utahování hlavového složení

22 nepřečtených
  • Ital23

    Ahoj.

    Omlouvám se za asi pro většinu stupidní dotaz. Omylel jsem utáhnul (ne nějak extra silou) hlavový složení, když nebyl povolený představec. Žádné křupnutí slyšet nebylo a pak jsem to hned povolil, kde jsem si to uvědomil. Teď jsem to udělal správně a problém nepozoruji. Myslíte, že se přesto mohlo to hlávko nebo ježek poškodit?

    A když už jsme u toho jakým způsobem to hlavový složení utahujete. Já to vždycky dělal jen na cit aby tam nebyla vůle a řidítka šla volně. Ale zaznamenal jsem v některých vláknech, že to někteří utahují podle momentu, tak nevím.

    Děkuji.

    1 0
    • Kouba_2005  

      1. – Šroub v představci slouží jen pro vymezení vůle hlávka při povoleném představci. Po dotažení představce ho můžeš klidně vyndat. Jeho dotažením tak maximálně vytáhneš ježka z krku vidlice, ale hlavové složení nerozšteluješ.

      2. – Děláš to dobře, na cit je to ideál, momenťáku netřeba. Když momenťák, tak na šrouby představce.

      4 0
    • Pavlis1  

      Zdravim, pridam podobny dotaz. Zkuseni snad take poradi :-)

      1. Povolim predstavec, s citem pritahnu sroub vicka predstavce, utahnu predstavec.
      2. Jedu projet kolo, ale pri razantnim brzdeni predni brzdou citim stale vuli (nebo stojim, zabrzdim predkem a hybu prednim kolem).

      Takze znova bod 1 a potom bod 2. Vule sice je trosku mensi, ale porad tam nejaka je.

      Muj dotaz zni – jak dlouho muzu vymezovat tu vuli bez toho, abych vytahl jezka?

      Nebo jinak – muzu sroub vicka predstavce utahovat tak dlouho (kdyz bude potreba), nez dosahnu uvedeneho momentu 5–6Nm?

      Nebo je ten moment nesmysl a tolik by to stazeny byt nemelo?

      Diky!

      0 0
      • Plancktonne  

        Vůle kterou popisuješ je často způsobena pohybem destiček ve třmenu.

        Dotáhnu hlávko s citem, zmáčkni přední brzdu a chytni prsty přechod vidlice/rám, pokud tam cítíš pohyb tak dotáhni hlávko víc. Nikdy se neutahuje “na sílu” takže kdybys jses k tomu blížil, problém bude jinde v hlavovém složení.

        0 0
      • Espen  

        Utáhneš, abys neměl vůli a zároveň šlo volně točit řídítky. Žádná věda.

        0 0
      • JSt  

        zabrzdi predkem, dej prst na hlavove slozeni a zahybej kolem. tim si potvrdis nebo vyvratis, ze zminovana vule je v hlave. ;-)

        0 0
      • Georrge  

        Já to třeba dělám tak, že utáhnu víčko s citem, chytnu řídítka, zmáčknu přední brzdu, trochu s kolem zalomcuju a propružím vidlici a pak znova s citem víčko dotáhnu. Tím zalomcováním si hlavové složení sedne a pak to znovu vymezíš dotažením víčka.

        Co je utažení s citem, to je správná otázka. Některá hlavová složení stačí utáhnout fakt lehce a jsou bez vůle, jiná potřebují utáhnout trochu víc. Lehké předepnutí (řekněme do těch 5Nm utažení šroubu víčka) není na škodu, ale pokud u tvého konkrétního hlavového složení budeš pozorovat, že se řídítka otáčí ztuha, tak bych to utahoval méně.

        2 0
        • Cen da H  

          Ja kdysi mel stejny pocit na byvale silnicce, ze je stale vule tak jsem tak dlouho utahoval sroub az jsem vicko zdeformoval prohnutim dovnitr. Bylo to nejake ahead slozeni se zapouzdrenymi lozisky. Nakonec jsem zjistil ze to bylo nekvalitnim hlavovym slozenim, loziska v misce mela radialni vuli, tak jsem sel a koupil slozeni ritchey comp a bylo vyreseno.

          0 0
      • Lišák  

        Taky může být vůle v pouzdrech vidlice.

        0 0
      • Pavlis1  

        Diky moc panove! Ty desticky me vubec nenapadly, pritom to dava opravdu smysl. Pevne nedrzi, takze to muze byt ono.

        Vule v pouzdrech vidlice to nebude, je to silnicka :-) Ale dalsi super tip pro bajkery s podobnym problemem.

        Urcite vyzkousim i dalsi tipy, je videt, ze zkusenosti tady jsou :-) Diiik

        0 0
        • mates444  

          Destičky to nejsou. Ty se hýbou jen když nebrzdíš, nebo máš brzdu zmáčklou slabě. Pokud máš natvrdo zablokovanou brzdu, tak se pochopitelně ani nehnou, protože je drží pístek.

          Jediný co mě napadá je, že máš moc dlouhej krk vidlice a horní miska ti netlačí na představec ale na krk, tudíž se složení nestáhne. No a v neposlední řadě to může být rukama, blbě poskládaným nebo nemocným hlávkem.

          1 0
          • fík  

            „......je drží pístek“ není ten pístek v pružném těsnění?

            0 0
            • mech1  

              Ano, mezi pístkem a třmenem je gumové těsnění. Jinak by tamtudy vytékalo brzdové médium. Viděl jsi někdy vyndaný pístek z třmenu? I kdyby tam těsnění nebylo, tak vzhledem k velikosti pístku a otvoru ve třmenu by to bylo nezjistitelné.

              0 0
              • fík  

                nezjistitelné – nevěřím, možná zanedbatelné, někdy je na světě tak krásně a někdy ...........

                0 1
          •  jarek1  

            ale možná dojde k rotaci desek okolo závlačky, kde je, musí být, malá vůle. Tento mikropohyb se prenese az nahoru k riditkům mnohonásobně, možná…, snad, jinak to nevidím.

            0 0
            • Plancktonne  

              To je přesně ten pohyb, vůle mezi deskou a závlačkou. Je to tak 0.5mm ale blízko středu kola, na jeho obvodu už je ten pohyb patrný a často se projevuje podobně jako neutáhnuté hlávko. Nemusí to být vždy příčina ale je třeba na to myslet.

              0 0
        • ra.ma1  

          pokud mas center lock kotouce, tak bych taky mrknul jesi nahodou nepovolil..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.