Čau, tohle se mi stalo pravděpodobně důsledkem špatného dopadu (dopad jsem trefil ze předu na placáka). Je to zásadní problém (potřebuje servis) nebo si jen tak „ucvrkla“ ?
Čau, tohle se mi stalo pravděpodobně důsledkem špatného dopadu (dopad jsem trefil ze předu na placáka). Je to zásadní problém (potřebuje servis) nebo si jen tak „ucvrkla“ ?
Pokud neteče dál, tak asi dobrý, jinak bych vyměnil stíráky. Před tim špatnym dopadem nechcala?
Nn, jen když tam byla voda na nohách, tak když jsem ji propumpoval, tak na nich byly lajny z kapiček vody, jako by stíráky někde trošičku netěsnily.
Nikdo nic dalšího pls nemá ?
Co chceš slyšet? Očistit, projet a pokud nebude rosit dál, tak pohoda. Když jo, tak servis s výměnou stíráků.
Mě chcal podobně pružinovej Dart 2, ale hlavně přes korunku a spodní štelovátko. Pomohla celková rozborka a vyčištění a poctivá dávka vazelíny. Těsnění jsem neměnil žádný.
Takže tenhle postup bych doporučil, pravděpodobně budeš mít olej vyteklej do spodní nohy a bude totálně černej – stějně jako jsem to měl já.
Ale tobě se to stalo kvůli nějakýmu hitu nebo prostě časem ? Ona totiž byla před cca 400–500 km u Švece.
Mohli tam dat vic oleje, nez ma byt a pri dorazu ho vytlacila ven…pokud to nepotece dal, nemelo by byt nic spatne. Ale radit na dalku..
Jasný, i tak díky. Ale i kdyby se to zbavilo přebytečnýho oleje, tak nebudou těsnění tebo stíráky kaput ?
Jestli sou těsnění kaput poznáš podle toho, že teď při ježdění bude dál chcát, to neni žádná věda.
Si myslim, že ten stírák je jednostranej = nemá pustit jen bordel dovnitř.
Spíš je problém v množství toho oleje. Aby to zaplnilo většinu spodních nohou a chcalo ven, tak musí být dolu protečenej skoro všechen, takže servis to stejně bude chtít.
Ten stírák nemá pustit bordel dovnitř, a olej ven, kupodivu…a nechápu co je „musí být dolů protečený skoro všechen“…on v podstatě všechen olej je dole, tak je to správně. K čemu by asi byl nahoře že. Nechce se mi to hledat, ale tipuju že je to O/B, kde není problém to přelít , a prostě tam bylo moc oleje, což v 99,9 procentech prochčije přes gufera
Kupodivu trochu oleje ven pustit má. Podivej se jak je konstruovanej – „břit“ je směrovanej tak, aby „seškrábl“ bordel z vrchní části vnitřní nohy. Nechápu co by mělo tolik oleje dělat dole, když otevřená lázeň je nahoře uvnitř vnitřní nohy. Aby to chcalo přes gufera, musí to nejdřív vytýct do spodních nohou (pokud nedali fakt hodně oleje do nich, což by se při dorazu mohlo projevit aniž by byla poškozená patrona/ OB.
vzhledm k tomu že jsou to obě nohy, bych to typl jak píšeš na vytlačený mazací olej ze spodku nohou, asi ho bylo víc, a doraz je sfiňa :D
každopádně servis by vidlici neuškodil
Tvrdíš mi že olej jen ve vnitřních nohách? Chápu to správně? Páč tam žádný není…
Gufero nechá na vnitřní noze film, nebo by mělo. Že čistí bordel je jasné, od toho tam taky je
No teď ne no. :)
Normálně je v naprostý většině vidlic nejvíc oleje ve vrchní části pravý vnitřní nohy okolo patrony (já tam mám 93ml), ve spodních nohou neni z fabriky téměř nic a potom nějaký menší množství (já mám v každý 15ml).
A protože kdyby to bylo jen velkým množstvím mazacího oleje dole, neuchcalo by to až po 500km od servisu, ale dřív (a muselo by to silně mazat už před tim), musí to být tim, že tam (do spodních nohou) při tom dorazu olej protekl z patrony.
Evidentně pořád nechápeš jak otevřená lázeň funguje, nastuduj to :) Nemá tam co protékat. Olej je ve v monobloku a funguje zároveň i jako tlumící. Pokud by tam měl FIT patronu, tak je to jinak, ale jedná se o starší model.
Takže mi chceš tvrdit, že normálně je většina vnitřní a vnější nohy plná oleje? :D To by ho tam muselo být aspoň 350ml :D
Ne většina. Jen tolik, aby to stačilo k rozsahu tlumení. 160ml tam patří.
Edit: Jen pro úplnost přikládám foto té tlumící patrony (ta s tím červeným čudlem). Z její konstrukce ti musí být jasné, že nemůže těsnit mezi vnitřníma a vnějšíma nohama vidlice
Ta vybrušená vnitřní noha… Au :-)
Obrázek z netu, to není moje práce :) Já dělám v čistším prostředí
I podle mě by sis měl nastudovat, jak funguje vidle :-) nejvíc oleje bývá tam, kde je damper, tedy buď ve FIT, nebo v jedné z nohou. S tim, že na straně pružiny je vnější a vnitřní noha v podstatě spojená, a při pružení se rozcáká olej všude, v druhé nože bývá sice dekl, ale netěsní, olej se tam dostane taky. Obě strany jsou prostě spojené, a olej logicky proteče dolů do vnějších noh, kde je u O/B i damper. Oleje se u O/B lije tolik, aby damper nenasával vzduch, a tím netlumil, takže hodně. Rozhodně ale ne plná vidle, páč kapaliny, jak jistě víš jsou nestlačitelné…tož tak ;-)
No a já tu mám vidlici, kde je otevřená lázeň a tlumič v obou nohách… A co včil s tím? :-)
Včil je pokokot oleje v obou
Jj, 2005
Já jí měl nejdřív cca 12 000 zcela bez servisu, pak byla udělaná v Radotíně, pak najela dalších 5–6 000 i přes zimu než jsem jí servisoval já, takže spíš časem, nicméně na prdel dostává tak nějak průběžně. :)
Akorát jestli se to stalo nějakym tvrdym dorazem, tak možná bude ruplý těsnění mezi vnitřníma nohama a tou štanglí pod patronou.
jj, pěkně blbej dopad :D
až se ochladí, bude zase ok :-)
Počkat, to je jako výsměch nebo fakt, že teď ten olej měl nižší viskozitu ?
Predevsim jinej objem:)
No, to sem nevěděl, že by to mohlo mít takovej vliv…
Takže jasnej servis. Dnes jsem byl projet, a, chčije, přes stíráky. Takže přetěsnit…
Takže v servisu, kam jsem to měl v plánu dát, nedělaj foxe. Nemáte někdo tip na dobrej servis, kde by mi ji přetěsnili ? Nwm, jestli to má cenu posílat ke Švecovi, stejně to už nemá pěkně dlouho záruku, a prej stejně nic moc.
Jestli nevíš, pošli do švece. Jestli víš, objednej gufera a udělej sam
Švec jsem slyšel, že to co je po záruce, vošulí…
No nedělám si iluze, že i záruční dělaj s takovou péčí jakou by si tomu věnoval ty sám.
njn, ale sám to neumim…
takže nevíte o nějakym servisu, kde si s tim daj práci a sou dobrý ?
Povolis srouby dole, kladivkem klepnes, rozleti se to na dve pulky, divis se, ze tam za tolik penez je hovno, nezne vytaknes stare gufera, natlacis nove, slozis, zasroubujes, vrchem dolijes mnozstvi oleje ktere ma fox na webu, a jezdis
Já jsem zase slyšel, že na Marsu žijí marťani. :-) Servisáci od Švece jsou sice arogantní ocasi a servis si nechají dobře zaplatit, ale mě naštěstí udělali vše dobře. Ale většinou si snažím dělat všechno sám.
Zkus si sehnat někoho, kdo ti to udělá v okolí. Já bych pár servisů doporučit mohl, ale stejně to budeš muset posílat a nakonec tě to vyjde dráž než u Švece.
no ale ke Švecovi to taky musim poslat…
jako jeden servis blízko je, ale už jsem v něj trochu ztratil důvěru, takže to bude jako poslední možnost.
No spiš se jedná o to, že bys to musel posílat všude. Ostatní firmy berou náhradní díly od Švece, takže cena ND stejná. Cena práce taky, ne-li vyšší. Pokud chceš dělat celkový repas, tak nakonec Švec může vyjít nejlevněji. Pokud chceš vyměnit jenom gufera, tak tě to vyjde o nějakou pětistovku levněji za sadu těsnění do tlumiče.
asi to potřebuju přetěsnit celý, prej, rači
Švec mi to prej neudělá, protože do takhle starý vidlice prý nemají díly. Nemáte někdo jiný tip ?
tohle mi napsal
"Dobrý den,Bohužel do v tuto chvíly 12 let stará vidlice máme pouze prachovky což nic neřeší(těsnění patrony je již nedostupné).
S pozdravem/Best regards
Marek Slavíček
CYKLOŠVEC s.r.o.
Ale tobě to teče přes prachovky ne, Nebo jaký je problém?
Tjn, ale v mailu jsem jim popsal problém, takže by to bylo asi třeba přetěsnit celý…
No já ti nevím. On by to pokaždé nejraději přetěsňoval celé… :-D
Takže to není potřeba nebo co ? Tím, že to pustil stírák, tak byly uchráněny vnitřní těsnění ?
Oni to mají předepsané, a ani se nedivim musí na opravu držet záruku
Nechci otevírat další vlákno, takže dotaz napíšu sem. Gufera vyměněný, olej zatim neteče, ale ta vidlice se mi zdá je míň citlivá, a tak jako s drhnutim se vrací. Sedne si to zatim, jako třeba že se časem stíráky promažou, nebo může bejt chyba v provedeném servisu, jako třeba špatné množství oleje apod. ?? Ano, vím, věšteckou kouli jste si zapoměli vzít, ale přece jenom bych uvítal alespoň teoretické rady a názory ;).
Díky
Servis sis dělal sám nebo jsi ho někomu svěřil? Teoreticky můžou být křivě naražené stíráky nebo být suché, ale taky si to možná potřebuje jenom trochu sednout.
nechával dělat, suchý by bejt nemuseli, mazal jsem je. Tak budu chvíli jezdit a uvidim. Díky