upgrade vidlice na trekingovem kole

29 nepřečtených
  • koroptev

    Poridil jsem toto http://www.galaxy-bike.cz/…Z272202.html kolo, zatim velka spokojenost, pouzivam na pojizdeni po meste a okoli + vyjizdky 60 km/den, za mesic se zucastnim na me docela intenzivni 3denni cyklodovolene. Jezdim zejmena silnice, horsi silnice :-) a sem tam polnacky, pomer tak 80:20, ma vaha 70kg. Nikdy jsem nemel kolo s odpruzenou vidlici, proto mohu soudit jen z porovnani s kamaradovou na horaku + muj dojem – soucasna RST Neon TnL mi prijde subjektivne tuha a neprilis citliva. Po procteni zdejsiho fora zjistuji, ze to neni jen muj dojem a ze vhodnou vidlici v teto kategorii kol (i cenove) by mohla byt napr. vzduchem odpruzena Suntour NCX za necele 3 tisice. Poznam rozdil? Pujde na me soucasne kolo bez dalsich (vubec se v tom nevyznam – mluvi se tu o hlavovem slozeni napr.) dilu nutnych k dokoupeni (predpokladam ze ano, Galaxy Orion je osazen pruzinovou Suntour)?

    0 0
    • JP3112  

      Vidlicí si určitě pomůžeš, ale doporučuje se tu spíš pevnější suntour NRX pokud vím. Já jsem teda ale spíš přes ty horský kola takže nemůžu moc mluvit, nicméně řekl bych, že tvůj dojem z kamarádova kola způsobují z velké části jeho (domnívám se) širší pláště a vůbec konstrukce kola. Samozřejmě že může být vidle žehlička ale ty jemné nerovnosti poberou (aspoň u MTB) hlavně pláště. Vidle to bere tak od výšky 1cm a více (pojďte do mě, osazenstvo bf, že vám vaše vidličky žehlí i spadlé klásky trávy :D ).

      Toť můj názor.

      Jo a bacha, tuhost vidlice je naopak dobrá věc :D Nezaměňuj tuhost s necitlivostí :)

      0 0
    • koroptev  

      at se bavime konkretne, napr. tato (ve verzi navarky v-brake+disc) http://www.mikebike.cz/…

      0 0
      • JP3112  

        Pokud se nepletu to v tom odkaze není vidle s nastavením tlaku vzduchu ale je to pružinovka-nastavení předpětí pružiny.

        0 0
        • koroptev  

          sakra, tezko rict, zda spatnej popis nebo nazev (na tom e-shopu), tento typ by mel pruzit vzduchem, tak odjinud: http://www.cyklostore.cz/…x-e-rl-3814/

          0 0
          • JP3112  

            Nevím, kdybych ti tu chtěl zaručeně radit tak bych se pouštěl na tenký led. Zkus kontaktovat třeba uživatele Scalar, toho bych si troufnul nazvat profíkem. Jinak zkus taky projít historii, píše se tu toho dost. Třeba tady

            0 0
          • martinnecas  

            IMHO špatnej popis u té na MikeBike. NCX-E je vzduchová, NCX-D pružinová.

            0 0
      • JP3112  

        Namátkou co mi vyplivlo BF při hledání Suntour NCX-E RL 2011 :

        Potřeboval bych poradit s vydlicí pro cross, protože současná SUNTOUR SF-NCX-D-LO není moc použitelná. Představoval bych si nějakou vzduchovou.

        nebo:

        NRX RLD, jinou bych nebral.

        Bohužel tvůj problém je že tato vidlice, co jsem se tak narychlo mrknul, stojí kolem 5K, a tvůj limit je tři.

        0 0
        • koroptev  

          a semanticky dusledek? ncx-d-lo je pruzinova, ncx-e je vzduchova, jak rikam, forum jsem procetl, ptam se na funkcni rozdil teto vzduchove (cenove zapadajici do kategorie meho kola) vuci me soucasne; vetsi pevnost nrx vidlice za priplatek 2 tisice spis neocenim, protoze v-brake a protoze ani ted nemam pocit, ze bych potreboval zpevnovat

          0 0
          • JP3112  

            Říkám, tohleto není moje oblast. Odkazuji tě na Scalara a do historie. Snad jsem pomohl aspoň trochu :)

            0 0
    • javormartin  

      Na trekové kolo bych volil jedině pevnou :) Výsledný efekt za to stojí, než levnou pružinovou, tak raději tu pevnou buďto hliníkovou, raději však karbonovou. Ale to je pak otázka peněz.

      0 0
      • JP3112  

        Taky pravda karbonka není k zahození ale on chce něco co pobere i větší nerovnosti.

        0 0
        • martinnecas  

          Jezdím i kros s karbonovou vidlí a plášti š. 40mm. Přítelkyně má podobného krose s vidlicí NCX-E Lite (± stejná cena jak ta pevná karbonka) a plášť š. 47mm. Komfort jízdy na rovné polní/ lesní cestě nebo i rozbitější silnici je markantní (ve prospěch té odpružené).

          I když já jsem celkem zastáncem pevných vidlic, jí bych to na kolo nedal.

          0 0
      • koroptev  

        paklize soucasnou vidlici zamknu a budu predpokladat, ze treba 2 roky vydrzi, nez se podela, ma ted nakup pevne opodstatneni? co mi prinese? od te potencialne lepsi vzduchem odpruzene si slibuji vetsi citlivost, klidne si slibim neco jineho, ale musi tam byt to NECO, co? napr. vahu jako problem nevnimam a (kacirsky) ± 3–5 kg pro me nehraje roli

        0 0
        • JP3112  

          počítej s úsporou přes kilo pokud bys kupoval pevnou karbonku dopředu nějakou lepší. tím se znatelně zlepší ovladatelnost kola a v neposlední řadě kvalitní karbonová vidle by měla docela nějaký nerovnosti pobrat. Jako jasně, ve všech komponentech a vůbec všech koníčcích je to o prioritách. Samozřejmě že by někdo mohl řadit páčkama Shimano Acera, a jakžtakž by to (snad) fungovalo. Ale XTR prostě řadí o trošičku líp :P

          Fakt je že než levná odpružená je lepší za stejný prachy pevná. Hmotnostní úspora, lepší tuhost.

          0 0
          • martinnecas  

            Fakt záleží, co chceš jezdit a jakej styl jízdy preferuješ… Podle mě ty vidlice NRX a NCX-E jsou už docela dobré (vzhledem k ceně) a poberou dost. Více než dražší karbonka.

            Pevná vidle je tužší, kolo má lepší ovladatelnost, člověk má vše vís jakoby pod kontrolou. Ale zas do určité míry. Občas holt musíš na horším úseku zpomalit nebo to přetrpět. Pokud bys měl přetrpět 10–20 km ze 70 km švihu, šel bych teda už do té odpružené a ne pevné vidlice.

            0 0
    • Azmir  

      A co pružinová nrx http://www.kupkolo.cz/…10_1792.html ? Pružiny bývají foukány na 70–75kg takže by ti mohla sedět a krásně se vejdeš do cenového limitu a pružina navíc většinou bývá citlivější než vzduch. Možná to je ale blbý tip, ale celkem mě to zaujalo.

      0 0
      • scalar  

        Já myslím, že to není rozhodně špatný tip. Pokud se neřeší hmotnost, uživatel má kolem 70 kg a kolo je na běžné turisticko – sportovní ježdění, můžu pružinovou NRX doporučit. V reálu váží lehce nad 2 kg.

        Další varianta – vzduchová NCX-E taky není mimo, výhodou je nižší hmotnost (asi 250 gr.), nevýhodou vyšší cena, nižší tuhost a menší citlivost na drobné nerovnosti a potřeba vlastnit a vozit s sebou na akce speciální pumpičku, hlídat si tlak ve vidlici.

        Pavná karbonovka – to je na krosu s geometrií dělanou na odpruženou vidlici jen pro „vyvolené“. Hodně se změní geometrie kola, je hodně živé, točivé, ve vyšší rychlosti se řídí spíš nakláněním než řidítky. Dobrá je citlivost na menší nerovnosti, na větších nerovnostech to chce zkušenosti, něco přetrpět, prostě se to musí umět, jinak je uživatel vyklepaný chudák.

        0 0
        • Azmir  

          To jako kupkolo potažmo výrobce na vidli klame o 250 gramů? To je celkem hodně. Ale zdálo se mi to na přižinu nějaké lehké. Jinak myslím že za tu cenu to bude asi to nejlepší co se dá sehnat a pružina mu asi sedne.

          0 0
          • scalar  

            Kupkolo přebírá údaje od dovozce, ta hmotnost platí spíš pro vzduchovou verzi:

            http://bike4u.cz/index.php…

            0 0
            • scalar  

              Jinak určitě bych ji nekupoval na Kupkole, ten v současné době považuji spíš za jeden z dražších e-shopů, tady je za podstatně nižší cenu, případně já jich taky většinou pár mám skladem, tak se můžeme dohodnout:

              http://www.obchod23.cz/…ribrna-2010/

              0 0
              • koroptev  

                vsem diky za podnetne info, razantni narust hmotnosti u me nanestesti nehrozi, cena se mi libi, plus ta „bezudrzbovost“ (nekdo by asi rekl nemoznost volit tuhost nafouknutim) – bude to rozeznatelny krok kupredu oproti te, co tam mam ted?

                0 0
                • scalar  

                  ano

                  0 0
                  • koroptev  

                    pujde bez problemu (= nebudou potreba dalsi dily) na me kolo?

                    z procitani fora vim, ze (prinejmensim i) stavis kola na zakazku; pokud jsi z Prahy nebo okoli, mohl bych se s tebou (pripadne se omlouvam, na internetovem foru predpokladam tykani) po mailu dohodnout na koupi (cerne) & namontovani & cene (jsem IT, cokoli mensiho nez lopata je v mych rukou nastroj zkazy)?

                    0 0
                    • scalar  

                      Bohužel jsem z Č. Budějovic, vidlici Ti můžu nachystat (zaříznout krk na míru a narazit dovnitř ježka), ale zbytek by byl na Tobě.

                      0 0
    • martinnecas  

      Přítelkyni (165 cm, 57 kg) jsem na krosovým kole Pells Crono Pro upgradoval vidlici na vzduchovou NCX-E-RL Lite (tato). V kombinaci s pláštěma Smart Sam (622–47, 622–42) je na mě slušné svezení i ve „středním terénu“.

      Oproti pružinové NCX-D LO je to citelný rozdíl, ani jsem to nečekal.

      Vidlice je podle mě za ty peníze dobrá (2800Kč se zamykáním z řidítek). Dá se regulovat tlak vzduchu, takže tuhost – s tím je třeba si pohrát.

      Vidlice NRX je možná lepší (tlustší nohy – tužší), což ale podle mě nemá význam pro lehkého jezdce a pro ježdění v lehkém terénu. Navíc pokud bys potřeboval větší tuhost do horšího terénu, tak tam už tě stejně limituje ten zdvih 63mm.

      Podle mě, na ježdění, na který jsou tyto vidle dělaný ,nejsou ty širší nohy (NRX) potřeba (možná pro 100kg borca jo nebo pro toho, kdo má zbytečný 2 tisíce;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.