• TemnyMagic

    Mel bych dotaz na zkusenejsi.. Rad bych upgradnul svoje stavajici kola (aksie), jenze mel jsem pujcene kola od Kubada (Nejake DTcka (nevyznam se v tom)), ale bohuzel jsem nepoznal rozdil.

    Je tedy mozne sehnat nejaka lepsi kola na kterych bych poznal rozdil do 8tisic? (klidne bazar)..

    Vahove by to bylo na vahu 85–90kg (moje letni vaha bude 80kg, ale rad bych jezdil driv), vyjizdky na kratke vzdalenosti, lehce zvlneny teren, vyjizdky jen za hezkeho pocasi. (na 9tku kazetu shimano)

    Dekuji

    0 0
    • kubad  

      jezdils na tomhle, jen v jiné barvě:

      DT Swiss RR1450

      pokud nepoznáš rozdíl tak bohužel, nemá to smysl řešit a určitě ne v ceně 8tkč

      0 0
    • TemnyMagic  

      Rad bych neco jako kdyz jsem presedlal z obyc „tesco“ kola na silnicku… takovy ten efekt, wow, to je jizda… tezko se to popisuje :D

      Mozna takhle: aby me kola zrychlila :D

      prece musi byt rozdil jet na aksii a jen treba na Zipp404, nebo ne? :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • maajkee  

        Popravdě Aksia nejsou vůbec špatná kola, pokud nejsi těžká váha, tak jsou tuhý dostatečně a pokud nejezdíš nějaký velký kopce, tak ani větší obvodová hmotnost tě nějak extra nelimituje. Rozdíl už nikdy nebude tak znatelnej jako při přechodu z tesco kola na nějaký normální. Jde taky o psychiku a o radost z novýho komponentu.

        Sežeň nějaký ksyria, ty určitě poletěj o něco líp, ale zázraky nečekej.

        0 0
        • Datel Stepní  

          Přesně tak, někdy mají lidi očekávání, že je nová kola mohou zrychlit třeba o 5km/h. To neudělají žádná kola u běžného člověka, pokud pominu nesmyslné extrémy, vždy je to o to co má kdo v nohách.

          Nová kola udělají radost, ale reálné zrychlení je často diskutabilní.

          0 0
      • jIrI___  

        Jako bych ti na FB nepsal to stejné, co všichni ostatní tady… :). Pokud chceš smysluplně utratit 8k a nepoznal jsi při jízdě na těch kolech od Kubada rozdíl, tak uspořádej chlastačku pro kamarády.

        0 0
    • Datel Stepní  

      Pokud jsi nepoznal rozdíl, tak je to bohudík a ne bohužel.

      0 0
    • cespa  

      Aksia je spotřebka. Neříkám, že jsou špatný,ale jsou už dávno překonaný a tak bych je zařadil na základní tréningová kola-hltače km. Pokut chceš poznat rozdíl, tak musíš do kopců a na kolech o 0.5kg lehčích "Fulcrumy1, KsyriaSL) to fakt jede líp. U mě přechod z Aksií na Ksyria popřípadě Fulcrumy1 znamenal rozdíl třídy a v rozhodujících pasážích jsem uvisel 1.balik. (nakoc 3.flek UAC2014-II.balík)

      0 0
      • kubad  

        ale na kolech o 1/2 kila lehčích jel :D a nic

        ty DT jsou an úrovni TOP Mavicu/Fulcrumu v hliníku a plášti už nic lepšího moc nenajdeš

        0 0
        • McBlacky  

          Najdeš ale musíš to zaplatit. Ještě se v hliníku dá sundat 100gr a tovární mavic i fulcrum jsou s menším počtem plochých drátů víc aero.

          customy se daj dostat váhově i níž, ale tam už je dost diskutabilní tuhost

          ale jasně, že ty 1450ky jsou super kola. Komu to nejede na nich, nepojede mu to ani na SLR :)

          0 0
        • Marskatin  

          1450 asi o půl kila lehčí nebudou ne? já bych řekl max. 330 g

          0 0
          • Singlespeed  

            Záleží na ročníku Aksií. Nejstarší měly přes 2 kg, poslední model Aksium Race (dnes One) cca 1850 gr.

            0 0
            • Marskatin  

              v roce 2011 jsem měl poslední aksia a byl jsem překvapen, že měla jen 1765 g. bez upínáků. myslím,že veětšinou já váha be upínáků.

              Celkem mě to překvapilo, protože jsme měl i ksyria elite 07 a ty měly reálnou hmotnost 1727g.

              0 0
              • Singlespeed  

                Já navážil 1830 gr, bez upínáků, s páskami, ořech Shimano, podložka, jeté (tedy ráfky o nějaký ten grámek lehčí než nové).

                0 0
                • Marskatin  

                  Shimano, s páskami, bez podložky, bez upínáků, minimálně jeté. A mám tam překlep, mělo tam být 1795g.

                  0 0
          • kubad  

            jj ale měl na těch kolech ještě hodně kvalitní prakticky nové pláště Michelin Pro4 a tam je proti tomu co měl na Aksiích je další 100g dolu ,možná i víc :D

            takže to k půl kilu bude a to už by mělo být poznat + ty DT na Aeroilite jsou tužší než Axia

            0 0
        • TemnyMagic  

          takze posetrit na karbon a galusku?

          0 0
          • kubad  

            no mít 2× dražší kola než zbytek (ramovka + sada) taky není asi to pravé ořechové :D

            ¨ve tvém případě otestovat jestli poznáš rozdíl může znamenat velkou úsporu peněz

            0 0
            • TemnyMagic  

              ok, mozna byla chyba, ze jsem to testoval pro me uz v chladnem pocasi.. Takze jsem byl opravdu hodne navleceny :D

              A vaha taky byla samozrejme vetsi nez v lete, kdyz jsem jezdil na aksiich…

              a nejelo by to lip treba s vittoria open corsa evo cx? :D

              V cem to neni prave orechove? Ram drzi, kolo uz radi jak ma a ted uz jen ty kola nejak poladit :D

              0 0
              • cespa  

                …tak to je jasný, ted se jezdí uplně jinak, to nemůžeš vůbec srovnávat s létem !!! a taky dost záleží, jak fouká, jak se cítíš, co si jedl, jak máš nahuštěno atd… těch faktorů je fakt hodně.

                0 0
      • Singlespeed  

        Při závodním nasazení, když člověk jede na hranici možností je lepší materiál určitě poznat. Při běžné vyjížďce nebo tréninku většina lidí nepozná nic. Přítelkyně se taky podivovala, že když vyměnila Aksia 2010 za Ksyria Elite 2013 WTS s mnohem lehčími plášti, tak pocitově žádnou přelomovou změnu nezaznamenala :-). Teda kromě peněženky, odkud zmizelo cca 11 litrů :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tromboonen  

      Taky budu casem resit upgrade kol, mam postarsi Ksyria Equipe, vazi cca 1900g bez QR.. vyuziju tohohle vlakna, snad to bude uzitecna informace i pro jine..

      Jezdim vetsinou sam, napul roviny a kopce, respektive ve zvlnene krajine, od Brd po Vltavu, ciste roviny ne… prumery mivam tak 27–30 kdyz si dam zalezet.. nezavodim, ale kazdy pozitivni efekt se hodi..

      Chtel bych neco lehciho cca 1300–1500g, s aero draty a pokud mozno straight-pull (ne zahnute draty) pokud vubec aero tak zadna divocina, max hloubky cca Zipp 303..

      Co jsem zatim nacet, tak mam dve moznosti:

      • Klasika hlina, pragmaticka moznost, neresit spalky, galusky, atd.. idealnikandidat FuRa 1 nebo 0, akurat bych je potreboval cerne.. neco trochu vice aeroale aby to nebylo tezke v hline existuje?
      • Karbon, ne ze bych jej nutne potreboval, ale zname to, vypada to super, jakosvatecni kola se ty komplikace daj prezit, pokud karbon, urcite bych sel dogalusek, clincherove karbon rafky jsou tezsi a problematicke.. nechci to JEN naefekt, tedy melo by to byt aero a zaroven lehke, idealni parametry Zipp 303, alenevim jestli by to pri me vykonnosti nebylo moc troufale (a tu cenovku takynemusim, ale Roubaixovi by teda slusely)

      Pri mem stylu jezdeni viz vyse, projevi se vubec ta druha moznost? O sekundy mi nejde, spis o pocit, jako kdyz clovek prezuje na spicka plaste a latexky, zlepseni je znat.. pokud by to jelo vyrazne lip treba na vetru, v bocaru??

      A jeste jeden dotaz – je to jenom muj pocit, nebo vetsina vyrobcu co dela aero karbonova kola typu Zipp, Fulcrum (Mavic teda ne) resi velmi aerodynamiku rafku, tam je mi to jasne, profil, povrch.. ale uz neresi aero nebo alespon ploche draty, moc ani pocet dratu a dost casto jsou draty klasicke zahnute (ne straight pull), teda byva to zakrytovane, tak mozna kecam..

      Je to (kulate draty) proto, ze u takovych rafku uz na tom nezalezi (treba na bocnim vetru bych laicky rekl ze jo), nebo to proste jen nechtej jeste vic komplikovat – a jak vypadaj ty naby u treba Zippu, je to straight=pull nebo zahnute pod tim krytem

      0 0
      • jecnak  

        Drive odkazovane vlakno myslim dokonale ilustruje situaci a jsou v nem i celkem aktualni modely kol. Dovolim si tedy jen kratky komentar.

        Je treba si uvedomit, ze namerene hodnoty jsou pro 50km/h a odpor vzduchu a potazmo vykon nutny k jeho prekonani roste se ctvercem rychlosti. Pro rychlosti kolem 30km/h jsou hodnoty nejlepsich a nejhorsich kol mnohem blizsi. A rozdil bude treba jen 5W. Zvaz tedy, jakych rychlostnich prumeru na kole dostahujes a jestli te takova kola posunou vyrazne dal.

        Z mych zkusenosti muzu vypichnout par situaci, kdy je vysoky rafek znat (vozim Mavic Cosmic SLR).

        • Jizda vyssi rychlosti proti vetru je urcite znatelne s mensim usilim –jedu-li proti vetru treba 30, fouka 30, uz je to opravdu znat.
        • Fouka-li zepredu z boku ci zezadu z boku o stale intenzite a okolo nejsouprekazky, pak je citelne, ze se vitr opira do plochy rafku a vytvari efektkridla a nebo plachty a jizda je opet znatelne snazsi.
        • Narazovy silny vitr a nebo jizda v terenu s prekazkami a vetrnymitunely – neocekavane narazy vetru z boku s clovekem mavaji a je velmiobtizne a casto nemozne drzet stopu. Velmi neprijemne je to v zatackach nahorach a na mokru, kdy clovek nema jistotu, jestli mu kolo ujizdi do smyku nebos nim jen hazi vitr.

        Co se tyce lehkych kol, tak tam je vaha znat od prvniho slapnuti. Clovek ma pocit lehkeho, snadno ovladatelneho kola. Do kopce je snazsi zrychlovani. Realna pomoc je krome hmotnosti kol jako celku i nizsi rotacni hmotnost, coz se projevuje prave symptomy uz popsanymi. Realne vyhody – viz linkovany kalkulator. Duralova lehka kola maji problemy s tuhosti. Mame doma rucne zapletene American Classic naby + CX-ray (20+24) + Alpha 340 = 1265g. Zadni kolo moc tuhe neni a je treba ho obcas docentrovat. Budeme ted nechavat svazat zadni vyplet, uvidime zda to pomuze. Kolem 1400g a vyse uz ale je tuhost/odolnost zcela dostatecna.

        Kapitola karbon rafku a galusek je asi na delsi diskusi. Ja si myslim, ze pro hobby jezdce je to relativne draha a problematicka vec. Oprava a lepeni galusek je casove narocna zalezitost, to vidim jako hlavni problem. Brzdeni je na slusnych rafcich s kvalitnima spalkama bez vetsich problemu i v mokru. Horsi je to jen s zivotnosti brzdne plochy ale ta se da pripadne opravit (jak je to pak s zivotnosti opravy netusim). Pokud ale jezdis na kvalitnejsich silnicich a s defekty problemy nemas, klidne bych do nich sel. Je to jen o penezence.

        Pokud bych vybiral kola do kopcu, na horsi asfalt a abych se o ne nemusel prilis starat, spis bych se poohledl po duralovych nizkych rafcich zapletenych do cca 24dratu s moznosti jiste montaze bezdusi. Tj od Fulcrumu kola s 2-way fit, Shimana, nektere American Classic atd. Pripadne rucni zaplety s Alpha 340/400 rafky a Cx-ray draty. Naby nejake spolehlive dle pozadavku na vahu a penezenky.

        0 0
        • bernie  

          Jsem na tom prakticky shodně jako zakladatel vlákna.

          Váha 82kg, hltač kilometrů na karbonové silničce na Aksiích a do příští sezony mám nachystaná Ksyria Elite.

          Můj dosavadní nájezd /zaznamenaný na Endu – 22k km/ je s průměrkou 29km/h.

          Nečekám zrychlení /a pokud ano, tak na dlouhodobém průměru na max 29,2/, ale spíš onu popsanou pohodlnější jízdu a hlavně větší tuhost a spolehlivost kol – teda hlavně u zadního se mi pravidelně na levé straně otáčejí /kroutí do vrtulí/ ploché dráty na aksiích.

          0 0
          • McBlacky  

            pohodlnější bych neřekl. nevím jak nový elite S a vyšší ale starší model elite je teda proti aksium výrazně tvrdší. Tuhost je parádní, spolehlivost pro 62 a 72kg bez problémů, tak snad i pro 82kg.

            0 0
        • tromboonen  

          Dik,

          z toho mi vychazi, ze se to projevi, respektive poznam to na vetru, tech 27 jezdim prumer, treba na trase 35 km s tremi velkymi kopci, takze nejake rovinky a mirne zkopce jedu rychlejc..

          Asi by to bylo fajn, primarne chci lehci kola, ale kdyby to melo i tenhle efekt tak je to plus..

          Galusky no jo, ja teda venku moc nepicham a i kdyby mel jsem v planu vozit s sebou tmel a nahradni, plus se naucit ty galdy opravovat, to urcite, vyhazovat to nebudu.

          Re rucni zaplety – pokud jsem si vsiml tak vetsina netovarnich zapletu ma pouze naby na zahnute draty, je to asi blbost, ale me se fakt libi ty prime draty, musi to prece byt mnohem odolnejsi, ne? Mozna si to jen namlouvam a ve skutecnosti je to jedno, ale proste se mi to jako technikovi libi a vetsinou se koukam po kolech/preferuji ta co to tak maji..

          A proc bezduse? vaha skoro stejna nebo vyssi nez plast+duse, nutnost pouzivat specificke plaste (nebo alespon urcite, pochybuju ze by to fungovalo s typem jako jsou Challenge Strada) a navic jste me u CX, kde jsem o tom uvazoval, upozornili ze mliko v tom pokud nepouzivam pravidelne zasycha..

          0 0
          • jecnak  

            Z toho co jezdis bych asi vzal osvedceny FuRa3 s 2-wayfitem a nebo neco upletl. Aerodynamicky vychzi velmi blizko vysokym rafkum a nemaji jejich nevyhody. Spolehlivost overena.

            Galusky – kdyz vozis nahradni, nevazi nahodou neco? Koupis si super hyper kola a pak vezes nahradni galusku, ktera ma treba 250g? Nektery galusky opravovat jdou – ty s vnitrni latexovou dusi, nektere nejdou – obvykle Tufa, nebo aspon ty levnejsi maji zavulkanizovanou butylovou dusi.

            Rucni zaplety – muzes koupit treba DT naby pro prime draty. Nevyhoda je, ze pripadne nahradni draty budes hur shanet. Klasicke zahnute draty na nouzovou vymenu sezenes kdekoli.

            Proc bezduse? Pro jistotu, pohodli a valivy odpor. Sice tehoz az na odolnost proti defektum dosahnes i s latexovou dusi ale nemusis tak casto foukat. Dolevani u silnicnich plastu (lepe tesnici steny i patky) neni tak caste jako u CX nebo u bika. U me stacilo jednou za pul roku.

            Obecne to ber tak, ze kdyz uz pujdes na vahu kolem 1200g, musis pocitat i s nejakymi negativy v provozu, nejen provetranou penezenkou. Porizujes si tim neco jako supersport mezi auty a s tim taky nejezdis pro rohliky.

            0 0
            • tromboonen  

              Jasne, souhlas se vsim a jeste jednou dik..

              Galdy bych bral urcite nejake lepsi kdyz uz a rozhodne s latexem, ale mas pravdu, rikal jsem to jen pro variantu aero a karbon, kde plast nedava smysl

              Zustanu tedy asi u hliny, radsi latex dusi a supr plast nez prudu s bezdusi a mlikem, ale asi to bude Mavic, potrebuju cerne kola a ne stribrne/bile nebo cervene jako ma FuRa… ktery Mavicy budou odpovidat FuRa 3 nebo 1?

              0 0
              • jecnak  

                U Fulcrumu jdou samolepky myslim sundat. Poptej se Hrocha a nebo Internauta. Ja teda naopak mel min problemu v kvalitnim UST reseni, nez v klasickych dusich, ale chapu, ze to je tezko prenositelna zkusenost.

                Fulcrumy a Mavic nejsou asi uplne porovnatelne v oficialnich cenach. Podivej se radsi na oblibenych e-shopech sam a uvidis. Pak se jeste ve stejne cenovce poptej treba u Hnoje jestli by ti i pres svuj odpor nezapletl Alpha 400 na nejakych DTckach nabach a Cx-ray dratech. Cena nizsi, vaha nizsi, tipnul bych ze aero budou stejne jak ty Fulrcumy 3. Jen tuhost bude asi trochu nizsi a wow efekt zadny.

                Jezdil jsem 28/32 cx-ray na Alpha 340 (tech prvnich, ktere mely opravdu 340g) a American Classic nabach a ty kola mela neco pres 1350g a byla super. Siroky rafek byl supr v zatackach a pocitove jely dobre i na rovinach. Akorat rafky bych doporucil jen na bezduse, coz nechces.

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Já mám najeto na bezduších necelých 15 kkm a už bych neměnil. Pohodlí na nízkých tlacích je návykové a velká pravděpodobnost dojetí po defektu taky.

                  „Přezouval“ jsem hlavně na základě Ječňákových chvalozpěvů zde na B-F a dobře jsem udělal ⇒ díky!

                  Letos jsem dvakrát píchnul zadní (no, píchnul, pokaždé díra v plášti jak vrata od stodoly) a jednou malilinko přední a pokaždé jsem dojel. Jen jedno ucpávání zadního kola poněkud trvalo, protože mlíko se stále nechtělo chytnout. Pomohlo natočit kolo dírou dolu a tlumit únik prstem.

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Fulcrumy jsou cernocerne, kdyz sundas nalepky, a –8g rotacni hmotyjako bonus :-)

                Jina skoro cerna kola s primymi draty, orech neuvidis: http://www.swissside.com/…ard-wheelset ; 1460g, 27mm rafek, 430E do konce roku (mam odkaz na slevovy kod v mailu).

                0 0
                • jecnak  

                  Vypadaji zajimave. Na druhou stranu v tehle vaze a cene je toho na vyber dost overenych znacek.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Pokud mas dalsi prefernce nez vaha a cena, tak se ti vyber hodne rychle zuzuje. Ale nerikam ze jsou lepsi jako univerzaly nez FR3.

                    0 0
                • tromboonen  

                  Akorat maj casto bily naby (Fulcrumy)..

                  Ti Svycari vypadaj hezky, mas srovnani s FuRa co se tyce provozu a spolehlivosti?

                  0 0
              • McBlacky  

                Fura 3 jsou cca jako Elite S. 1ky budou tak srovnatelný se SLS případně pro šampony SLE. Zera na rovinu s SLR.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • cespa  

        Ahoj, pokut se použije přímej výplet (drát bez zahnutí), tak je to dost dvrdý a u karbonu bývá problém s vytrhávání niplů.

        0 0
      • Boschtr  

        Zde je menší porovnání zapletených kol 2014 v ceně okolo 600,–€:

        http://www.roadbike.de/…204850.9.htm?…

        Kdo chce něco lepšího a aby to taky brzdilo, tak tàeba Lightweight Meilenstein Clincher „jen“ za 3650,–€ :-) :

        http://www.roadbike.de/…658464.9.htm

        0 0
      • Boschtr  

        Zde je menší porovnání zapletených kol 2014 v ceně okolo 600,–€:

        http://www.roadbike.de/…204850.9.htm?…

        Kdo chce něco lepšího a aby to taky brzdilo, tak tàeba Lightweight Meilenstein Clincher „jen“ za 3650,–€ :-) :

        http://www.roadbike.de/…658464.9.htm

        0 0
      • Boschtr  

        Zde je menší porovnání zapletených kol 2014 v ceně okolo 600,–€:

        http://www.roadbike.de/…204850.9.htm?…

        Kdo chce něco lepšího a aby to taky brzdilo, tak tàeba Lightweight Meilenstein Clincher „jen“ za 3650,–€ :-) :

        http://www.roadbike.de/…658464.9.htm

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.