Ahojte, má tu niekto skúsenostu s plášťami Geax, zvlášť Barro Moutain a taktiež aj s ich systémom TNT? Vďaka za odpovede.
Ahojte, má tu niekto skúsenostu s plášťami Geax, zvlášť Barro Moutain a taktiež aj s ich systémom TNT? Vďaka za odpovede.
já jsem asi včera nebo kdy taky podal dotaz na geaaxy- saguaro ale nic z toho nebylo a soudě podle historie- nevim jestli si hledal ale o geaxech je hodně vláken s jednou nebo dvěma odpověďmi, takže z toho soudím, že je nikdo moc nevozí…
Jezdim Geax Argo, kevlar, 26×2.00, v bezdusovem provedeni, v narocnem terenu jsou vynikajici. Yarda.
Podrobné info bylo na www.mtbs.cz/…eax2006.html Z plášťů které vyrábí Geax je asi nejlepší Barro Mountain, je to univerzál a pokud nemáš více kol tak ho doporučujeme. Jezdí ho v naší rodině Lída v provedení TNT na ráfcích Mavic SLR ( Maratony), syn Milan na klasických ráfcích Mavic v kombinaci s No tube ( XC ) a já jezdím Tubelees s protidefektovým latexem (turistika enduro). Za sezonu 2007 jsme měli dohromady jen 2 defekty a to rozříznutí pláště. Pit stop TNT vydrží jen cca 2 měsíce a není pak již mnoho latexu pro protidefektovou prevenci, hlavní úkol je utěsnit plášť a ráfek, pro závoďáky aby to bylo co nejlehčí. Sprej je ideální pro malé defekty při závodě, oprava do cca 1 minuty bez sundání kola, jen se povolí ventilek. Firma Geax vyrábí i ekonomickou verzi tekutý latex na nalití, podobně jako No tube a je to pak jistota na celou sezónu nebo na do ojetí pláště. Kombinace tubelees a tekutý latex je nejodolnější a téměř jsem celý rok nemusel dofoukat , perfektně drží. Pro závoďáky jsou pak vhodné různé dezény podle charakteru tratě a počasí.
tak podla poslednych skusenosti by si na to co je napisane jak na mtbs tak na cykl (vydavatel cykloservisu) daval dost pozor resp. bral to s riadnou rezervou. je to totizto bezpochyby platena inzercia. skus tam dat nejaky kriticky komentar a uvidis co sa stane. na mtbs zmizne casom aby to nebol tak okate, na cykl okamzite, doslova do par minut.
konkretne – tu bola dost velka debat o tom co to je v skutocnosti za biky, preco je ten ist model raz prep. jednoc a raz horst link, ci sa to nahodou az moc trocha nepodoba modelom kellys 2010 a ci to nahodou neni no name cinska katalogovka. pozri sa co tam z tej debaty zostalo…
dtto cykl.cz – raz som tam cosi napisal co nebolo prave oslavne a do par minut to bolo prec a diskusia zrusena. schvalne som to skusil dnes rano zopakovat konkretne tu kde do nebies vychvalili Quad QHD-5 Dime Pro. a jedine co som tam napisal je, ze to ich superlativne hodnotenie sa ani nahodou nezhoduje s hodnotenim v biku 12/09(uznajme ze asi trocha objektivnejsi test) a tie ich minulorocny tiez tam dost vychvaleny sting dostal vlani v teste bikemagazinu hodnotenie nevyhovujuci. asi za 3 min som tam kukol – a prispevok zmazany, diskusia zrusena.
takze asi tak s tymito referenciami.
to testy vo vele su oproti tomu este vrchol objektivity (v ramci moznosti kedze velmi nic nemeraju jelikoz asi neni na com(co chapem) a hodnotia viac menej subjektivne ale snaha o objektivitu sa im upriet podla mna neda.)
To co jsem psal já na Mtbs určitě placená reklama nebyla. A to z několika důvodů, popisuju vždy své osobní poznatky a nedoporučuju žádnou konkrétní značku ani výrobek. Pokud můžu cituju vždy výrobce obdobného produktu. Moje články o bezdušácích a používaní tmelu jsou obecně platné. Jde o princip a né značku. Že jsme měli možnost jezdit zrovna Geax na tom nic nemění. Jak chceš otestovat různé pláště a různé tmely, když defekt je velmi subjektivní nahodilá věc, a to zejména u bezdušáků a při použití tmele. Naše reference je absolvoval jsem Rally di Sardegna nebo Ironbike a měl jsem tam takové a takové problémy. Připravoval jsem Beskidy MTB Trophy a měl jsem s plášti za sezonu „0“ defektů. A to díky zatím nejodolnějšímu systému UST ráfek, UST plášť, protidefektový tmel. Jezdím denně do práce a za rok mám na systému obyč.ráfek, plášť a duše v nenáročném terénu několik defektů.
A teď k GEAX. Pro sezonu 2010 je řada nových modelů, trendem je specializace na různé povrchy a podmínky, což je sice pěkné pro závodníky ( kteří mají několik náhradních zapletených kol, protože bezdušáky s tmelem je nepraktické často přezouvat).
Původní Mezcal ( semislick) vzorek do sucha doplňuje vzorek AKA do písku a na šotolinu ( na sucho)
Barro mountain ( univerzál ) doplnil vzorek do bláta a kamení GATO.
Hodně lidí ještě vozí Saguarro, které je podobné Pythonům, ale u nás v Beskydech jsme si ho moc neoblíbili. Střílí do boku na kořenech a kamenech. Ideální je na nenáročný MTB ala Kolo pro život.
Existují pak další vzorky , ale ty jsou již čistě závodní záležitostí pro extrémní podmínky a závoďáky Barro Mud do bláta, Barro Race ( odlehčený závodní Barro mountain).
Vzorky pro enduro, DH , City bike atd. zde nerozebírám.
Pro horského bikera je asi nejvhodnější od GEAX Barro Mountain, díky své univerzálnosti. Provedení UST a TNT je přitom odolnější proti defektu než klasický ( vrstvy navíc za cenu větší hmotnosti) + protidefektové tmely ( tam je to stejné, závoďáci " gramaři" TNT sprej, pak tekutý TNT pit stop, a nejspolehlivější a s největší životností pro UST pláště Geax GTT. Proštudujte si web výrobce, je to tam celkem jasně vysvětleno co k čemu a jak použít a jak se jednotlivé produkty liší a na jaký terén jsou pláště vhodné.
Já je vozím,ale MEZCAL – což sou XC pláště a pro většinu lidí tady nepoužitelný :-) Vozím je v 2.1,takže pohodlný,lehký (v tý lepší verzi – jinak nic moc váha,super jedou ale ..... pouze za sucha,za mokra (překvapivě) úplnej propadák. Za celej rok tak průměrně 1–2 defekty což považuju za slušnej průměr vůči jinejm plášťům,který sem jezdil.
Tak jsem dnes opět Mezcal píchl. Za tisíc kilometrů co je mám dva defekty a to nejezdím v žádném náročnějším terénu. Předtím jsem měl nějaké obyčejné pláště CST a za 2,5tis km žádný defekt.
Niekedy je to aj o nahode,nie vzdy su na pricine plaste,mam skusenost,ze som za 5000km pichol raz a potom naraz behom mesiaca 2×,takze tak…
Tiez si to myslim :-) a casto pichnem na ceste, kde je viac bordelu ako v lese :-D
hovoris mi zo srdca :-)
:-)
viac defektov chytam zvacsa, ked su plaste uz dost zjazdene, ale je to tak ako si pisal, niekedy mesiac-dva nic. potom za tyzden dva-tri :-D
Vozím Geax Barro Mountain a Geax Arrojo. Každý má svoje, Arrojo je docela rychlý, mám ho dozadu. Není to žádný ultra balón. Barro mi vepředu stačí pro každou trať, ale nebude to nejrychlejší plášť, co jsem jel. Už i ve 2,1 je to slušný kus gumy. Ani s jedním z nich se nebojím častých defektů. Píchnout se určitě dá, ale vydží to fakt hodně. Na letošní sezónu bych rád testnul Saguara, ale blbě se shání. Asi si je budu muset objednat u dovozce. Prodejce v Pardubicích je z něj ale loni v létě nemoh dostat. Prostě kvalitní pláště, který se z nějakýho důvodu moc nevidí.
no já jezdím Barro mountain 2.3 TNT cca 8 měsíců. V rozměru 2.3 (reál tak 2,2 na 19mm) mají měkčí směs, takže celkem pěkně drží i na mokru, díky nízkýmu vzorku se i dobře odvalují za cca 1800km celkem slabý opotřebení. V plášti mám tmel, a za celou dobu pouze 1 x defekt – říznul jsem tak 5mm teď v zimě a tměl to měl celkem snahu zalepit, ale bylo tak –2 C tak jsem musel vždy po chvíli dofouknout a doma zalepit. Jediný mínus maj že mi přijdou takový nepohodlný (trvdý) při tlumení i když mám nižší tlak oproti předchozím IRC serac UST
Využiju thread, máte někdo zkušenosti s dušema Geax, myslím ultralight? Jsou dobré?
ja vozím ich duše, neviem či sú ultralight, ale sú odos ľahšie ako kenda, alebo continental, majú dobrú váhu, super cenu (na tú váhu) a ani sa necvakajú a netfukujú. Zatiaľ najlepší pomer váha/cena/odolnosť. Doporučujem.
ja taky doporucuju, lehke a defekty skoro zadne
ďakujem za príspevky, mne osobne sa Geaxy dosť páčia, ale nikd som ich nejazdil. Mal som na cesťáku Vittorie, a tie boli super. Ináč, teraz vozím continental, v zime explorer, rýchle, mäkšia zmes a lacné, mám ich priamo od dovozcu a v lete vapory. Na rýchle xc sú super, mám ich nafúkané na tvrdo, za sezonu mám asi 1 defekt, nesekajú sa, sú veľmi rýchle a perfektne sa odvaľujú. Troška strácajú na blate, ale to nejazdím, tak ma to netankuje a ešte sa zabárajú do sypkého povrchu, teda piesok, lebo majú malú stykovú plochu, teda veľká váha na malej ploche=nízsky valivý odpor. A nie sú zrádne, keď som skúšal noby nicky, tak tie zrazu v zákrute ustrelili, bez náznaku, že by sa blížila ich hrana, to sa mi z Vapormi nikdy nestalo. A NN sú dosť drahé. Ináč, celkom sa mi pozdávajú tie barro mountain, tak preto som zvedavý.
ruplo mi v kouli. Koupil jsem 2,3 Barro Mountain TNT. Utěsnil jsem ráfek. Nafouknul na 25 psi, a od ranní vyjížďky se nemůžu zbavit idiotského úsměvu :-)
Tak já jsem je dneska zatím jenom nasadil a 2,3TNT má šířku 54mm. Jenom jsem se chtěl zeptat jak směrově jsi ho nasadil? Na boku je speed/traction tzn. na předek speed a na zadek traction?
nějaký placatý?já na saguaru mám 56mm a to jsou 2.2TNT
Je to na chlup stejný jako 2,25 RocketRon v UST verzi
nech si toho ? :)
Chci zkusit dát mezcal 2.1 obyč na UST kola s tmelem,mělo by to jít,patka je stejná jako u TNT,ale váha je poloviční.
To nebylo rýpnutí, RoR jsem už koupil jinde. Jsem zvědavý na zkušenosti použití obyč Geaxů s tmelem.
Snad naopak ne?
No to je právě otázka. Jestli berou Traction jako doporučení na zadní kolo (aby neprokluzovalo ve výjezdech) a nebo třeba na přední (aby pěkně vedlo a drželo). Nebo jestli mají na mysli, že třeba mám dát na předek i na zadek obě stejně podle toho jestli chci rychlost nebo jistotu. No a teď babo raď :-)
No já bych dal dopředu traction a dozadu speed, ne? ;-)
presne :-)
to je prave u geaxu přesne opačne. navic rychlost opravdu nepoznaš ten rozdil tam bude tak minimalni, ze to nemuzes bez profesionalnich laboratornich testu poznat. navic je vzorek u geaxu delany tak aby v zatackach držel v obou nasazenich hodne podobne. Lisi se to pouze v zaberu a brzdeni.
takže: na predni kolo smer speed a na zadni kolo pokud nebude trakce dostacovat(tim myslim prokluzovani kola v primem smeru,nikoliv do zatacek) tak smer traction
Přesně tak jsem to pochopil i já :-)
byl jsem jezdit na sněhu (ještě když byl) a říkal jsem si jestli v tom bude velký rozdíl když přehodím směry.. a byl.. až nečekaně velký.. když jsem to měl na speed tak jo, jel jsem ale dost často přední kolo „utíkalo“.. tak předek jsem vyměnil rovnou při vyjíždce na trakce a byl to až nečekaně velký rozdíl a při stejné rychlosti, cestě se přední kolo chovalo daleko klidněji a daleko líp drželo směr.. pak jsem doma přehodil i zadní kolo a těšil se jak bude do kopce líp zabírat no a druhý den přišla obleva :-( včera jsem byl jezdit jen tak po asfaltu a rozdíl ve valivém odporu na asfaltu fakt není znatelný.. znatelný byl defekt zadního kola o kus skla co byl na silnici :-( ať žijí blbečci co mají potřebu rozbíjet lahve když dopijou..
jj s tim sklem mi vykladej..:-(
jinak co mas za plaste? pokud jsou to mezcaly a nebo saguara tak je to mozne, ale pouze to bude dobre na tom snehu nebo blate. ty plaste jsou urcene na sucho a tam to rozhodne u predniho kola lepsi nebude.
mám oba pláště(saguaro 2.2TNT) na speed a musím stebou souhlasit,poznáš to akorát v blátě,tam ten rozdíl trochu je,ale né o moc,stačí trochu odpustit tlak a je to už uplně jedno.
Narozdíl od RR drží jako prase,škoda jen tý ukrutný hmotnosti,ale zase je tam kus materiálu.
jj sohlas;-)
saguara.. jo jo vím.. když jsem jezdil podzim a bylo ještě sucho tak mě ani nenapadlo to přehazovat protože držely super i ve směru speed.. ale na ten sníh to bylo fajn přehodit..