Utěsněný systém pro řadící lanka - vyjma Nokonu a I-Linku

77 nepřečtených
  • capo

    Po víkendové blátivé 24hod, kde mi zatuhlo řazení v jednom z bowdenů, jsem se začal dívat po nových bowdenech. Konečně jsem i pochopil jak funguje systém od Nokonu a Alligatoru. Hledám ale alternativu, která je skoro stejně praktická ale vypadá obyčejněji. Něco jako „Ride On Sealed Low“ http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…, který se ale u nás nedá sehnat (nebo dá?). Nějak se mi nechce věřit, že by s ohledem na potřeby „drsného“ mtb nikdo další stále takový systém nedělal?

    Vím že třeba sada Jagwire Ripcord má nějaký návlek na volně vedené lanko, ale nějak jsem nepochopil oč jde.

    Máte někdo další tip?

    0 0
    • mr.nikdo  

      me napada sada XTR – bowden ma v sobe mazaci silikonovej tuk – tak ten by moh byt utesnenej…

      0 0
    • Nimrod  

      proč nechceš nokona, nebo i-link? kvuli financím to asi není, když koukáš na gore..

      0 0
      • capo  

        Budeš se divit, ale jsou za tím finance (tedy spíš princip). Přijde mi zbytečný na řazení za pár stovek (deore) kupovat bowdeny za 3× tolik.

        0 0
        • Nimrod  

          aha :-) no ona je hrozná výhoda nokonu a ilinku to, že se rapidně sníží tření lanka v bowdenu, není to jen o utěsnění. gore na tom bude určitě podobně… ale je fakt, že v porovnání s normálním bowdenem je cena hodně jinde, nicméně i tak si myslím, že to není špatný kup

          0 0
    • bagr84  

      Nokon je podle me decentni dost a pracuje bez nejmensich problemu.

      0 0
      • gargamel  

        A nestačil by jen bovden v jednom kuse a utěsněný koncovky?

        oprava: špatně zařazeno

        0 0
        • capo  

          Možná se i k téhle variantě nakonec dostanu, ale přidávat na váze a dělat nějaký objížďky stávajícíh navářek na rámu se mi ještě nechce.

          0 0
          • gargamel  

            Ještě lze použít koncovky, s takovejma těma trubičkama (brčkama) a mezi nima lanko táhnouut slabou elektrikářskou smršťovací bužírkou. Na každém brčku vždy „natavit“ (nahřát a nechat smrsknout na požadovaný rozměr). Je to levná varianta, ale taky funguje.

            0 0
            • Martin  

              takhle jsem to měl řešený na starym kole a fungovalo to skvěle

              0 0
            • McBlacky  

              přesně, koncovky s ocáskem a brčka, konec u šaltru se musí trochu potunit, ale taky lze dosáhnout super utěsnění. Pokud projde koncovka s ocáskem, uříznout na krátko navlékací gumičku a nalepit ji lepidlem na koncovku. Pokud neprojde je to náročnější ale taky se to dá řešit, vrtáním /sram/, náhradou šroubovací matice /shimano/

              0 0
          • roud  

            na co objížďky ? jen udělej díru skrz do stávajících a protáhni tím bovden v kuse…

            0 0
            • capo  

              To je extrémní varianta, kterou se zatím nechci vydat. To už bych radši zkusil i nokony :)

              0 0
              • McBlacky  

                znám dost lid kteří pilují i rámy za desítky tisíc. Výsledný efekt dobře utěsněného řazení je bomba

                0 0
          • adweb  

            Co se týká toho Jagwire Ripcord, tak mám sice zkušenost se starší verzí kde to utěsnění nebylo, ale podle mě je to dělané tak, že v úseku mezi očky, kde normálně vede nekryté lanko, jsou koncovky s brčky na které se navlečou konce bužírky kryjící volné lanko. Jagwire to popisuje v návodu k Ripcordu na svém webu.

            0 0
            • capo  

              jojo, tak jsem to pochopil i já (posun od rána). prostě je samotný lanko v bowdenu, potom projde koncovkou s brčkem, a na ní je už navlečená nějaký bužírka která kryje lanko tam kde není bowden, a po chvilce vice versa…

              0 0
              • adweb  

                Což už zas není vůbec daleko od toho, co píše Gargamel o té elektrikářské bužírce :-) . Ty Ripcordy jsou ale i celkově dost fajn a dostaneš vše v sadě.

                0 0
              • Jenda  

                presne tak jsem to mel reseny a zase to budu delat, koncovka od aligatoru za cca 7kc, buzirka prakticky zadarmo, ty koncovky na bovdenu tesni v pohode, jedinej problem je s mechanicou odolnosti buzirky – na stangli jsem ji obcas prerval. Kazdopadne utesneny dokonale a investice navic asi 20 Kc :-)

                0 0
                • capo  

                  Stejná otázka jaké níže – když tam dáš bužírku, tak ji necháš volnou tak, aby se v ní lanko pohybovalo?

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Jeka  

      jak bylo psáno, bowden v kuse ,když nechceš vrtat , tak stahovací pásek a je to .. udělal jsem to tak pár kamarádům co jezdí 24h a nikdo nikdy si neztěžoval.. ,před tím .. různý prachovky.. a tak, celý bowden v kuse je nej

      0 0
    • DaSnail  

      ja mám koncovky s brčkom od aligatora a na tom natiahnutú trubičku za pár korún z kameňáku.

      rovnako to mám aj na zadnom véčku na singli.

      finančne je to zanedbateľná položka a funkčne zatial super.

      0 0
      • Dlabka  

        jaký je průměr té bužírky? V GME mají i barevné:)

        0 0
        • DaSnail  

          to presne neviem a asi by sa to aj dosť blbo meralo. ale vnútri je dosť miesta na radiace aj brzdové lanko a dá sa to hodne natesno navlecť na koncovku

          0 0
          • McBlacky  

            k tomuhle je i plastová alternativa za půlku až třetinu ceny

            0 0
      • kyl  

        Já mám I-Link takže tento problém neřeším až na malej detail,poslední úsek lanka ke smyku je volnej,bez bužírky a zadní kolo pěkně na lanko háže bordel kterej se při řazení může vtahovat s lankem dovnitř.Na celej zbytek lanka až k upevňovacímu šroubu na smyku sem natáhl tenkou gumovou hadičku co prodávají v rybářských potřebách na metry.Na malou placku je hadička natažená a na velkou trochu pokrčená ale řazení to nevadí a lanko je utěsněné po celé délce.Prodávají i plastové tvrdé trubičky v délce asi 1m,taky by se to dalo využít.Vnitřní průměr lehce větší jak řadící lanko,vnější asi 3,5mm

        0 0
        • Marcele  

          Resim podobnou vec vzadu na saltre, nezkousel nekdo nahodit na lanko neco podobnyho, jako takova zubata hadicka na V-braky, mam cely lano zabaleny a jen vzadu to taha bordel hore do bowu… Buzirku tam dat nemuzu, potrebuju neco, co se formuje jakmile zacnu radit…

          0 0
          • kyl  

            Já tam mám jak píšu,je to gumová hadička,mám dojem silikonová,v ry­bářských potřebách je mají v různých barvách.Je to něco podobného jako hadička na ventilek.

            0 0
            • Marcele  

              jasny, chapu, predek mam osterenej tovarne (bowdeny vnitrkem ramu), vede mi ke smyku lanko z vnitrku ramu chraneny jakousi silikonovou hadickou, ted ale resim zadek, jestli nekdo nekdy nenatahl primo k pruzine do tela prehazovacky neco…

              0 0
              • McBlacky  

                no jak jsme psal výše, někde dostaneš srkz koncovku s ocáskem, zakrátíš a nalepíš zakrácenou gumičku. Někde to ale musíš trochu upravit. Funguje to neskutečně. Osobně tipuju, za 70% problémů zadního řazení může právě tohle slabý místo, kudy leze bordel do posledního dílu bovdenu. Bovden v celku to neřeší.

                0 0
      • blisterexist  

        kde se to dákoupit?

        0 0
        • Vilém  

          Koncovky distribuuje Cykloprofi, ale koupit se daji v kazdem solidnejsim shopu, spagetu koupis treba v GM electronic, nebo podobnych prodejnach s elektrosoucas­tkama.

          0 0
          • blisterexist  

            koncovky mám, spíš jsem myslel tu trubičku dlouhou

            já to řeším tak, že vezmu zapalovač, konec trubičky na koncovce nahřeju a připlácnu k lanku, takže je tam minimální mezera

            0 0
        • blisterexist  

          ta trubička

          0 0
          • Vilém  

            viz vyse „treba v GM electronic, nebo podobnych prodejnach s elektrosoucas­tkama.“

            0 0
            • blisterexist  

              a jak se to odborně menuje?? ptal jsem se v různých elektro na bužírky, a nepochodil sem nikde

              0 0
              • blisterexist  

                a ještě kde by se to dale ve Zlíně koupit?, dívám se že GM je nejblíž v Přerově:-(, jedině kdyby se našel nějaký dobrodinec a koupil mi to a poslal:-)

                0 0
              • DaSnail  

                asi ti to moc nepomôže, ale kupoval som to v blave v kaktuse, na účte bolo napísané teflónová vložka a cena bola 0,30 za meter. keď ma teda pamäť neklame… 8o)

                0 0
              • juli  

                Mají to v každé prodejně s elektrosoučás­tkama. Ve Zlíně jich taky pár bude.

                Chtěj smršťovací bužírku. Dělá se to v hodně průměrech i barvách, tak si sebou vezmi koncovku s brčkem, ať ti to pak jde nasadit.

                0 0
                • blisterexist  

                  smršťovací sem koupil, ale ten nejmenší d neměli, tak sem vzal větší, a výsledek je ten, že když sem ji chtěl smrštit, tak se to plastové brčko natavilo a je v háji:-(

                  0 0
                  • juli  

                    He, he. To musíš opatrně, stačí mámin fén na vlasy.

                    Jinak ten správný vnitřní průměr je něco málo přes 2mm a nemusíš nic zahřívat.

                    Kolik toho potřebuješ a jakou barvu?

                    0 0
                • zdenek  

                  Je potřeba počítat, že nahřátím se průměr změnší na polovinu. Dále jsou dva základní druhy: s lepidlem uvnitř a bez lepidla. Ty s lepidlem mají silnější stěnu a asi víc vydrží.

                  0 0
                  • juli  

                    Používám smršťovačku s vnitřním průměrem něco málo přes 2mm. Na brčka koncovek Jagwire a TopStuff to sedne úplně přesně, takže se žádné nahřívání není nutné. Je fakt, že časem se kolem lanka průměr sám zredukuje, asi působením sluníčka.

                    S lepidlem jsem nezkoušel, ale nemyslím, že by to bylo přínosné.

                    0 0
    • venabch  

      Nevimejslej piczoviny jdi do bike shopu a kup si nerezovy lanko a bowden v celku.Kdyz v nem neni dira nema do nej kudy tyct a tak se nezasere . Nez to lanko provliknes tak ho prostrikni treba VD . Dokud se lanko nepretrhne tak na to nemusis sahnout. Ted v beskidech na etapku to bylo jediny spolehlivy reseni jak dojet. Bovden bud priizolackuj nepo prizipuj k ramu pokud si lestenkar tak vem vrtacku a pruhul ty stavajici zarazky tak by si nima protah bowden :-D

      0 0
      • Bumerangista  

        Přesně tak, nejlepší řešení je bowdden v celku a provrtat návařky… to mám na zimákovi z hlíny.

        Ale závoďák je z karbonu, tak tam zkusím spíš tu trobičku od rybářů nebo elektrikářů.

        Každopádně na poslední úsek u přehazovačky doporučuji zkrátit to standardní brčko a dát tam bužírku, která pokryje lanko až k šroubku na přehazce. Sice se to při větším pastorku trochu zmáčkne, ale zase je to fakt utěsněný a zlepšení je znát.

        0 0
      • Ruprt2  

        a vleze se tam hlava vrtačky, mi to přijde dost blízko rámu.

        Nehledě na to, že mám vedení spodkem horní trubky, tam se nemám šanci dostat.

        Taky mám psychické zábrany takto ****** rám. Ale to je asi blbost.

        I když kdybych si kupoval rám a prodávající by mi říkal, že projel návařky vrtačkou, tak nevím nevím :-(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • McBlacky  

          lze to v pohodě malým pilníčkem, hlíník jde super

          0 0
    • Mamut  

      Bowden v jednom kuse. Raz za 3 roky to vymenis, inak o tom ani nevies. Bez ohladu na jazdenie v snehu, vode, blate, prachu atd.

      0 0
    • Mate  

      nic ve zlím, ale fascinuje mě vymejšlení bejkáren, když je na trhu Nocon a Aligátor s ilinkem… kterej funguje a je odzkoušenej. Místo toho se tu probíraj různá těsnění a brčka.

      0 0
      • blisterexist  

        třeba se každému nechce dávat 1500 za bowdeny

        0 0
      • juli  

        Funguje, je dzkoušenej…a vrže.

        0 0
        • kyl  

          Nokon nebo I-Link?

          0 0
          • juli  

            Nokon. Osobní zkušenost. I-link nevím.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • kyl  

              Já mám I-Link a žádné vrzání nebo cokoliv sem nezaznamenal.

              0 0
      • Fernetbiker  

        driv delal SRAM takovou vecicku myslim ze se to jmenovalo base form (nebo tak…),byla to takova gumova hadicka navlecena na lanku hazecky nad poslednim navarkem.Jednak to utesnovalo bovden k saltru,ale hlavne to tahem za lanko zasadne zesilovalo tah hazecky!Tim padem to saltrovalo blato-neblato voda-nevoda.Nebylo potreba nic tesnit…

        0 0
        • Mamut  

          Boli dva druhy (pred cca 12 rokmi). Jedno bola iba slaba tesniaca harmonika (volalo sa to nightcrawler) a druhe malo aj tazny ucinok (bassworm). To bolo vtedy potrebene, pretoze kvoli tomu, ze gripshifty tahali velmi malo lanka na jeden cvak (kvoli kompatibilite so Shimanom 1:2), tak boli vnutorne zlozite a ak neboli nove, tak mali velky vnutorny odpor. Shimano potom bojovalo proti Sramu zoslabenim vratnej pruziny saltru (oficialne pre dobro bikerov) a ak nebol cely system novy a cisty, tak to nefachalo.

          Pozdejsi „vynalez“ Sramu tah lanka 1:1 bola vlastne nutnost, aby sa zjednodusilo vnutro gripshiftu. Proste na riaditkoch o priemere 22mm (ci kolko maju standarne na konci) a pri pootoceni a minimalnu rozumnu hodnotu navinie viac lanka ako treba na jeden skok na Shimano saltri. Pri 1:1 sa lanko iba jednoducho navija v gripe o uhol rovnaky ako pootocenie gripom. Pri 1:2 bolo lanko dnu vzdy navinute o vyse jednu otacku a na casti obvodu sa zvacsil polomer toho, na com bolo navinute. Co vo vysledku potiahlo menej lanka ako obycajne navijanie, ale malo vacsie vnutorne odpory. System 1:1 je navyse odolnejsi v bahne a pri spinavych bowdenoch, ale to je len bonus navyse.

          Posilovak sa da vyrobit aj doma. Vypitvat svorkovnicu (eletrikarska „cokoladka“) a mosadzne vnutro navliect na lanko a zafixovat na poslednom odkrytom useku lanka. A na to zahaknut vhodnu, vcelku makku pruzinu (pozriet za do vykladu mototechny a vybrat podla oka). Druhy koniec pruziny zahaknut o spodnu navarku bowdenu na zadnej stavbe. Na ram nalepit izolepu, inak to casom oskrabe farbu. Takto som to mal ja asi 3 roky. Alebo namiesto pruziny pouzit pasik gumy (napr. z duse), ktory nic neobije, ale tazsie sa upevni.

          Idealne pouzit bowden v kuse a nemusis to riesit.

          0 0
        • Peslezedirou  

          Myslíš asi tohle. Tuhle věcičku mi kdysi daroval BB.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.