Univerzál HT nebo (základní) Full + Cross?

7 nepřečtených
  • ladisus

    Ahoj, chtěl bych poprosit o radu – mám nyní krossové kolo Author Reflex SX 2003, ježděno v rámci možností kola polní a lesní cesty (silnice taky, ale v menší míře), kolo jeden čas prakticky stálo (vždy jen pár km za rok), ale docela mě to ježdění v poslední době chytlo.

    Chtěl bych zkusit i víc terén a tak jsem zvažoval nějaké HT 29" v cenové hladině kolem 25kKc, docela se mi zamlouval třeba CTM SLASH (buď o něco vylepšená 1.0 nebo 3.0, tam je cena o něco vyšší) a zároveň to kolo nějak upravit pro ježdění na těžko v rámci turistiky (pár výletů do roka). Pro nějaké takovéto cestování bude ale zase lepší (předpokládám?) nějaký dobrý kross (upevnění nosičů, pláště, geometrie/posaz…).

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

    Narazil jsem však i na fulla Focus Super BUD 29R 4.0 v rozumné ceně (cca 30kKč), nikdy jsem na fullu nejel, v terénu prý mnohem lepší pro pohodlí jak HT, láká mě to zkusit, takže je varianta mít případně v budoucnu 2 kola, jedno do lesa na vyblbnutí a jedno na turistiku/ces­tování.

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

    1. K čemu byste se přiklonili – HT nebo Full?
    2. Jak je na tom tento Focus s osazením? Co vidlice (RockShox Reba RL) a

    zadní tlumič (RockShox Monarch R)?

    Brzdy Tektro Gemini, převodníky/kliky Focus/ FSA Comet Mega Exo, řazení – je lepší si u tohoto doplatit za Shimano SLX?

    Nebo nějaká alternativa k tomuto fullu?

    3. Krosové kolo pro turistiku – vyplatí se nějaký upgrade stávajícího Reflexu (viz. uvedené osazení)? Hodně limitujícím prvkem (pro polní/lesní cesty) je ta naprosto nefunkční vidlice (RST CT-COMIITL). Nebo se to nevyplatí (doba pokročila u všeho) a je lepší v budoucnu uvažovat o novém vyváženém kole s lepším osazením?

    Odkaz na osazení Reflexe SX r.v. 2003 jsem už na stránkách Authoru nenašel, ale zde je odkaz, kde je osazení na konci stránky uvedeno:

    http://raster.infos.cz/…/jaakolo.htm

    4. Měřím 180cm, vážím cca 68–70kg, velikost Reflexe mám 20“ a řekl bych že mi to docela sedne. Bude to Mko (48cm, 19“) u Focuse pro mojí postavu OK? Podle toho co jsem různě dohledal by mělo…

    5. Lze i na fullu (v této cenové hladině) absolvovat turistiku na těžko po silnici cca 100–150km za den (7–10dní) nebo k tomu tohle kolo není (geometrie, pohupování..)? Dát tedy jiné pláště, ale komplikace jsou asi ty nosiče… Může to někdo zkušený porovnat třeba s tím Reflexem?

    Uf to jsem se rozepsal :), ale jsem v tomhle lama a rád bych vybral dobře. Díky.

    0 0
    • vojta1616  

      já sem na fullu jel 4 dny, každej den cca 150 km, ale jediná nevýhoda byla, že sem si musel vést všechno na zádech, protože nosič na fulla nedáš, max nějaký na sedlovku ale tomu sem příliš nedůvěřoval…

      Super bud je myslím za tu cenu dobrá koupě. Ale jestli HT nebo full se musíš rozhodnout ty …

      0 0
    • Džey Ár  

      Vidlu z trekinga vyměň za pevnou z bazaru, udělá asi tak stejně práce a vážit bude třetinu. Na cestu kolem světa na těžko je jediný smysl trekingového kola, jiný neznám :-)! A pro radost fulla. Reba je super, Monarch je základní tlumič ten asi žádný zázrak nebude. Trochu bych se bál brzd od Tektra :-(, zkusil bych je přemluvit na výměnu za základní Shimana ideálně http://www.kupkolo.cz/…5-bila_z721/. Jinak jestli to máš možnost vzít za 30 tak to je dobrá cena. Je to trošku těžší, ale za ty peníze to vyjde všechno nastejno.

      0 0
    • allrose  

      Šel bych do fula,kros ti zůstane..pokrok šel dopředu a třeba změníš preference,naučíš se jinak šlapat,jen to na „těžko“ je trochu problém

      0 0
    • 159753  

      za mě po vyzkoušení snad všeho je ideál 29" carbon frame, bezdušáky a karbonová sedlovka apod, tzn lehké, rychlé, pohodlné a sjedeš s tím dá se říct v běžných mezích vše..např Rychlebky jezdím 2× do roka a bez problémů..

      nosič se dá vyřešit na sedlovku, ale je to fakt na ultralehký spacák a pár blbostí..prostě něco do 5–10ti kilo

      nebo pak na opravdu dlouhé přejezdy koupit vozík za kolo..já mám od Topeaku, je extrémně lehký a je to paráda :)

      0 0
    • ladisus  

      Díky za reakce, právě nevím jestli to bude s osazením za tuhle cenu funkční, třeba ten Monarch R – aby to nebylo jako mám na Reflexu vidlici RST CT-COMIITL a zde je účinek nula a vozím železo navíc. Nevím v čem se liší nějaká vyšší řada tlumičů (co jsem našel tak RT , RT3 ?) a jak je to i cenově, při koupi by se za to asi nechalo připlatit. V případě koupi bych tam nechal dát brzdy od shimana a taky asi i převodníky (u těch brzd Tektro Gemini jsem dohledal, že měly nějaké problémy – sice v minulosti, ale pro sichr).

      A co třeba použité ráfky: Concept, with eyelets – je to OK?

      Kolik stojí (nebo o kolik je dražší) servis na fulla za rok v porovnání s HT? Na Reflexe si dělám servis vesměs sám, tak nevím jestli se nechá třeba Reba nebo Monarch servisovat nějak doma v dílně(?)

      Je to docela věda vybrat ten správný bajk, kdybych šel místo toho času co strávím hledáním a výběrem někam na brigádu, tak si hned koupím bajk o třídu lepší :-).

      V případě výběru HT se mi zamlouvá CTM Slash 1.0 (jeden loňský je v rodině a zatím spokojenost) s lepším osazením (SLX), ale je tam

      použita vidlice Rock Shox XC 30 TK29 SA – jak je na tom tahle vidlice? Nebo doporučení na nějakou lepší o cca 3000–4000 dražší?

      0 0
      • Azmir  

        Ten focus je za ty prachy imho úplně v pohodě. Tlumič je ok, není to rozhodně žádný nefunkční šmejd. Z toho co tu máš mi ten focus přijde jako nejlepší varianta, 29 a full za ty prachy, takhle vybavený, pokud nezávodíš a nebude ti vadit že to bude o trochu těžší než HT tak bych ššel spíš do toho focuse, stejně bys časem k fullu dospěl :) Jinak pokud bych chtěl měnit brzdy atd, nevím jestli není lepší varianta potom ho vzít odsud za 35 na XT včetně brzd.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.