V-break nebo mechanické kotoučovky?
V-break nebo mechanické kotoučovky?
skusim hadat text prvych desiatich reakcii – „historie“
pokud muzes, tak hydraulicke kotouckovky, zadne experimenty, neco osvedceneho s cim neudelas chybu – shimano, avid…
Mechanicke kotoucovky – za me ne, mam hayes mechanickou, vyhoda zadna. To uz radeji Vecka (shimano, avid.. ?) a upgradovat nejakou jinou cast…
troufnu si tvrdit, že mezi mechanikou hayes a mechanikou BB7 bude propastnej rozdíl. kamarád míval nějaký mechanický hayesy (přesnej model nevím), zkoušel moje BB7 a byl z nich nadšenej :-)
Mechanické Hayesy jsou taky pěkné atrapy brzdy :). Pokud mechaniku, tak BB7, než brát nějaké jiné „mechanické kot. brzdy“, tak raděj kvalitní véčka s kvalitními špalíky. A úplně nejraději, pokud nemáš třeba DC řazení, tak koupit hydry.
Ja tady kopiruju Maru :D ptz s tim celym souhlasim a nevim co vic dodat.
Ja tady kopiruju Maru :D ptz s tim celym souhlasim a nevim co vic dodat.
Za mě mechanické kotoučovky ano, Avid BB7, osvědčené, levné, funkční, snadno seřiditelné
hmm, me to prijde takovy na paradu, neco mezi. Doted jsem jezdival Vcka a vsude bezpecne stacily, jasny neda se to porovnavat kotoucovkama, ale kdyz uz dneska kotoucovky, tak si myslim, ze hydraulika jasne vede. Neni to davno zadna exotika jak pred par lety a ceny jsou taky jaks taks rozumne…
ale ne, mechaniky nejsou něco mezi, jsou to prostě mechaniky :) Mám taky Avid BB7 a jsem s nima nadmíru spokojenej, oproti Véčkám nebe a dudy, servis zvládne každej sám s jedním klíčem a dvouma prstama.
Jasný, je to tvůj názor. Já jsem s nima spokojen, oproti véčkám mi poskytují přínos v tom, že nedřu ráfek, zabrzdím i s kolem obaleným bahnem nebo něčím jiným. A oproti hydraulice mi poskytují jednoduchost a méně problémů
Pod to se podepisuji :-)
Mám taky BB7 a naprostá spokojenost ze stejných důvodů, brzdí jak čert, seřízení snadné s jedním imbusem, údržba v pohodě a cena více než příznivá oproti kvalitním hydrám. Neříkám, že někdy nepřejdu na hydry, ale budu kupovat opravdu kvalitní, tzn značný finanční výdaj, nižší řady bych nebral, to jsou lepší ty BB7 – přesně jak se říká: BB7 jsou lepší než spodní čtvrtina hyder… :-))
Taky se pod to podepisuju. Sice se Sh 545, ale podepisuju
Anebo 545 Shimana, taky obě desky štelovací, akorát na imbus. ALE jako mnohem větší plus proti BB7 vidím jejich otevřenou konstrukci, kdy ze shora vidím na desky a vzdálenost od kotouče můžu ještě líp štelovat!
to je zvláštní, mám BB7 a desky a jakou maj vzdálenost od kotouče v pohodě vidím a štelovat je můžu krásně, tak teď nevím jestli jsi neměl náhodou nějaký jiný BB7 než já :)
Nene. U 545 se mění desky ven, u BB7 dovnitř (sundáváš kolo). Třmen mají otevřenej jako Deore, LX, … Vizuální kontrola nemá chybu. Obě desky se posouvají imbusem.
Možná je to takto o chlup snažší, ale pro mě není problém se mírně ohnout při vizuální kontrole destiček.
Jak jsi na takovou blbost přišel? :).
U BB7 jde normálně vidět na destičky, když štěluješ brzdy ke kotouči, není to nijak schované a složité. A dokonce jako velké + vidím to, že k tomu štelování není potřeba žádné nářadí, oproti shimanu.
Jo, ale u Sh vidíš líp. 3 imbus má sotva 10g a v kapse dresu moc nezabere…
A neztrácíš červený kolečko ;-)
Pokud s sebou neflákneš jako kdysi já, že jsem ho rozbil o kámen, tak ti ztráta červeného kolečka nehrozí. A když už, za 30 Kč koupíš nové :)
jestli líp nebo hůř, to není tak podstatný, každopádně vidět na ty desky a kotouč je :) a jak řikal marapara, ke štelovaní stačej prsty, to výhoda je, to neokecáš :)
to nerozporuju, vím že to tak je.
Já osobně mam na BB7 kolečko vnitřní desky tak tuhý že rukou ho neotočim a musim torxem šmejdit kolem výpletu. Vám to de normálně prstama?
Já mám teda BB5 a tam to jde v pohodě prstama,asi to máš zatuhlé
taky ho mám tuhý a většinou to seřizuju torxem a to i když celou brzdu rozeberu a pročistim, takže zatuhnutim to neni
mno mě to šlo taky rukou sice ne nejlehčejc ale bezproblémů se to dalo seřídit bez nářadí…
Jde to ztuha, ale jde to. Stejné kolečko na BB-5 šlo lehčeji.
na mých BB7 to šlo zpočátku taky ztuha. tak jsem se jednou naštval, sundal třmeny a pořádně ty mechanismy prolil WDčkem, rozhýbal a namazal. od té doby jsem se s tím moc nemordoval a šlo s tím točit v pohodě.
a ne, desky se mi samovolně nehýbaly :-)
Zkus do toho opatrně stříknout WDčko nebo něco na promáznutí. Ale opratrně, abys se to nedostalo na destičky nebo kotouč. To musí jít prstama. Sice u CPS mi to šlo taky ztuha, ale nikdy ne tak, abych musel brát nějaké kleště.
jde jen o vnitřní kolečko u výpletu. i se s tim špatně manipuluje a je prostě snazší to vzít torxem než se snažit tam všelijak kroutit prsty :)
a co se týče mazání tak tam vážně jen hodně opatrně a pokud možno s vyndanejma deskama
Sice jezdím véčka, ale myslím si, že nemáš úplně pravdu. Jde o to jestli chce to kolo držet nějak déle, protože véčka tě limitují ve výběru vidlic a ráfků. Prostě se tyto komponenty začínají propadat do spodních kvalitativních pater. Jsou samozřejmě výjimky, ale je jich čím dál tím méně. Na druhou stranu vím, že dobrý véčka rozhodně nejsou na kole něco nebezpečného, jak se někteří jedinci bez znalostí domnívají.
Přesně tak, jediný důvod proč jsem teď pořídil kotoučovky, jsou kola, protože vidlic na véčka mám dost. Chci jezdit UST a to je pro véčka prakticky neřešitelný problém. Jediná takto zapletená kola jsou Crossmaxy SLR, za jejichž cenu jsem pořídil Formule R1, kotouče, adaptéry, Fulcrumy RM5 a ještě zbylo skoro na půlku RM3. Na kole nejezdím proto, abych brzdil a proto mi brzdný účinek brzd rozhodně žíly netrhá a spokojeně bych jezdil dál na véčkách, protože na moje ježdění a Furious Fredy 2,0 véčka blahobytně stačí. Bohužel, výrobci mě zlomili.
kdy už nám zdělíš nějaké provozní dojmy:)?
Ja zatiaľ tiež odolávam, ale rád by som vyskúšal UST tiež. Okrem SLR som našiel ešte http://www.prodejkol.cz/…-xtr-wh-m970, akurát mi na nich vadí, že nemajú keramické ráfky, na ktoré nedám dopustiť (teraz na XTR nábojoch mám ráfky Mavic XC717 Ceramic zapletené s DT Revolution).
taky bys mohl napsat, na co to chces… trek, mtb?
Jezdil jsem s XT-véčkama a přešel jsem na mechaniky BB7(2 sezony)Rozdíl tam je v kladném pohledu na BB7-nedám na ně dopustit.
Manželce jsem teď na kolo koupil XT hydry a i když to jsou určitě lepší brzdy,než BB7,tak vnitřní pocit z případného zavzdušnění na duši teď nosím…:-)
U BB7 mám pocit absolutní bezstarostnosti a bezpečí-no prostě jako bych si koupil Always vložky:-)
hehe :) líp bych to nepopsal :)
hydry XT mám už přes rok (koupeny v únoru 2009) a zatím v podstatě bez problémů – druhý desky, teď v zimě jsem řešil problém se zamaštěnými deskami, kterej se vyřešil sám v prvním dlouhém sjezdu. takže bez problémů. zavzdušnit se mi je zatím nepovedlo
Ne spis jak s tamponem, kdyz uz toho jeste muzes jezdit?:)
Ja teda nevim, ale jakym normalnim zpusobem muze clovek zpubosit, ze se mu ty brzdy zavzdusni? Jel jsem na koutoucovkach 1×…neni to spis tak, ze clovek do toho rad vrta a pak ono samo?.)
Hydry jsem měl na kole co mi asi euročernoši cvakli a furt s nima něco bylo – škrtání, hubovitost a tuhost v zimě, nevracející se prasátka. Teď mám mechaniky – 545 Shimana a už bych neměnil. Krom 4× cvaknutí trojkou imbusem po každých cca 50km na ně netřeba šahat o vztekání nemluvě a pozor – na desky je vidět z venku.
To chceš říct, že každých cca 50km je musíš seřizovat? Já mám hydry slx a kromě běžný očisty na ně nesáhnu.
Zhruba každejch 50km posuneš každou desku imbusem o 1 cvaknutí, tedy o to co se sjedou. Asi jezdíš sucho bezprašno, já měl z těch ho-ven co v nich jezdím, s hydrama furt nějaký problémy o mrazu nemluvě.
Asi jsi měl smůlu na nějaký vadný kus. Většina hyder houbovitá není. Obecně mi přijdou hydry Shimano houbovitější, než ostatní výrobci. Konkrétně 485 jsou vyloženě hnusné, houbovité a málo brzdící hydry. Krom problémů XT 08 v zimě s hydrama nejsou obecně žádné problémy s tuhnutím kapaliny. Co se týče údržby, tak na J7 jsem krom seřízení za poslední 3 roky nemusel sáhnout a na J5 jsem po necelých 3 letech měnil nedávno brzdové destičky :). Předtím jsem měl 5 let Avid CPS (předchůdce BB7) a krom občasné kontroly vzdálenosti destiček ke kotouči jsem s nima taky nemusel nic dělat. Ale s hydrama, pokud se ni nic nevyse*e, tak nemusíš dělat opravdu vůbec nic.
Furt jsem čistil prasátka, pořád to drhlo. Spíš než houbovitostí bych ten chod při teplotách pod 0 nazval ztuhlostí. Měl jsem Deorky…
No, nechtěl bych každých 50 km stavět a štelovat destičky. Pokud je to po 50 km, tak by to pro mě znamenalo při delší vyjížďce i 2× za den. Takové brzdy by brzo opustily můj bajk.
Je to jako štelování sjetejch špalíků u véček. Tam to honíš na řidítkách u páčky, tady na třmenu. Já cvaknu hned jak mi trochu změknou, mám rád krátkej chod páky (velká ruka a 100kg), někomu lehčímu, kdo nejezdí moc z kopce a nevyžaduje krátkej chod, stačí třeba 100 a víc km. Brzdí to samozř. furt, akorát má páka delší chod a víc se ohýbá do strany kotouč – prej se může takhle zvlnit, tak slezu a cvaknu dřív než dýl, netrvá to dýl než půl minuty, navíc když to s něčím spojíš…
Švára měl mech. kotoučovky na apači a vyhodil je kvůli tomu že mu málo brzdily. Teď má hydry xt a je spokojenej.
A měl Avidky,nebo ňáký atrapy? :-)
to ajfel: chci se optat,nekupoval jsi ram merida z plzne?
jo, kupoval, zname se?
jo,ja ti ho prodal…:) Uz si ho dostavel? Kdyz ano,hod naky foto do profilu,rad bych to videl…dik
Bingo:), ještě ho nemám, zatím to je pořád tak nějak na zimáka a práce mám až nad hlavu. Až bude, ozvu se. Měl bych mít čas (a taky už to začně bejt aktuální) ho postavit teď o víkendu. Taky stavíš?
Bingo:), postaveny ho jeste nemam, ale dily jsou vsechny. Zatim je to porad tak nejak na zimaka a neni cas – snad ted o vikendu. U tebe dostaveno?
co to?
jo,dostaveno…ja chtel jenom prohodit komponenty z ramu na novej ram(20").Prisel jsem na to,ze potrebuji jiný prumer sedlove trubky,pak samozr.smyk,k tomu mi neladili riditka a predstavec,tak taky nove,gripy,sedlo,pak v klikach vule,taky nove…schazi mi vymenit jeste vidlu a brzdy s razenim a snad to bude vse.:)Takze puvodni zamer prohodit komponenty z ramu na ram se mi pekne prodrazili…
Taky jsem „přitlačil“ a z rámu bylo půl kola, ale tak nějak jsem s tim v rámci upgradu počítal. Mě smyk šel, bo tvůj rám měl ještě starej průměr 31,8. Nový už jsou 34,9. Sedlovka byla v ceně (stejná jako pův. rám). Zbyly mi brzdy mechaniky Sh s 80% deskama – nechceš je za cenu těch desek?
mechaniky mam Hayes MX3,taky se chci toho zbavit,chci hydry Sh 486 white,to mi staci.Jenom ted 3500kc na vymenu razeni,brzd a kotoucu nemam :(
Aby netekly, ja je na bejvalym kole mel a mely hodne spatnou reputaci. nakonec jsem je vracel a daval i litr drazsi deorka a to bylo jiny kafco!
Já pokud vím tak tekly jejich předchůdkyně 485 a to jen některá série. 485 jsem měl rok zcela bez problémů. 486 by měly být v pohodě. Samozřejmě vadný kus se může objevit. Ale dají se koupi ještě i 535 za 2500.
asi mas pravdu, tu 5 na konci jsem uz zapomnel.
kamarád má na 485 smůlu. už má třetí pár a furt mu tečou.
Teda pochvalovat si brzdy, který jsou potřeba každé zhruba 3 hodiny štelovat, to mi hlava nebere…
Vydržíš dýl jak 3h nech.cat?
Ne, ale vydržím dýl než 500km neštelovat brzdy (pokud není poravdu extrémní počasí :-D
a nebo pokud nemáš mechaniky:)
Bez problémů. Ale jak to souvisí se štelováním brzd?
že když se po těch 3h vy…, tak než zase nasedneš, uděláš 4× cvak = zdržíš se max.půl minuty a jedeš dál. Neboli když už seš dole, tak je jedno, jestli nasedneš teď, nebo až odbijou půl 4.
trochu histerie ne?
Někdy odejdou destičky za 50km někdy za 2500km
Takže na mechanikách můžeš seřizovat jednou za stovky kilometrů někdy co deset :)
To o brzdách nevypovídá vůbec nic.
i s tímhle bych souhlasil
Po 50km musíš štelovat brzdy? To je vyhoď a kup si BB7, taky šteluješ imbusem, ale ne 2× denně. Podle toho co říkáš máš sjetý desky za týden, ne? :-)
mechaniky jako mechaniky, nerozumím radě na vyhazování. Po např. 50km v kopcích šteluju, po např. 500 rovinatejch ne. Čili podle toho jak dlouho a jak moc brzdim. Nic neškrtá, nezasekává se, nezavzdušňuje…
a ze to da praci popsat do detailu nez se tady vsichni shodnem :)
„mechaniky jako mechaniky“ Nemyslím si. Jezdil jsem dvoje mechaniky a bylo to jako nebe a dudy.
ve smyslu potřeby štelování je tam rovnítko, technicky ne. tak to bylo myšleno
Tak to jo, špatně jsem to pochopil :)
to nevim jakej máš pak třeba pocit když řídíš auto :-))
To radši nechtěj vědět,ten nejsladší :-D
Úplně nejvíc je důležitý, za jakého dúvodu a k jakému účelu?
Véčka-sou levnější…jesi kotouče tak hydrauliku!
proč?
Aby nebyl :-(
?
// DaSnail || 17.03.2010 08:49:18 || || 89.173.142.xxx
tak, tak, mechaniky nebrat. hovno to brzdí a furt sa to musí štelovat. a véčka sú už definitívne mrtvé, o tom sa neoplatí ani debatovat. kto neni socka alebo blbec, ten si kúpi hydry.//
Takže aby nebyl za socku nebo blbce.
Mám oboje, tak nevim jak se teď mám cítit?
Jako polosocka nebo poloblbec :)
šel bych do avidů BB7 nebo hydry…
Teď jsem namontoval na kolo dopředu BB7, vzadu mam véčka LX s paralelogramem a rozdíl je obrovský. Hlavně když jsem vyrazil na vyjížďku v sněhu, po 10 minutách už zadek vůbec nebrzdil.
A výkon je taky ohodně větší než u véček i při kotouči 160mm
jj, jakmile cloveku zmrzne voda na rafku, rychle pochopi, ze Vcka pujdou z kola pryc.
na kotouc se jednak voda dostane mene casto, jednak to nicemu nevadi – brzdi porad.
imho nejvetsi vyhoda.
To co popisuješ je podle mého jen marketing. Troufnu si tvrdit, že většina kol nemá nikdy namrzlé ráfky, protože prostě v zimě jezdí minimum lidí. Druhou věcí je cyklokros. Tam jezdí jen ráfkové brzdy a očividně jim namrzání nedělá nějak výrazné problémy. Další věcí je deklarovaná účinnost brzd. To je jedna strana mince a druhá je ta, že můžeš použít pouze takové zpomalení, které nevede k zablokování kola nebo v případě předního k jeho překlopení. Fyzika platí pro všechny typy brzd stejně. Dále pro kotoučovky mluví jejich jednoduchost z hlediska výroby a hlavně nemusíš řešit 4 čepy, jejich navářky a nebo ozávitování. U spousty fullů by jsi měl vůbec problém s V brzdou na zadní stavbě. Dále je i jednodušší nějak přivést hadici k brzdě než lanko v bowdenu. Možnost tvarování kotoučů a tím i prostor pro výrovce k tomu, aby se odlišili. A také i móda, která má velký vliv na to, jak má kolo vypadat nebo jak by mělo být osazeno. Prostě hydry jsou trend, mají určitě výhody plynoucí z jejich konstrukce, ale démonizování jiných systémů brzd není na místě, protože hydry mají dnes výhradní místo na slunci i z hlediska výroby a výrobních nákladů, tak jak jsem to popsal výše a hlavně díky obrovské sériovosti jsou už i cenově dostupné, takže pokud si výrobce spočítá úspory spojené s absencí čepů a různých návarků, tak je to asi jednoznačná volba a také některé konstrukce rámů prostě neumožní bezproblémové namontování véček.
Jako u té reklamy na jogurt, stačilo pouze napsat: „Kotoučové mohou být citlivější, lépe dávkovatelné a více brzdí“.
A nebo je to nějaký rozbitý :-)
Cyklokros je taková dost specifická kategorie. Je docela možné, že používají keramické ráfky a špalky, které nejsou tak háklivé na bláto vodu a sníh jako klasické špalky od véček.
Kotoučovky mají ve sněhu výhodu oproti véčkám opravdu tu, že fungují i když máš kola obalené sněhem nebo ledem, což když je 5–10 cm sněhu není problém. Na druhou stranu moc běžných uživatelů kol, kteří kolo mají jako dopravní prostředek, do sněhu asi opravdu nejezdí :). Ale řekl bych, že dost nadšenců, třeba tady na BF se těší, až si v zimě zařádí na sněhu. Já se mezi ně řadím, pokud toho sněhu není už moc. Pro někoho jsou kotoučovky jediné použitelné brzdy, sjezd, freeride, am, pro někoho zase zbytečné … XC. A taky je to samozřejmě „tahák“ a marketing.
Já také nezpochybňuji kotoučovky a chápu jejich výhody, ale nechci je posouvat do pozice svatého grálu :-). A i když je sám nemám, tak je naprosto jasné, že véčka jsou u MTB na vymření.
popravde mne taky nikdy rafek nenamrzal, ale ten cyklokros neni dobry priklad. to bys mohl rict, ze blato nevadi razeni, protoze na cyklokrosu jedou v blate a furt radi. to, ze pri sebemensim problemu to nejak doklepou do depa a hned skacou na jiny kolo jsi nejak opomenul ;-).
Nenamrzal? A proč jsi tehdy skákal přes řidítka na tom tvojem trailu?
Znovu napíšu že nezpochybňuji výhody kotoučovek…
tvrdit muzes, co chces.
kazdopadne mne se to kdysi stalo – jel jsem po louce, na niz stala voda – toho casu pod ledem a par cm snehu. (po cervene z Pelhrimova na Kremesnik – louka pred stoupanim na spojku mezi Remenovem a Putimovem, kdo to tam znate).
led videt nebyl, vjel jsem na nej, proboril se → rafky okamzite namrzly. jenze to jsem zjistil az par metru pred krizovatkou v Remenove. a na hlavni jsem nebyl.
marketing. hmmm.
na podobne „argumenty“ uz nebudu reagovat. sry.
Tady jsi to hezky popsal. Stačí se u toho ježdění občas lehce zamyslet, protože pak se tomu dá snadno předejít. Takže tím bych se zrovna nechlubil :-D
Asi tak. Tuto zimu som najazdil najviac na snehu v zivote a napriek tomu, ze niekedy rafky namrzli, nikdy som kvoli tomu nemal problem. Proste som po prejazde potoka parkrat pribrzdil este na rovine a dostal nie uplne zamrznuty lad z rafku a ked somsa dostal do zjazdu, tak to fachalo skoro normalne. Takze netvrdim, ze sa namrzanie nedeje, ale 80% problemov s namrzanim sa da predist. Pri kotucovkach na to nemusi clovek mysliet, ale zato ich musi zaplatit.
Netvrď mi, že když jedeš prudký sjezd namrzlou trávou, že fachali normálně. To jsem musel taky dvakrát za jízdu doštelovat, jak to ubývalo, ráfky i botky – o stresu z rozbité huby ani nemluvě.
Netvrdim, ze fachali ako v lete. Ale bolo to dostatocne a s rezervou. V namrzlej trave som zatial problem nikdy netretol. Pri mrazoch pod –5 uz tiez problemy nie su. Blby je rozsah –5–0, kedy sa dokaze trocha snehu roztopit na rafikoch a zamrznut. Ak ale po velkych zjadoch ich clovek necha chvilu vychladnut a potom ich par krat slabo zmackne, aby sa dostal este nie uplne primrznuty sneh z nich, tak sa da celkom rozumne jazdit.
Takze este raz: ano, je rozdiel medzi suchom a snehom pri –5–0, ale aj vtedy sa daju rozumne pouzivat.
Moje V-cka v snehu brzdili daleko spolahlivejsie ako AJ7 na reklamacke u obchodnika, kvoli nevracajucim sa piestkom. S tymi som za zimu nenabrzdil nic.
na snehu jsou V brzdy temer nahovno
myslim, ze o tom neco vim
o davkovani se neda vubec mluvit, a nekdy je to o zdravi
navic rafky neskutecne trpi, rezultatem je drahy provoz
proste jizda na veckach v zime je nerozum(letos jsem je jezdil naposled, tak prisaham:)
pro upresneni – mam SD7 Avidy, Kool stop spalky, Bontrager rafky, a novy lanka a bovdeny, takze z technickych pricin to nebude
Asi by se slušelo dodat, že při cyklokrosu jiné, než ráfkové brzdy použít nemůžou, a to ani kdyby se stavěli na hlavu. Takže cyklokrosařům možná ráfkové brzdy vadí, možná s jejich funkcí v těch sračkách, co jezdá nejsou spokojeni, ale to je asi tak všechno co můžou dělat…
také se mi stalo, že mi namrzly ráfky či co… od té doby občas šáhnu na brzdy jestli brzdí a kdyby ne, tak stačí je chvilku držet a je to vyřešené
že kotouče brzdí stejně i když jsou mokré je blbost, vím to moc dobře. stačí jet tři čtyři hodiny v dešti…
máš pravdu, stejně ne, některé brzdí za mokra líp, viz test kotoučovek, který se tu někde před pár dny objevil … :-)
jojo, taková vrstva vody mezi deskama a kotoučem zvyšuje tření jedna báseň :-) test jsem nečetl a ani nemám moc důvod ho číst
Za mě mechanické nebrat,to radši véčka.Když kotouče,tak hydry,jak už bylo řečeno výše
tak, tak, mechaniky nebrat. hovno to brzdí a furt sa to musí štelovat. a véčka sú už definitívne mrtvé, o tom sa neoplatí ani debatovat. kto neni socka alebo blbec, ten si kúpi hydry.
tos maličko přehnal, ne? ten, kdo vozí véčka většinou ví, proč je tam má a nemusí být ani socka, ani blbec
asi maličko ano… ;o)
inspirovan jistym Hynasem? :)
proč mechanické nebrat, proč radši véčka?
Ja mam BB5, jedina vyhoda kterou by me hydry prinesly by bylo to ze bych kolo ubrzdil v pohode jednim prstem, takhle mam na pace dva a pri delsich sjezdech uz je na prstech znat ze se s brzdou docela dost pracuje, ale zase me tenhle problem nestoji za to abych si kvuli tomu kupoval o dost drazsi kvalitni hydry.
Nemyslim si ze vecka maji mnoho vyhod – mozna ze sou levnejsi a nevim jak je to s gramazi, hlavne jejich hlavni nevyhoda je ze maji horsi brzdny ucinek nez kotoucovky – fakt me ty BB5 brzdi lip nez jakakoli vecka co sem kdy mel.
Leda hydraulická véčka, to by byla vec :D
Slepá větev.
S tím prvním odstavcem souhlasím. Při přechodu z BB5 na XT hydry jsem pocítil hlavně to, že můžu celý dlouhý sjezd, kde jsem na BB5 brzdil dvěma prsty a na konci sjezdu jsem je necítil, odbrzdit jedním prstem a na konci mě nebolí. To je asi jediná větší a současně nejpodstatnější výhoda hydrauliky oproti mechanice.
plus davkovani
Pokud kupuješ nové kolo za 10000, Tak véčka budou asi lepší a míň problémová volba.
Véčka nebo kotouče
za mě kotouče pro úplnost dodávám jezdil jsem 12 let na Véčkách, vždy jsem zabrzdil. nikdy mě nenechaly ve štychu, ale už bych je nakole nechtěl.
kotouče fungují podstatně lépe na shěnu, v mokru, v blátě – to najdeš v lese i za parných měsíců
kotouče pokud nezkřivím, tak je lhostejno jestli jsem někde zosmičkoval ráfek.
probržděný kotouč je jednodušší a levnější výměna, než probržděný ráfek, chytit kamínek do V brzdového špalku a ofrézvat s ním ráfek není problém.
jediný přínos véček vidím v ceně.
mechanické nebo hydraulické
to si musí každý rozhodnout sám BB7 rozhodné brzdí. druhá věc je, že jejich cena je taková, že SLX, Elixir r se dá kopit tak o pětikilo dráž. A to jso podle mě brzdy, které musí stačit na bežné CX všem.
Z hyder se tu stal jistý kult, mít tu nejvýkonnější brzdu. Na druhou stranu rok jsme jezdil na proklínaných 485 a nebyl problém , páka je houba, ale když se za to zatáhne brzdí. Záleží s čím se srovnává, XT je taky houba proti Avidum. A to jsu ty rozdíly. Pokud je hydraulická soustava stejná a těsná, tak jediné rozdíly jsou v tom jak jeto vnímáno a to je páka. Pokud tlak v kapalině vyvinu musí to brzdit. A to je stené jak u těch levných hyder tak u těch drahých. Rozdíl je v tom, že buď u vyvinutí patřičného tlaku napružím nebo nenapružím páku. Drahé mají navíc ruzná štelovátka. Já si vystačím s vzdáleností páky od řídítek. Ostaní pro mě nemá význam. Dažší jsou taky lehčí.
Celkově z posuzování hyder mám pocit, že je nutno posuzovat celou soustavu páka, hadice, třmen, kotouč, brzdové destičky. Anlogicky bych to přirovnal, k véčkům a kombinací špalek ráfek. Některé z mých zkušeností Shimano špalky byly katastrofa oproti třeba koolstopům. S shimany jsem měl pocit že brousím áfek, křeče v rukou, výměna špalků a brzdilo se jedním prstem. Analogicky výměna desek může hodně změnit.
Kotouč jeho velikost a provedení má taky podle mě vliv, kotouč s plnou hladkou plochou nebo malými dírkami, SMRT kotoče nižších řad brzdily se stejným obložením hůže něž kotouče děrované jako Avid GS2, která je díky hranám „drsnější“, extrémem jsou ruzné pily, která se můžous některým obložením „sekat“.
Takže bych neodsuzoval samotnou brzdu.
Mi třeba páky Shimano nijak nevadí, jiným zase jo, ale naštěstí je více výrobců a tak si každý vybere.
Čtení Bike -fora způsbuje, že člověk má touhu mít lepší vybavení než potřebuje.
člověk by s eměl zamyslet co potřebuje.
Koukal jsme trochu při jizdě kolem sebe a myslím, že spousta lidí ma hydry jejihž značně výkon přesahuje schopnosti obutí jejich kola. Nevěřím, že plný výkon Saintů lze uplatnit s RR nedjbože FF.
To jsem s ezase rozepsal…
No ale je t o koníček a cpeme do ně peníze rádi…a kdo si občas nekoupí pro radost něco co ani nevyužije… nic ve zlém, taky si sem tam radost udělám…
„Čtení Bike -fora způsbuje, že člověk má touhu mít lepší vybavení než potřebuje.“
Pekne receno, dulezite je mit kazen :)
To by se mělo zarámovat :-)) Ostatně už pár prodejců to celkem dobře pochopilo…
„Pokud tlak v kapalině vyvinu musí to brzdit. A to je stené jak u těch levných hyder tak u těch drahých. Rozdíl je v tom, že buď u vyvinutí patřičného tlaku napružím nebo nenapružím páku.“
Problém je v tom, že to není obecně pravda. Hezky je to vidět na testu brzd, na který tu už odkaz byl, ještě jednou ten odkaz:
http://www.bikeradar.com/…brakes-24345
Pro 100N na páce je oproti 50N na páce u většiny brzd i brzdná síla cca 2× tak velká. Takže pro menší síly není problém a tam to zhruba platí.
Jenže pro další zvyšování síly už to neplatí. Pro 150N by brzdná síla měla být o polovinu větší než pro 100N, jenže u mnoha brzd už je větší o mnohem méně, dokonce jsou i extrémy, že už nenaroste v některých případech téměr vůbec.
A s dalším nárůstem síly na páce to bude čím dál horší.
Tedy stručně řečeno, s některou brzdou se na větší než určitou brzdnou sílu nedostaneš ani při sebevětší síle na páce.
A druhá věc. Přeci u brzdy zdaleka nejde o maximální krátkodobý výkon, tohle i přes to první omezení většinou problém nebývá.
U brzdy je přeci mnohem důležitější, abys nejlépe trvale jedním prstem bez nějakých křečí ubrzdil i dlouhý prudký náročný sjezd v horách a ještě třeba na konci toho sjezdu mohl v pohodě ostřeji zabrzdit a nemusel hned kvůli tomu jezdit 200mm kotouč.
Sice dost lidí během roku takové sjezdy nejezdí, ale občas do hor tu vyrazí asi skoro každý.
Já třeba i u ORO K24 si na některé akce v horách dával větší kotouče (200/180). Prohazovat je to ale opruz a ještě je musí člověk doma mít a trvale tam mít větší, které mimo hory nepotřebuju je zase zbytečné a taky ne ideální z více důvodů (větší projevy cinkání apod., váha, atd.).
Takže se teď těším na novém kole na Formule The One, které mi zcela vyhoví i pro použití v horách bez nutnosti dávat dopředu 200mm kotouč.
Ono je to přesně o tom, co psal výše jIrI k BB5 a dlouhému sjezdu bržděnému dvěma prsty a ještě že na konci necítil prsty.
Takovou brzdu já bych hodnotil jako hroznou a v současné situaci na trhu s brzdami bych tedy rozhodně takovou brzdu nechtěl. A nehorší hydry jsou úplně ten stejný případ.
Přesně tak, z tohoto pohledu co jsem jezdil, tak BB5 byl dal na úroveň véček, J7, XT jsou mnohem dál i když to samozřejmě není Ještě ideál.
test jsem viděl četl ne zcela důkladně a nečetl jsem diskuzi pod ním, tak pokud mi něco uniklo omlouvám se.Nevím jestli jsi ho tu postoval ty nebo někdo jiný, není to myslím déle než 3 týdny.
já s tím celkem se vším souhlasím, s těmi vlastnostmi, které od brzdy očekáváme.
Chtěl jsem jen nastínit pár věcí:
s originálním obložením. Podle mě nelze vyloučit, že jestli brzdný účinek narůstá s tlakem na páce nebo nikoliv můžebýt docela klidně vlastnost směsi na destičkách. Z toho pohledu by mě zajímaly různé směsi (origo, BBB, FasSTop,KoolStop, SwissStop, Goldfren,Ashima) na jednom třemni a kotouči. Mimochodem, velice dobře s ek ceně jevila Shimano Deore, kdyby s eještě Jiným obložením zlepšila účinnost…podle tohoto testu je dál než spousta mnohem dražších hyder, ale stejně ji to moc nepomůže, protože to pořád bude jen lacině vyhlížející Shimano s houbou místo páky.Co se týč dalšách výsledků testů, pokud není rozdíl aspoñ 25%, tak hodnotí jako stejné, nemyslím, že bych nárust výkonu 10–15% poznal.
jak po těch x zabržděních vzrostla teplota, pokud se moc neohřály, mohlo to handicapovat čistě sintrované obložení
Prostě ještě jednou zopakuji to co já považuji za možná hlsvní bod: posuzovat brzdu jako celek v konkrétním případě.
3. Všivý lidská faktor: každý má rád jiný průběh, jný tvar páky atd. tady s eobjektivně těžko něco hledá asi jako Sram vs. Shimano, Shimano vs. Avid atd.
4. Všivý lidský faktor č.2 někdo ruce jako lopaty, ubrzdí s kdečím jiný křehký i s hydrama má problém
5. Najít si co komu vyhovuje.
Jasně, s většinou souhlas, zvlášť s tím posouzením brzdy jako celek.
A samozřejmě u bodu jedna, co jsi napsal máš pravdu, že to s jinými deskami může být zase trošku jinak.
Jen jsem chtěl ukázat, že ne vždy větší síla na páce něčemu pomůže a hlavně to, že maximální síla brzdy není to nejdůlžitější.
Co se týká toho testu, tak z mojeho pohledu je nejdůležitější srovnání pro tu nejmenší sílu 50N a přihlédnutím k srovnání na 100N. Tedy aby i při menší síle na páce (dlouhodobé pohodové brždění jedním prstem) byla brzdá síla slušná.
A souhlas, že i některé levnější brzdy jsou na tom na svojí cenu velmi dobře a proti Deore nic nemám.
S jednou věcí ale nesouhlasím vůbec a to, že by nárůst výkonnu 10–15% byl nepoznatelný.
Tohle si totiž může vyzkoušet každý snadno a to u stejné brzdy si dát větší nebo menší kotouč.
Dle toho testu kde to ověřovali – o 20mm větší kotouč dá zhruba o 20% větší brzdnou sílu.
A rozdíl chování brzdy s větším kotoučem (tím myslím o jednu velikost) je obrovský (posuzuju dle praxe na více brzdách, kde jsem dával různou velikost totožného typu kotouče a všechny ostatní věci jinak stejné včetně desek).
A pokud stejný rozdíl budou mít dvě brzdy mezi sebou, tak to bude stejné.
Já bych tedy naopak už 10% rozdíl (poloviční rozdíl než rozdílná velikost kotoučů) hodnotil jako významný.
Takže potom takový rozdíl mezi už slušnou brzdou Deore (hlavně za ty prachy) a The one pro 50N (menší silou brzdím nejvíce, tohle je pro mě nejdůležitější srovnání), tak když je pro The One o 44% brzdné síly k dobru, tak je to ještě o něco větší rozdíl než u stejné brzdy rozdíl 160×200mm kotouč.
A když už je hrozně moc znát rozdíl jen mezi sousední velikostí kotoučů…
Tedy vůbec bych nepodceňoval ani ty číselně v procentech pomarně malé rozdíly.
Samozřejmě test je pro originální desky, ale lepší desky je možné použít u všech brzd, i když u každé bude trošku jiný rozdíl zlepšení oproti originálním.
44% je dost i pro mě:) to uznávám
dolní hranici vidím trochu výš, ale z toho nebudeme dělat vědu, třeba mám jen silnější ruce.
Může nastat situace, že všechny brzdy nepůjdou posunout výše, to když od výrobce bude pro daný účel nejvhodnější, pak by výměna byla krok dolů.
Skutečně by mě zajímly dva testy první ten jedna brzda více desek a druhý dát tezometrmezi pístky a změřit závislost stisku na síle na páce. Lčistě lineární to nebude nikdy, jelikož je to převod z pohybu rotačního na přímočarý, ale už i ten druhý by hodně napověděl kolik dělá brzda a kolik desky.
Výzam brždění jedním prstem v dlouhém těžkem sjezdu je mi taky jasný s tím souhlasím. Otázka je jestli pak při normálním chodu není brzda příliš ostrá, ale to je asi nejvíce ze všeho o zvyku.
Deore jsem zmínl proto, že tu je často SLX nebo XT, Xt nebo juicy, Xt nebo elixír. Z pohledu testu je Deore lepší a levnější než XT, o XTR ani nemluvím. Akrát váha je větší.
Já jsem velikost kotouče 160×180 nějak dramaticky nepocítil. Nějaký rozdíl tam je, ale není to pro mě nic co by mi vytrhlo trn z paty nebo bylo zásadněji poznat. Takže buď byla ještě někde chyba nebo k tomu nejsem dostatečně vnímavý, nebo považuji za podstatný přínos větší rozdíl. Asi jako někdo hned pozná jak je rám kola tuhý a druhý ne.
Zaujalo mě že 20mm na průměru kotouče udělalo 20% výkonu, změřili to tak to asi tak bude, ale z fyzikálního hlediska se při stejném třmenu a deskách akorát změnilo rameno síly o 12,5% při změně z 160 na 180. a při změně ze 180 na 205 o 13,8%.
Ten rozdíl pro velikost kotouče nemůže počítač z poměrů poloměrů kotoučů, protože destičky zasahují až do výrazně menšího poloměru.
Takže přiblěžně by se dalo počítat možná dle poloměru bodu středu desky, což je už znatelně menší než poloměr kotouče.
Proto těch 20% mi přijde ok.
A pokud je to brzda se slušným chodem, tak jsem nikdy neměl problém s tím, že by byla příliš ostrá.
Z dlouhodobého vyzkoušení K24 + 200mm kotouč naprostá pohoda co se týká dávkovatelnosti a tedy ostrosti brzdy.
Neměl jsem problém ani s 200mm na Avidech, které mají ostřejší chod, tam jsem to ale jen zkoušel, nejezdil dlouhodobě.
jo máš pravdu, střední dráhu je třeba počítat, ale i tak to nějak nevychází.No ještě and tím popřemýšlím. No naměřili to tak to tak bude.
Chod a ostrost je dost o zvyku, myslím, že po chvíli si člověk zvykne na vše. Akorát přechod z jednoho na druhý je chvíli problém.
Sám bych to líp nenapsal,ale mluvíš mi z duše…
:-) To mi připomnělo z vedlejšího vlákna, že u mechanických kotoučů nemusíte řešit při převozu nebo jakémkoliv sundání kol, zda něco strkat mezi destičky. Páku můžete mačkat jak chcete a dole vám nic (pístky) „nevyjede“.
u hyder taky nemusíme.
Už se to i někdy někomu stalo? nebo se o tom jenom vypráví.
Já jsem si to při odvzdušňování na AJ7 schválně zkusil. Když jsem mazal pístky, tak jsem u zadní brzdy mačkal a a mačkal a pístky se zastavili o sebe. Nikde žádný únik kapaliny, nikde se mi zvzduch nedostal.
Stalo by se to, kdyby byl jeden pístek zatuhlý (zatuhlejší) kdyby jeden stál a lezl jenom druhý, tak by se to asi skutečně stalo.
Ale to bych musel zmáčknout páku několikrát opakovaně a pak nejsem si vůbec jist, jestli takové nebezpečí hrozí, když bych měl nasazené destičky.
Moje pokusy byly bez nic.
Takže ty strachy jak zákeřný vzduch se v noci ve sklepě vkrádá do brzd, mi přijde úsměvný.
To jak mi praskne hadička někde cestou a já to nevyřeším, protože jsou to přece hydry, mi přijde taky legrační.
A to jak při přepravě se náhodným možnázmáčknutím zavzdušnili brzdy je podle mě taky mýtus.
Tak to aspoň vidím já :-)
shimanu je také jedno, že se mačká, nezavzdušní se (u magury jsem raději nezkoušel :-))
s tou hadicí to hrozí asi jen u hs33, jinde jsem snad měl všude hadice z něčeho rozumného
Eh? Psal jsem něco o zavzdušnění? Kde že?
Psal jsem o tom (zkus si to přečíst Ruprte2 ještě jednou a k tomu ti popřeji i hezký den :-) že ti nevyjedou pístky, které nemusíš pak tlačit něčím zpátky. Stát se to prostě může (rovnání kol do auta, při defektu, servisu…), člověk je tvor omylný, alespoň do té doby, dokud si na to nezvykne.
Zbytek tvého textu asi nereaguje na mě, takže ho ignoruji.
hezký den i tobě.
To že musíš zatlačit zpět máš bohužel pravdu.
Zbytek textu neignoruj, klidně si ho přečti :)
PS: jestli tě moc irituje, že to je reakce na tebe, tak já to klidně překopíruju a budu reagovat na zakládající příspěvek :)
V pohodě prosím tebe :-D „Mě iritují leda bankovní poplatky“… Čus.
Myslím, že se všichni shodneme na tom, že vzduch je zákeřný, že se vkrádá vždy v noci a zásadně ve sklepě! Ten starej gauč co mám ve sklepě je fakt totálně zavzdušněnej, vůbec nebrzdí! Kolo mám naštěstí jinde, takže v pohodě. Nevím, jestli jsem takovej klikař, ale od roku 2003 jsem nezavzdušnil ani jednou (Shimano 525), takže jsem ani neservisoval. Pouze měním destičky a, pravda, občas si zacvičíme spartakiádní sestavu s pístkama a silikonovým olejem, ale jen preventivně, v rámci výměny destiček.
„zákeřný vzduch se v noci ve sklepě vkrádá do brzd“ :-D
:D
ještěže mám kola v chodbě, tam na ně ten vzduch nemůže :-D
V-break už nikdy! Teď mám na třech ze čtyř kol (čtvrtá je žiletka) kotouče. I na zbytkáč (zimák) jsem hodil nejlevnější SH místo véček když jsem v letošní zkurvené zimě zjistil že mi za 2 měsíce véčka užrali čtvrtku síly ráfků a zasrali hliníkovým shitem celé kolo. Moje trpělivost přetekla, véčka jsou přežitek:-(
Té zas hárdcore…kotouče sou lepší té bez debat ale zas nemůžeš říct že Véčka sou úpa k ničemu…měl sem na starym bajku slušný Véčka a brzdilo to dobře a fšechno fungovalo…..Tohle zas nechápu…
Jak dlouho si vozil véčka? Já čeliťové silniční vozím od deseti, to je 29 let. Canilevry cca. 20 let. Véčka 15 let. Kotouče 10 let. Myslím tedy že už snad mohu trochu porovnávat. Véčka jsou přežitek a slepá vývojová větev která časem odumře, stejně jako Cantilevry které byly také hojně rozšířené a dnes už je vozí pouze cyklokrosaři.
Taky myslim že vymřou…ale já bych neměl problém jezdit na kole s dobrejma Véčkama…ikdyž už bych je taky na kole nechtěl..
To já taky nemám, najezdil jsem s nimi desítky tisíc krásných a nezapomenutelných kilometrů. Proč si ale mám frézovat ráfky a neustále přeplétat kola když nemusím. Kotouče jsou dnes už cenově dostupné a váhově přijatelné. Tak proč se vracet do minulosti?
No tak to jó, na neska to na slušnym novym bajku nemá co dělat…ale já z toho tvýho příspěvku pochopil že bys nejrači nechal všechny kola na světě s Véčkama šešrotovat :D
To zase ne. Jen už je nemusím mít na svém kole. Na kolo přítelkyně jsem hodil svoje bývalé Avidy s Baradine špalíky + zpevňující podkovou a je spokojená. Ona nejezdí v dešti, v blátě, v soli, ve sněhu. Věřím že jí budou dlouho dobře sloužit. Pro mně jsou ale praktičtější kotouče.
No tak to jó, na neska to na slušnym novym bajku nemá co dělat
Proč by ne? Někomu můžou bohatě stačit, jsou jasně lehčí než kotouče a když někdo jezdí cyklotůry do divočiny, tak taky šáhne po Véčkách.
Navíc, lidi jako já, co najezděj 80% celoročního nájezdu tady po okolí HK, nějakej zvláštní brzdnej účinek ani nepotřebujou.
Teď jak bylo jeden víkend hezky, dal jsem si první delší projížďku cca 47km a zjistil jsem, že mám brzdy až když jsem přijel domů a zabrzdil a mokrý kotouče zahvízdaly :)
Kotouče jsme pořešil až potom co jsme začali jezdit na dovolený na hory i třeba do Alp a tam při delších sjezdech je to s Véčkama vopruz.
Véčka jsou přežitek a slepá vývojová větev – co to je za vyjádření prosím tě? :-) Dle mého se uchytily v obrovském množství, z BF je jezdil určitě snad každý. Sám píšeš, že si je jezdil 15 let. To na slepou vývojovou větev nevypadá, ne? Řekl bych to o něčem, co se příliš neuchytilo (minoritní krátkodobá záležitost), ale zrovna o véčkách ne. Stejně ne tak o cantilevrech. Ráfkový brzdy měly svoje pevné místo několik desetiletí, jen teď už jejich éra končí.
on si spletl vyvojovou vetev a vyvojovy stupen, ze ;-)
OK :-)
co sa divis ? vsetko je to slepa vyvojova vetva … neodpruzene vidlice, neodpruzene ramy, 7, 8stupnove prehadzovacky, dusove kolesa, ziarovkove osvetlenie … vsetko je to slepa vetva, prec s tym na smetisko dejin :-))))))))))
:o)
PS: Na véčkách jsem závodil, takže vím jak brzí:-)
Tak to sorry, ale to ze ti brzdy uzraly tolik rafku neni brzdou ale rafkem:)
Za me kvalitni V (shimano, avid) + dobrej rafek (keramika mavic) je naprosto napohodu. Ale kdo okusi dobrou kapalinovou kotoucovku, tak asi nepujde zpet na V.
A osobne bych radeji preferoval vyse zminenou kombinaci, nez mech. kotouc, protoze jak jsem psal vyse, nemam s tim dobrou zkusenost a vyhodu v tom zas tak velkou nevidim. Peace
vidím to podobně.
mechaniky jsou takový kočkopes.
Ani jsem tu nechtěl psát,protože mám Včka.Kotoučovky jsou samozřejmě lepší ne Vbrzdy,ale já si na Včka nemůžu stěžovat,pokuď má člověk vpořádku lanka,bovdeny a správně seřízené Včka tak nevidím problém s bržděním.Já brzdím pouze jedním prstem,neodlétavají mi al špony z ráfku(jak tu někdo psal)používám měkčí směs špalků(3barevné authory,bbb,koolstopy).Takže pokuď máš už na kole Včka tak když je máš v pořádku,tak nevidím důvod něco měnit,ale pokuď kupuješ nové kolo tak ber s kotoučema.Stejně je dneska problém sehnat pěkný rám na Včka.Takže asi tak:-)
A dá se s nima jezdit i v zimě:-)
Dá, je to jen o najetých km. Já používám zimáka jako dopravní prostředek. Jezdím 20 km do práce přes celé Brno za každého počasí po celý rok. Nemůžu si vzít dovolenou jen pro to že napadlo 20 cm sněhu a silničáři začali solit. Jen za tuhle zkurvenou zimu jsem najel 1500 km. S véčky už by byly ráfky děravé jak ementál:-(
Asi ne.
Asi jazdis ako dobytok. Pred par rokmi som pod dojmom podobnych ako si ty po asi 15–20000km usudil, ze duty vybrus predneho rafku uz nie je ono a urcite sa musi vymenit. Tak som o vymenil. Pred vyhodenim som ho rozpilil, aby som sa pozrel na ten prierez. 1/3 (slovami TRETINA) materialu bola prec. Takze este tak 5–10000km by kludne dal. Necukal ani sa neroztvaral pri velkom nafukani.
Zadní jsem probrzdil po 6ti zimách a asi 38 000 km. Přední furt jezdí.
Asi tak nějak,já mám svoje už 4roky, a že by byli probržděné jsem si nevšiml.Najeto cca 10 000km
Tak to bych chtěl vidět:-)))
mne na starom drzia tiez, to je ako s retazami :-)
niekomu vydrzi 500, inemu 4000km
Naprosto přesně popsané. Některé výše pověšené příspěvky by mohly být hodnocené jako vyvolávání poplašné zprávy a a výrobci kol aby se třásli před obviněním z obecného ohrožení, jak jsou ty véčka nebezpečný :-) Jeden by až řekl, že každý biker, který se dožil kola s kotouči vlastně utekl hrobníkovi z lopaty:-)
Po pravde mě se to stalo!Jednou se mi rozkočil probržděnej přední rafas pri jízde.Roztrhl se plášť a z ráfku se odělila dlouhá špona naštestí se to nekouslo a já to ustál. Sebe kriticky však přiznávám že to byla moje vina,co dodat…přece si tu nebudu sám nadavat…Jinak dodnes vozím véčka a jsem spokojenej, ale kotouče jsou už někde jinde a tak není co řešit!
Mechanické kotoučovky jsou slepá větev, buď hydraulický kotouče nebo V-Brake
:) to jsou ale zase kecy! Vysvětli mi proč, když jsou slepá větěv mechanický kotoučovky, nebyla slepá větěv Véčka?
Zase kecy, o co ti jde? Véčka mají lepší brzdný výkon, mechanický kotoučovky jsou dobrý prý jenom BB7 od Avidu jak už tady psalo X lidí . Soudím podle toho, že jsem na nějakých mech. ktč zkoušel brzdit i podle názoru většiny odborníků (mechaniků, závodníků).
Ale o to zas tak nejde, co člověk, to názor, spíš mi vadí, že sem člověk napíše něco, co si myslí (od toho to fórum je) a nějaký chyrák odpoví …To jsou zase kecy… místo toho, aby si třeba napsal že si to nemyslíš a vysvětlil mi proč, uvedl protinázor. Napsal sem ti já někdy podobně inteligentní odpověď, jakou si teď předvedl ty?? Moc normální mi to nepřijde, zbytečně na sebe takhle útočit, myslím že Hádě docela stačí
stačilo by kdyby jsi pročetl celý vlákno…
místo toho, aby si třeba napsal že si to nemyslíš a vysvětlil mi proč
To si děláš srandu ne? Přečti si po sobě ještě jednou ten tvůj příspěvěk o slepý větvi, jak koukám, tak koukám, ale důvod proč tak píšeš tam nikde nevidím, proto to jsou jen kecy a proto jsme se tě zeptal proč jsou mechaniky slepá větěv a Véčka ne? No a vidíš, odpovědi jsi se zase vyhnul, místo toho tady brečíš.
Když se přečteš začátek, najdeš i tu odpověď.
Člověk si sem jednou za čas zajde a hned se musí hádat s někým kdo sedí víc tady, než na kole.
To je jedno, ser na to.
Máš pravdu, promiň.
Véčka mají lepší brzdný výkon, mechanický kotoučovky jsou dobrý prý jenom BB7 od Avidu jak už tady psalo X lidí . Soudím podle toho, že jsem na nějakých mech. ktč zkoušel brzdit i podle názoru většiny odborníků (mechaniků, závodníků).
Kde je ta odpověď na to, že jsou mechaniky slepá větev a Véčka ne? nevidím.
Člověk si sem jednou za čas zajde a hned se musí hádat s někým kdo sedí víc tady, než na kole.
Jak víš jak často jsem tady a jak často jezdím na kole? To mi prosím vysvětli.
Ta odpověď je v tom, jde prostě o to, že V brzdy tady byli strašně dlouho a ještě pořád je najdeš i na dnešních kolech kvalitních, drahých třeba i za 40k (viz. urcity model od Apache, nevim nazev). Mechanické kotoučovky se moc neohřály na výsluní a docela rychle byly nahrazeny právě hydraulickými a dnes ti je na kvalitnější kolo (narozdíl od V-brzd) už nikdo nedá. To je ten důvod, proč si myslím, že je to slepá větev.
Navíc, lidi jako já, co najezděj 80% celoročního nájezdu tady po okolí HK, nějakej zvláštní brzdnej účinek ani nepotřebujou.
Teď jak bylo jeden víkend hezky, dal jsem si první delší projížďku cca 47km
Delší vyjížďka 47 km :D → podle toho jsem usoudil, že toho asi moc nenajezdíš
Našel si všechny odpovědi??
S těma brzdama pořád vaříš z vody.
Delší vyjížďka 47 km :D → podle toho jsem usoudil, že toho asi moc nenajezdíš
Tohle vypovídá vše o tvojí ubohosti chlapče. Narozdíl od mnoha lidí tady, jsem projezdil celou zimu, sníh nesníh, každopádně vždycky tak 20, 30 kiláčků, v tom sněhu to bylo až až vždycky, no a moje první jarní delší projížďka byla těch 47km. Co je pro tebe teda delší projížďka, 200km? A jak to vypovídá o tom jak často jezdím, tomu nerozumím, vysvětli mi to prosím. Když já jsem najížděl svý první kilometry na bajku, tak ty ses chystal do první třídy bobe, tak mě tady nepoučuj a netroufej si tvrdit jak často já jezdím, víš velký prd bobánku.
Slyšel jste o tom, že vědecký průzkumy ukázaly to, že jakmile člověku dochází argumenty a je v nesnázích, uchyluje se k urážení a nadávkám? Takže nebudu ten ubohý.
Mimochodem taky sem jezdil sníh nesníh déšť nedéšť a to určitě nedělá každý.
200km už je velice dlouhá ,,vyjížďka''. Jako delší trénink beru trať přes 100km.
Kolik máte nejeto za letošní rok, jestli se můžu zeptat?
Já jsem ti ale nenadával, jediný co tě mohlo urazit, je to, že jsi pro mě ubožák.
Jako delší trénink beru trať přes 100km
Jakej trénink, o čem to tady meleš, já netrénuju, já jezdím :) Krátká vyjížďka, je pro mě 20, 30 km, delší třeba 50 – 70 a dlouhá ostatní nahoru.
Kolik máte nejeto za letošní rok, jestli se můžu zeptat?
Nevím jak ostatní, protože se asi ptáš víc lidí, ale já popravdě nevím a je mi to uplně jedno :)
Jezdím, když mám čas, jezdím rád a jezdím co nejčastějc to jde.
NEPTÁM SE VÍC LIDÍ :) Jen tak když je řeč o tom ježdění a najíždění v extrémních podmínkách, tak sem se zeptal. Že použité slovo trénink, bylo nemístné a špatné jsem pochopil až sem se podíval na vaši profilovou fotku. Pardon.
„Že použité slovo trénink, bylo nemístné a špatné jsem pochopil až sem se podíval na vaši profilovou fotku.“ Ubohé, hodnotit něco/někoho podle vzhledu.
Jak sem ho hodnotil, kde jsem napsal jaký je nebo není? Nijak sem ho nehodnotil a hodnotit nemůžu, protože se neznáme. Nicméně vzhled člověka o ledasčem vypovídá.
Nicméně vzhled člověka o ledasčem vypovídá
Jo, tak to se nechám rád poučit, jak třeba, předem díky za osvětlení.
Neříkejte mi že nechápete PŮSOBENÍ vzhledu člověka na okolí.
Kdo PŮSOBÍ na veřejnosti spolehlivěji a jistěji. Zválený ožralý bezdomovec co smrdí jak stěny od chlíva nebo pán s brýlemi, šedými vlasy v obleku, nebo obyčejně oblečený a vypadající člověk ? Koho by jste se raději zeptal na cestu při Vaší projížďce? Možná je to blbý příklad, ale nic jiného mě nenapadlo. Neříkejte mi ze schválnosti že onoho bezdomovce, nebo že víte kam jedete :-D
já bych se nejradši zeptal mapy v trekbuddy :-)
jakožto introvert se lidí bojím :-)
:-D
:) tak to nevím, pravděpodobně bych se zeptal prvního kterýho bych potkal a bylo by uplně jedno jak by vypadal, nicméně, to teĎ mluvíš o uplně jiný věc, to že vzhled člověka na druhýho člověka nějak působí, to je jasný, ale stále jsi nevysvětlil, to co jsi napsal: Nicméně vzhled člověka o ledasčem vypovídá
O čem teda třeba vypovídá fotka v mým profilu?
Tvoje fotka v profilu vypovídá o tom, že jsi ještě nestihl aktualizovat a sedíš na 26" bajku :-)
tudíž je buď línej aktualizovat profil a nebo není pozér a nerad se fotí…
no já raději ani nebudu sondovat co ukazuje moje fotka :-D
to je jasný! víc toho nasedíš vedle bajku než na něm najedeš! :)
jo to sedí. mazlíci spinkají vedle v chodbě, takže vedle nich sedím častěji než na nich :-)
mmch, dneska k večeru jsem se vracel přes tovačov a musím vás zkritizovat, máte tam děsnou kosu :-)
počkat :) Tovačov je někde u Přerova ne? a já jsem z HK, to je trochu jinde :)
Jinak ještě, z tý fotky vypadáš, že jsi strašně pohodovej člověk :)
Tím myslíš mě? Jo Tovačov je 12km od Přerova, jaktože to víš? Vždyť jsi z druhýho konce republiky.
Divil by ses, ale naší republiku mám projetou defakto křížem krážem.
Jinak odpovídal jsem Doomhammerovi.
Ok, no tak že někdo z Hrace Králové bude znát Tovačoc bych opravdu nečekal ;)
Hele já tady končím, jsem rád, že jsme si všechno ujasnili,
Mějte se tu,
čus :)
neujasnili, ještě jsi mi neodpověděl, co podle tebe vzhled člověka o něm vypovídá a co třeba vypovídá moje fotka z profilu, stále čekám na odpovědi :)
přísahám na holej pupek že jsem klepl na odpověď pro Babece. špatně zařazeno, asi zablblo fórum :-)
:)) no, tak to potom jo :)
Nicméně, teď chci dát z dílů co se mi válej doma do kupy i nějakou tu 26ku abych se na ní občas projel a mohl pak trochu objektivně posoudit rozdíly :)
Ono v 16ti, když máš člověk defakto hovno co na práci, tak se najížděj kilometry podstatně lehčejc než když člověk maká, to jednou poznáš, neboj a uvidíš že 47km pro tebe jednou bude taky delší vyjížďka.
Souhlasím a zároveň doufám, že to tak nedopadne. Chci pokračovat na VŠ, ne skončit po střední a tam je údajně ještě více času, pochopitelně záleží na obtížnosti školy.
na VŠ, že je víc času?! Aha, zajímavé, pokud máš bohatý rodiče a bduou ti všechno platit a ještě ti dávat prachy na hejření, tak asi jo, já když jsem chodil na VŠ, tak jsem přitom už musel makat, abych měl prachy na svý koníčky a pokud chce člověk nějakou VŠ dodělat, tak se musí prostě učit a snažit, né jako já :)
Jak píše maajkee. Na VŠ je času mnohem míň a je to logické – jednak chodíš do školy, jednak si na tu školu a koníčky musíš nějak vydělat, takže chodíš současně po různých brigádách nebo máš nějakou stálejší práci a taky se člověk musí do školy připravovat doma a to taky nějaký čas zabere. Holt to bohužel všechno není tak růžové jak se na první pohled zdá :-(
No tak uvidíme. Za příklad třeba Jan Jobánek na VŠ získal největší formu s kterou jezdí dodnes a zajistila mu budoucnost a v rozhovoru s ním si pochvaloval čas na VŠ oproti gymnáziu. Moji kamarádi z teamu taky říkali že ,,..času je dost..'' :D
Však to všechno poznám, ale doufám, že vám nebudu muset dát za pravdu, už kvůli mým plánům. ;)
Tak to ti teda držím palce, ať se ti všechno odvíjí dle tvých plánů ;-)
Díky moc.
Neřekl bych, že je to slepá větev, jen je asi málokterý výrobce umí vyrobit tak dobré, jako jsou BB7… nebo se o to nesnaží. Ale dokud budou lidi kupovat a chválit, bude pro ně místo. Vždy se najdou odpůrci hydrauliky, ať už k tomu mají jakýkoli důvod.
Určitě, ale práve proto jak říkáš, že už se je nikdo moc nesnaží vyrábět si myslím, že je to ztracena, slepá větev. Protože X-krát zmiňovaná Véčka se vyrábí a osazují pořád (např. Shimano Deore XT, XTR) Mechaniky vyšuměli a nikdo nevolá po jejich návratu, protože nebyly tak dobré, hydrauliky mají teď číslo 1. V brzdy zas odcházejí proto, že už si svoje odbyly desítky let a technika uz je nekde dal
Mechaniky vyšuměli Projeď si tady prosím všechny bajky na BF a myslím, že se ani nedopočítáš kolik lidí tady má třeba bb7 nebo bb5 :)
Je to možný, ale na na kolech modelové řady 2008 a výše, už od základu nebývají. Možná u levnějších kol.
No a co, že nejsou na kolech sériový výroby, takový kolo tady má stejně málokdo. Jako komponent se pořád prodávaj a lidi si je na kola pořád dávaj. Na sériový kola se dávaj hydry, protože to dobře prodává kola a zákazníci to chtěj, protože je to přece nejlepší :)
Kdyby V-Brzdy s hydraulické kotoučové brzdy byli horší než ty mechanické, těžko by se prodávaly víc. Ale že BB7 a BB5 nejsou kvalitní brzdy jsem nikdy neřekl. Podle názorů ostatních si ale troufám říct, že jsou to jediné použitelné mechanické kotoučovky
Podle názorů ostatních si ale troufám říct, že jsou to jediné použitelné mechanické kotoučovky
No a? To přece nic nemění na tom, že to jsou mechanický kotoučovky :)
Nemění, ale je to tedy tak, že použitelných mechanických kotoučovek (asi tyhle 2 modely), je v každém případě mnohlem méně, než hydr. nebo Véček
no já nevím, třebas takovej Gary osazuje bajky mechanikama docela rád :-)
Opravdu? O tom třeba vůbec nevím, o kolech Garyho Fishera nemám žádný přehled.
No vidíš, to bys měl, to je základ :)
ach, sweet sixteen :-)
sweet sixteen =D
díky za odkazy a rozšíření obzoru :DD