kolem vytocenym do boku a zabrzdenou predni brzdou.Nahnes se vic na jednu stranu a tomu abys spadl do boku brani prave ta brzda.
Já zásadně vsedě. Semafory vydržím, syn vedle mě naopak stojí, to mi tak nejde…
jojo a jak píšou ostatní, přes to popojíždění je to dobrý… nebo si poposkočit předním kolem… to chce trpělivost, každej se to nějak musel naučit;-)
když stojíš na kole tak to celém tlačí a je nepohodlné :-) Teda pokud nejsi bajkerka.
Stát není problém, ale jakej je fígl na jízdu vzad? Na videích to vypadá tak elegantně, ale mě to teda vůbec nejde…
Nejdulezitejsi je podle me se decentne rozjet vpred, zabrzdit nahrnout teziste dopredu pak rychle dozadu a zacit slapat cvrcka. Ja timhle zpusobem ujedu par metru. Samozdrejme se zdelanym sedlem :)
tak to jsem jednou dokazal,ale nevim jak. u me je problem ve spravnym slapani dozadu,jinak by to asi slo.
to zkus z mírnýho kopce, to se i rozjede :)
jízda v zad (fakie) je už těžší, sám jsem s ní měl trošku potíže, když jsem ještě „jezdil“, vždycky jen pár metrů a pak otočku… fígl na to neznám, prostě to zkoušet a zkoušet… ideální rozjet se proti mírnému svahu nebo radiusu v SK8parku a pak jet pozpátku dolů… líp mi to šlo, když jsem měl těžiště lehce víc nad zadním kolem, jinak nezvyk je to, že to zatáčí a reaguje obráceně než má člověk zažité, ales trochou cvyku se dá všechno naučit:-)
*cviku, kurňa:-( doplněk: seřízená přehazka a dobrá řetězová linka je podmínka…
Kdyz nejsi zacvakly v SPDckach, tak to ani neboli :-) Idealne zacni nastupovat na nejedouci kolo a ani se nerozdizdej – je to trochu akrobacie, ale OK. Popojizdeni muze pomoct, ale neni nikterak nutne. Stat se da celkem dlouho, ale jet z mirneho kopce se mi vubec nedari :-(
Natočím kolo a mírně se pohupuji v pedálech, to je celé…
docela neni spatny zkouset to do mirnyho kopecka,zapres se predni nohou do pedalu a vytocis trosku predni kolo pro balanc. tim jak se zapres do pedalu vlastne snadno ovladas ten predo-zadni pohyb a jde to snadno.
on to vlastně ani není „předo-zadní“ pohyb, ale takovej „šikmoboční“, tím jak máš přední kolo natočený do strany a o to právě jde. Padáš vlevo nebo vpravo a tím podlouváním kola pod sebou šikmo to koriguješ. Někde to dokonce v škole jízdy na kole popisoval tuším Dressler. Vlastně to funguje tak, že když máš přední kolo natočený doprava, stojíš v pedálech, (já se navíc pravou nohou kolem kolena opírám o rám) a začínáš padat vpravo, tak jen trochu šlápneš do pedálu a to kolo pod sebou posuneš vpravo a vyrovnáš to. Při padání na druhou stranu (vlevo) ti nejjednodušeji pomůže, když stojíš v kopci, tam prostě jen odbrzdíš, na rovině se musíš trochu odrazit od přední brzdy. Stojím tak na každé křižovatce a dá se to celkem rychle naučit. Jen ta jízda po zadním mi vůbec nejde … :-)
s tim stanim vas obdivuju, sem rad kdyz na nem sedim :-)
napis RUMcajsovi,ten takhle umi vydrzet treba i celej den:))
To by se mel kouknout za starym Guinnessem, protoze ted je rekord snad jen 10 hodin.
Lehčí je to trochu do kopce, natočím řidítka doleva (nevím proč doleva), pomůže trochu rozostřit (typicky „koukat do blba“ – člověk pak reaguje pomaleji na drobné změny rovnováhy), v první fázi lze drobně popojíždět dopředu-dozadu, pak už stojí prakticky na místě.
Stáť na miesto som sa naučil ako chlapec a odvtedy nezabudol.Dá sa aj hodinu, len ma to nebaví. Využívam to na semafóroch, akurát si vypnem nášľapy. Zjebať sa pred autami je iná sranda. Ako píšu ostatný, najlepšie do mierneho kopčeka, volant doľava a zo sedla.
asi to dělám divně,protože nejlíp se mi stojí s pravým pedálem dole.s klikama vodorovně mi to jde hůř.řídítka mám doleva a zabržděná přední.
musíš si opřít rám o nohu na té straně na kterou máš natočené přední kolo a tu samou nohu mít vodorovně vpředu a mít tím váhu na té straně,pak můžeš na kole stát jak dlouho chceš a klidně se dá u toho i sedět
já se to naučil podle návodu trialistů – lehce opřený přední kolo o futra (strom, sloup apod.) a pak to najednou šlo i bez toho :-)) myslím že se to dá naučit za pár hodin. Nejtěžší je stát bez pohybu, třeba na úzkým obrubníku, to jsem uměl, ale zas zapomněl :-))
…všichni byste potřebovali biketrialový výcvik… :-D ale to nééé, raděj budete rýpat, že nemáme s Nimrodem sedlo:-D
já ho taky nemám.. ale výcvik bych potřeboval taky.. :-(
no já taky nejsem přímo madr fakr rajdr:-D ale aspoň na tom zadním kole s rovnováhou žádný problém nemám…:-) ono to chce prostě zkoušet a očumovat videa:-)
já čuměl na disordery a spol. celou zimu a moc platný mi to nebylo :-))) Ale vážně – třema www.spaceman.cz je na to dost dobrý, (média – videa – škola), jenže vidaa jsou fuč :-(
nejde o to jenom čumět, ale taky si všímat:) když jsem se učil pedal kick tak jsem si vyhledal v nevím kolika videjích dobré záběry a dělal jsem doslova rozbor:) nejen co dělá s brzdou, ale taky jakou má pozici těla a pak to zkoušel na kole:) zamotné čumění je na prd:)… spacemanova škola byla dobrá no, to jsem taky používal:) teď už jsem v takovém stadiu, že když se něco učím, tak vím jak to mám udělat a na videa se příliš koukat nemusím – provést to, je už zase trochu složitější:)
když jsem bydlel u našich, tak jsem se namotivoval videama a šel to zkoušet do garáže. Teď garáž nemám a letošní zima byla spíš na ježdění na zkoušení.
Horny vzhledem k Tvému věku (2) to v tuto chvíli neřeš.
No ty teda umíš člověka nabudit..to jako že mám ještě dost času na blbosti?;-) No asi se bez toho dá jezdit, ale podle mě to může přispět k celkjové jistotě jezdce v určitých mezních situacích jako např. pomaloučká jízda atd. Stejně ti ale za to „rejpnutí“ děkuji – vyprovokoval jsi mě k tomu, že se to určitě musím naučit:-)))
ano, hra brzd a lehonkeho prislapavani :-)
4 roky jsem jezdil po biketrialovych zavodech :-)takze sem se to celkem naucil, v spd jak DH tak xc je to horsi hlavne v tech xc:-)))a proc pro me? protoze na paltformech mam klenek na pedalu kdezto na spd ne :-)
Zdravím, obnovím to tu. Snažím se naučit balancovat na kole. Omrknul jsem nějaké videa na YouTube a docela mi pomohlo zapřít se předním kolem o futra / zeď, další krok byl že jsem se zapřel jen o malou nádobu plynové bomby. Takto už vydržím stát třeba i minutu, lehce se i posunuji vpřed a vzal, princip chápu a balancování mi jakž takž jde, ale jakmile jsem bez jakékoliv opory tak jsem úplně zpět na začátku. Neumím u toho asi správně používat brzdy a pořád nevím jak na to.
Jak využíváte brzdy? Přední / zadní / obě / kdy a jakou?
Díky
Zkoušej to nejdřív do mírnýho kopečka.
Je lepší na začátek snížit těžiště. Stoupnout na pedály a posunout se s pokrcenyma kolenama k predstavci. Jakoby si sednout na trubku ale ne úplně samozřejmě. Zabrzdit obě kola. Vytočit přední a pohybem řiditek s vytocenym kolem najít balanc, pak stačí mírně korigovat. Pomuze i naučit se pohazovat na brzdach přední a zadní kolo do stran, něco jako přešlapování na chudach. Aspoň tak sme se to učili my. Pak jsme v zimě když nikdo nechodil do shopu dělali závody kdo vydrží dyl stát. ******* byl když došli trialisti…;-)
Ideální je přední kolo mít na mini kopečku a popojíždět dopředu a dozadu(pár centimetrů) tím se vybalancuješ
+1
Futra apod mi prijdou spis na skodu.
A jeste jedna vec, co tu jeste nikdo nezminil:
Koukej se pred sebe, ne pod sebe.
Jo pohled je taky věc sama o sobě.Jedu po tenký kládě, kouknu pod sebe a letím:-) Když ale pod sebe nekoukám tak to přejedu bez problémů.
Kam jdou oci, tam jde hlava (mysl).
Kam jde hlava, tam jde telo:)
Ok, díky všem za tipy. Vyzkouším. Akorát s tím kopečkem to teď bude trošku problém, využil jsem volné garáže, když teď tak pršelo a momentálně trénuji tam. Až se trošku zase oteplí (snad) tak vyrazím hledat mírný svah.
Ten kopec – teda spis naklonenou rovinu muzes obejit: slapej do pedalu a brzdi predni brzdou.
Tohle je vlastne stejne dalsi krok…
Já jsem se vždy opíral o přední brzdu. Krutě zmáčknutou brzdu! A když už to nešlo, tak jsem cuknutím vzad a současným povolením brzdy popojel pár cenťáků vzad a pak to zase zapích do brzdy.
Mím cílem (kterého jsem dosáh) bylo ubalancovat červenou na křižovatce v Praze na proseku u Billy a pak taky dole na Vysočanský (pod estakádou).
Jojo, balanc na semaforech je fajn… dokud se vedle tebe nenasere auto :)
Před semaforem si zabírám celý pruh pro sebe! Stojím uprostřed pruhu!
Ještě bych dodal, že zásadní věc je pohled. To znamená nedívat se přímo před kolo, ale na nějaký pevný bod pár metrů před sebou. Mi to dost pomáhá.
Jsem z generace, která měla své cykloidoly i v dráhové cyklistice. A stání bylo tehdy běžným prvkem hlavně ve sprintu. Frajeři to dokázali i na tandemu. My to od nich odkoukávali z telky a uměl to tehdy každej trošku šikovnější kluk. Najdi si stará videa z té doby, třeba souboje Tkáč – Morelon.
Já se trackstand naučil na dráhovce/fixce a tenhle skill teď hodně využívám v technických pasážích na enduru.
Fór je v tom, že brzdy nepotřebuješ vůbec. Je potřeba stát do mírného kopce (na dráhovce není potřeba, protože s pevným převodem můžeš couvat dle potřeby), aby kolo samovolně couvalo. Kopec se dá nahradit nízkou pevnou překážkou, na kterou najíždíš předním kolem. Řidítka otočíš o cca. 45st. (mně to jde líp doprava, ale to je individuální) a mírně popojíždíš dopředu (a kolo samovolně odcouvává dozadu). Jak tu zmiňovali přede mnou – je dobré koukat před sebe na nějaký vzdálený bod.
Brzdy jsou dobry jakmile to prave neni mirny kopec
Na základní naučení trackstandu a držení rovnováhy jsou brzdy spíš na škodu. Až bude mít balanc do kopce, tak začne i z kopce na brzdách…
Tak tak, ze začátku jsou brzdy kontraproduktivní, protože to je další věc, na kterou se musíš soustředit. Začít na mírném kopci, zpomalovat šlapání až se skoro stojí, snažit se to vybalancovat a pokud začneš padat, tak si trochu šlápnout. Časem se v tom zlepšíš a brzdy začneš zapojovat tak nějak automaticky.
Vsak to rikam…
ale treba partnerka se naucila trackstand driv na brzdach nez bez nich
Díky za radu. Dnešní dopolední trénink byl celkem úspěšný. Jako malou překážku jsem použil ostří staré tupé sekery položené na bok, které mi sloužilo jako malá překážka / mírný kopec. Levá klika dole, řidítka cca 45° doleva, levou nohou se lehce opírám o rám a pravá noha nejdříve natažená a pohybování ze strany na stranu pro lepší vyvažování, později jsem už dával nohu i na pravý pedál a vykláněním kolene jsem balancoval. Hodně pomáhá dívat se před sebe na nějaký bod a když má člověk tendenci padat do strany a vyvažování kolenem a zadkem nepomáhá, tak je dobré lehce škubnout řídítky dopředu, aby kolo dostalo zase předozadní pohyb. Toť mé zkušenosti, třeba to pomůže i někomu dalšímu :-) každopádně to musím ještě pořádně trénovat, vydržím tak 10s, ale i tak úspěch po 3 dnech na nule…
Kdybys byl na nule, tak je to 0s:)
No a za čas začni trénovat poskakování na zadním kole :-D
Pochopitelně s příšlapem vpřed:-)
To už jde úplně mimo mě :-D ještě se chci naučit jet po zadním (ne wheelie – to už je asi jiná liga..) a otočit se na místě na předním kole, to mi ještě taky dělá problémy když nejsem na rovince, ale je tam třeba prudká vracečka na úzkém trailu ve svahu…
Tak když ne wheelie, tak asi manuál…ten je určitě jednodušší :)))))
Pak ještě po zadním sjet nějaké schod, dole stoppie s otočkou.
Joooo :-))) myslel jsem to naopak no.
Musíš stát v pedálech v rovině. S jednou nohou dole a druhou nahoře se strašně blbě hledá balanc těla…
To jsem zkoušel a osobně jsem nebyl schopný stát takto místě. Hlavně mi dělalo problém se tak na kolo vůbec postavit. Když jsem měl pedály vodorovně, šlápl a postavil se, tak kolo mělo tendenci se rozjet. Když mám kliku dole, tak se kolo nerozjíždí a můžu se tak postavit a balancovat pak.
Pak se nediv, že nemáš žádný progres :-(
Cituji: Jak na trackstand?
Klíčem k úspěchu je vodorovná poloha pedálů. Jedině tak dosáhneš nejlepší stability. A vždy, když ztrácíš balanc nebo chceš mírně rozjet, protoč pedály mírně dozadu (o čtvrt až půl otáčky) a poté je sešlápni zpět do původní polohy. Kolo se mírně rozjede, srovná a Ty se opět vrátíš do stabilní pozice. V čím dál menší rychlosti tak zkoušej ladně popojíždět, až se zcela zastavíš (ať už s brzdami nebo bez). Gratulujeme!
Samozřejmostí je také zařazený lehčí převod, mírně pokrčené lokty i kolena pro lepší balanc, prsty vždy připravené na brzdách. Očima se koukáš tam, kam chceš jet (nebo stát).
No a u mě to je přesně naopak. Vodorovně jsem nedal pomalu ani sekundu, teď kliky svisle a na kole se udržím déle a jde mi to trénovat mnohem lépe. Třeba dojdu ale do bodu, kdy mi budou vyhovovat kliky vodorovně ale momentálně to mám naopak…
Trénovat něco, co je od začátku špatně, je prostě špatně. Ztracený čas.
S klikama nahoře a dole si to vůbec nedokážu představit :-)
Jenze honit rovnovahu nepatrnym popojizdenim vpred/vzad s vytocenymi riditky je neco jineho, nez honit rovnovahu s jednou klikou dole a zabrzdenymi koly. V prvnim pripade v principu pod sebou popojizdenim kola vlastne napodobujes pohyb prstu, na kterem mas postaveny treba klacek. Oproti tomu naklaneni kola bez popojizdeni s natocenymi riditky je princip podobny stani na jedne noze, kde prenasenim vahy mezi patou, spickou, vnitrni a vnejsi stranou chodilda dohanis malou odchylku ve zmene teziste. Prvni zpusob je pomalejsi, hrubsi, ale zvladne vetsi nerovnovahu. Druhy zpusob je rychlejsi a presnejsi, ale nezachrani moc velkou ztratu rovnovahy.
Tak se na kolo nestav na místě, ale vždy začni z jízdy a zastav. Na místě jakž takž stát umím (jakž takž znamená do kopce pohodička, na rovině to ještě dávám, z kopce na brzdách už to sem tam hapruje, ale většinou to také dám). Ale zkoušet to z místa bych nejspíš měl problém (ani mi to tedy nikdy nenapadlo dělat, ale když si to představím, tak by to problém nejspíš byl se do té rovnovážné pozice dostat).
To bude kámen úrazu. Problém je ten, že to zkouším v malé garáži, kde není moc místa, takže trénuji spíš na místě. Určitě to vyzkouším s rozjezdem ve vodorovné poloze a asi to bude nejlepší.
V tom mém postu máš přesný návod. YouTube je plný videí. Tak hurá do toho :-)
tak si otevři vrata, do té garáže vjeď a v ní zastav a balancuj :)
Tak jsem to zkusil zastavit za jízdy a musím říct, že tj celkem pohoda. Asi tím, že jsem natrénoval balanc bez rozjezdu (dle všech špatně) tak s rozjezdem to dávám už celkem na pohodu a vydržím i minutu třeba. Musím říct, že postavit se na kolo a balancovat bez rozjezdu je teda jiný level :-D
Mlok opět zachráncem :-))
No vidíš, ani ne za den už všechno umíš. Šikula :)
Neumím, to bych zdaleka neřekl, jen progres je obrovský a byly to tři dny trápení a čtvrtý den úspěch :-)
To je tak vzdycky, plno dni to nejde a pak z niceho nic to jde :)
Příspěvek jsi založil včera ve 14:27, tak to je snad den, ne?
Jo ale předtím už jsem to zkoušel neúspěšně…
Já kdysi na festce trénoval trackstand v bytě mezi futrama. Taky byl oser se do toho postavit, ale zas jsem se vždycky mohl zachránit, kdybych úplně padal. Učit se to technicky špatně je cesta do pekel a nevede to k požadovanému cíli.
Když jsem s festkou končil, jedna z posledních akcí byl alleycat tady v Liberci. Po závodě byl trackstand contest v jednom klubu. Stáli jsme tam tehdy snad přes půl hodiny. Někteří u toho kouřili nebo pili pivo…
Ještě mě napadlo někdy v r. 98 dělal v cykloservisu Petr Hyncica kurs trialu. Digitálně to asi nebude k nalezení. Ale učil tam základy stání se taky učili s oporou předního kola. Normálně zablokované obě brzdy a zaprít přední vytočené kolo o vyšší patník cca 10 cm. Postupně se odklanet az na to příjdeš.
Já bych ještě podotknul, že je důležité.vyvažování koleny.