uzamykatelná vidlice je určitě skvělá věc, ale proč i u dražších vidlic to výrobce uzamykatelné dělá jen na samotné vidlici a nepoužije bovden k řídítkům, což mi připadá praktičtější?
uzamykatelná vidlice je určitě skvělá věc, ale proč i u dražších vidlic to výrobce uzamykatelné dělá jen na samotné vidlici a nepoužije bovden k řídítkům, což mi připadá praktičtější?
Možnost volby. Ne každému vyhovuje mít plná řídítka čudlíků a třeba u takového PopLocku bývá kvůli jeho konstrukci celkem oříšek, jak bowden vést trochu rozumně. Obzvlášť u rámů s krátkou hlavovou trubkou.
nesmysl děl se to u levnějších i u drahých
a k čemu že je uzamykatelná skvělá věc?
pokud sjíždíš z kopce a máš před sebou zase stoupání, tak zamkneš, jdeš ze sedla a nekymácíš se jak bambule
Pokud jezdíš po silnici tak na tom možná něco bude. Je zajímavé, že mě se totem při šlapání do kopce vůbec nenoří a to je hodně citlivý.
jezdím po silnici, v terénu, po loukách kde třeba ani nejsou cesty, prostě všude, měl sem kolo s vidli uzamykatelnou na řídítkách, nyní je uzamykatelná jen na vidli, proto vznikl také můj dotaz, neb z praktického a hlavně bezpečného hlediska je výhoda zamykání na řídítkách.
tvůj dotaz je nesmyslný protože prakticky každý výrobce má v nabídce modely levnější i drahé se zamykáním z řídítek !!!
takže nějak nechápu na co se ptáš, spíš napiš o jaké vidlici uvažuješ
má otázka je smysluplná, pokud si nenechám postavit kolo přímo na zakázku, ale vybírám v určité cenové relaci kolo,které už je postavené, tak mě zajímá proč nedají zamykání na řídítka, když je to bezpečnější
no hlavně mě dojímá jak každý při všem honí váhu, zajímalo by mě jestli zde všichni cyklisté dodržují i tělesnou váhu…
To je něco jinýho, váha člověka a váha biku.
tak je jedno jestli vážím 70kg nebo 100kg, prostě se nechci tahat s těžkou mr*kou… to si myslím, že je dost logické ne? :-)
pokud chodis pri kole, tak mas pravdu.
Co prosim?
tak si myslim, že je celkem jedno jestli má člověk 70kg nebo 100kg, ale proč by se měl tahat s nějakou těžkou mr*kou?? :-)
Nechas ho, ty jeden radoby cyklisto! :)
Ach jo, já sem snad nikdy nezapadnu :-( :-D :-D :-D :-D
Hlavně je to třeba u RS bez poplocku spolehlivé. Jedna z nejčastějších závad u RS vidlic, poplock nebrat.
A pak s obyč poplockem je jen open/lock a přijde se o plynulé nastavení komprese (které je tedy stejně skoro k ničemu).
To je jeden z důvodů, proč to nepoužívám.
Další z důvodů – abych na to nespoléhal, při závodě to třeba potom něco přidá
u mojeho XX motion je na locku točítko gate, které vlastně přivírá nebo otvírá lock. Točí se s tím blbě – potom jde vidlice „přidušeně“ nebo plně odemčeně. Nebude to něco, jako to plynulé nastavení?
Ne, to je ještě něco jiného. Bez poplocku máš k dispozici jak nastavení gate pro zamčenou vidlici, tak máš u páčky více poloh mezi open a lock.
Myslel jsem to jinak
mám hydraulický lock, na něm točítko gate. Při zamčeném stavu to s vidlicí nic nedělá, zamklá je pořád stejně. V odemčeném stavu a při dotahování gatu je vidlice „přidušená“ až je nakonec jakoby skoro zamklá.
X lock funguje jinak než pop/push lock
Jsem taky zjistil, nikdo mi ale nedokázal vysvětlit funkci :( I když mě stačí že to při závodě dvakrát zamknu a jedu spokojeně dál.
PS: máš maila, kdyžtak pls mrkni
tvá otázka je naopak totálně mimo, nechápu roč si kupuješ něco co ti nevyhovuje? proč se nedomluvíš s prodejcem na výměně vidle?
asi je jednoduše fňukat na BF co
já se třeba uzamykání z řidítek dobrovolně vzdal :)
Taky tak. Vyuziju je naprosto minimalne a proto proc vozit nejakej dalsi sranec na riditkach?
Nez jsem mel uzamykatelnou vidlici, tvrdil jsem to stejne (vidlice ma byt od toho, aby pruzila). S novou vidlici jsem tomu ale prisel na chut – pokud je prudky kopec se stabilnim povrchem, palcem zamknu, postavim se do pedalu a jede mi to vyrazne lepe. Kdybych mel zamykani na korunce, asi bych jej tolikrat nepouzil, na riditkach je to pohodlnejsi. A to nejsem zadnej zavodnik, ale krajinkar.
jo to je fakt, pokud je hodně prudký kopec s rovným povrchem tak zamykám taky, ale těch chvil je fakt hooodně málo a není problém natáhnout ruku k vidli :) využíval jsem lock vzásadě jen na ptákoviny když jsem se nudil… nechybí mi :) a 50g dole :D
kolik vážíš na svou výšku , že tady honíš 50 g?
to jako nemůžu mít lehký kolo když nejsem vzorovej chrt?:) navíc proč to vozit když to nevyužiju?
pokud to používáš, což já ano, tak je to hlavně bezpečnější
No vidlici mám teď taky na můj vkus měkčí a moc citlivou, lock vůbec nepoužívám. Jen při závodě občas zamknu, tam se to někdy aj hodí :)
teď jen otázka, bude chyba ve šlapání na tvé straně, nebo chyba v technice kola? Místo locku stačí pořídit pevnou a nemusíš řešit nic :D
pak se tedy zeptejme výrobců proč vyrábějí vidlice uzamykatelné??? A proč to nedají na řídítka, kde je to praktičtější a hlavně bezpečnější
A proc se vyrabi XT, kdyz staci treba SLX… Ty mas vazne otazky… Spise premyslej, jakou vidlici chces, a pak si vyber model se zamykanim na riditkach, kdyz jej chces.
Protože někteří lidé nadávají, že se jim to při šlapání houpe. Tak museli vymyslet lock :-)) si představ tu teklamu. Vzduchová odpružená vidlice. S UZAMYKÁNÍM!!!!! a lidi na to půjdou jak vosy
a lock se podle mě používá jen na asfaltu, takže kde je podle tebe bezpečnostní riziko?
pokud jedu padesátkou a mám před sebou zase hup nahoru kdy půjdu do pedálů, tak je opravdu pro mě bezpečnější zamknout vidlici z řídítek, pokud si superman, tak pro tebe je to asi bezpředmětné
Pokud jedu 50km/h na nějaký hup, tak je jasné, že vidlici zamykat nebudu – budu v sedě šlapat s dostatečnou kadencí a silou v kombinaci s řazením tak, abych to rychle vyjel.
Lámat ve stoje můžu od půlky kopce, kdy vím, že mi to pomůže – to už zpomalíš. Jezdit bez locku je jen o zvyku, zamykat si zvykneš i z korunky. Když je to ta nezbytná součást :-))
ale pokud používáš známé cesty , tak víš co tě čeká a pokud půjdeš do pedálů a se zamknutou vidli, tak hup vyšlápneš a čeká další sjezd
Vím co mě čeká, jedny takové hupy jezdím často. Ze sedla je stejně nejezdím, protože vím, že by mě to stálo moooc energie navíc. Zbytečně
Kolik že toho najezdíš, že takhle všehno dokážeš lámat? :)
cca ročně asi 5000 km, letos už mám 700 k to vše po horách , Krušných
Tak když nechceš pevnou a jsi takový velký zamykač, tak si pořid terralogic a nebudeš muset nic řešit…
ale pokud používáš známé cesty , tak víš co tě čeká a pokud půjdeš do pedálů a se zamknutou vidli, tak hup vyšlápneš a čeká další sjezd
ale pokud používáš známé cesty , tak víš co tě čeká a pokud půjdeš do pedálů a se zamknutou vidli, tak hup vyšlápneš a čeká další sjezd
ale pokud používáš známé cesty , tak víš co tě čeká a pokud půjdeš do pedálů a se zamknutou vidli, tak hup vyšlápneš a čeká další sjezd
este to sem daj aspon 3× …
to nejde, to už by pak bylo šestkrát .-)
neviem čo je také strašné na načiahnutí ruky a privretí vidlice, cestou dole v TERÉNE stíham dať dole teleskop s páčkou pod sedlom a ešte si aj tlmič „odpropedálovať“
Povedal by som, že je skôr problém načiahnuť sa presne v tom momente, kedy človek začne po zjazde prudko stúpať a vidí to tak, že ísť zo sedla bude výhodnejšie…
Pokud se jezdí ze sedla hodně často, tak to nebude ono ani s poplockem (nejenom, že i poplock pořád není úplně ono, ale také že pak třeba u RS zamčená vidlice není opravdu zamčená) a řeší to opravdu jen pevná nebo u odpružené systémy typu terralogic.
No ono ale zamykat vidli tesne pred zlomem mi neprijde jako uplne nejlepsi reseni. Kdyz uz zamykat, tak az po tom co projedu zlom a stoupam.
presne tak som to myslel
A proč výrobce nedodal zamykání tobě? Že by si se někde zamknul a byl klid.
Jinak on ten Recon je asi dost progresivní ne tak nemá cenu ani zamykat :-)
No a já třeba zamykat nechci nepotřebuji to a aby mi koukal nějakej bovden od vidlice nepotřebuji a ani platit za to nechci.
to je tvá svobodná volba , vybrat si co chceš, pokud si nebyl schopen odpovědět na můj dotaz, tak nechápu proč sem lezeš
Aha, takze kdyz neodpovida podle tvych predstav tak jej budes vyhazovat? Prober se, toto je forum, pokud se ti to nezda, tak proc sem lezes?
P.S. Mohl sis taky svobodne vybrat jakou vidli si zvolis, tak tu ted nefnukej.
Opravdu považuješ reakci „A proč výrobce nedodal zamykání tobě? Že by si se někde zamknul a byl klid.“ za konstruktivní dialog a odpověď na mou otázku?? Zajímavé
Tak chces diktovat lidem, jak mohou a nemohou odpovidat? Kdyz se ti to nezda, tak si ho treba zablokuj, ale tvoje vypady mi uplne na miste neprijdou. Ja jen aby te lidi priste neposlali do ****** rovnou.
já opravdu nikomu nic nechci, ale když požadám o dotaz a nějakej rádoby cyklista, takto reaguje, tak ať raději nepíše
Očividně ti uniká ekonomická stránka věci.
U sériových výrobců (nejen vidlic) se řeší, zda použít šroubek za 0.01 dolaru, nebo lepší za 0.015, aby byla lepší marže. Ovládání na rodla je v řádu desítek dolarů + vývoj. Tak zapoj do svého uvažování taky mozek.
opravdu je to jeho svobodná volba, vybrat si co chce, potom jen nechapu proč když jsi chtěl uzamykání z řídítek si si svobodně vybral kolo, které to nemá. To byla zase tvoje svobodná volba.
Položil jsi zcela nesmyslnou otázku tak co jsi čekal, proč něco nedělá výrobce? To nikdo z nás neví, to ví jen a jen ten výrobce a je to jeho rozhodnutí. Tak mu napiš mail proč a třeba se to dozvíš.
Ta otázka byla ještě daleko nesmyslnější, protože to snad každý výrobce dělá (nenapadá mi žádný, který by neměl v rámci dražší XC vidlici dálkové ovládání locku).
A pokud lock z řídítek chtěl, tak si ho měl pořídit a ne brát variantu s lockem na korunce.
Na to se ale stačilo podívat na stránky pár výrobců vidlic a hned by to zjistil…
ono to zase tak snadné není.
dost výrobců kol dává zamykání na korunku i na modely kol s šestimístnou cifrou. Každé seriové kolo je svým způsobem kompromis, takže se prostě stane, že si koupí kolo s lockem na korunce, když další parametry vyhovují. Můj SJ expert carbon měl taky sid s lockem na korunku. Já to vyřešil bez dotazu na BF, někdo se ale potřebuje zeptat.
S tímhle se dá jedině souhlasit. Ovšem vůbec mi to nekoresponduje s tím co napsal on (u něj tam jasně čtu „jen na samotné vidlici“, takže jsem to jednoduše pochopil tak jak to napsal, tedy že u dražších vidlic dálkové zamykání neexistuje a že se ptá proč).
Já měl třeba první dvě svoje Reby s dálkáčem (v rámci celého kola), tu první dokonce s dual poplockem (dohromady s RS MC 3.R tlumičem) a zase jsem naopak dálkové zamykání nepotřeboval (hlavně u té druhé už vůbec). To ale byla pořád jednodušší situace, protože mi to nijak neomezovalo, takže jsem to nepředělával. Když chybí, tak je to horší.
Třetí Rebu jsem měl už s lockem na korunce a byl klid.
Jinak také někdy rád jezdím více ze sedla, kvůli tomu mám rovnou celopevňáka a trochu pohodlí řeší větší kola.
Na fullech mi zamykání opravdu nebere, full je od toho aby pružil (zvlášť když to nejsou chrtí fully).
já na SJ vidli zamknu tak 2× za rok, ale na epicu několikrát každou vyjíždku. Je to jak píšeš, kromě chrtího fula to moc smysl nemá.
dneska sem si koupil k snidani housky a kdyz sem snidal tak sem se rozplakal, protoze jsem si vzpomnel, ze jsem chtel rohliky
tak doufám že ti ty housky chutnaly
šlo to:)
no tak to je skvělá zpráva,
dyk oba vime ze nakup moji snidane byl nazornou ukazkou tvy koupe kola, koupis si kola a pak ti vadi ze tam neni zamykani z riditek
+1
Protože je spousta lidí, kterým to praktický nepřipadá a chtějí zamykání na korunce. Výrobci ti tak dávají volbu koupit si co chceš.
Proč jsi si místo toho fňukání tady nekoupil vidli se zamykáním z řídítek, když si ho tak moc chtěl?