V čem vozit kolo? Kia Rio, Fiat Tipo, Toyota Yaris?

61 nepřečtených
  • Raddek

    Čau, potřeboval bych začít pořádně cestovat po trailech v ČR a SR a nemám k tomu dopravní prostředek. Po zkušenostech s ojetýma autama už ojeté určitě nechci. Rád bych vždycky dojel a hlavně bych byl rád, aby auto nebylo každý měsíc, dva v servise.. Na velikosti nezáleží, stačí abych se vešel já + rozložený 29 full. Dobré jízdní vlastnosti a pružnost motoru by byla fajn.. Nechci být totální brzda v provozu. Rozpočet mám strop 320 000. Byl bych rád kdybych jen naléval benzín a jezdil na garančky a hotovo.. Co doporučíte z těch tří v rámci maximální spolehlivosti? Za mě asi Yaris. Sice nejmenší, ale doufám, že s tou kvalitou u Toyoty opravdu nekecají..

    0 0
    • Janes  

      Toyota, tojóóó :-)

      Mám 3 roky sedana Corollu, kupován jako nový …ne, nenapíšu to, nechci to zakřiknout :-) Ještě máme kombi Avensis z roku 2002, který nemilosrdně prasí můj mladej a furt drží. Kolegyně v kanclu má už třetího Yarise, všechny bazar. Švára postupně sedany Corolla, pak Avensis I, teď kombi Avensis III. Nikdy si prý už nic jinýho, než Toyotu domů nevezme. Taky všechno bazar. Kámoš má nově kupovanýho Yarise II a i přes obrovský nájezd, pořád jezdí.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bphot0  

      Heled, nevim, jestli jsi v tom novem Yarisu jel nebo aspon sedel, ale ja si hodne pujcuji ruzna auta a mam trochu srovnani.

      Ten vnitrni prostor uvnitr se zda z vnejsiho pohledu neuveritelny. Ty a full se tam urcite vejdete. Mel jsem ho tyden, hybrid HDS, a maximalni spokojenost. Kdyz je to auto OK a bavi mne, tak mu trochu nakladam :-) A tady to bavilo oba. Vic schvalne nerikam, jen to, ze to byva mimo CR. Akorat je to delany tak, ze baterka maximalizuje dojezd pianko ve meste. V zatackach jsem mel porad nabito a nedokazal jsem vyuzit vsechnu elektrinu, kterou jsem si brzdenim pred zatackou nasyslil. Asi to je schvalne :-)

      Ted si nejsem jistej, jestli to jde koupit i s manualem. Ja mel automat a naprosta spokojenost. Obcas malinko vahal, ale ve srovnani s DSG v Superbu Mk 2 2.0 TDI CR nic podstatnyho.

      Jinak doma mam dve Mazdy a Civic 9G Tourer, zadnej Toyotista nejsem :-)

      0 0
    • Ladnonna  

      Toyota z těchto tří. Také jí máme Yarise. Jinak ovšem nedávno přibila Mazda 2 s G90 a musím říct že je to ještě lepší svezení, ten podvozek miluje zatáčky a celkově kvalita jak kabiny a zpracování tak celý návrh auta a jeho dimenzování je super, ale musel by sis už dost připlatit teď.

      Ale Yaris je rozhodně super volba.

      0 0
      • te-pe  

        Potvrzuji Yarise jako první volbu. Taťka má třetího Yarise. První ojetina, pak 2 nový. Se všema minimum problémů, jen na druhým odešlo ložisko v zadním kole. Největší držák byl první, ještě import z Japonska. Baterka po 8letech původní apod. Já mám Verso a po 7l a 100 tis. jen vyměněný 2 žárovky v zadních světlech. Jinak jen spotřebák. Náhradní díly jsou drahý (uražený zrcátko 12 tis. s lakem)ale potřebuješ jich minimum. Doporučuji dobrou pojistku s malou spoluúčastí. Yarise bych bral 1.5 s manuálem. Poctivej 4 válec, to bude nesmrtelný auto.

        0 0
    • Alojs01  

      Autum nerozumim (podle me je uz u noveho auta v teto cenove hladine jedno, co koupis), ale z vlastni zkusenosti z prevazeni kola ruznymi zpusoby se vyprdi na prevazeni kola uvnitr a k novemu autu si porid tazne a prevazej kolo na nosici na kouli.

      0 0
      • tsunami  

        Pokud bude jezdit sám, tak ať si klidně vozí kolo uvnitř. Také ho vozím v autě a nevadí mi to. Beru si kolo s sebou třeba na služebku, nebojím se to nechat někde u obchodu nebo u restaurace apod. S kolem na nosiči bych se bál :-/

        0 0
        • Alojs01  

          Ano..pokud bude jezdit sám… Jako rvát si zadělaný kolo do novýho auta? Tak je to každýho věc :-)

          Jinak kolo je k nosiči zamknuté a dá se zamknout i dalším zámkem. Nechávám je běžně před obchodem, restaurací a bojím se stejně, jako když jsem ho/je měl uvnitř auta.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • blue.sun  

            Vozím kolo v autě už patnáct let a na špínu existuje řešení zvané deka…

            0 0
            • Alojs01  

              Vozím kola tak i tak, jen říkám, že komfort s převozem je někde úplně jinde. A když je kolo zadělaný od bahna, tak ti nepomůžou ani 2 deky… A nebo si vozit kanystr s vodou, kyblík a smetáček…

              0 0
            • tsunami  

              deka a flaška s vodou, kolo od nejhoršího vždy v pohodě opláchnu.

              0 0
      • Lance  

        Presne tak. Zacinal sem prevozem.v aute. Ale to byl opruz a hlavne sem.byl posrany kdyby se.nedej boze neco stalo. Pak na strechu a od lonska na kouli

        0 0
        • worlusho  

          Na kouli bych si dal kola, až když by jiná možnost nebyla.

          0 0
          • bop  

            Já to mám přesně naopak, už jen prakticky na kouli. Na nic lepšího jsem nepřišel.

            0 0
            • worlusho  

              Za posledních 20 let mi 5× někdo přistál v kufru, z toho jsem 2× vezl kola, jednou na střeše, podruhé v autě.

              0 0
              • bop  

                Jestli si mám vybrat mezi mezi újmou na majetku, nebo lítajícím kolem uvnitř auta… Střecha je z tohoto pohledu možná lepší, ale nevýhody při každém cestování to ani nevyváží.

                0 0
                • worlusho  

                  Nějak nerozumím jazyku tvého kmene. Proč by mělo kolo uvnitř auta létat? Kolo váží maximálně 15kg, to i bagáž je těžší. Kotevní oka, popřípadě pásy se dají použít bez větších problémů. Když máš kola na střeše, tak akorát nesmíš zajíždět do garáží.

                  0 0
                  • bop  

                    Já dávám bagáž do kufru, jakožto odděleného prostoru čímž to přirovnání kulhá. Kurtovat kolo při složených sedačkách se samozřejmě dá, nicméně takový převoz postrádá onu kýženou jednoduchost.

                    Není to jen o garážích: doba instalace (montáž příčníků a nosičů), montáž kol na vyšších autech, omezená rychlost, vetší citlivost na boční vítr, spotřeba.

                    0 0
                    • worlusho  

                      Každé má svoje výhody a nevýhody. Sklopit sedačky a kolo připnout pásy moc složité není. Nahodit příčníky a nosiče nezabere tolik času, ale musíš je mít při ruce. Rychlost 130km/hod považuji jako dostatečnou a o litr větší spotřebu také snesu. Asi nejlepší možnost je mít menší autobus. ;)

                      0 0
                      • oddie  

                        Ano. Otevřu zadní vrata a strčím dovnitř kolo či kola nastojato mezi sedačky, mám v druhé řadě nechané stabilně jen dvě křesla a mezi nimi mezeru právě kvůli kolům. Představa, že je rozebírám nebo že kvůli každé cestě něco někam montuju, leda ve velké nouzi.

                        0 0
      • embi  

        Vadilo by mi hyzdit se hezky auto nosicem a kouli. Stejne tak si nejsem jist, jak moc s tim lze rezat zatacky a jestli neni nejak omezena maximalni rychlost.

        Za me kolo rozhodne do auta. V kamaradove Focusu Combi v pohode na Sumavu 3 * 29" + 3 lidi a nebyl problem jet kudlu v zatackach a hoblovat gumy.

        0 0
        • worlusho  

          Jak je to s nosičem na kouli netuším, s nosiči na střeše je max 130km/hod. Běžně vozím 5 kol na střeše a pět lidí v autě.

          0 0
        • bop  

          Zřejmě si tím musí většina projít, dnes doufám že omladinu mající jet kudlu a hoblovat gumy nepotkám…

          0 0
          • embi  

            Doufam v to same, proto bych to nedelal nikde jinde nez na prehlednych usecich bez provozu. Taktez bych „jet kudlu“ s par desitky kilowatt bral s rezervou :-)

            asi jsem mel dodat, ze tim fakt neni mysleno riskantni predjizdeni ci hnani se do slepych zatacek a podobne. Spis blbnuti mezi poli rychlostmi mirne prevysujici povolene.

            Nicmene k tematu a racionalne – za me je nevyhoda velika mit kola mimo vnitrek auta, u jakekoliv zastavky – supermarket ci fastfood bych mel asi strach auto opustit i na kratkou chvili.

            0 0
    • scota  

      Pro jistotu bych se ještě podíval na cenu náhradních dílů na ceny práce u značkových servisů Toyota. Co se týká kola tak do o třídu většího Aurise (2011) se mi vešel 26" full bez rozkládání, ale bylo to jen tak tak. Pokud je kolo špinavé od bahna není vezení uvnitř vozidla nic moc, nejlepší je asi držák na kouli ale pro jednoho je to drahé řešení.

      0 0
      • tsunami  

        Bude kupovat nové auto, držák na kouli už tak moc drahý není… ;-)

        0 0
        • scota  

          koule cca 20 000 držák 12–15 000 to je pohoda ;-)

          0 0
          • Alojs01  

            koule 8–20tis a držák pro 2 kola od thule stojí 8tis…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • snas89  

      zkus se ještě podívat po výběhovým focusu (ideálně v kombíku?) se základním 1.6 starým motorem.

      Do toho stropu by ses měl vejít a ten motor je nesmrtelnej.

      Z toho co píšeš, tak toyota má nejlepší kontrolu kvality.

      Fiat je loterie.

      Kia asi taky ok. Mají ještě tu 7letou záruku?

      A ještě bych zvážil nový clio. Renault dělá podle statistik nejspolehlivější auta vyrýběný v evropě (nižší střední třída). A možná bude taky brzy v kombíku?

      https://www.televizeseznam.cz/…nak-64046426

      Za mě myslím, že zrovna s kolem ten kombík oceníš.

      0 0
      • scota  

        Auris 1,33 po cca 1,5 roce upadla hadice od chlazení (spadla nebo praskla spona) a motor se na dálnici přehřál. Emil Frey ČM tvrdil, že si za to mohu sám. Na konec pomohla stížnost na Toyota ČR. Autobaterii vydržela asi 2,5 roku. Kamarádovi bezdůvodně vyměnili a naúčtovali brzdovou kapalinu, ačkoliv měli k dispozici kompletní servisní historii. Prasklo čelní sklo v temperované firemní garáži. Výměna skla technik neposlal dokumentaci do pojišťovny a ta odmítla opravu zaplatit. Auto přijede ze servisu s nefunkčním stěračem a nesvítící žárovkou :-(

        0 0
        • tsunami  

          Asi bys měl změnit servis…

          0 0
          • BabbaJagga  

            Souhlas, u Emila Freye už jim taky 12 let nevěřím ani Dobrý den… Pamatuju doby, kdy asi všechny Toyoty u nich na servisu potřebovaly vyměnit protékající vodní pumpu. No, dodnes tam mám tu původní a slouží jak má.

            0 0
      • blue.sun  

        Clio kombi už nebude. Zatím je kombi od minulé generace, ale tu bych nedoporučil, motor 0,9 TCe je tragédie a nesmrtelnou 1,2 16V přestali dělat.

        0 0
      • zdenal8  

        Výběhovy focus s 1.6 starým motorem? Předpokládám že myslíš ti-vtc. To ještě jde někde sehnat? Mám pocit, že neměli ani skladový, kamarád na něj někdy předloni čekal 4 měsíce. A to už byl výběhový.

        0 0
        • snas89  

          já nevím, jen mě to tak napadlo, že za 320 bych šel raději do toho focuse, než do nějakýho prcka.

          Tak už jsou asi pryč…

          0 0
    • Ladnonna  

      Pokud jde o to vození tak Yaris mi v klidu pojmul 2 kola – sundane přední a zadní a řetěz – zabaleno do plachty a prolozeno. Plus se vešly věci na 2 týdenní dovolenou pro dva. Samozrejmne sklopene zadní sedačky.

      Uvazuji pořídit takové ty přepravní vaky, potom se to tam vejde možná i bez zklapeni sedaček.

      0 0
    • zderes  

      Tak pokud máš takový limit tak ta Toyota je asi njlepší. Zkus si ještě Aygo, pokud chceš malé auto, tam se ti vleze taky. Mj máme doma Yarise i Aygo a když bys jezdil sám, tak třeba mě to Aygo baví víc. Někdy dokonce víc než moje trošku větší auto.

      Jinak cokoliv koupíš nový v této cenové relaci tak chybu neuděláš, máš to v záruce jen garančky a jezdíš.

      0 0
    • pablo-cz  

      Ahoj, nevim jak to vychází cenově, ale pouvažuj ještě o Honda Jazz. Držák s neuvěřitelným vnitřním prostorem.

      0 0
      • blue.sun  

        Jezinka je drahá a v nové generaci bude ještě dražší, protože se nabízí jen jako hybrid.

        0 0
    • Blake  

      Podstatná není velikost auta, ale počet nosičů :)

      0 0
      • blue.sun  

        Chudák Fabča, ta tedy dobře sedí. Zadní pérování je v téhle chvíli celkem k ničemu. :-D

        0 0
      • Lance  

        Za kazde z tech kol by byla dalsi fabka :-), po prepoctu na fabie jich vidim 7

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.