Pegas chtěl, ať něco povím .. tož jsem řekl .. :-) J.
Pegas chtěl, ať něco povím .. tož jsem řekl .. :-) J.
Výhody ..? U Fe rámu výrazné odlehčení a zároveň minimalizace oxidace .. jednak kde nic není, nemá co oxidovat a pak H2O se nemá kde zdržovat a tedy ani oxidovat .. :-) Prosté, jednoduché, geniální ..:-) J.
nějak vás nechápu .. může te to upřesnit, kam to chcete vrtat ?
A Ty to eětě nemáš vivrtaní? Ty takovej ladyč? Hneď vem vrtačku a zespodu to tam vivrtej, fakt to pomáhá.
:-)
Jsi to trefil.. mám .. už léta .. jen jsem chtěl znát vaše názory .. :-D ..J.
a vrtáš i hlavu?
Ne, to dělá Jiřík123 a nějkteří další tu ..:-) J.
Favorit z r.1982, ani Eska (snad ještě starší) je něměli. Když jsem dával skluz, vyvrtal jsem ještě jednu díru.
Jasně, já odpovídal spíš obecně pochybovačům, co se jen ušklíbají .. Prostě (skoro) každý rám má díru .. a logicky, že nějaká dírka navíc, anebo větší, nehraje roli .. Ovšem 3 cm u Al je už riziko roztržení mufny .. Na druhou stranu středové uložení to zpevňuje .. J.
Dovolím si mírně nesouhlasit s tím, že (skoro) každý rám má v mufně otvor. Ani jedno z kol, co mám v profilu, ani kolo mé ženy (LF), ani Trek 4100, Amulet (asi Delta), GT i-Drive 4, GT Avalanche, Merida (nějakej pevňák z r. 2003-nepamatuju si přesný označení) tyto díry nemají. To jsou kola, o který se starám svým přátelům, tak jsem je měl už doskrát v ruce. Nevím, jak silničky, ale bajky tyto díry (dle mé zkšenosti) většinou nemají.
Jasně, mají to (zpravidla) kola se spodním vedením lanek .. J.
S tím nelze, než souhlasit.
Silnička zimák – díra jen pro šroub na smyk žádná navíc na odvod vody. Silnička RB – ani to ne, smyk mám přilepený sekundovým lepidlem a drží statečně. Starý ocelový horák české výroby ze začátku 90. let, spodní vedení lanek – stejně jako zimák. Ocelová reta, spodní vedení lanek – stejně jako zimák.
Na žádném kole tu díru vyvrtanou nemám, ale vím že se to někdy provádí, ikdyž je to celkem zbytečné. Po pořádné jízdě v dešti je lepší sundat sedlovku a otočit kolo koly vzhůru.
To je pěkná blbost .. H2O se dostane i tam, kde nebyla: do všech trubek rámu i šavlí ..J.
Jo jo, svatá pravda. Nejhorší ale je, když se kromě do šavlí dostane i do mečů!!
Do z. vidle, ať má dušička klid .. :-) J.
To jo, zahradní vidle je prevít – pořád plná vody :P
Koukám, se snažíš být vtipný .. zatím Ti to nejde, je to takové primitivní, přízemní .. bez jiskry .. :-) J.
Teď jsi mě urazil :( Asi ještě nejsem tak zkušený, jako ty :-)
Co je na tom za blbost? Nikdy jsem problém s vodou neměl.
Jestli máš Al rám, pak ty problémy nejsou akutní .. ale i tak, záleží, jestli jezdíš v zimě a jak dlouho je od první H20, která prošla Tvým rámem, kdy jsi naposledy rozebíral kole, jmenovitě demontoval sedlovku, stř. osu, řízení .. Jestli už máě ahead set .. a pod. nuance .. J.
a pak záleží, jak často jezdíš ve vodě .. v zimě by Tě otrávilo, denně vytahovat sedlovku a přetáčet kolo .. J.
Však v zimě se těžko dostanou do kola kvanta vody. Sedlovku vytahuju jen při stavech podobných potopě a to přes zimu není nikdy. V zadní stavbě i na spodku vidlice jsou díry od výrobce, kudy může potencionální voda odtéci.
V zimě právě nejvíc. Nejslabší místo, kudy vleze H2O, je rozparek, co drží sedlovku v rámu a tam se vždy dostane H20 a v zimě je nejhorší ten solný roztok, močovina, čpavek či co to je ..J.
Jo a sundávat sedlovku, když na silničse RU nemám,.. pěkný opruz .. nemluvě o tom, že pak uspíším srůstaní Al sedlovky s Fe rámem .. a Al/Al to též nesedí ..J.
ale kam ze spoda !
a víš, co je středová mufna?? :-) J.
Naproti sedl. trubce .. jakoby jsi chtěl prostrčit metrovou sedlovku skrz .. (sakra, to si nechám patentovat .. :-D ) .. J.
rozhodne doporucuji. take se mi osvedcilo odvrtat riditka a sedlovku!
Budu muset přijet k tobě pro nějaké rady a postřehy. Mě se pořád nedaří. Už jsem vyzkoušel vrtat 3cm otvory do několikerých řídítek a do pár sedlovek (27,2) a pořád se mi ta díra ne a ne povést. A přitom bych tak rád otestoval, jak se to bude za jízdy chovat…
Pro řidítka je třeba 3cm otvory poladit až na: 1cm, pak je to ideál (ale musí jich tam být hodně)
Zrovna střed je místo kde se výrobci snažej docílit co největší tuhosti a myslim že zrovna to že tam vyvrtáš díry tý tuhosti příliš neprospěje.....
Tuhost středu?? Mufna je dost tuhá, ať má otvor, či ne .. Pevnost středu dělá konstrukce rámu .. J.
3cm to jsi asi ulít :)
ale malou dírku občas lidi vrtají, právě aby vytekla voda
3 cm je akorat :D
Ač se směješ, je to tak .. :-D J.
ty máš vrtačku kam se dá upnout vrták 30mm? :-)
Ty ne ..?? 8o .. Jo .. Stojanovou .. :-) J.
.. nemluvě o tom, že mám všechny vrtáky upraveny se stopkou d 13 .. :-) J.
ale jo,řešit se to dá to už člověk ale musí být kutil :-) je fakt,že o menší dirce taky přemýšlím :-D
.. ovšem vrtat Fe (ani Al) rám tak velkým vrtákem ruční vrtačkou, to by nebyl nejlepší nápad .. :-) Nejspíš by to ani nešlo .. J.
proč by Ti to nešlo?
Páč bys asi 30 mm vrtáčku s 30 mm vrtákem neudržel v ruce .. J.
To jsi asi v dětství nesledoval večerníčky! Jinak bys věděl, že Maxipes Fík měl obrovitánskou sílu a vrtačku s 3 cm vrtákem by hravě udržel. Nemám pravdu fíku? :-D
máš pravdu, můj slavný TV jmenovec by to určitě hravě zvládnul, spíš je mi ale divné, že si olkyc nevěří, že by to také dokázal
ale dokázal, ale proč komplikovat jednoduché věci ..?? Mám několikanásobné zkušenosti z vystružení sedlové trubky CrMo o 1 mm a kdo to dělal, ví, že to je o nervy .. a svaly .. či spíš výdrž .. :-) J.
tzv. silovůli?
jak vypadá 30 mm vrtáčka? P.S. zatím mám ještě furt dvě ruce
To bych chtěl vidět, jak vrtáš ruční vrtačkou 3 cm otvor do kovu, potažmo do Fe, potažmo do mufny .. rofl .. nemachruj, nejsou tu jen studenti, co neznají vrtačku .. Předveď a kilo je Tvé .. :-) J.
až budu mít cestu okolo OV, dám Ti vědět a klidně to zkusíme, zatím si prosím Tě připrav ty mufny a napiš mi z jakého budou materiálu, jinak jestli spěcháš s tím vrtáním, tak si zkus sehnat tzv. stupňovitý vrták něco jako např. viz. přidaný obrázek P.S. to kilo můžeš klidně propít na zdraví dětí našich otců
No, rámy Fe mám kdykoli k dispozici .. ten vrták jsem už v ruce měl,
tak před 3 r., ale nevrtal jsem s ním .. to bych tedy chtěl vážně
vidět, jestli s ním jde vrtat snadněji, než s klasikou .. stejně jsi mne
nepřesvědčil, že bys do rámu dokázal vyvrtat 3 cm otvor, ani n
tímhletím .. jo a matně vzpomínám, že to v Narexu měli a cena byle ke
400,– Kč .. ne – li víc .. No, nejspíš se vyznáš .. ale důkaz chybí
.. :-)
Bohužel, to kilo propít nemohu, jsem abstinent .. :-) J.
Ucel tohoto vrtaku neni vrtani silnejsich sten jak 1mm. Predevsim je pouzivan na vrtani ruznych prumeru do elektroinstalacnich skrini na protazeni kablou s koncovkou.
ano původní a hlavní užití je asi pro ty elektroskříně, ale ta mufna taky nemá moc tlustou stěnu, spíš bude možná problém s tím zaobleným povrchem, zkusíme a uvidíme
já myslel, kdyžs mluvil tak suverénně, že s tím máš zkušenosti .. :-D .. El.skříně se stěnou 0,5 mm je sakra rozdíl, proti mufně se stěnou až 5 mm ..!! To už je maso .. a ještě navíc CrMo .. skříň je z bláta, žádná ocel ..n a platí to i v příp., že máš díru v mufně předvrtanou .. J.
davam ti jednu minutku a nechas toho. Kazdopadne ten vrtak nema uhly(ostri, hrbetu atd.) aby jsi stim mohl vrtat. Videl jsem ten vrtak jen jednou (strejda ho chtel nabrousit tak jsem na to jukl- on to pouziva vesmes na ty skrine- plastove)
možná máš pravdu, pak tedy možná ještě zkusit postupně odvrtávat a možná konečný rozměr vzít třeba záhlubníkem
ale spíš asi odvrtávat po malých šponách
vse jde. kdyz se chce tak jde vsechno.
jasně, vrtačka bude v rukou vibrovat a nepůjde udržet .. jasná zpráva .. :-( J.
vyvrtat se to da.. ale kulatou diru neudelas.. spis takovej pekne petiuhlenik..
nebo K profil
nebo K profil ..?? Co to je?? J.
kulatý trojúhe(obde)lníky, ............. fialovej les a žlutá voda
Aha .. tak to jo .. :-) J.
Někteří výrobci mají otvcor(yú v mufně ve tvaru loga .. Např. Colnago má 3lístek .. J.
nj ale najdi mi vrtak ve tvaru 3listku
3lístek dělá výrobce, Ernesto Colnago, který má ne to stroj .. jinak to dělali někteří kluci tak, že odvrtali 3 díry vedle sebe a zbytek dopilovali .. J.
Setkal jsem se s tvrzením v záručních podmínkách, že vyvrtáním díry se ruší záruka… No ale stejně jej tam mám – jen mi stačí 3 mm.
Tak to seš suchar xD xD xD
3mm je malo
Mne to tam vyvrtal přímo prodejce po té, co při opravě zjistil, že mi střed doslova plave ve vodě… Ale dírka teda nemá 3 cm, ale tak asi 3mm…
…hlavně si nenechej vrtat koleno!
Kdo viděl rozdělaný střed po roce a víc ježdění, tak ví, že osa zrezne .. a po zimě se z ní drolí šupiny rzi .. platí to i o Al rámech .. jednak každá osa je ocelová a jednak H2O obsahuje Fe sama .. J.
A co se vrtání týká, než přišly Hollowtechy, kliky se vrtali
podélnou drážkou šíře 6 – 8 mm ..
Já jsem kdysi navrtával rám a navařoval koncovky bowdenu zevnitř trubky ..
a nikdy rám nepraskl ..
Vrtal jsem i řídítka, když začaly aero páky a řídítka pro tyto bowdeny
nebyla .. Zpočátku i někteří výrobci řídítek vedli bowdeny řídítky
.. J.
podélné drážky se vrtají, nebo dlabou?
nechytej za slovo .. samo, že byly frézované .. :-) J.
nechci nikoho chytat za slovo, ale spíš aby to bylo jasné co nejvíce Bike-Foristům
.. ale někdy drážky dělám vrtákem .. vyvrtám díru a pak působím na vrtačku radiálně .. :-) ovšem vrtáním se to zřejmě nazvat nedá .. :-) J.
myslím, že frézuješ na vrtačce
este ze tam mas smajlika. Nechapu jek nekdo muze treba skocit na zazracne titanove vrtaky ¨ktere vrtaji i do strany¨. fazetka je jen na vedeni a dobry odvod spon a ne na vrtani. Ale tak tak obcas zvetsuji diru :-)
To je postup, když se někdo netrefí doprostřed .. :-) jako když to musím po někom opravovat, jako dnes .. :-) J.
Stalo se mi, že mi rám prorezavěl skrz, takže bylo skrz trubku vidět .. ale přesto jezdil .. J.
To je na samostatný threrad .. ře by ..? :-) J.
A byl skrz tu díru vidět rám? Kdyby ne, to už bys asi musel do servisu!
asi jsem to neřekl dost jasně .. bylo vidět skrz obě stěny trubky, nikoli jen do rámu, ale rám prosvítal .. :-) J.
a nebylo by nějaké foto.......?
Bylo, ale asi bych to měl nechat přes den, až bude dost světla a čas .. prorezlo to uprostřed dolní pravé šavle, jak končí prolis pro převodníky .. J.
prorezlý rám skrz. J.
Až do demontáže jezdil v poho .. :-) Jde o rám Romet Super, údajně z Columbus trubek .. J.
že by archeologie?
designérská patina ..:-) J.
Neco takoveho? www.flickr.com/photo_zoom.gne?… proc ne?
bingo .. i když já myslel klasickou kulatou díru .. ale je to skoto dtto
.. a pak ať někdo pochybuje o pravdivosti mých slov .. :-)
To je Fe, že ..? J.
Ano, je to CrMo stredova trubka Phil Wood.
To je Tvá práce ..? Nejspíš jo, díra i spoje .. ale takhle na tupo ..
bez mufen ..? A vypadá to na mosaz, tavný matroš .. že?
Anebo origo z fabriky ..?? Jaká zn.? J.
Ne, ma prace to neni. Je to CrMo ram z Columbus Life trubek.Pajeno mosazi. Vic se da najit v galerii autora www.flickr.com/photos/74729001
Ten odkaz je treba prekopirovat rucne,ten zavinac tam udelal zmatek:(
Jinak jeste pokud by to nekoho zajimalo, tak tady www.flickr.com/…amebuilding/ je galerie ruznych zrucnych svarecu.
otevřel jsem to .. zajímavá koncepce .. pivoty a dráhové koncovky a absence dolní vzpěry(pokud to je finální kus ..) .. J.
Aha, na singlespeed ..:-) J.
A trubky nejsou vsazené do mufny, Jsou jen zvrchu přiložené, Vypadá to dobře, zřejmě silnička .. ale na dlouhodobé použití bych měl obavu , spíš jen na nějaké účelové závody .. pár časovek .. To je finální kus, anebo ještě se tam bude něco pájet? J.
(Blbne mi shift, všude měly být otazníky ..) Tak je to Tvá práce, to pájení? Vypadá to hodně profi .. J.
..:-( .. Page Not Found
Oops! Looks like you followed a bad link.
If you think this is a problem with Flickr, please tell us.
Here's a link to the home page.
Vysvetleni o par radek vys.Pouzij Ctrl+C Ctrl+V.