Zdarec chlapi,muže mi někdo pisnout kolik sem schopen ušetřit sil,když mam vidli s lockem? Mám na mysli nakej maraton třeba Šelu,nebo to je uplně jedno?jestli mam LO:-)
Zdarec chlapi,muže mi někdo pisnout kolik sem schopen ušetřit sil,když mam vidli s lockem? Mám na mysli nakej maraton třeba Šelu,nebo to je uplně jedno?jestli mam LO:-)
Tak na Šele jsem nebyl letos jdu prvně.Do kopce když jedeš ve stoje je lock rozumná věc.Pohupování nemám rád
ja už jí jezdím 4roky a musím řict,že se maš na co těšit:-)
Pěkná trať, jel sem jen loni zatím. Škoda toho špuntu co se tam vytvoří.. Startoval sem z půlky náměstí a už to rychlejš nešlo:)
Šelu sem nikdy nejel,ale myslím,že lockout není pouze věcí Šely.Nepoužívám ho,vod toho vidla je,abych se houpal – do kopce dokud to jde jedu v sedě,abych využil zadní pružení,když už stoupnu,snažím se „neklovat“ zuřivě do řídítek,abych zbytečně nepropružoval-vzduchový vidle mají ten bod,kdy se „utrhnou“ a začínají pružit malinko posunutej oproti pružinovejm vidlím a pokud má vidle i negativní komoru (dá li bůh,tak dokonce SPV,nebo podobnej systém) tak už vůbec není co řešit.
pro nekoho tam ta vidla je, aby pruzila, kdyz ma a zustala pevna, kdyz ma. …do kopce dokud to jde jedu v sedě,abych využil zadní pružení… – dobra blbost ;-))
proč? když sedíš, tak nedáváš zadnímu odpružení tolik podnětů k rozhoupání se jako když stoupneš, přitom ale nerovnosti pod zadním kolem to furt žehlí, takže v tom nic nelogickýho ani blbýho nevidím… já tak jezdím do kopců taky, nicméně mně ale houpání vůbec nevadí…
co pises nelogicky neni. jenze… ja si treba potrebuju obcas stoupnout do pedalu i z duvodu odpocinku, uvolneni zad apod. navic, kdyz za to chces do kopca trosku vzit, tak v sedle moc neuspejes…
Až na maratonu kolem 100 kiáků vybušíš každej kopec ve stoje – budeš borec,po půce si rád,že můžeš jet v sedě.Protáhnutí zad je věc pár vteřin a jak sem psal – i to se dá zvládnout bez „klofání“ tak často viděného u těch co šlapou „do čtverce“ a tím se začne vidla houpat.
sak kdo rika kazdej kopec ;-). kdyz pojedes ve skupine a par km pred cilem ti nastoupi nekdo na ht se zamcenou vidlou, na fulu bez locku (plural) si ve znacne nevyhode. dokonce bych rekl, ze ve vetsi nevyhode, ne hardtejlista oproti fulistovi ve sjezdu.
No aby ti nějaký síly na ten závěrečnej nástup zbyly,když se sto kiláků drncáš na pevňasovy – to seš pak rád,že držíš ródla :-) Nejsem žádnej profík a z velkejch maratonů jezdím pravidelně jenom Krála,dojíždím tak do první stovky,ale těch nástupů sem za ty roky co jezdím v závěru moc neviděl,když už,tak je to jenom hodně slabej pokus :-))
prvni stovka na krali? tak to bych te asi ani na na silnicce nevorval ;-))
Je jedno kolikátej dojedeš (vod čtvrtýho místa dál :-) ale fakt je,že tyhle nástupy na posledním kiláku jsou spíš vidět u lidí co dojíždí pozděj – vpředu sou prestižáci,který si jedou svoje,to spíš vzadu sou týpci co si to rozdávaj mezi sebou s kámošem,kdo z koho a nebo naprosto cizí lidi,co zuřivě bojujou o to bejt 1564 a ne 1563 :-)
tak tenhle zuřivej boj bych chtěl FAKT HODNĚ VIDĚT :-)))))
áááá pán má pevný kolo a kamarádi mu neřekli,že na FS můžeš získávát i v kopcích co ? :-)))) FS není jenom DolekopcomHulit.
jo, mam pevnaka, ale mame doma i nejakeho fula, tak nejsem odkazan jen na kamarady ;-). to mi vysvetli, jak chces na fs do kopca ziskat, kdyz sebelepsi system se ti bude krapet pohupovat=ztrata energie. beru, ze na fs vyjedes snadnej narocnejsi teren nez na ht, ale to uz sme v oblasti, kde rychlost jizdy je rovna rychlosti chuze.
A jezdíš na něm ? Kdyby jo,tak tady nepíš to cos právě napsal.Všeobecně platí,že pokud to jde,tak se kopec jede v sedě a to platí jak na silnici tak na bajku. Získat byl z mé strany zavádějící výraz,měl sem spíš napsat,že „získáš“ tím,že odpočneš-šlapání v sedle je efektivnější než jízda ve stoje. Opět nevím co máš za FS nebo jakej tlumič máš,ale už nějakej ten rok sou vcelku rozšířený systémy,který hodně podstatně eliminují to co popisuješ ty – mám tlumič Mantou swinger SPV,kde právě správným foukáním SPV komory docílíš toho,že se kolo nehoupá,pokud šlapeš.
V tom případě jedeš na fotce značně neefektivně:)
:D
:-) trefa – můžu ti poslat tu fotku v plný velikosti – z výrazu obličeje si sám vyčteš,že v tu chvíli mě to bylo jedno,je to vlastně poslední kopec na Blanenským Golemovi a tenkrát sem byl fakt rád,že sem se vypinožil nahoru – tam už síly na efektivní jízdu v sedě nebyly … :-( (to je tak,když na to někdo nemá a chce jet první kolo s frajerama co na to maj :-))))))))
neco na nem (na tom fulovi) najeto mam, ale neni to zadna hitparada – schwinn rocket. urcite jsou funkcne dost lepsi ramy. Všeobecně platí,že pokud to jde,tak se kopec jede v sedě a to platí jak na silnici tak na bajku. to mas prosimte odkud?
Od trenérů,ze skušeností ostatních závodníků a od sebe,hlavně od sebe ...... (a protože si rejpal,tak ti závodníci sou například Bouďas a nebo taky Ondra Fojtík – sme ze stejný dědiny a sme vlastně sousedi … )
„beru, ze na fs vyjedes snadnej narocnejsi teren nez na ht, ale to uz sme v oblasti, kde rychlost jizdy je rovna rychlosti chuze“ Tohle právě vůbec není pravda. Naopak ještě větší rozdíly jsou ve větších rychlostech když si držíš tempo třeba kolem 15–30, tedy i na rovinách (nebo v mírnějších kopcích). Tam když je to trošku rozbitější, tak na HT nemůžeš zůstat v sedle a musíš ze sedla. Rozdíl v rychlosti je pak obrovský.
A ty ztráty při pohupování se hrozně přeceňují. Nějaké jsou, ale pokud by se to převedlo na časovou ztrátu ve výjezdu, tak je to opravdu málo.
Ale je jasné, že pokud je trasa tak lehká, že se dá projet v pohodě i na silničce (což klidně někdy bývá), tak full vždy něco malinko ztratit musí (a na předních pozicích může být ztráta např. 3 minut na 2 hodinách rozdíl i několika desítek míst, takže tam je ta preference HT s přefoukanou vidlicí jasná).
Naprostej souhlas. (btw. pro rejpaly,pře fůlem sem jezdil dobrej 5 sezon na pevňasovi a tak píšu poznatky z praxe)
co na te vete neni pravda? nepopiram, ze po rovinach na rozbite ceste pojedes na fs rychlej. my se ale bavili o kopcich (nahoru), tam uz kolem triceti jen tak nepojedes…
ztraty ohledne pohupovani se precenuji? dyt poznas rozdily i mezi ht ramama, ze mekci hur jede. co potom full, ktery se ti zhoupne o nejaky centimetr…
ps: aby to nevyznelo, ze obhajuju pevnaky (jako, ze to tak asi vypada ;-). k tematu „usetreni sil“ jen pisu, ze do kopca na celym pevnym kole se stejnou vynalozenou energii vyjedes rychlej nez na fullu. to mi muzete chtit vyvracet jak chcete, ale nevyvratite ;-)
No tos už malinko přehnal,poznáš i rozdíly mezi pevnejma rámama … jasně … Kdybys měl shodný kola se stejnou výbavou a různej by byl pouze rám,tak 99% lidí by poslepu nepoznalo žádnej rozdíl mezi hliníkem a ocelí.Nebudu zde tvrdit,že i ty – možná seš fakt takovej frajer,že ty jo,ale spíš lidi moct čtete recenze na kola někde ve VELU :x)
Ale tak v extrémním případu při hodně tuhém a hodně málo tuhém rámu se pocitově rozdíl pozná. Ale na výsledku v delším kopci při rovnoněrné jízdě v sedle bude výsledek nula celá nula nic.
zas to neprekrucuj. se nebavim o materialech, ale o vlastnostech (ty jsou sice do jiste miry dane pouzitym materialem, ale nejen tim). slozeni materialu bych temer urcite nepoznal ;-). ale poznas, jestli se ram pod tebou vlni jak had nebo si drzi primou stopu. stejne jako u vidlic poznas, ze jedna je tuzsi nez druha… btw. velo nectu ani peloton, ci jine cyklisticky zamerene periodikum :-p.
Na té větě se mi nezdálo to že tam je ten konec s rychlostí chůze. A tak to vyznívá, že to omezuješ jen na ten případ.
Ano, ty rozdíly někdy pocitově poznáš i mezi HT, že to lépe jede. Ale právě to je jen pocit. Ale když pak výsledek udělá na hodinovém stoupání třeba 20s rozdílu… U mě byly rozdíly ve výjezdech časově zanedbatelné (když jsem ze začátku období po koupení fulla ještě současně jezdil i na HT), tzn. žádný rozdíl v minutách (který bych zaznamenal bez přesného změření na sekundy nebyl). A přitom pocitový rozdíl, že HT v tom kopci bez houpání jede mnohem rychleji byl velký a podle toho pocitu bych tam musel být aspoň o 1/3 času dříve.
A pro dobrou cestu taky píšu, že full musí nepatrně ztratit, o tom se nepřeme.
no řekl bych , že neušetříš nic, možná budeš o fous rychlejší :-)
neušetříš nic, spíš naopak…budeš vytřepanej jak ratlík
Soráč že zneužívám tenhle thread ale musím se zeptat na ten pověstný špunt co bývá na Šele.Na kterém je to km?Bude pro mě lepší jet druhou vlnu?Snad tam budou slabší jedinci a já se utrhnu než ten špunt vznikne:)Nebo je to blbost a říká si to více lidí?Najezdím ročně kolem 10000 km ale chrt nejsem.
no,co si tak pamatuju tak si myslím že je tak do 10km,na 2vlnu bych se moc nespolehal
Takže chrtit 10km pak se vydýchat a pokračovat:)
Spíš si dobře stoupnout na start… Loni to bylo 45–48 km/h po asfaltu a stejně do špuntu:(
To vidím na klasiku se nechci na prvních 10km uvařit.Každopádně se těším budu venku a pojedu ze stejně nemocnýma lidma:)
Jooo Peklo je peklo:) Ale zas nějak extra kopec to není, jsou tam horší, aspoň pro mě teda:)
jo třeba poslední kopec na Helfštyn,ten už mi teda davá
No ten mi nadělil loni křeče:( Měl sem málo najetý… Ale loni nejhůř rozhodně ten kopec k Hubertovi…
Se tam uvidíme ale asi se nepoznáme.By se hodily ty dresy BF
Mě poznáš… Dres s lebkou:-D (Sensor)
Ok si to budu pamatovat.Když jsme u toho kolik mí váš km před Šelou? Mám slabo přes 1000km ale do května určitě 3000 možná víc.
Loni sem měl 2500cca, Letos su pod 1000 zatím:(
To se dožene.Jsem pořád nachcípaný
Týden přestávka a pokračuju
to misto je tesne pred znackou 15 km. Na tom useku jsou uzke klikatice, prudke vyjezdy na teziste a krasne sjezdiky, kde je skoro nemozne predjizdet. Pokud nejedes prvni nebo posledni stovku, tak ze se zacpe nevyhnes …
mapa 07: www.selasport.cz/…treklama.jpg
Ten spunt by chtel vlastni vlakno… nevim jestli neco vyresi 2. vlna, je po pulhodine a to tam ti borci z prvni jeste budou stat… Kdyby se tak pred ten 15. kilometr souplo nejakych 10 km po sirokych cestach…
Naposledy co jsem jel Šelu, tak jsem nechtě využil možnosti startovat z druhé vlny. A byl jsem nesmírně překvapen (v dobrém). Žádný špunt, relativně velmi volno, z kola jsem slezl jen jednou a to vlastní chybou. První lidi z 1. vlny jsem začal potkávat před hrade, kde to už bylo širší a hlavně ti lidé už věděli, že to sranda nebude a uhýbali a slézali z kola na stranu, jen slyšeli, že někdo jede za nima :) Kdybych jel znova Šelu – jel bych z 2. vlny. Rozhodně se to nehodí pro ty, co mají slinu na co nejlepší umístění.
Sem ani nepostřeh, že na Šele byla loni nějaká druhá vlna.Sem startoval z konce náměstí a co si vzpomínám, tak to vše vyjelo najednou.
Moje přesvědčení je pevné :-D
tak tomu řikam vidle:-)
Tvoje přesvědčení je nepohodlné :-)
Akorát ten nick k tobě až tak nesedí. Tedy ta první půlka sedí naprosto dokonale, ale ne ta druhá. Lepší by byl Rychlej masochista :-)
ted sem si taky všimnul toho nicku a musel sem se zasmat:-)