Přemýšlím jak co nejlevněji by se dalo dostat pod 10 Kg, máte nějaký nápady ? (bike v profilu), díkec.
Přemýšlím jak co nejlevněji by se dalo dostat pod 10 Kg, máte nějaký nápady ? (bike v profilu), díkec.
200g to asi nedá ale daj dole rohy …
sundal bych víčko a ježka z krku vidlice
pevná karbonová vidle
vyndat jezka, sundat rohy a compuret :)
jinak kola, brzdy, kliky, pedaly, ram…
nevíte kolik by ten rám mohl cca vážit ? ( na výměnnu teď bohužel nejsou money:( )
No rám je těžký jak pra.. . Ten můj 4ever má 1,92kg je to sice jiný model, ale myslím si, že moc rozdíl tam nebude.
Váhu dáš trochu dolů výměnou gripů (třeba Bontrager XXX), pumpičku do batohu :D
odstranit lock vidlice
Radši začni šetřit na pořádnej rám těch 200g tě nevytrhne…
nejhorší na tom je že rám se shání strašně špatně, buď nejde sehnat vůbec(jen jako celek) nebo tam je šílená cena, nechtěl byc jít znovu do hlíny a kvalitní karbony(adekvátní k vidli) jsou mimo..
a to pojede líp když ušetříš 200g?
sorry ale na tom kole bych se vykašlal na nějaké úpravy nemá to smysl
jen doplním, pokud chceš pod 10 dej lehké duše a Furious Fredy
máš cca 400g dole.
jezdím aji ve středně těžkým povětšiunu času mokrým/měkkým terénu, FF by nebylo žádný řešení…
nejspíš si budu muset ještě ten nějakej pátek počkat, než si koupím lehčí rám, jiný řešení se asi nenajde ;)
prostě jak to je je to funkční dobré, pokud chceš s vahou dolu, tak kvalitní lehký rám.
komponenty máš na slušné úrovni tam není moc z čeho brát, teda je, ale po trochách ze všeho a to je nesmysl
Len kvôli pocitu „pod 10“ sa ti nič meniť neoplatí. Ako píšu aj iní – chce to nový rám. Prípadne aj kolesá sú ťažítka… Inak rohy dolu, penové gripy, ľahké duše (ak nemáš).
jak pise kubad, tech 200g nic neresi, musel bzs vzmenit pul kola protoze 200g na jednom nebo 2 komponentech nedas a stejne to nic na biku nezlepsi… nechal bych to takhle
myslíte že by se něco ušetřilo přehozením kotoučů za Hope Saw ? (kola jsou CL, musel by tam přijít adaptér +40g obě kola)
ne ušetříš celkem 20–30g to nemá smysl
nevymýšľaj a našetri na ten rám
Taky souhlasím s Kubadem :)
Já jezdím na kolech 12–13kg a jezdím jako ďábel! :D
a vážně. vůbec nemám pocit, že by mě to limitovalo.
Já mám kolo 14,5 kg a nesere mi to :-)
8,95 a taky mě to nesere :D
To asi není full? :-) koukal jsem na tvoje kola, máš něco přes 10kg krom toho SC? :-))
ne ful to neníHT Merlin , ale fulla sem měl taky pod 10:D
ja mam fulla pod deset a řek bych že je to ideál :O)
Já na lehčím kole nikdy nejezdil, tak nevím o co přicházím, nerad bych k tomu čuchnul a začal gramařit :-P
nj, m..dka pajdava, to se pak setrej gramy:))
nesmyslná hmotnost na jízdní kolo :D
se nesměj tobě už se balí deka
1*
Vyměnit představec, rohy, řidítka, pedály…CARBON není všechno, AL je lehčí ;)
meleš nesmysly jako vždy!
ma pravdu některe al ramy jsou lehči i pevnějši než obyčejny carbon. toto se netyka samozřejmě top carbonovych ramu za několik desitek tisic
Ma prd a ne pravdu. Jednak se bavime o konkretnim kole kde sou WCS dily.
A i levne karbonove ramy jsou lehci nez vetsina hliniku.
A samozrejme je potreba srovnavat srovnatelne ne levne ramy z laminatu s spickovou hlinou ktera je mnohem drazsi.
Pryč lockout, ježka s víčkem, košík včetně šroubků, pumpičku, computer, rohy. Zkrátit sedlovku, hadičky, vyměnit sedlovou objímku, gripy.
Z větších věcí by šly kliky, kola, rám…
hlína je překonaná,navíc ultralehký al komponenty jsou jak plechovka:D
Prodej ty kola co máš a kup lehčí,fakt nechápu proč jsi kupoval podobně těžké kola :-(
kup si zmetkovou váhu, to bude nejlevnější :D
jinak vyměnit se tam dá skoro všechno, těžký tam máš kola, kliky, sedlovku, představec, brzdy, rám, pláště, pedály bys taky sehnal lehčí… takže když tam jebneš kcnc sedlovku a řízneš ji na nejkratší možnou délku (protože ji máš málo vysunutou), k tomu nějaké lehké pedály a máš to. Jako bonus můžeš vyměnit pár šroubů za alu a sundat při vážení košík. A je to :P
:-D,a ještě může sundat rohy apod,zvážit a pak je tam dát zpět :-DD
to klidně může :) však výrobci taky udávají váhu bez rohů, košíků, taštiček a pedálů :D pedály potřebuješ, to je jasný, ty ať tam nechá. Rohy jsou super, ty ať tam nechá. Ale košík? V zimě ti pití stejně zmrzne takže na co ho vozit, a klidně si může koupit chlastací pytel do batohu. Bude sice muset vozit batoh, ale kolo bude mít pod 10kg :P
ani ho nebudu muset kupovat, ten mám :D ale kolik ten košík může mít ? 50g?:D
. –50g košík, –80g gripy, –160g duše (v případě, že nemáš
ultralight) no a jsi pod 10kg…
nj, ale když ho vyhodíš, protože ho ani nepotřebuješ, tak už ti zbývá jen 150g což je pomalu záležitost sedlovky :D ta SL-K bude mít tak 250, a zkrácená kcnc má kolem 130. Na šroubech se dá taky naškudlit 40g, z podsedlové objímky taky dostaneš tak 30g, a to by ti mělo stačit. 50–100g na pedálech jako bonus. A nezrujnuje tě to. A nebo se s tím neser a kup si pořádný hezký rám. A nebo kola.
Nebo nevoz plnou flašku, hned je to 250 g. :-)
Jsi pošuk, 10,2 nebo 9,9, tak tohle by mě rozhodně nechalo klidným.
Který blbec ti nakukal něco o 10,0? Nepřeslechnul jsi se? Třeba ten ***** mluvil o 13,0 a ty jsi tři kila pod limitem a nakonec ještě založíš téma jak přidat tři kila.:-)
no IMHO by si mel koupit poradnou vahu, pac se mi nezda ze tohle by melo 10,2
taky si myslím že to 10,2kg nemá
Dalo by se shodit 200g na brzdách, 300–400g na kolech + lehčí kotouče, min 500g rám. Ale podle mě to nemá cenu, máš to celkem v pohodě a musel bys do toho nacpat dost peněz.
v zasade jako jedinej realnej vahovej upgrade ktery necemu pomuze jsou kola, klasickej zaplet kolem 1500g + bezduse a lehke plaste rekneme kolem 400–450g (Ralphy / Rony / Rkingy apod.) jinej vahovej upgradej je podle me zbytecne vyhazovani penez…
na drobnostech:
gripy scott racing lite open
kotouče aligator HK R18
pedály exustar – nebo podobný, CB jsou lehčí, ale tady nemusíš měnit kufry
rohy KCNC
sedlo SLR TT 135
Sundej sedlo a říkej si, že to máš na trial ;)
lahkú pumpu alebo do bidonu o dve deci menej vody.
blbost !
pak dáš cestou 1 pivo a jsi rázem +300 :)
Od kdy má jedno pivo 300? Já měl za to, že se to pohybuje mezi 500–1500g…
Dá si něco slabšího – takže +500 mínus těch 200 co ráno odmontoval komponenty a je na +300!
komponenty celkem vyvážený,ty bych nechal a koupil nějakej lehkej rám za přijatelný peníz
Sice Amulet – ale budiž, když nebude zlobit napojení zadní stavby tak bych ho s klidem vzal.
Z bláta do louže… Když už bych se koukal po novém rámu, tak spíš něco lepšího, adekvátního ke zbytku komponentů.
Ok, když adekvátní (třeba k vidli) tak to pak třeba:
souhlas,špica,ale MOC je moc:)),počkat až to spadne kolem 25 jak nynější carbon flx
Kdyby na něj měl, tak proč ne, ale zadání levný upgrade to už zase nesplňuje.
po tom rámu jsem se už díval, dokázal bych si ho i sehnat za slušný peníz(oproti katalogové) ale peníze na něj zatím nejsou:)
ale pozor, není to celopéro…
V bazaru jsou taky hezký kousky
to je dobrej rám a nechá si líbit hroznou nakládačku
akorát teda velikost XL na 185 bych chtel videt- na 180 cm bych to videl max na pomezi Mka a Lka, spis to Mko :-)
to je jasný, to XL je out. Kdyby to bylo Lko, tak bych o tom uvažoval i sám :)
pěkný, drahý…
klame mě paměť, nebo tu teď někdy byl link na karbonovou meridu rám za nějakou velkou láci? Kecal bych, ale nebylo to nějak přes 10ku?
Vynechej jeden oběd.
Nežrat, to je nejlevnější gramařina!
nejíst,nepít,jezdit nahej a v hlubokym nádechu – pak to sviští samo !
A myslíš si, že to má nějaký smysl?
maš tady spoustu rad jak snižit vahu kola o ,,blbých,, 200g,ale mužeš mě napsat proč? jaky to ma smysl? když to bude 1–2kg ok,ale 200g?
Já mít kolo téhle váhy, tak by mě ta meta pod deseti kilogramy taky celkem lákala. Mě láká už teď a to jsem nad ní o dobré půlkilo, nicméně vím, že teď už to moc levně nepůjde a proto mě to vůbec netrápí.
Nevím jestli to už někdo nepsal. Sundej pumpu, košík a dej CB pedály a máš dole přes 200g za 3600kč
Myslis ze to vazil s pumpou?
To by byl gramař amatér a na Socka kempu by se o něm vyprávěly vtipy. (:
Ty vole tak tenhle je fakt dobrej :-D
Karbon za pár kaček…
na ebay ho koupíš o 2000 levnějc:-)
dokáže mi někdo vysvětlit, proč ti číňani dělají u 20" nejstrmější úhel sedlovky? Nechci jim do toho kecat, ale s rostoucí velikostí by ten úhel měl asi spíš klesat…
Na základě čeho by měl úhel sedlový trubky klesat?Myslím to vážně,žádný rejpání:o)
Jde o nějaký (průměrný pro populaci) poměr délek kostí který se mění s celkovou výškou těla?
Jde o to ,že pokud by třeba drželi pro všechny velikosti 73°,v malých velikostech by lidi měli problem dostat sedlo dost dopředu,aby jim vycházelo koleno-osa a v největší by naopak byl problem se dostat dostatečně dozadu. Takže není špatny, když ten úhel klesá. Většina výrobců ale nechává úhel stejnej a pak to řešíš volbou sedlovky.
OK díky.
jn,taky možnost:)
vypadá pěkně, vydrží to něco? Škoda jen že se nedělá v 19" s 600mm efektivní délkou a 140mm hlavou a bez úchytů na véčka… to by bylo pro mě ideální :)
Bych radsi prestal resit takovyhle blbosti a spis na tom jezdil.
Nato kolik peněz si do toho musel nacpat(wcs carbon ? – myslím že komplet al vychází možná i lehčí rozhodně o dost levnější) , je to kolo fakt nějáký těžký. Pravděpodobně,jak už tu psal někdo předemnou bude nejtěží ten rám, ale já bych vyměnil ty kola, pokud sám nejsi moc těžký není problém sehnat něco kolem 1450 a tam by těch 200g spíš bylo znát.
kola měnit nebudu, líbí se mi a s mýma 90kg no, nevím jak by to dopadlo..
kola ti asi nic extra nenabídnou cca 200g, to bych neřešil, přemýšlej o kvalitním rámu, nic jiného opravdu nemá moc smysl na tom tvém kole řešit
Ale tak jasně kvalitní rám to kolo jako celek posune o třídu výš :)
stacilo vzit misto CTrailu CMax ST… vahove by sis polepsil o dost a co se tyka pevnosti, byl bys minimalne nastejno…
S 90 kilama se nijak zásadně s kolama omezovat nemusíš. Nejlehčí modely bych nebral. Ale třeba zaplíst něco na Mavic XC717 ráfcích, budeš někde lehce přes 1500 gr a pevny,spolehlivy kola s přijatelnou cenou.
Otázka je co to znamená levně???
Před jízdou se vyčůrat.
V Tvým případě bych opravdu teď neřešil 200 gr pro pocit, že to máš pod deset, ale šetřil bych na zásadní věci (rám,kola), ty jsou na tomhle kole nejvíc limitující.
Asi se zeptám jako blbec, ale zajímalo by mě jestli těch 200g při jízdě na tom kole poznáš :-), asi né co ?
Pokud by je usetril na kolech, tak by to asi poznal.
a jak, rád se nechám poučit :-)
V prvních deset šlápnutích po přezutí. Pak už ne :-)
po defekte som menil 300g dušu za 160g a ten rozdiel bol znatelný určite viac jak 10 šlápnutí. možno aj viac jak pol hoďky.
a nebyl to ten pocit jako mám já když umeju auto, tak se mi taky zdá že jede podstatně lépe :-)
je to možné, tepák ani tacháč nemám.
a keby mi defekt robil niekto iný a dal tam dušu mne neznámej hmotnosti, tak som si neni až tak uplne istý že by som to poznal.
Pokud na kole jezdis jenom rovne a konstantni rychlosti tak to bude tenhle pripad
mam dvoje kola AC (cca 1650g) a RM5 (2kg), navic na RM5 mam o trochu tezsi plaste. Volne si kola vymenuju dle pozadavku na obuti. Dlouhodobe poznam jedinu vec – ze RM5 jsou mnohem tuzsi. Naopak pocit rychlosti na AC me behem vyjizdky rychle opusti.. :)
Já mám taky dvoje kola: RM1XL (1680g + schwalbe RoRo/NN UST ca. 650g kus) a Hope Pro II+ZTR Crest+CX Ray (cca 1500g + RK Supersonic 470g kus) a s těma druhejma kolama to jede pocitově mnohem líp, tuhost podle mých pocitů dost podobná. Jsem zvědavej, jestli mezi těma kolama poznám rozdíl ikdyž nahodím na ty Fulkrumy normální dušový pláště, čímž ušetřím cca 300g na obvodu.
Jenže máš na té lehčí variantě rychlejší pláště, což to celé hrozně zkresluje.
To je pravda, ale spíš než rychlost je znát taková větší živost u té lehčí varianty a op nade mnou to taky nesrovnává na srovnatelných pláštích.
Na AC mam X-King/Crossmark (2.1,kevlar), na RM5 mam NN/RacingRalph (2.25,drat) – ted v zime ale MK2.4/NN2.25 (tam uz je to samozrejme uplne nekde jinde). Pomeroval jsem chovani v terenu, na asfaltu nebo suchem rychlem povrchu samorejme plaste hrajou velkou roli, to jsem myslenkove eliminoval.
taky jsem psal, ze me pocit rychle opusti. Ne, ze to nepoznam..
Jezdil jsem na stejném kole různé kombinace RR a NN UST 2,25 a teď dlouhodobě jezdím na jednom RR/RR UST 2,25 a na druhém NN/NN UST 2,4. Hmotnost se mezi NN a RR UST 2,25 moc neliší, u těch 2,4 NN už je o něco vyšší.
A právě živost je znát nejvíce pro ty rychlejší pláště (tedy pro variantu RR/RR).
A další příklad. Před přechodem na UST pláště jsem jezdil ty stejné dušové. I přesto, že ty UST jsou i bez duší těžší, tak kola jsou s těmi těžšími UST mnohem živější (má to bez duší nižší valivý odpor).
To věřím, taky by se mi jelo lépe s tou novou duší, co narozdíl od té staré udržela tlak :-)
tak rozdiel medzi plášťom bez vzduchu a so vzduchom poznám jednoznačne a dlhodobo 8o)
To bys musel mit jinej nick, jako mastr bys tu mel poucovat ty.
jako MASTER možná, ale jako Mastr si nechám rád poradit :-)
Proste si myslim, ze by to poznat mohlo jit. Samo za predpokladu, ze to bude co nejbliz obvodu.
Já bych to teda nepoznal ani na dráze natož v terénu
Na draze to pujde poznat asi opravdu tezko
O tom bych dost pochyboval (pokud by byl jediný rozídl těch 200g). Já třeba 200g ještě neregistruju ani když je to přímo na obvodu (tedy pláště). Pokud je to na celých kolech (tedy rozloženo na náboj, ráfek i dráty), tak už vůbec ne.
Odmontoval bych predni kolo, koukal jsem ze tam mas rychloupinak, takze to pujde snadno.
skús dať dole kluky:)))
Dej si do flašky o 200ml míň vody, nebo zhubni (ale nevím jak vypadáš, jestli je to tvůj případ). Můj osobní názor je, že pro hobíka řešit takovéhle otázky je festival pro..aných peněz. Například u mě řešit gramy na kole je úplná blbost, dokud mám kolem pasu pneumatiku a během jízdy občas prubnu pivo.
ale ten pocit, když by to MOHLO být pod deset. A pak koupíš třeba rám No Saint Maxari a jseš uplně stejne naštvanej, protože zas budeš někde na 9,2kg :-))
:D
A hlavně ten pocit že přesedláš z levnýho lowend rámu na drahej lowend rám to musí bejt fakt božíííí xD xD xD
Jestli je MaxAri lowend, tak to se může jít 75% procent celého B-F se svými biky zahrabat někam hluboko pod zem.
mezi carbonovejma rámama maxari vyniká akorát poměrem cena váha jinak neni ničím extra a´t už kvalitou či výdrží i když udajně ty novější verze jsou na tom líp nejvíc mě rozesmál jeden týpek jak ho tu vychvaloval do nebes a nakonec jen dodal že mu prasknul po pádu a že si hned šel za 20 tyček koupit novej ten samej rám xD xD xD ale do TOP rámů má proklatě daleko xD xD xD
a co je prosimtě na rámech ostatních značek tak extra ? :) .. víš za jakých podmínek mu ten rám praskl? Zkusíme poslat tvýho kanona v 60km/h na šutry ve sjezdu, aby se projevila jeho extra výdrž :)
levný=šunt
to neznáš? :)
mno myslím že u saintu už je známo jak to snima je u luziferů měli stejnej problém praskali pod sedlovkou kupodivu udělali novou verzi (nebo si nechali udělat) která měla návařku a myslím že s maxarim to bude dost podobný a myslím že už dost lidí se o tom přesvědčilo zas třeba ale když to srovnám s remerxem se dokázali poučit ze svejch chyb :O)
přerazit můžeš kde co a hliníkový rámy praskaj i od lepších výrobců.
situace v reálu, kde ve 30km je pád a rám trefí strom:
a ten rám prasknul“
fakt hustej…
znám to z obou stran barikády, je to spíš vtipný než co jinýho
vidiš starýho jsem poslal v 50tce na šutry a nic mu neni novýho jsem už taky xkrát oslal k zemi a jediný co to odneslo je lak takže sorry ale utěr xD
ten nový sa ti ešte nerozlepil? ale už ho rači na šutry neposíláš, že… 8o)
a teď tu o té prasklé zadní vidlici :-)
„takže sorry ale utěr xD“
zadnej mi jeste neprask takze zase uter co ? a co se tyce pripadny vyrobni vady tak ty se muzes dockat u kteryhokoliv vyrobce ale rozdil nejvetsi je pak v tom jak se k tomu postav… jinak kde je to videjko cannondalr vs sverak ? chtel bych videt stejny videjko s nosaintem xD proste ses komickej a tu saradu s cannondalem si rozjel ty ne ja tak tu prosim nebrec xD spis sem cekal ze tu prvni bude brecet nekdo kdo ma nosainta… :-)
tywoe roude, nemuzu si pomoct, ale kolik ti je? trochu mi to prijde ze reagujes jak 5tiletej chlapecek na pisku… nic ve zlym, ale nekdy mas fakt vylevy… to ale neznamena ze s tebou v podstate nesouhlasim…
Ty děláš jako by v okolí Hradce byl sjezd, kde můžeš jet padesát. To samé s šutrem. (:
:))
prvni vec pisu nekde ze se mi to stalo v hk ? druha vec i v okoli hk ti najdu kopec kde to rozvalis na 50 :-) a za treti nejsem takovu nedochudce abych jezdil jen po hk ale mas bod za pobaveni ostatnich…
Tohle všechno jsem samozřejmě zvážil a myslel, že to pobaví i tebe. Zvlášť když to napíše někdo jako já – z polabské placky.
a je vymalováno:)
prodej kolo, na váze bude o 10,231 kg míň, a ještě za to dostaneš peníze ;-)
zhoď píly daj tam en 36z. radenie+šalter+dve píly dá určite dole veľa a len za cenu 36z píly
ci to bude najlacnejsie riesenie to neviem ale musi ti byt na pohlad jasne ze jedine co k tomu biku evidentne nepasuje je ten trapny cinsky ram. tak ho vymen a budes mat do 10kg este pol kila rezervu. :-)