Zdravím. Chtěl sem se zeptat jakou maximální váhu musí mít jezdec na celoodpruzenem kole. Dekuji
Zdravím. Chtěl sem se zeptat jakou maximální váhu musí mít jezdec na celoodpruzenem kole. Dekuji
Ahoj, jezdec nemusí mít maximální vahu, může mít i nižší.
…ne, chápu dotaz… Záleží na víc věcech.. materiál rámu, jaké máš záplety.. možná i velikost.. nejvíc budou váhu limitovat záplety, řekl bych.
Většinou to výrobci uvádějí, buď přímo v popisu kola, nebo obecně pro jednotlivé své kategorie kol, nebo v manuálu. Když to nepůjde nikde najít, určitě se na to bude možné doptat. Buď jako váhu jezdce, nebo jako váhu systému, kde si musíš odečíst váhu kola a případně batohu, brašen, vody atd…
Výrobcem uváděné je obvykle 120–140kg včetně hmotnosti kola. Sem tam i víc.
Reálně záleží co je to za kolo a jak se s tim jezdí. A v jaké je to výbavě (nějaký základní model může mít na větší hmotnost zoufale slabý brzdy, nekvalitní náboje a výplety apod.).
Celopéro s limitem až 140 kg? Které?
Třeba GT mají pro enduro DH kola limit 138kg a to se do toho dokonce nepočítá hmotnost kola, ale jen jezdec a náklad, jezdec 136kg, náklad na sedlovku 2,3kg
Santa treba limit nema zadnej (ram/rafky).
Trek, respektive Bontranger taky u jejich karbonovejch rafku tvrdi, ze je to jedno. U ramu uz tak ne. Nekdo to upsal, ze (Spesl?) spousta firem hmostnost u fullu (hlavne treba endur) hmotnostni limit neuvadi, pac jsou proste staveny na hruby zachazeni a neco vydrzej.
A pak se tu psalo, ze ty novy Spesl Endura praskaj o sto sest, tam je asi jedno, jestli to jezdi jezdec 60kg nebo 120 kg :)
Chtěl jsem napsat… holt rychlost je tady na místě. Ale samozřejmě máš pravdu, žádný limit neuvádí.
Myslím, že hlavně půjde o záplety, ty ve standardu většinou nevydrží rok ani pod průměrně těžkým jezdcem pokud na tom kole fakt jezdí v terénu. Na cyklostezku je to jedno. Takže pokud vážíš hodně, záplety budeš muset měnit.
Zbytek kola vydrží, resp. rám praskne taky každýmu druhýmu kdo hodně jezdí, když vážíš víc tak je možná jen vyšší pravděpodobnost. A spotřebák budeš měnit častěji, můžeš zkusit komponenty pro elektrokola – dělaj se pro ně třeba speciální řetězy.
Alternativou by mohl být třeba fatbike, je tam míň věcí, co se můžou pokazit. Nebo pluskový HT.
jj
ale asi nejduležitější věc, je že ten full musí jít na tu váhu vůbec nafoukat
Tak asi záleží na tom, kolik vážíš. Já mám metrák, s kolem to bude někde mezi 115 a 120 podle toho, co vezu. Nafoukání není problém. Rozhodně ne vzadu, tam je rezerva obrovská (foukám 235 PSI a maximum je 350). Vepředu to pořád ladím. Na doporučený sag to musím natlačit skoro na maximum, ale pak zdaleka nevyužívám zdvih, takže hledám optimum, kde sag bude větší, ale využiju celých 120 mm. Btw. u Foxu mi nějak nesedí doporučené hodnoty. Vypadá to, že doporučená hodnota tlaku pro mojí váhu bude podle tabulky cca. správně pro využití rozsahu vidle, ale sag je při tom daleko větší než doporučený.
Si tam dej tokeny.
Spis ubrat.
Presne tak, ubrat. Nekteri proste doted nepochopili, co tokeny vlastne delaji.
Proč? Tokeny přitvrdí konec, ne? Já se s vidlí napumpovanou na doporučený sag ke konci vůbec nepodívám. Myslím že řešení je opravdu spíš ubrat někam k doporučeným tlakům a na sag se vykašlat.
Doporucene tlaky jsou tezce orientacni, sag taky (proto ma doporuceny sag rozpeti, proste presna hodnota pro vsechny neexistuje). Je to dobre pro prvotni nastaveni, ale doladit to musis podle svych potreb. Samozrejme pokud chces s vidli chodit po dorazech na cyklostezce, budes potrebovat hodne velky sag :) no a dalsi vec je progresivita vidle (tokeny), to taky kazdemu vyhovuje jinak. Mas tam nejake tokeny?
No, sag má rozpětí, ale ani do toho se myslím nevejdu. Na cyklostezce po dorazech jezdit nechci, jezdím řekl bych tak XC terény bez skoků nebo vysloveně DH pasáží. Budu laborovat s doporučenými tlaky, i když při nich budu mít větší než doporučený sag a uvidím. Pokud jde o tokeny, tak jsem tam nic nedával. Jedině, že by tam byly nějaké v defaultu. Ve vidli jsem se nehrabal – výchozí stav.
Je mozne ze tam nejake mas, ale nevim jestli jsem postrehl co mas za vidli?
Fox Float Rhythm 32
Jeetli je to nejaky lepsi RickShox (Reba, Sid, Recon Gold) taka tam nekdy token nebo dva z vyroby byvaj.
Přidej na skocích a hned ten limit uvidíš :)))
O tom nepochybuju. Ale vzhledem k tomu, že dřív než limit vidle bych potkal limit svejch schopností, vezmu to radši postupně :-))
:)))
Ono záleží na konkrétním tlumiči, nějakou dobu zpět něco takového tady řešil borec na banditu 675 a i RB mu na +110 kg daný tlumič nedoporučilo právě kvůli použitelnémi rozmezí tlaků. Je třeba s tím před koupí počítat aby to člověka zbytečně nepřekvapilo.
Praktické zkušenosti jsou 130kg pak to praská, základem jsou kola a dlouhá sedlovka v rámu. Pokud vážím 110kg mohu táhnout 40kg. Ale pokaždé se musím řídit pokyny výrobce. To že jsem to tak nikdy nedělal je moje blbost ale buď budu doma nebo budu jezdit.
Kdyz se rekne vahovy limit, vetsinou se mi vybavi 120kg. Pak samozrejme zalezi na jizdnim stylu, dost veci poklidnou jizdou uveze i tezsi jezdce.
Treba DH veci taky casto maji limit 120kg, protoze se u nich ocekava hodne tvrde zachazeni. Jezdi s nima na cyklostezce a podle me bez problemu uvezou 180kg chlapa.
:-) teď jsem si představil toho 180kg mamuta jak hamta ve stoje po asfaltu na DH speciálu, by ujel tak 300m po rovině a pak by zdechnul :-)
Tak bavime se o vecech jako rafky, vyplet, rodla atd., ne cele DH vcetne sjezdovych gum :)
:D
Odrazky, blikačky, zvonek asi ano, ale že bys musel vozit váhu? Tak asi co nejmenší, aby ti za jízdy někde nevypadla.
Hele, napiš kolik vážíš a jaký typ celopéra tě zajímá, ať je o čem se bavit, jinak je tvůj dotaz na prd.