Umíte stát na kole? A jak na to?

91 nepřečtených
  • horny

    Zdravím, občas by se mi hodilo umění stát (balancovat) na kole, ale ňák mi to pořád nejde. Asi jsem velký dřevo. Vy to zvládáte? A jakým „fíglem“ jste se to naučili? Dík za radu.

    0 0
    • Biker jak Pes  

      No, na kole stojím (balancuji) v každém sjezdu… :P Nevidím na tom nic těžkého…

      0 0
    • poiko  

      normálka, zkoušim. líp se mi na kola belancuje ve stoje a pomáham si natáčením předního kola. ale envydržim to nijak extra dlouho. zkoušim to jen tak z ******. na přechodu si sedam a chytam se semaforu a před složitější silnicí sesedam

      0 0
    • Vilém  

      Neni to problem,chce to jen trpelivost a trenovat a trenovat.Nejlip se to pro zacatek zkousi do mirneho kopecka,kdy kolo brzdis proti jizde zpet pedaly a vlastne malinko jezdis dopredu dozadu.Pak na rovine,nato v sede …

      0 0
    • pos3k  

      doma mezi futra, venku mezi stromky

      0 0
    • Radek Broz  

      Ano. Fígl je v malinkym popojíždění dozadu-dopředu.

      0 0
      • Dijck  

        Ano, souhlasim s panem Brozem.

        0 0
      • enjoy  

        no jo..,ale jak pak vysvetlis,ze nekdo na tom kole jeste ke vsemu sedi a ani se nehne.zadny popojizdeni. to by se uz jeden nastval:-)

        0 0
        • Dijck  

          Pomocne kolecka?

          0 0
        • Vilém  

          To je dalsi stadium.Jinak stat na miste v sede a nehnout se,jde nejlip s kolem vytocenym do boku a zabrzdenou predni brzdou.Nahnes se vic na jednu stranu a tomu abys spadl do boku brani prave ta brzda.

          0 0
        • kejda  

          Já zásadně vsedě. Semafory vydržím, syn vedle mě naopak stojí, to mi tak nejde…

          0 0
    • black.horse  

      jojo a jak píšou ostatní, přes to popojíždění je to dobrý… nebo si poposkočit předním kolem… to chce trpělivost, každej se to nějak musel naučit;-)

      0 0
      • kubad  

        když stojíš na kole tak to celém tlačí a je nepohodlné :-) Teda pokud nejsi bajkerka.

        0 0
      • Karaya  

        Stát není problém, ale jakej je fígl na jízdu vzad? Na videích to vypadá tak elegantně, ale mě to teda vůbec nejde…

        0 0
        • Shadow Walker  

          Nejdulezitejsi je podle me se decentne rozjet vpred, zabrzdit nahrnout teziste dopredu pak rychle dozadu a zacit slapat cvrcka. Ja timhle zpusobem ujedu par metru. Samozdrejme se zdelanym sedlem :)

          0 0
        • enjoy  

          tak to jsem jednou dokazal,ale nevim jak. u me je problem ve spravnym slapani dozadu,jinak by to asi slo.

          0 0
        • mastihuba  

          to zkus z mírnýho kopce, to se i rozjede :)

          0 0
        • black.horse  

          jízda v zad (fakie) je už těžší, sám jsem s ní měl trošku potíže, když jsem ještě „jezdil“, vždycky jen pár metrů a pak otočku… fígl na to neznám, prostě to zkoušet a zkoušet… ideální rozjet se proti mírnému svahu nebo radiusu v SK8parku a pak jet pozpátku dolů… líp mi to šlo, když jsem měl těžiště lehce víc nad zadním kolem, jinak nezvyk je to, že to zatáčí a reaguje obráceně než má člověk zažité, ales trochou cvyku se dá všechno naučit:-)

          0 0
          • black.horse  

            *cviku, kurňa:-( doplněk: seřízená přehazka a dobrá řetězová linka je podmínka…

            0 0
    • filipes  

      Kdyz nejsi zacvakly v SPDckach, tak to ani neboli :-) Idealne zacni nastupovat na nejedouci kolo a ani se nerozdizdej – je to trochu akrobacie, ale OK. Popojizdeni muze pomoct, ale neni nikterak nutne. Stat se da celkem dlouho, ale jet z mirneho kopce se mi vubec nedari :-(

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Karaya  

      Natočím kolo a mírně se pohupuji v pedálech, to je celé…

      0 0
    • enjoy  

      docela neni spatny zkouset to do mirnyho kopecka,zapres se predni nohou do pedalu a vytocis trosku predni kolo pro balanc. tim jak se zapres do pedalu vlastne snadno ovladas ten predo-zadni pohyb a jde to snadno.

      0 0
      • ropman  

        on to vlastně ani není „předo-zadní“ pohyb, ale takovej „šikmoboční“, tím jak máš přední kolo natočený do strany a o to právě jde. Padáš vlevo nebo vpravo a tím podlouváním kola pod sebou šikmo to koriguješ. Někde to dokonce v škole jízdy na kole popisoval tuším Dressler. Vlastně to funguje tak, že když máš přední kolo natočený doprava, stojíš v pedálech, (já se navíc pravou nohou kolem kolena opírám o rám) a začínáš padat vpravo, tak jen trochu šlápneš do pedálu a to kolo pod sebou posuneš vpravo a vyrovnáš to. Při padání na druhou stranu (vlevo) ti nejjednodušeji pomůže, když stojíš v kopci, tam prostě jen odbrzdíš, na rovině se musíš trochu odrazit od přední brzdy. Stojím tak na každé křižovatce a dá se to celkem rychle naučit. Jen ta jízda po zadním mi vůbec nejde … :-)

        0 0
    • mosquito  

      s tim stanim vas obdivuju, sem rad kdyz na nem sedim :-)

      0 0
    • scret  

      napis RUMcajsovi,ten takhle umi vydrzet treba i celej den:))

      0 0
      • Pá-dlista1  

        To by se mel kouknout za starym Guinnessem, protoze ted je rekord snad jen 10 hodin.

        0 0
    • Glum  

      Lehčí je to trochu do kopce, natočím řidítka doleva (nevím proč doleva), pomůže trochu rozostřit (typicky „koukat do blba“ – člověk pak reaguje pomaleji na drobné změny rovnováhy), v první fázi lze drobně popojíždět dopředu-dozadu, pak už stojí prakticky na místě.

      0 0
    • Matts.  

      Stáť na miesto som sa naučil ako chlapec a odvtedy nezabudol.Dá sa aj hodinu, len ma to nebaví. Využívam to na semafóroch, akurát si vypnem nášľapy. Zjebať sa pred autami je iná sranda. Ako píšu ostatný, najlepšie do mierneho kopčeka, volant doľava a zo sedla.

      0 0
    • ota  

      asi to dělám divně,protože nejlíp se mi stojí s pravým pedálem dole.s klikama vodorovně mi to jde hůř.řídítka mám doleva a zabržděná přední.

      0 0
      • sam75  

        musíš si opřít rám o nohu na té straně na kterou máš natočené přední kolo a tu samou nohu mít vodorovně vpředu a mít tím váhu na té straně,pak můžeš na kole stát jak dlouho chceš a klidně se dá u toho i sedět

        0 0
    • mr.antik  

      já se to naučil podle návodu trialistů – lehce opřený přední kolo o futra (strom, sloup apod.) a pak to najednou šlo i bez toho :-)) myslím že se to dá naučit za pár hodin. Nejtěžší je stát bez pohybu, třeba na úzkým obrubníku, to jsem uměl, ale zas zapomněl :-))

      0 0
    • CZiko  

      …všichni byste potřebovali biketrialový výcvik… :-D ale to nééé, raděj budete rýpat, že nemáme s Nimrodem sedlo:-D

      0 0
      • palkac  

        já ho taky nemám.. ale výcvik bych potřeboval taky.. :-(

        0 0
        • CZiko  

          no já taky nejsem přímo madr fakr rajdr:-D ale aspoň na tom zadním kole s rovnováhou žádný problém nemám…:-) ono to chce prostě zkoušet a očumovat videa:-)

          0 0
          • mr.antik  

            já čuměl na disordery a spol. celou zimu a moc platný mi to nebylo :-))) Ale vážně – třema www.spaceman.cz je na to dost dobrý, (média – videa – škola), jenže vidaa jsou fuč :-(

            0 0
            • CZiko  

              nejde o to jenom čumět, ale taky si všímat:) když jsem se učil pedal kick tak jsem si vyhledal v nevím kolika videjích dobré záběry a dělal jsem doslova rozbor:) nejen co dělá s brzdou, ale taky jakou má pozici těla a pak to zkoušel na kole:) zamotné čumění je na prd:)… spacemanova škola byla dobrá no, to jsem taky používal:) teď už jsem v takovém stadiu, že když se něco učím, tak vím jak to mám udělat a na videa se příliš koukat nemusím – provést to, je už zase trochu složitější:)

              0 0
              • mr.antik  

                když jsem bydlel u našich, tak jsem se namotivoval videama a šel to zkoušet do garáže. Teď garáž nemám a letošní zima byla spíš na ježdění na zkoušení.

                0 0
    • Toni  

      Horny vzhledem k Tvému věku (2) to v tuto chvíli neřeš.

      0 0
      • horny  

        No ty teda umíš člověka nabudit..to jako že mám ještě dost času na blbosti?;-) No asi se bez toho dá jezdit, ale podle mě to může přispět k celkjové jistotě jezdce v určitých mezních situacích jako např. pomaloučká jízda atd. Stejně ti ale za to „rejpnutí“ děkuji – vyprovokoval jsi mě k tomu, že se to určitě musím naučit:-)))

        0 0
    • kali222  

      ano, hra brzd a lehonkeho prislapavani :-)

      • natacet predi kolo,ale kazdy si vypestuje jeho „stabilni“ natoceni :-)

      4 roky jsem jezdil po biketrialovych zavodech :-)takze sem se to celkem naucil, v spd jak DH tak xc je to horsi hlavne v tech xc:-)))a proc pro me? protoze na paltformech mam klenek na pedalu kdezto na spd ne :-)

      0 0
    • unitak  

      Zdravím, obnovím to tu. Snažím se naučit balancovat na kole. Omrknul jsem nějaké videa na YouTube a docela mi pomohlo zapřít se předním kolem o futra / zeď, další krok byl že jsem se zapřel jen o malou nádobu plynové bomby. Takto už vydržím stát třeba i minutu, lehce se i posunuji vpřed a vzal, princip chápu a balancování mi jakž takž jde, ale jakmile jsem bez jakékoliv opory tak jsem úplně zpět na začátku. Neumím u toho asi správně používat brzdy a pořád nevím jak na to.

      Jak využíváte brzdy? Přední / zadní / obě / kdy a jakou?

      Díky

      0 0
      • Chlebovnik  

        Zkoušej to nejdřív do mírnýho kopečka.

        0 0
        • TommyP3  

          Je lepší na začátek snížit těžiště. Stoupnout na pedály a posunout se s pokrcenyma kolenama k predstavci. Jakoby si sednout na trubku ale ne úplně samozřejmě. Zabrzdit obě kola. Vytočit přední a pohybem řiditek s vytocenym kolem najít balanc, pak stačí mírně korigovat. Pomuze i naučit se pohazovat na brzdach přední a zadní kolo do stran, něco jako přešlapování na chudach. Aspoň tak sme se to učili my. Pak jsme v zimě když nikdo nechodil do shopu dělali závody kdo vydrží dyl stát. ******* byl když došli trialisti…;-)

          0 0
      • TK75  

        Ideální je přední kolo mít na mini kopečku a popojíždět dopředu a dozadu(pár centimetrů) tím se vybalancuješ

        0 0
        • snas89  

          +1

          Futra apod mi prijdou spis na skodu.

          A jeste jedna vec, co tu jeste nikdo nezminil:

          Koukej se pred sebe, ne pod sebe.

          0 0
          • TK75  

            Jo pohled je taky věc sama o sobě.Jedu po tenký kládě, kouknu pod sebe a letím:-) Když ale pod sebe nekoukám tak to přejedu bez problémů.

            0 0
            • snas89  

              Kam jdou oci, tam jde hlava (mysl).

              Kam jde hlava, tam jde telo:)

              0 0
      • unitak  

        Ok, díky všem za tipy. Vyzkouším. Akorát s tím kopečkem to teď bude trošku problém, využil jsem volné garáže, když teď tak pršelo a momentálně trénuji tam. Až se trošku zase oteplí (snad) tak vyrazím hledat mírný svah.

        0 0
        • snas89  

          Ten kopec – teda spis naklonenou rovinu muzes obejit: slapej do pedalu a brzdi predni brzdou.

          Tohle je vlastne stejne dalsi krok…

          0 0
      • Tacmud  

        Já jsem se vždy opíral o přední brzdu. Krutě zmáčknutou brzdu! A když už to nešlo, tak jsem cuknutím vzad a současným povolením brzdy popojel pár cenťáků vzad a pak to zase zapích do brzdy.

        Mím cílem (kterého jsem dosáh) bylo ubalancovat červenou na křižovatce v Praze na proseku u Billy a pak taky dole na Vysočanský (pod estakádou).

        0 0
        • Georrge  

          Jojo, balanc na semaforech je fajn… dokud se vedle tebe nenasere auto :)

          0 0
          • Tacmud  

            Před semaforem si zabírám celý pruh pro sebe! Stojím uprostřed pruhu!

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • roHAN  

      Ještě bych dodal, že zásadní věc je pohled. To znamená nedívat se přímo před kolo, ale na nějaký pevný bod pár metrů před sebou. Mi to dost pomáhá.

      0 0
      • Janes  

        Jsem z generace, která měla své cykloidoly i v dráhové cyklistice. A stání bylo tehdy běžným prvkem hlavně ve sprintu. Frajeři to dokázali i na tandemu. My to od nich odkoukávali z telky a uměl to tehdy každej trošku šikovnější kluk. Najdi si stará videa z té doby, třeba souboje Tkáč – Morelon.

        0 0
    • alinceb  

      Já se trackstand naučil na dráhovce/fixce a tenhle skill teď hodně využívám v technických pasážích na enduru.

      Fór je v tom, že brzdy nepotřebuješ vůbec. Je potřeba stát do mírného kopce (na dráhovce není potřeba, protože s pevným převodem můžeš couvat dle potřeby), aby kolo samovolně couvalo. Kopec se dá nahradit nízkou pevnou překážkou, na kterou najíždíš předním kolem. Řidítka otočíš o cca. 45st. (mně to jde líp doprava, ale to je individuální) a mírně popojíždíš dopředu (a kolo samovolně odcouvává dozadu). Jak tu zmiňovali přede mnou – je dobré koukat před sebe na nějaký vzdálený bod.

      0 0
      • MichaelSimek  

        Brzdy jsou dobry jakmile to prave neni mirny kopec

        0 0
        • alinceb  

          Na základní naučení trackstandu a držení rovnováhy jsou brzdy spíš na škodu. Až bude mít balanc do kopce, tak začne i z kopce na brzdách…

          0 0
          • Georrge  

            Tak tak, ze začátku jsou brzdy kontraproduktivní, protože to je další věc, na kterou se musíš soustředit. Začít na mírném kopci, zpomalovat šlapání až se skoro stojí, snažit se to vybalancovat a pokud začneš padat, tak si trochu šlápnout. Časem se v tom zlepšíš a brzdy začneš zapojovat tak nějak automaticky.

            0 0
          • MichaelSimek  

            Vsak to rikam…

            ale treba partnerka se naucila trackstand driv na brzdach nez bez nich

            0 0
      • unitak  

        Díky za radu. Dnešní dopolední trénink byl celkem úspěšný. Jako malou překážku jsem použil ostří staré tupé sekery položené na bok, které mi sloužilo jako malá překážka / mírný kopec. Levá klika dole, řidítka cca 45° doleva, levou nohou se lehce opírám o rám a pravá noha nejdříve natažená a pohybování ze strany na stranu pro lepší vyvažování, později jsem už dával nohu i na pravý pedál a vykláněním kolene jsem balancoval. Hodně pomáhá dívat se před sebe na nějaký bod a když má člověk tendenci padat do strany a vyvažování kolenem a zadkem nepomáhá, tak je dobré lehce škubnout řídítky dopředu, aby kolo dostalo zase předozadní pohyb. Toť mé zkušenosti, třeba to pomůže i někomu dalšímu :-) každopádně to musím ještě pořádně trénovat, vydržím tak 10s, ale i tak úspěch po 3 dnech na nule…

        0 0
        • snas89  

          Kdybys byl na nule, tak je to 0s:)

          0 0
        • TK75  

          No a za čas začni trénovat poskakování na zadním kole :-D

          Pochopitelně s příšlapem vpřed:-)

          0 0
          • unitak  

            To už jde úplně mimo mě :-D ještě se chci naučit jet po zadním (ne wheelie – to už je asi jiná liga..) a otočit se na místě na předním kole, to mi ještě taky dělá problémy když nejsem na rovince, ale je tam třeba prudká vracečka na úzkém trailu ve svahu…

            0 0
            • kejda  

              Tak když ne wheelie, tak asi manuál…ten je určitě jednodušší :)))))

              Pak ještě po zadním sjet nějaké schod, dole stoppie s otočkou.

              0 0
        • alinceb  

          Musíš stát v pedálech v rovině. S jednou nohou dole a druhou nahoře se strašně blbě hledá balanc těla…

          0 0
          • unitak  

            To jsem zkoušel a osobně jsem nebyl schopný stát takto místě. Hlavně mi dělalo problém se tak na kolo vůbec postavit. Když jsem měl pedály vodorovně, šlápl a postavil se, tak kolo mělo tendenci se rozjet. Když mám kliku dole, tak se kolo nerozjíždí a můžu se tak postavit a balancovat pak.

            0 0
            • Janes  

              Pak se nediv, že nemáš žádný progres :-(

              Cituji: Jak na trackstand?

              Klíčem k úspěchu je vodorovná poloha pedálů. Jedině tak dosáhneš nejlepší stability. A vždy, když ztrácíš balanc nebo chceš mírně rozjet, protoč pedály mírně dozadu (o čtvrt až půl otáčky) a poté je sešlápni zpět do původní polohy. Kolo se mírně rozjede, srovná a Ty se opět vrátíš do stabilní pozice. V čím dál menší rychlosti tak zkoušej ladně popojíždět, až se zcela zastavíš (ať už s brzdami nebo bez). Gratulujeme!

              Samozřejmostí je také zařazený lehčí převod, mírně pokrčené lokty i kolena pro lepší balanc, prsty vždy připravené na brzdách. Očima se koukáš tam, kam chceš jet (nebo stát).

              0 0
              • unitak  

                No a u mě to je přesně naopak. Vodorovně jsem nedal pomalu ani sekundu, teď kliky svisle a na kole se udržím déle a jde mi to trénovat mnohem lépe. Třeba dojdu ale do bodu, kdy mi budou vyhovovat kliky vodorovně ale momentálně to mám naopak…

                0 0
                • Janes  

                  Trénovat něco, co je od začátku špatně, je prostě špatně. Ztracený čas.

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  S klikama nahoře a dole si to vůbec nedokážu představit :-)

                  0 0
            • vilemx  

              Jenze honit rovnovahu nepatrnym popojizdenim vpred/vzad s vytocenymi riditky je neco jineho, nez honit rovnovahu s jednou klikou dole a zabrzdenymi koly. V prvnim pripade v principu pod sebou popojizdenim kola vlastne napodobujes pohyb prstu, na kterem mas postaveny treba klacek. Oproti tomu naklaneni kola bez popojizdeni s natocenymi riditky je princip podobny stani na jedne noze, kde prenasenim vahy mezi patou, spickou, vnitrni a vnejsi stranou chodilda dohanis malou odchylku ve zmene teziste. Prvni zpusob je pomalejsi, hrubsi, ale zvladne vetsi nerovnovahu. Druhy zpusob je rychlejsi a presnejsi, ale nezachrani moc velkou ztratu rovnovahy.

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak se na kolo nestav na místě, ale vždy začni z jízdy a zastav. Na místě jakž takž stát umím (jakž takž znamená do kopce pohodička, na rovině to ještě dávám, z kopce na brzdách už to sem tam hapruje, ale většinou to také dám). Ale zkoušet to z místa bych nejspíš měl problém (ani mi to tedy nikdy nenapadlo dělat, ale když si to představím, tak by to problém nejspíš byl se do té rovnovážné pozice dostat).

              0 0
              • unitak  

                To bude kámen úrazu. Problém je ten, že to zkouším v malé garáži, kde není moc místa, takže trénuji spíš na místě. Určitě to vyzkouším s rozjezdem ve vodorovné poloze a asi to bude nejlepší.

                0 0
                • Janes  

                  V tom mém postu máš přesný návod. YouTube je plný videí. Tak hurá do toho :-)

                  0 0
                • Georrge  

                  tak si otevři vrata, do té garáže vjeď a v ní zastav a balancuj :)

                  0 0
              • unitak  

                Tak jsem to zkusil zastavit za jízdy a musím říct, že tj celkem pohoda. Asi tím, že jsem natrénoval balanc bez rozjezdu (dle všech špatně) tak s rozjezdem to dávám už celkem na pohodu a vydržím i minutu třeba. Musím říct, že postavit se na kolo a balancovat bez rozjezdu je teda jiný level :-D

                Mlok opět zachráncem :-))

                0 0
                • kejda  

                  No vidíš, ani ne za den už všechno umíš. Šikula :)

                  0 0
                  • unitak  

                    Neumím, to bych zdaleka neřekl, jen progres je obrovský a byly to tři dny trápení a čtvrtý den úspěch :-)

                    0 0
                    • Georrge  

                      To je tak vzdycky, plno dni to nejde a pak z niceho nic to jde :)

                      0 0
                    • kejda  

                      Příspěvek jsi založil včera ve 14:27, tak to je snad den, ne?

                      0 0
            • alinceb  

              Já kdysi na festce trénoval trackstand v bytě mezi futrama. Taky byl oser se do toho postavit, ale zas jsem se vždycky mohl zachránit, kdybych úplně padal. Učit se to technicky špatně je cesta do pekel a nevede to k požadovanému cí­li.

              Když jsem s festkou končil, jedna z posledních akcí byl alleycat tady v Liberci. Po závodě byl trackstand contest v jednom klubu. Stáli jsme tam tehdy snad přes půl hodiny. Někteří u toho kouřili nebo pili pivo…

              0 0
    • TommyP3  

      Ještě mě napadlo někdy v r. 98 dělal v cykloservisu Petr Hyncica kurs trialu. Digitálně to asi nebude k nalezení. Ale učil tam základy stání se taky učili s oporou předního kola. Normálně zablokované obě brzdy a zaprít přední vytočené kolo o vyšší patník cca 10 cm. Postupně se odklanet az na to příjdeš.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Já bych ještě podotknul, že je důležité.vyvažování koleny.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.