• petr99

    Čau, tohle se mi stalo pravděpodobně důsledkem špatného dopadu (dopad jsem trefil ze předu na placáka). Je to zásadní problém (potřebuje servis) nebo si jen tak „ucvrkla“ ?

    0 0
    • Pedro404  

      Pokud neteče dál, tak asi dobrý, jinak bych vyměnil stíráky. Před tim špatnym dopadem nechcala?

      0 0
    • petr99  

      Nikdo nic dalšího pls nemá ?

      0 0
      • Concorde  

        Co chceš slyšet? Očistit, projet a pokud nebude rosit dál, tak pohoda. Když jo, tak servis s výměnou stíráků.

        0 0
      • novas752  

        Mě chcal podobně pružinovej Dart 2, ale hlavně přes korunku a spodní štelovátko. Pomohla celková rozborka a vyčištění a poctivá dávka vazelíny. Těsnění jsem neměnil žádný.

        Takže tenhle postup bych doporučil, pravděpodobně budeš mít olej vyteklej do spodní nohy a bude totálně černej – stějně jako jsem to měl já.

        0 0
        • petr99  

          Ale tobě se to stalo kvůli nějakýmu hitu nebo prostě časem ? Ona totiž byla před cca 400–500 km u Švece.

          0 0
          • Honik  

            Mohli tam dat vic oleje, nez ma byt a pri dorazu ho vytlacila ven…pokud to nepotece dal, nemelo by byt nic spatne. Ale radit na dalku..

            0 0
            • petr99  

              Jasný, i tak díky. Ale i kdyby se to zbavilo přebytečnýho oleje, tak nebudou těsnění tebo stíráky kaput ?

              0 0
              • Pedro404  

                Jestli sou těsnění kaput poznáš podle toho, že teď při ježdění bude dál chcát, to neni žádná věda.

                0 0
              • novas752  

                Si myslim, že ten stírák je jednostranej = nemá pustit jen bordel dovnitř.

                Spíš je problém v množství toho oleje. Aby to zaplnilo většinu spodních nohou a chcalo ven, tak musí být dolu protečenej skoro všechen, takže servis to stejně bude chtít.

                0 0
                • wladeq  

                  Ten stírák nemá pustit bordel dovnitř, a olej ven, kupodivu…a nechápu co je „musí být dolů protečený skoro všechen“…on v podstatě všechen olej je dole, tak je to správně. K čemu by asi byl nahoře že. Nechce se mi to hledat, ale tipuju že je to O/B, kde není problém to přelít , a prostě tam bylo moc oleje, což v 99,9 procentech prochčije přes gufera

                  0 0
                  • novas752  

                    Kupodivu trochu oleje ven pustit má. Podivej se jak je konstruovanej – „břit“ je směrovanej tak, aby „seškrábl“ bordel z vrchní části vnitřní nohy. Nechápu co by mělo tolik oleje dělat dole, když otevřená lázeň je nahoře uvnitř vnitřní nohy. Aby to chcalo přes gufera, musí to nejdřív vytýct do spodních nohou (pokud nedali fakt hodně oleje do nich, což by se při dorazu mohlo projevit aniž by byla poškozená patrona/ OB.

                    0 0
                    • kubad  

                      vzhledm k tomu že jsou to obě nohy, bych to typl jak píšeš na vytlačený mazací olej ze spodku nohou, asi ho bylo víc, a doraz je sfiňa :D

                      každopádně servis by vidlici neuškodil

                      0 0
                    • wladeq  

                      Tvrdíš mi že olej jen ve vnitřních nohách? Chápu to správně? Páč tam žádný není…

                      Gufero nechá na vnitřní noze film, nebo by mělo. Že čistí bordel je jasné, od toho tam taky je

                      0 0
                      • novas752  

                        No teď ne no. :)

                        Normálně je v naprostý většině vidlic nejvíc oleje ve vrchní části pravý vnitřní nohy okolo patrony (já tam mám 93ml), ve spodních nohou neni z fabriky téměř nic a potom nějaký menší množství (já mám v každý 15ml).

                        A protože kdyby to bylo jen velkým množstvím mazacího oleje dole, neuchcalo by to až po 500km od servisu, ale dřív (a muselo by to silně mazat už před tim), musí to být tim, že tam (do spodních nohou) při tom dorazu olej protekl z patrony.

                        0 0
                        • Concorde  

                          Evidentně pořád nechápeš jak otevřená lázeň funguje, nastuduj to :) Nemá tam co protékat. Olej je ve v monobloku a funguje zároveň i jako tlumící. Pokud by tam měl FIT patronu, tak je to jinak, ale jedná se o starší model.

                          0 0
                          • novas752  

                            Takže mi chceš tvrdit, že normálně je většina vnitřní a vnější nohy plná oleje? :D To by ho tam muselo být aspoň 350ml :D

                            0 0
                            • Concorde  

                              Ne většina. Jen tolik, aby to stačilo k rozsahu tlumení. 160ml tam patří.

                              Edit: Jen pro úplnost přikládám foto té tlumící patrony (ta s tím červeným čudlem). Z její konstrukce ti musí být jasné, že nemůže těsnit mezi vnitřníma a vnějšíma nohama vidlice

                              0 0
                            • wladeq  

                              I podle mě by sis měl nastudovat, jak funguje vidle :-) nejvíc oleje bývá tam, kde je damper, tedy buď ve FIT, nebo v jedné z nohou. S tim, že na straně pružiny je vnější a vnitřní noha v podstatě spojená, a při pružení se rozcáká olej všude, v druhé nože bývá sice dekl, ale netěsní, olej se tam dostane taky. Obě strany jsou prostě spojené, a olej logicky proteče dolů do vnějších noh, kde je u O/B i damper. Oleje se u O/B lije tolik, aby damper nenasával vzduch, a tím netlumil, takže hodně. Rozhodně ale ne plná vidle, páč kapaliny, jak jistě víš jsou nestlačitelné…tož tak ;-)

                              0 0
                              • goofy  

                                No a já tu mám vidlici, kde je otevřená lázeň a tlumič v obou nohách… A co včil s tím? :-)

                                0 0
                          • petr99  

                            Jj, 2005

                            0 0
          • novas752  

            Já jí měl nejdřív cca 12 000 zcela bez servisu, pak byla udělaná v Radotíně, pak najela dalších 5–6 000 i přes zimu než jsem jí servisoval já, takže spíš časem, nicméně na prdel dostává tak nějak průběžně. :)

            Akorát jestli se to stalo nějakym tvrdym dorazem, tak možná bude ruplý těsnění mezi vnitřníma nohama a tou štanglí pod patronou.

            0 0
    • JMT  

      až se ochladí, bude zase ok :-)

      0 0
    • petr99  

      Takže jasnej servis. Dnes jsem byl projet, a, chčije, přes stíráky. Takže přetěsnit…

      0 0
    • petr99  

      Takže v servisu, kam jsem to měl v plánu dát, nedělaj foxe. Nemáte někdo tip na dobrej servis, kde by mi ji přetěsnili ? Nwm, jestli to má cenu posílat ke Švecovi, stejně to už nemá pěkně dlouho záruku, a prej stejně nic moc.

      0 0
      • wladeq  

        Jestli nevíš, pošli do švece. Jestli víš, objednej gufera a udělej sam

        0 0
        • petr99  

          Švec jsem slyšel, že to co je po záruce, vošulí…

          0 0
          • novas752  

            No nedělám si iluze, že i záruční dělaj s takovou péčí jakou by si tomu věnoval ty sám.

            0 0
            • petr99  

              njn, ale sám to neumim…

              takže nevíte o nějakym servisu, kde si s tim daj práci a sou dobrý ?

              0 0
              • wladeq  

                Povolis srouby dole, kladivkem klepnes, rozleti se to na dve pulky, divis se, ze tam za tolik penez je hovno, nezne vytaknes stare gufera, natlacis nove, slozis, zasroubujes, vrchem dolijes mnozstvi oleje ktere ma fox na webu, a jezdis

                0 0
          • goofy  

            Já jsem zase slyšel, že na Marsu žijí marťani. :-) Servisáci od Švece jsou sice arogantní ocasi a servis si nechají dobře zaplatit, ale mě naštěstí udělali vše dobře. Ale většinou si snažím dělat všechno sám.

            Zkus si sehnat někoho, kdo ti to udělá v okolí. Já bych pár servisů doporučit mohl, ale stejně to budeš muset posílat a nakonec tě to vyjde dráž než u Švece.

            0 0
            • petr99  

              no ale ke Švecovi to taky musim poslat…

              jako jeden servis blízko je, ale už jsem v něj trochu ztratil důvěru, takže to bude jako poslední možnost.

              0 0
              • goofy  

                No spiš se jedná o to, že bys to musel posílat všude. Ostatní firmy berou náhradní díly od Švece, takže cena ND stejná. Cena práce taky, ne-li vyšší. Pokud chceš dělat celkový repas, tak nakonec Švec může vyjít nejlevněji. Pokud chceš vyměnit jenom gufera, tak tě to vyjde o nějakou pětistovku levněji za sadu těsnění do tlumiče.

                0 0
    • petr99  

      Švec mi to prej neudělá, protože do takhle starý vidlice prý nemají díly. Nemáte někdo jiný tip ?

      0 0
      • petr99  

        tohle mi napsal

        "Dobrý den,Bohužel do v tuto chvíly 12 let stará vidlice máme pouze prachovky což nic neřeší(těsnění patrony je již nedostupné).

        S pozdravem/Best regards

        Marek Slavíček

        CYKLOŠVEC s.r.o.

        0 0
        • goofy  

          Ale tobě to teče přes prachovky ne, Nebo jaký je problém?

          0 0
          • petr99  

            Tjn, ale v mailu jsem jim popsal problém, takže by to bylo asi třeba přetěsnit celý…

            0 0
            • goofy  

              No já ti nevím. On by to pokaždé nejraději přetěsňoval celé… :-D

              0 0
              • petr99  

                Takže to není potřeba nebo co ? Tím, že to pustil stírák, tak byly uchráněny vnitřní těsnění ?

                0 0
              • kubad  

                Oni to mají předepsané, a ani se nedivim musí na opravu držet záruku

                0 0
    • petr99  

      Nechci otevírat další vlákno, takže dotaz napíšu sem. Gufera vyměněný, olej zatim neteče, ale ta vidlice se mi zdá je míň citlivá, a tak jako s drhnutim se vrací. Sedne si to zatim, jako třeba že se časem stíráky promažou, nebo může bejt chyba v provedeném servisu, jako třeba špatné množství oleje apod. ?? Ano, vím, věšteckou kouli jste si zapoměli vzít, ale přece jenom bych uvítal alespoň teoretické rady a názory ;).

      Díky

      0 0
      • goofy  

        Servis sis dělal sám nebo jsi ho někomu svěřil? Teoreticky můžou být křivě naražené stíráky nebo být suché, ale taky si to možná potřebuje jenom trochu sednout.

        0 0
        • petr99  

          nechával dělat, suchý by bejt nemuseli, mazal jsem je. Tak budu chvíli jezdit a uvidim. Díky

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.