Upgrade MTB + přechod na Hollowtech

135 nepřečtených
  • ScottAspect

    Dobrý den,

    chystám se upgradovat MTB na novou sezónu. Zatím nijak nespěchám a udělal jsem si takový seznam, co by se zhruba dalo. Hlavním předmětem je přechod na Hollowtech. Dále chci určitě zachovat pohon 3×9. Vybíral jsem především ze sady Deore.

    Zajímali by mě názory a případné návrhy. Přeci jen teď nejsem úplně v obraze, jestli nejsou nějaké novinky na trhu. https://www.bike-eshop.cz/nakupni-kosik

    Děkuji :-)

    0 0
    • Fidži_CZ  

      Hoď screenshot košíku, my ten tvůj neuvidíme.

      0 0
    • novas752  

      Odkaz ti moc nefunguje.

      Novinky okolo 3×9 už spíš nejsou a přechod na 3×10/11 nebo 2×11 by byl podstatně dražší.

      Před rokem jsem dělal to samé, můžeš si nastudovat. :)

      Příprava

      Průběh

      Výsledek

      Pro samotnou konverzi (pokud máš střed BSA 68 nebo 73mm) stačí vlastně jen kliky s převodníkama, osa resp. ložiska by tam měly být přibalené. Pokud to chceš dělat doma, je potřeba ještě 8mm imbus na povolení pojistných šroubů v klikách (předpokládám, že máš čtyřhran), dále stahovák na čtyřhran kliky, klíč na hollowtech misky + udělátko na šroub na konci osy (já to měl v celku), tušim že 5mm imbus na šrouby v levé klice a 6mm imbus nebo 15 klíč na pedály. Pokud máš 68mm domek, dáš pod misku doleva jednu podložku a pod misku doprava 2, jestli 73, tak jen jednu doprava. Pro jistotu si ověř, že budeš mít ± stejný, nebo větší Q-factor klik (vzdálenost mezi vnitřníma plochama v místě díry pro pedál), aby ti nekolidovaly se zadní stavbou, ale to by si musel mít nějaký zvláštní rám s hodně širokou osou.

      0 0
    • Vilém  

      To mas na jaky kolo? Na tu plecku co tu neustale opravujes?

      0 0
    • ScottAspect  

      Nojo, já jsem si neuvědomil, že do toho vidím jen já. Takže oprava.

      0 0
      • novas752  

        Na ten střed za 500 bych se vyprdnul. :) Jestli už neni přibalenej u klik (já ho u těhle klik měl, pro sichr si to ověř mailem), kup Shimano BB52 za cca 250–300.

        A nevim jak moc velký bláto je řetěz 53. Já minulej rok sehnal 93ku za 299,– (kupkolo), tak jsem hned vzal 4 do zásoby. :)

        A jestli máš rozpláclý nebo roztřepený lanka u upnutí na smyku/hazce, vem i nový řadící lanka a možná i bovdeny (netušim v jakém stavu to je).

        0 0
        • ScottAspect  

          bowdeny a koncovky jsem nabral. Aktuálně jedu řetěz tu 93 a nevím, jestli je zase o tolik lepší. Přijde mi, že umírá při stejném nájezdu. Třeba se mi to zdá.

          Kolik na něj zhruba najedete?

          0 0
          • novas752  

            No nevim, 53ku jsem nikdy neměl. Měl jsem 2× HG73 a najel na nich 2×8000km. :D

            Na HG-93 najedu cca 1100km, jezdim hodně malou placku a i v bordelu.

            Já je sehnal za prakticky totožnou cenu, takže proč je nebrat…

            0 0
            • ScottAspect  

              Dobře jste zmínil Kupkolo. Ceny jsou tam podstatně nižší a převodník mají ze středem, jak jste psal, takže koupím tam.

              0 0
          • scota  

            Takže vyměníš přehazovačku za 959 Kč a necháš tam staré bowdeny za 95 Kč? Dobré řazení dělají páčky pak bowdeny a nakonec teprve přehazovačka. A samozřejmě seštelování.

            0 0
      • puka  

        Na koloshop , mají teď XT přehazku za 1150,–, pokud to není přes limit.

        0 0
        • Singlespeed  

          Tahle nefunguje na 3×9.

          0 0
          • puka  

            To nevím. Mně moje starší XT funguje na 8s kazetě a to je 9s.

            .. myslel jsem že záleží na maximálním rozsahu a pak řazení.

            0 0
            • Singlespeed  

              Záleží hlavně na přepákování přehazovačky. Tahle potřebuje pro posun o jeden pastorek potáhnout lanko skoro 2× tolik co 9 rychlostní typy Shimano.

              0 0
          • whom  

            funguje s devítirychlostním Sramem

            0 0
        • ScottAspect  

          Našel jsem hazku XT RD M772. Nevím, jestli kromě toho, že je 9s má ještě nějaký rozdíl oproti té v odkazu výše.

          0 0
          • Singlespeed  

            U deore jsou některé díly přehazovačky z ocelového plechu (vnitřní část ramínka a vnitřní část „pantografu“), XT to má z al slitiny.

            0 0
          • Vilém  

            Nemohl bys nastinit, nac toto vse chces veset? Vyse uz jsem se sice jednou ptal bez odezvy, ale neda mi to.

            0 0
    • ScottAspect  

      Zapomněl jsem zmínit, že chci vyměnit také vidlici. Nechce se mi pořád dávat do kupy stávající XCR. Rád bych vzduchovku. Koukal jsem na Suntour Epixcon 100mm. Prý vychází z předešlého modelu Epicon, který byl údajně docela oblíbený. Co vy na to?

      0 0
      • Strakááč  

        suntour raidon, i epixon, jak chceš :) jsou tu týpci, co ví v čem se liší.. asi to bude jen v tlumící patroně :D

        0 0
        • hrota  

          Zbytečně bych to nehrotil a vzal Raidona, mám ho na kole druhým rokem a zatím jsem spokojen. Snad jen ta váha, ale co se funkčnosti týká, nemám problém, pokud si chceš hrát, doporučuji předělat na olejové mazání :)

          0 0
          • Strakááč  

            Vidim to uplne stejne s predelanim na olej to bude moc super vidle :)

            0 0
            • ScottAspect  

              Epixcon má, tuším, menší hmotnost, ale kouknu i na toho Radiona.

              Jinak, jak se předělá na olejové mazání? Myslel jsem, že mažu silikonem vnější nohy a uvnitř je vazelína.

              0 0
              • hrota  

                Hele, podle toho co jsem pobral, tak na Tvém kole nebude mít smysl řešit gramy na vidlici, radši ušetřené peníze využij jinač ;)

                Předěláním na olejové mazání se myslí vyčistit vnější nohy od vazelíny, pod gufera dát molitanové kroužky, namočené v oleji, nad vzduchový pístek nějaký hustý olej , ideálně 80W a do spodních nohou cca 15ml oleje, stejného jako na ty kroužky, 5W nebo jiný řídký. :)

                0 0
                • ScottAspect  

                  Tak to nevypadá zase tak složitě. Celkově o té vidlici stále uvažuji, protože mi přijde náročnější na údržbu a pravda také je, že do doby, než mi na stávající XCR vznikly vakly na obou nohách, tak mi nevadila.

                  Gramy zrovna nemám na prvním místě, ale trochu zlepšit by se to mohlo. Vyšší řadu než Deore kupovat nebudu z finančních důvodů a také protože si myslím, že XT nabo snad XTR je vypiplané Deore na závody :-)

                  Pro představu upgraduji Scott Aspect 30 rv. 2012

                  0 0
                  • hrota  

                    Hele, Raidon a pružinová XCR je trochu jiný vesmír, zlepšení tam tedy určitě bude ;) Z ušetřených peněz můžeš investovat do lepších plášťů apod. to už je na tobě, nevím co konkrétně máš v plánu ještě upgradovat.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Erknold  

      Nevím, co máš za raketu, ale mé drahé fungují v pohodě tuty kliky: https://www.moolbike.cz/…32x22-175mm/ Mě je našel Scalár hlavně kvůli tomu, že jsem trval na krytu, ale ten můžeš odmontovat. Na vidlici se ušetřené peníze budou hodit.

      0 0
    • RomanF  

      https://www.kupkolo.cz/…90-9s_z5337/?…

      Tady i s osou za 1549. ;-)

      0 0
      • puka  

        Pokud chce ušetřit peníze, tak by mu měly stačit i ‚obyčejné force‘ .

        0 0
        • Jakobo  

          Spis bych se zeptal co tam ma ted. Mne treba nejak zasadne Hollowtech system tuzsi proti 4hranu neprisel. Problem je, ze spousta lidi ma vypajdanou osu a kliky na 4hran nema spravne namontovane. Pak se to kvedla v zaberu. Jestli tam teda ma nejake slusne kliky, treba aspon Alivio 410, tak si sice hmotnostne polepsi, ale funkce zustane ± stejna.

          Ono taky vubec zasadni je otazka, co to ma za plecku. Zrovna u nej je ta otazka vice nez na miste. Jestli by nebylo lepsi kolo vycistit, vymenit co je po smrti a jezdit. Zbyle penize dat bokem a posetrit na funglovku, viz stavby nebo Decathlon. Za 20 000 uz muze mit docela slusne kolo novejsiho konceptu.

          0 0
          • Jakobo  

            Pac v tom kosiku hore ma nejakych 5000 Kc, to uz je 1/4 ceny noveho kola. Za par dnu zase zacne resit praskajici vyplet, nefunkcni razeni, domlacene rafky (kola tusim resil minuly tyden, mel rafky za 800 a XT naby, spolu s dratama bez prace bude minimalne na 2000 Kc) a bude do kola ladovat dalsi prachy. At sem hodi prvne fotku te plecky. Nejde o posmech, ale vubec se zamyslet, jestli upgrade ma smysl.

            0 0
          • ScottAspect  

            Především nechápu, jak si můžete dovolit nazývat plečkou kolo, které jste neviděl. Tvrdíte, že nejde o posměch – nevím, ale asi bych si to nedovolil. Vaše předsudky o nějakých teoretických problémech mě nezajímají.

            Omílání nových zápletů mi také není jasné. Jestli si někdo myslí, že by dokázal seřídit konusy na vylágrovaném náboji, tak pak nechápu, jak zde může vůbec radit :-) (Není myšleno přímo na Vás. Už nevím, co za borce mi tvrdilo, že neumím seřídit konusy).

            Na Hollowtech přejdu teď. Stejně to jednou přijít musí. Nehodlám kupovat nové převodníky na čtyřhran s tím, že to bude při nejlepším Acera.

            Můj stroj jest Scott Aspect 30 rv2012. Psal jsem to někde výše. Tyto komponenty tam byly původně http://www.scottmtb.cz/…ct-30-white/ Pár drobností jsem již vyměnil (řetěz, pláště…)

            0 0
            • Vilém  

              Jo tak to by jeste slo, smysl to nema, ale na to musis prijit sam.

              Mel jsem puvodne strach, ze to chces na nejaky ten ocelovy stroj, co jsi tu opravoval.

              Ohledne tech konusu ap. si myslim totez co ten anonymni borec a nejen o nich, kdyz zavzpominam na tva vlakna.

              0 0
              • ScottAspect  

                Na oceláka ne. Psal jsem to výše, ale nevadí. Smysl to dle Vás nemá kvůli čemu? Jen mě to zajímá.

                Časem bude třeba nový převodník a rád bych tam dal něco slušnějšího. Na čtyřhran už není moc výběr.

                PS: Moc rád bych seřídil konusy ve vymlácených miskách náboje bez nutnosti koupě nových zápletů. Také bych rád seřídil mimo civilizaci přehazovačku s bowdeny, které mají 3 roky, atd. Hold musím napsat sem, abych se dozvěděl, že neschopný jsem já ;-) Ono se to lehko radí bez znalosti skutečného stavu.

                Jsem rád, že si na kole udělám vše. Až na výplet a centr kol – na to si netroufám.

                0 0
                • Jakobo  

                  No tak jsme se aspon nekam posunuli, to je fajn. Tu plecku nemusis brat osobne, ale plecka to proste je. Pracanta kolo na denni dojizdeni mam taky z roku 2012, osazene komplet XT a XO a po tech letech a najetych poctivych 25000 km je to uz plecka. Nema smysl si namlouvat, ze je to nejvetsi raketa a zvlast pri tom tvojem osazeni. To kolo dnes nema vetsi hodnotu nez 6000 Kc.

                  Ty kliky co tam mas jsou na octalink. Ta osa mozna moc nevydrzi, ale zalezi na najezdu. Uz jsi ji nekdy vubec menil? Na dutou osu prechazet nemusis, nikdo ti kver u hlavy nedrzi. Treba ja mam na jednom kole 4hran dodnes a rozdil proti XT 770 nepocituju. Presmykac chces davat novy proc, to je zrovna dil, ktery je snad nesmrtelny. Bowdeny vymen, to je spotrebak, hazku chces menit proc, je zohla nebo se ti nelibi? Loziska v nabach jsou po smrti, asi jsi je nemel serizene a ted uz s tim nic neudelas, zvlast jestli jsou vytlucene i misky jak pises. Vidlici nevim, jak si moc pomuzes nejakym zakladnim modelem Raidona a kupovat Rebu…no proc ne. Zkousel jsi tu XCR namazat? Udrzujes ji vubec nejak? Pokud vis, ze se o vidlici nebudes starat, dej tam radeji pevnou. Udelal jsem to na tom kole na dojizdeni stejne. Usetris hmotnost i prachy.

                  Nemusis fnukat, ze ti nema kdo poradit se servisem. Bud se to naucis nebo zajdes do servisu. Mne spis prijde, ze tvrdosijne trvas na svych nazorech a nedokazes se od nich odpoutat. Tady vyplaznes minimalne 10 tacu za vidlu, zaplety, kliky a pritomstaci bezny servis. Usetrene prachy dej bokem a za rok si kup nove kolo.1

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    Já nefňukám a jsem rád za názory ostatních zde. Netvrdím, že mé kolo je top nejlépe osazenou raketou. Vím, co tam je a co není (mimochodem kliky jsou skutečně čtyřhran), ale pořád ho nenazývám plečkou.

                    Vidlici jsem dělal komplet loni na jaře. Letos možná mrknu, jestli je tam bordel nebo ne. Minimálně futra musí přijít nové.

                    Nemusíte zase psát něco, že mi nemá kdo poradit se servisem nebo co. Přijde mi to stále dokola již trapné. Viděl jste mě snad, jak dělám servis na kole?. Na kole, co je potřeba, tak opravím/seřídím a nejen sobě.

                    Evidentně jste typ člověka, který odsuzuje každé kolo s větším nájezdem či starší modely. Neberu Vám to. To pak ale máte také samé plečky ne?

                    0 0
                    • Erknold  

                      Lidi se ti snaží říci, hlavně si to pořádně promysli a spočti, jestli se ti to vůbec vyplatí. Abys nenakoupil díly a pak neřešil nekompatibilitu (viz. nová přehazovačka a stávající řazení). Koupíš si kliky s hollowtech a zjistíš, že nemáš zafrézovaný rám a řešíš zase to. A nebo to tam prostě nabastlíš. Pak si začneš říkat, že brzdy se servo wave páčkou (nebo jak se to jmenuje) by byly také super, když už to ladíš.

                      Nakonec do toho kola za díly s maloobchodní cenou a poštovnýma naleješ 20 000 Kč a furt to bude kolo s pohonem 3×9.

                      Ale zase, když ho miluješ, není co řešit :)

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        To jsem pochopil. I když mi 3 000 na upgrade přijdou ještě docela v pohodě, něco na tom bude.

                        Spíše řeším tu formu. Já neodsuzuji kolo jen proto, že je osazené střední řadou od Shimana a má najeto pár tisíc. Respektive nepovažuji takový stroj za plečku. Je to samozřejmě moje věc. Dále nepotřebuji, aby mi někdo tvrdil, že si nejsem schopný udělat servis. Vím sám, co umím a co zase ne a do čeho se tedy pouštět, ale to hold borci nepochopí.

                        0 0
    • ScottAspect  

      Jinak, co se těch ráfků týče tak, jsou tyhle použitelné https://www.cycology.cz/…der-p208018/?… V této cenové relaci jsou na tom v celku v pohodě s hmotností.

      Díky

      0 0
      • ScottAspect  

        Nějaký názor na tento ráfek?? Co se týče ceny a hmotnosti, tak mi přijde dobrý, ale raději bych slyšel ještě od někoho, jestli mají smysl.

        Jak následně vybrat vhodné dráty do výpletu? Já vím jen, že chci černé, ale z hlediska kvality nebo tuhosti materiálu, a samozřejmě délky, nejsem moc schopný vybírat. U špic je to podobně.

        0 0
        • Ice601  

          dráty = špice

          0 0
        • Vilém  

          Budes z toho delat sjezdaka?

          0 0
          • ScottAspect  

            Ne, to ne. Zaujaly mě zde rozměry, hmotnost a cena. Je to nějak zásadní, že je sjezdový? Co jsem koukal na Remerx, tak asi do 1000 Kč jsou jak závaží. Teď, co mám ty AlexRims, tak jsou široké 17 mm. Proto jsem hledal širší ráfek, protože mi přijde 17 mm limitní na 2, 25" pláště. Možná je to ale jen dojem.

            Budu rád za nějaké návrhy. Přeci jen si netroufnu bez rozmyslu kupovat jen z teoretického popisu na shopu.

            PS: Prdon spletl jsem si špice – niple, myslel jsem niple.

            0 0
            • Vilém  

              Tak jednak je na nem napsany Downhill a jednak jsou pomerne siroky, na normalni smrdlani.

              Jo a tu hmotnost uvadi sam vyrobce vetsi, nez v tom shopu a i tomu bych moc neveril.

              0 0
              • ScottAspect  

                Udávají tam hmotnostní max. U ostatních to není. Nevím, jestli to souvisí se zpracováním toho konkrétního ráfku nebo prostě jen u ostatních hmotnostní limity neuvádí. Sice se mě to netýká, ale jen mě to zarazilo :-)

                0 0
                • Jakobo  

                  Hele, ze se ti do toho zase pletu. Nebylo by lepsi rozumitelne napsat, v jakem stavu to kolo je, co nefunguje, jestli jsi za ty 4 roky neco menil a co od toho vylepseni vubec ocekavas? V jednom vlakne resis zaplety, ale nenapises na jake kolo, tady zase osazeni, po nejake dobe oznamis, ze vidlice ma vakl, clovek si ty stripky dost slozite sklada.

                  Pises upgrade za 3 tisice, ale 3 tacy das jen za nove zaplety. Vidlici, ktera je jak jsem pochopil po smrti budes asi menit taky, takze dalsi 3 tacy. U tech kol pises, ze misky jsou vydrene, ale cert vi, jestli skutecne myslis misky. Muzes tam zkusit napasovat nejake no-name TWN konuse za 4 Kc. Vepredu bude stejne nejaka Cina s napisem Scott a ty cinske konuse jsou vsechny stejne.

                  U klik kdesi pises, ze nesezenes nove prevodniky. Imho tam bude standardni roztec 104/64 BCD, ktere jsou stale k dostani. Zamozrejme kupovat nove muze byt nakonec drazsi nez nove kliky. Proc chces menit hazku, mozna staci jen vymenit rolny, nevim. Mas v tom neuveritelny zmatek. Ono to chce nejaky system jinak vyvalis 10 tacu a budes na stejnem miste. V urcitem okamziku se nevyplati veci opravovat. Ciste teoreticky pokud bys to kolo prodal za 5000, pridal k tomu tech 10000 na upgrade a prisetril dalsich 5000, tak muzes koupit funglovku, neresit tyto ptakoviny a zacit jezdit na poradnem kole.

                  0 0
                  • novas752  

                    Presne tak.

                    0 0
                  • ScottAspect  

                    Kolo je ve slušném stavu. Pečuji o něj, jak nejlépe umím. Měnil jsem jen kazetu, řetěz a bowdeny. Co tam není sériové, tak jsou brzdy. Ty Tektra byly děs. Váleli se mi doma Shimano BR-M395, tak jsem je osadil. Nyní tedy k věci.

                    Začal jsem řešit komplet nová kola, protože náboje, co tam mám jsou za horizontem. Vymlácené misky vepředu i vzadu, vyjetý ořech… Snažil jsem se jim nějak zachránit život (nové konusy, kuličky, přepodložkování ořechu + kuličky), leč marně. Tady se musím přiznat, že jsem údržbu a kontrolu zanedbal, ale chybami se člověk učí. Jsem zase znalejší ;-) Ty XT náby budou skutečně držáci (z recenzí – nejen z bike fora). Pořídil jsem je s jistým vkusem (žádná průmysla ani centerlock mi domů nesmí).

                    Nyní, před sezónou a také větším nájezdu je tradičně třeba vyměnit řetěz. Mám ale pocit, že s tím budou muset přijít i nové převodníky/kliky. Na druhé placce mi občas dělá berdel řetěz. Nedokážu to moc popsat, ale jakoby přestřelí.

                    No a teď se to nabaluje. Nechci tam cpát nějaký převodník nejnižší sady. Proti čtyřhranu nic nemám, ale výběr převodníků na něj se stále zúžuje. Rád bych něco, co vydrží více. Přeci jen. Časy se od koupě změnily a jezdím na něm pořád 50/50 terén/asfalt. Zkrátka není to jako víkendové ježdění důchodců do konzumu.

                    U přehazky se má věc tak, že po tom, co v ní skončil klacek a ohnul patku, vznikla vůle asi ve dvou čepech. Ramínko se klepe jak osika a řazení je nepřesné. Do výměny se kopu již delší dobu, ale na zimu se mi to nechtělo moc řešit.

                    Zkrátka jsem si řekl, že to nebudu pořád lepit po kouskách, ale najednou tomu dám trochu štábní kultury. Nechci a ani nepotřebuji nejvyšší sady, ale nějaké to deore by bylo fajn. Do vidle zatím nepůjdu. Zkusím nějak stáhnout futra, aby tam nebyly vakly (máte-li nějaké funkční metody, tak pište. Mě napadlo je jen olepit izolepou. Nevím, co jiného tam cpát). Přesmyk je v pohodě. Koukal jsem tak výhledově, na kolik by to vyšlo i s ním. Však ten se asi v závislosti na sadách moc neliší.

                    Jak píšete: „koupit funglovku, neresit tyto ptakoviny a zacit jezdit na poradnem kole“, tak tohle byla funglovka postavená na Aliviu, dá se říct, ale zkrátka chce to po pár tisících ten upgrade. Nevím, jestli se třeba úplně vyplatí koupit kolo, dojet ho, co dá, prodat a pořídit nové, jestli jsem tedy správně pochopil ten pohled na věc.

                    Do nového jít nechci. Rámu nic není a 26" mi vyhovuje stejně tak, jako pohon 3×9, který též měnit nechci.

                    0 0
                    • novas752  

                      Futra z XCR vyrves nrjakym hackem ve stylu dratu z vypletu. Jsou jen plastova a v tele vidlice zafixoovana takovou zapadkou – tu musis poradnym skubnutim nahoru prerazit (stejneje vyhodis) a paknornalne vyndat a nasunout nova.

                      0 0
                    • Fidži_CZ  

                      >Proti čtyřhranu nic nemám, ale výběr převodníků na něj se stále zúžuje.<

                      Převodníky nejsou závislé na středové ose. Tzn. proč kupovat kliky za 1600, když si stačí prostřední placka, třeba ocelová Force za 77Kč? Nevím, jakou máš zkušenost s Hollowtech II, ale ložiska v jejich miskách mají značně nižší životnost než čtyřhran a ještě jsou dražší. Je jasné, že negramaříš, tak považuju zrovna kliky a střed za zbytečný.

                      0 0
              • tonik666  

                vnitrni sirka 17mm

                0 0
              • tonik666  

                kup si remerx hurry. ma 21mm sirku a je levny

                0 0
              • Vilém  

                To je ode zdi ke zdi.

                0 0
    • Espen  

      Mám asi nějakou podobnou plečku jako ty:-). Takže od chvíle co jsem jako neznalý kolo pořídil upgraduju, jako máš v plánu ty. Z původního kola zůstal jen rám, vidlice a brzdy. Vše ostatní už jsem vyměnil. Teď v zimě předělal komplet pohon z 3×9 na 2×10. Ale přišlo mi zbytečný kupovat nový věci, takže vše co jsem měnil, jsem koupil na bazaru. Dá se natrefit na spoustu nových věcí, co někdo sundá z kola atd. Tím, že jsem se o kolo vždy staral, tak jsem sundané díly prodal zase já a tím se cena upgradu stane přijatelnou. Přechod z 3×9 na 2×10 mě stál ani ne 1000,–.

      0 0
    • ScottAspect  

      Čistě teoreticky. Napište mi někdo výrobce kola, který aktuálně má slušné stroje za slušné peníze. Koukal jsem na Scotta a ten má třeba do 20 000 Kč samé hrůzy.

      0 0
      • Erknold  

        Tak sleduj i jiná vlákna http://www.bike-forum.cz/…it-na-stavbe Scott opravdu nemá dobrý poměr cena/výkon

        0 0
      • ScottAspect  

        https://www.kupkolo.cz/…k-a3_z90213/

        Barevně nic moc. Ušetřili na brzdách a vidli, ale co se týče zbylých komponentů, tak to vypadá slušně.

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Hrozný, v čem by sis u něj polepšil? Hned bys vyměnil vidlici a to už si na ceně, za kterou máš lepší kola.

          0 0
        • Erknold  

          až na tu velikost :) A úplně nevím z jakého je to roku, ale mám dojem, že to už bude trošku historie. Takže opravdu poslední zapomenuté kusy.

          0 0
      • Jakobo  

        Pohledej tady, co se da postavit do 20 000 Kc jako Scalar a spol. Tipuju, ze komplet Deore, nejaka vzduchova Alu vidlice, lehke zaplety a kokpit. Navic u 26" a 3×9 by ses mohl dostat na velice slusne osazeni. Pripadne se podivej na kola z Decathlonu. Bylo tu posledni dobou par peknych kousku, jen co si matne vybavuju, tak nektere oficialne na cz strankach nemaji ci co. Treba Rockrider 580 nejak za 19000 Kc.

        0 0
        • ScottAspect  

          Díky, podívám se.

          0 0
          • Erknold  

            No Decathlon asi čeká na Francii. Nic není skladem a ani nejsou popisy. Tam bys musel ještě chvíli počkat. Rozhodně i u stavitelů začne špička, tak to také nebude obratem. A pokud ano, tak to bude podezřelé, že má volno.

            0 0
            • ScottAspect  

              Ta 580 se mi líbí. Vypadá, že je to asi 3×10. Popisy jsem také nikde nedohledal. Chvíli počkat mi nevadí, ale aby to nebyly měsíce.

              0 0
              • Vilém  

                A jake popisy bys rad? Specifikace jsou uplne normalne dohledatelne na strankach decatholonu, nebo BTwin.

                0 0
                • ScottAspect  

                  Už jsem ho našel. Sestava je to pěkná, to se musí uznat. Jedině mi tam chybí 180 mm kotouč min. dopředu, ale to se dá pořešit časem. Hlavně, že je tam 3-převodník :-)

                  0 0
        • ScottAspect  

          Velikost M váží 13 Kg. Kolik asi by mohlo vážit ve variantě XL?

          0 0
          • ScottAspect  

            Jen aby ho skutečně ještě někdy měli. Mají 560, ale 580 se už prodával v loni. Nejspíše šel na odbyt.

            0 0
            • Jakobo  

              Tak se zas neupinej na jeden model, to byl jen nastrel. Pokud to myslis vazne, tak bych stejne napsal nejakemu mistnimu staviteli. Ten ti za 20 000 nabidne zas jeste o neco lepsi osazeni. Ted bych hlavne zacal tim, ze bych zprovoznil to stare kolo s minimem nakladu tak, aby fungovalo. Jestli ti lepi prevodnik tak zapilovat, koupit nejake TWN konuse a asi vymenit i kulicky atd. Do 1000 Kc to das z nejhorsiho a kolo muzes dal pouzivat nebo co ja vim. Vyssi investice nema smysl.

              0 0
              • ScottAspect  

                Ono je v pořádku :D, ale je to základ, já jsem si chtěl prostě přilevšit. Jezdím na něm pořád ;-)

                Na jeden model se rozhodně neupínám, ale výběr z takového množství, co toho dnes je, je docela oříšek.

                0 0
              • ScottAspect  

                Kdo jsou místní stavitelé? Jen, abych věděl.

                0 0
                • ScottAspect  

                  Tedy abych věděl, na koho se obrátit.

                  0 0
                  • Erknold  

                    To se ta doba tak změnila, že v každém vlákně o výběru kola už nejsou jména jako Scalar, Maajkee apod.? Uvádím jen ty dva, jelikož jednoho mám za barákem a s druhým jsem řešil kola, než jsem přišel na to, že v kolech problém nebude, ale ve mě :) Rozhodně je jich tu vícero, někteří lepší…

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Když tak nad tím přemýšlím. Tyto stavitelé snad vyrábí či nechávají vyrobit rám na míru? Jde-li totiž jen o pořízení komponentů vč. rámu a de facto jen jejich sestavení, tak to si udělám sám.

                      Tady by pak šlo jen o výběr správných komponentů cena/výkon na základě toho, co asi od toho čekám. To už si neodvážím vybírat…a rám už vůbec ne.

                      0 0
                      • novas752  

                        Nevyráběj. Ale samozřejmě udělat i rám na míru jde (z oceli většinou), ale neumí to každej.

                        Akorát se s koncovou prodejní cenou (byť z levných eshopů typu kupkolo/koloshop) dostaneš přinejlepšim na běžnou cenu podobnýho kola v cyklokrámě.

                        0 0
                        • ScottAspect  

                          To znamená, že mají prostě výhodný přísun komponentů?

                          Pak to chápu.

                          Ocel jako hlavní nechci. Stačí mi na městském dříči – tam má důvod, ale jinak volím určitě hlínu.

                          0 0
                          • novas752  

                            Maj živnoaťák a berou to z velkoobchodů za velkoobchodní ceny, takže levněší no.

                            Hlíníkovej rám jen tak někdo nesvaří, svařování hliníku je obtížnější než ocel. Ale třeba v RB tušim hlínu na míru udělaj.

                            0 0
                          • Strakááč  

                            berou to třeba přímo od výrobce nebo jen distributora nebo i na nějakým kupkole a tak kde maji velký slevy… a to všechno maji na živnosťák.. pak rozhoduje i plátce daně nebo ne… a tam všude se dá vydělat :) nebo spíš v tomhle případě snížit cena než kdyby sis to dělal doma sám a zároveň z toho má druhej zisk.. nejni to skvělý ? :D

                            jen jsi třeba trochu omezenej tím, že nemáš třeba takovej výběr, zato ale máš takovej výběr, kterej ty potřebuješ, oni tomu rozumí a ví co ti doporučit aby ti to perfektně fungovalo jak ty chceš.. zatímco normální prodejce ti doporučí to co se hodí tomu prodejci… proto napiš scalárovi.. prostě přeborník staví s ozkoušených komponentů který fungujou jak maj atd a to je ta největší výhoda.. další výhoda je že to co chceš ty, se tam v pohodě po domluvě dá dát taky… takže je to myslím jasný :D

                            0 0
                      • Erknold  

                        No má to několik výhod. Oni dělají pár set kol ročně a vem si, za kolik pak nakupují ve velkoobchodu a jaký mají hlavně přehled. Připravit rám na stavbu také není pro hobíka. Pár fréz se hodí a další docela drahé nařadí také. Jo hlávové složení tam namlátíš kladivem, různé věci nezafrézuješ, neřešíš rovnost zadní stavby a podobné věci, co tu čtu a rázem to uděláš i doma na koleni.

                        Sám jsem si to svého času počítal a nenakoupil bych ani díly za cenu komplet kola bez starostí. Ale to zjistíš, když si napíšeš o nabídku na kolo pro to co chceš jezdit.

                        0 0
                        • ScottAspect  

                          To je fakt. O tom Scalovi se tady sem tam píše, tak zkusím nezávazně, co by z toho mohlo být.

                          0 0
                          • Erknold  

                            Ještě jsem si vzpomněl, že docela rozumně tu psal Evilcleaner, ten byl zase z Ostravy. Záleží, kde žiješ.

                            0 0
                          • Strakááč  

                            Scalar je myslím odněkud tady z jižních čech u budejk.. a jednoznačně do toho jdi.. nepíše se o něm jen sem tam ale asi uplně všude ;)

                            0 0
    • ScottAspect  

      Mám jen takový pocit, že 29" kola hůře zrychlují nebo se mi to prostě jen zdá v závislosti na celkové velikosti?

      Jel jsem na 29" asi dva krát, ale dělalo to na mě takový dojem. Jde samozřejmě o HT.

      0 0
      • novas752  

        Srovnatelně kvalitní ano – větší hmotnost dál od středu otáčení = větší setrvačnost = menší ochota měnit rychlost (u brzdění to ale nehraje takovou roli, brzdy mají větší výkon). Taky „delší“ výplet na stejně širokém náboji má menší tuhost.

        0 0
        • Strakááč  

          Presne diky tomuhle je nejlepsi vzit 26tky a je to parada ve vsem.. skoro teda..

          0 0
          • scalar  

            Než vletíš do nějaké větší díry a přelítneš přes řidítka :-)

            0 0
            • novas752  

              To zas nezávisí jen na průměru kol. Do toho docela promlouvá úhel hlavy, schopnosti vidlice a v neposlední řadě jezdce. :)

              Ale je pravda, že prostupnost 29" je oproti 26" znatelně lepší, zvlášť na trailech se spoustou velkejch kamenů (jako třeba rychlebskej Wales) je to úplně jasný. 29" jede víc „jako tank“ přes cokoliv s menšim úsilim pilota.

              0 0
            • Strakááč  

              když natrefíš na o trochu větší díru tak s 29tkama letíš taky :D nesmíš ject jak slon a přední si přizvedneš nebo aspoň odlehčíš a dáš těžiště dozadu a nepřelítneš :D pro slony doporučuju na kolo radši nelézt :)

              jinak samozřejmě pro cestování a najíždění kilometrů na XCčku a přesně ty kola, který skládáš, je samozřejmě nejlepší volba jít do 29"-tek protože jsou pohodlnější, drží tu setrvačnost v terénu jak bylo řečeno vejš, atd :D

              0 0
              • Vilém  

                Kazdej nejezdi porad ve stoje, tak jako ty.

                0 0
                • Strakááč  

                  to chápu.. ale přesunout těžiště dozadu a nadlehčehčení předního kola je ale jednoduchý i na normálním XCčku ne ? :D

                  a teď se tu řeší 26"kola a 29"tky :D a vlastně teď o čem se tu bavíme by měli 29"tky jen minimální výhodu ale zase nevýhodu v obratnosti v tom terénu.. takže to se tu můžeme bavit do nekonečna :D

                  0 0
              • puka  

                Jasně, odlehčíš přední a prorazíš zadní. :D

                0 0
                • Strakááč  

                  furt je to o tom jakej trouba na tom kole jede… to víš, že to zadní musíš při nárazu utlumit..

                  0 0
                  • puka  

                    Jasně že stačí obyčejný hop, ale od tebe vyznělo jako by nadzvednutí prvního kola vyřešilo všechny problémy světa.

                    0 0
                    • Strakááč  

                      by ses divil, vyřeší to třeba zrovna to přelítnutí přes rodla… ke kterým jsem se vyjadřoval… to je jednoduchý, zvládne to opravdu každej.. někdy si ani hopem nepomůžeš. skočíš někam, kam nechceš a letíš.. a v rozbitej pasáži, kde jedeš strašně pomalu bych chtěl vidět jak hopem něco přeskakuješ.. :D to se tu můžeme bavit do nekonečna..

                      0 0
              • novas752  

                Ono je nejlepší udělat bunnyhop. :) Ať už „pravej“ nebo „nášlapovej“. Pak díry přestávaj existovat.

                0 0
    • ScottAspect  

      Dokázal by mi někdo říct, proč Shimano FH M756 váží 486g vč. upínáku a FH M785 jen 330g? Může tam být kvalitativní rozdíl v provedení nebo materiálu?

      0 0
      • Singlespeed  

        FH M785 má 330 gr, ale bez upínáku.

        0 0
      • Singlespeed  

        756-tka je na 6-děr, 785 má centerlock. Centerlock náboje jsou obecně jednodušší a lehčí.

        0 0
        • ScottAspect  

          Takže je tam jednoduše řečeno těžká příruba? To by dávalo smysl.

          0 0
          • Singlespeed  

            785 je poměrně subtilní náboj, 756 je opticky o polovinu větší :-).

            0 0
            • ScottAspect  

              Právě. Proto asi kvalita bude trochu někde jinde.

              0 0
              • Singlespeed  

                Spolehlivější bude 756. U 785 je tlustá alu osa a uvnitř ořechu pak není moc místa a vše je zmenšené, tudíž méně spolehlivé a ořech se čas od času pokaká.

                0 0
      • Strakááč  

        a nač to řešíš ? si to nech postavit ne ? je to jen o domluvě :D

        0 0
        • ScottAspect  

          Jasně. Tyhle náby se mi úplně fungl nové válí doma, tak beru v úvahu všechny možnosti, jak s nimi naložit.

          0 0
          • Strakááč  

            já jen že ti to stavitel vysvětlí taky, jakej bude lepší. Pokud beru v úvahu, že mu ho asi pošleš a necháš na něm vypléct zadní výplet :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.