Váha jezdce na Full suspension MTB

32 nepřečtených
  • P1vel.b

    Zdravím. Chtěl sem se zeptat jakou maximální váhu musí mít jezdec na celoodpruzenem kole. Dekuji

    0 0
    • mrofmoha  

      Ahoj, jezdec nemusí mít maximální vahu, může mít i nižší.

      …ne, chápu dotaz… Záleží na víc věcech.. materiál rámu, jaké máš záplety.. možná i velikost.. nejvíc budou váhu limitovat záplety, řekl bych.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Lapierre Zesty TR 4.9 29 kolo, modré Skladem 2 ks

      -10% Lapierre Zesty TR 4.9 29 kolo, modré

      od 68 799 Kč -10% MOC 85 999 Kč

      Transition Spire AL NX 29 kolo, hint of blue Skladem 1 kus

      Novinka -27% Transition Spire AL NX 29 kolo, hint of blue

      89 199 Kč -27% MOC 123 999 Kč

      Lapierre Edge 3.7 W 27,5 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

      Výprodej -19% Lapierre Edge 3.7 W 27,5 dámské kolo, fialové

      12 999 Kč -19% MOC 19 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • borda  

      Většinou to výrobci uvádějí, buď přímo v popisu kola, nebo obecně pro jednotlivé své kategorie kol, nebo v manuálu. Když to nepůjde nikde najít, určitě se na to bude možné doptat. Buď jako váhu jezdce, nebo jako váhu systému, kde si musíš odečíst váhu kola a případně batohu, brašen, vody atd…

      0 0
    • novas752  

      Výrobcem uváděné je obvykle 120–140kg včetně hmotnosti kola. Sem tam i víc.

      Reálně záleží co je to za kolo a jak se s tim jezdí. A v jaké je to výbavě (nějaký základní model může mít na větší hmotnost zoufale slabý brzdy, nekvalitní náboje a výplety apod.).

      0 0
      • michomin  

        Celopéro s limitem až 140 kg? Které?

        0 0
        • Esi  

          Třeba GT mají pro enduro DH kola limit 138kg a to se do toho dokonce nepočítá hmotnost kola, ale jen jezdec a náklad, jezdec 136kg, náklad na sedlovku 2,3kg

          0 0
        • Lochy13  

          Santa treba limit nema zadnej (ram/rafky).

          0 0
          • AussigBiker  

            Trek, respektive Bontranger taky u jejich karbonovejch rafku tvrdi, ze je to jedno. U ramu uz tak ne. Nekdo to upsal, ze (Spesl?) spousta firem hmostnost u fullu (hlavne treba endur) hmotnostni limit neuvadi, pac jsou proste staveny na hruby zachazeni a neco vydrzej.

            A pak se tu psalo, ze ty novy Spesl Endura praskaj o sto sest, tam je asi jedno, jestli to jezdi jezdec 60kg nebo 120 kg :)

            0 0
          • kejda  

            Chtěl jsem napsat… holt rychlost je tady na místě. Ale samozřejmě máš pravdu, žádný limit neuvádí.

            0 0
    • JachymP  

      Myslím, že hlavně půjde o záplety, ty ve standardu většinou nevydrží rok ani pod průměrně těžkým jezdcem pokud na tom kole fakt jezdí v terénu. Na cyklostezku je to jedno. Takže pokud vážíš hodně, záplety budeš muset měnit.

      Zbytek kola vydrží, resp. rám praskne taky každýmu druhýmu kdo hodně jezdí, když vážíš víc tak je možná jen vyšší pravděpodobnost. A spotřebák budeš měnit častěji, můžeš zkusit komponenty pro elektrokola – dělaj se pro ně třeba speciální řetězy.

      Alternativou by mohl být třeba fatbike, je tam míň věcí, co se můžou pokazit. Nebo pluskový HT.

      0 0
      • kubad  

        jj

        ale asi nejduležitější věc, je že ten full musí jít na tu váhu vůbec nafoukat

        0 0
    • Johny_r  

      Tak asi záleží na tom, kolik vážíš. Já mám metrák, s kolem to bude někde mezi 115 a 120 podle toho, co vezu. Nafoukání není problém. Rozhodně ne vzadu, tam je rezerva obrovská (foukám 235 PSI a maximum je 350). Vepředu to pořád ladím. Na doporučený sag to musím natlačit skoro na maximum, ale pak zdaleka nevyužívám zdvih, takže hledám optimum, kde sag bude větší, ale využiju celých 120 mm. Btw. u Foxu mi nějak nesedí doporučené hodnoty. Vypadá to, že doporučená hodnota tlaku pro mojí váhu bude podle tabulky cca. správně pro využití rozsahu vidle, ale sag je při tom daleko větší než doporučený.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Si tam dej tokeny.

        0 0
        • Georrge  

          Spis ubrat.

          0 0
          • embi  

            Presne tak, ubrat. Nekteri proste doted nepochopili, co tokeny vlastne delaji.

            0 0
        • Johny_r  

          Proč? Tokeny přitvrdí konec, ne? Já se s vidlí napumpovanou na doporučený sag ke konci vůbec nepodívám. Myslím že řešení je opravdu spíš ubrat někam k doporučeným tlakům a na sag se vykašlat.

          0 0
          • Georrge  

            Doporucene tlaky jsou tezce orientacni, sag taky (proto ma doporuceny sag rozpeti, proste presna hodnota pro vsechny neexistuje). Je to dobre pro prvotni nastaveni, ale doladit to musis podle svych potreb. Samozrejme pokud chces s vidli chodit po dorazech na cyklostezce, budes potrebovat hodne velky sag :) no a dalsi vec je progresivita vidle (tokeny), to taky kazdemu vyhovuje jinak. Mas tam nejake tokeny?

            0 0
            • Johny_r  

              No, sag má rozpětí, ale ani do toho se myslím nevejdu. Na cyklostezce po dorazech jezdit nechci, jezdím řekl bych tak XC terény bez skoků nebo vysloveně DH pasáží. Budu laborovat s doporučenými tlaky, i když při nich budu mít větší než doporučený sag a uvidím. Pokud jde o tokeny, tak jsem tam nic nedával. Jedině, že by tam byly nějaké v defaultu. Ve vidli jsem se nehrabal – výchozí stav.

              0 0
              • Georrge  

                Je mozne ze tam nejake mas, ale nevim jestli jsem postrehl co mas za vidli?

                0 0
              • novas752  

                Jeetli je to nejaky lepsi RickShox (Reba, Sid, Recon Gold) taka tam nekdy token nebo dva z vyroby byvaj.

                0 0
          • kejda  

            Přidej na skocích a hned ten limit uvidíš :)))

            0 0
            • Johny_r  

              O tom nepochybuju. Ale vzhledem k tomu, že dřív než limit vidle bych potkal limit svejch schopností, vezmu to radši postupně :-))

              0 0
      • Metrick  

        Ono záleží na konkrétním tlumiči, nějakou dobu zpět něco takového tady řešil borec na banditu 675 a i RB mu na +110 kg daný tlumič nedoporučilo právě kvůli použitelnémi rozmezí tlaků. Je třeba s tím před koupí počítat aby to člověka zbytečně nepřekvapilo.

        0 0
    • hmm  

      Praktické zkušenosti jsou 130kg pak to praská, základem jsou kola a dlouhá sedlovka v rámu. Pokud vážím 110kg mohu táhnout 40kg. Ale pokaždé se musím řídit pokyny výrobce. To že jsem to tak nikdy nedělal je moje blbost ale buď budu doma nebo budu jezdit.

      0 0
      • Georrge  

        Kdyz se rekne vahovy limit, vetsinou se mi vybavi 120kg. Pak samozrejme zalezi na jizdnim stylu, dost veci poklidnou jizdou uveze i tezsi jezdce.

        Treba DH veci taky casto maji limit 120kg, protoze se u nich ocekava hodne tvrde zachazeni. Jezdi s nima na cyklostezce a podle me bez problemu uvezou 180kg chlapa.

        0 0
        • Esi  

          :-) teď jsem si představil toho 180kg mamuta jak hamta ve stoje po asfaltu na DH speciálu, by ujel tak 300m po rovině a pak by zdechnul :-)

          0 0
    • Edwin  

      Odrazky, blikačky, zvonek asi ano, ale že bys musel vozit váhu? Tak asi co nejmenší, aby ti za jízdy někde nevypadla.

      0 0
    • michomin  

      Hele, napiš kolik vážíš a jaký typ celopéra tě zajímá, ať je o čem se bavit, jinak je tvůj dotaz na prd.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.