Zdravím Bikery
Potřeboval bych radu.. Chci pro svoji přítelkyni postavit MTB kolo na vánoce a nevím, zda má smysl cpát tam kotoučové brzdy, zda nebude lepší koupit kvalitní „véčka“, než levné kotoučovky..
Zdravím Bikery
Potřeboval bych radu.. Chci pro svoji přítelkyni postavit MTB kolo na vánoce a nevím, zda má smysl cpát tam kotoučové brzdy, zda nebude lepší koupit kvalitní „véčka“, než levné kotoučovky..
Je březen ne? :-D
A navíc je rok 2012 a ne 1999, ne?:)
To už teď řešíš Vánoce? Takovou disciplínu bych taky chtěl mít…:D
Napiš jaký je bugdet na kolo a jaké má přítelkyně parametry (výška, váha + jízdní styl + předpokládaný terén) a podle toho se ti pak dá poradit…;)
Je březen, ale chci koupit vždy z výplaty část,ať to to peneženku tak nebolí.. Moje přítelkyně jezdí už docela hodně, ale jen na silničce.. horské kolo ji chci pořídit, aby jsme si občas mohli vyjet i do lehčího terénu, žádné extrémy ( do extrému si pojedu dám :D ) má cca 160cm, 53 kg
asi bych vzal nějaké rozumné hydry… slečně se možná v terénu zalíbí a kotoučovky pak pro ni budou pohodlnější.
asi jo, tuplem jestli je už na kole trošku ostřílená, tak se možná toho terénu tolik nezalekne.. hm, asi hydry..
celkem ti rozumim, lepší postavit za pár měsíců pěkný a kvalitní bike, než za tejden splácat nějaký tesco/penny bycikel (samozřejmě extrém :o)).
Manželka váží stejně a je spokojená s večky. Zrovna minulý tedy jsem se ji ptal jestli ji tam nemám nahodit hydry co mi teď leží doma a nechtěla. Jezdí normální XC včetně delších kopců.
A zkoušela je dlouhodoběji? To jen narážím na to, že ta moje dokud jezdila v-čka, tak hydry nechtěla, že je to zcela zbytečné.
Ale po tom, co je nějaký čas jezdí zcela otočila a prohlašuje přechod na hydry jako největší zlepšení, které na kole kdy měla (a druhé má pak přechod na fulla – kde to bylo úplně stejné, tak před tím než ho začala jezdit říkala, že je full zbytečný).
To je vždycky tak. Moje tvrdila, že MTB je lepší než starý treking, co měla (a to to MTB mělo 15kg). Pak sem ji navrhl, že koupíme ocelovou silničku na zkoušku a to že ne, že se stejně po silnici bojí. No a najednou jezdí radši na silničce. Teď sem jí postavil lehčí MTB s hydrama a taky si libuje, že je to mnohem lepší než dřív…:) Prostě ženská – dokud ji přesvědčuješ, tak si mele svojí a pak když to vyzkouší, tak ti dá za pravdu…:)
Tak úplně vždy to být zase nemusí. Třeba přechod z těžkých low end kol (měly dost přes 2kg) na STčka v podstatě vůbec nepoznala rozdíl.
Byla ráda jen za bezdušáky a to hlavně proto, že když občas jede sama, že je to spolehlivější a má velkou šanci, že jen tak nebude mít defekt (tmel ji pravidelně doplňuju). Sama by si duši nevyměnila/nezalepila.
No já teď budu stavět kolo pro švagra a naopak mu nechám asi duše, protože si nedokážu představit, jak se ajťák doma patlá s tmelem…:D Duši si imho vyměnit zvládne…
Teď jsem objednával kolo pro kamarádku (167/54) u jednoho zdejšího stavitele a dohodli jsme se na Elixirech 1. V dnešní době už není moc cenový rozdíl mezi véčkama a hydrama a ty hydry nepotřebují tolik síly na brždění a tak se přítelkyně tak rychle neunaví…;)
Jestli vůbec nebude lepší použít vyhledávání a najít nějaké informace v historii…
Reagoval jsem na zakládající příspěvek, jelikož v tu chvíli žádné reakce nebyly – proč se to zařadilo takhle? To je fuk…
To já taky – nějak to zlobí…
Hydry budou určitě pro slečnu pohodlnější co se brždění týče. Véčka budou zase o krapet lehčí, samozřejmě záleží jaká véčka a jaké kotouče.. já pro přitelkyni stavěl rozpočtovku k narozeninám z mojeho starýho bika VIZ galerka a praštil sem tam V. Přijde mi, že brzdí dobře a povedly se mi nastavit i na celkem lehký chod páky. Spíš dát pozor třeba na vzdálenost páky od řidítek, ale to musíš vědět ty jak má přítelkyně dlouhé prsty ;).
Rok, dva a Vcka budou IN.
Jednoduchy, lehky, brzdej vyborne…
:D
nevim jestli in, ale stále jsou lidi, kteří na ně nedají dopustit a kotouče jim nesmějí do baráku.. Já už ale taky neodolal xD
Tak já se k nim hrdě hlásím. I když vloni jsem si vzal do baráku nakonec i hydry. Ale véček se nevzdám!
Achjo. A já zrovna přecházím na kotouče:D
Jo, jen jestli se na ně začnou dělat vidlice… Až se objeví Reba 2012 29er na V-čka, dejte mi vědět :)
Zdravím, pro většinu z nás plně dostačují véčka. Ovšem většina vozí kotouče, protože jsou dnes na většině nových biků, mají na ně finance a protože statisticky 80% lidí není schopno vlastního názoru a z toho pramení že pokud tedy nemáte kotouče, nejste in a to přece nelze. Vivat konzum:)
dost lidí taky vozí kotouče proto, že určité procento vidlic a rámů už nemá na véčka navárky :)
tak staci bydlet v jeskyni… ale vetsina lidi chce byt in proto bydli v dome :)
pro většinu možná ano, ale mám i s kolem víc jak metrák a tam ty véčka fakt občas nestíhaly, ráfek rozpálenej a účinek klesal. Naproti tomu manželka má teď moje původní XT véčka, orig gumy hoblovaly ráfek, tak jsou tam tříbarevný špalky a na jejích 50, možná 55 kilo to stačí bohatě. Záleží taky co a jak se jezdí, kdo rád sjíždí rychle velký hory tak ví, že s těma véčkama to neni žádná výhra. Ostatně i kotouč se rozpálí až škrtá o povolený desky – ale furt to brzdí.
naopak, Včka brzdí i když guma „teče“, kotoučovky bohužel přestanou brzdit úplně :P
Dobře, možná máš pravdu ale já mám opačnou zkušenost, po pár dlouhejch sjezdech šly véčka z kola. Mě to zkrátka nesedlo nejen účinkem, ale i dávkováním. Kotoučovky mě zatim nezklamaly.
no on je dneska docela problém třeba sehnat slušnej karbonovej rám na véčka, takže potom nezbývá nic jiného než přejít na kotouče :D
teprve nedávno jsem přestoupil na kotouče a jsou lepší než véčka, ale když je přítelkyně taková laňka tak bych pořídil véčka, jsou méně problémové, levnější (špalky koupíš za pár korun) a vždycky jsem snimi dobrzdil všechno ikdyž vážím dvakrát tolik…jenom teda nevypadají tak prďácky jak kotouče…
koupil jsem mladé na kolo levné shimana, a naprosto z těch brzd nechápu :) brzdí to jak prase, víc jak moje RX, nehvízdá to, neškrtá to, gumový to taky nějak zásadně není, krásné dávkování, páka má supr tvar, odvzdušnit se daj i po pěti pivech… jen jsou trochu těžší :)
pokud se ráda nerochní v bahně (: tak „V“ jsou plně dostačující a ženská velmi ocení tyhle oldschool páky: http://www.zbozi.cz/…
kde jde přepákováním nastavit brzdná síla. Sám mám s nimi 12 let ty nejlepší zkušenosti a už je má na kole i moje přítelka :)
Já si právě taky myslím, že kotočovky si lidi osazují jen z důvodu, že teď jsou „in“.. Myslím, že když koupím kvalitní véčka, chybu neudělám.. Kdyby jsme sjížděli nějaké hory, tak bych je to zase něco jiného,ale po lesních, polních cestách a s její váhou a opatrnější jízdou ( kdy se z kopce nepožene jak šílenec ) budou Včka budou stačit. Levnější a lehčí..
No z Prostějova už to do kopců není zas tak daleko. A upřímně já sem rád, že má přítelkyně konečně kolo, které brzdí. Na konci každé vyjížďky do Jizerek máme 10ti minutový sjezd a tam už ruce vytuhnou…kor když se člověk bojí a přibržďuje pořád…
Ale jestli ti to přijde jen jako móda, tak prosím, pořiď jí véčka…;)
tak každé má své pro a proti. Já bych doporučil zaplést kola s ráfkama pro V brzdy a nábojema pro centerlock, aby byl možný přechod na kotouče, které bych kdyžtak brzdil mechanikama BB7, pokud by jí Včka z nějakého důvodu nevyhovovaly. Ono taky záleží na tom, jak přítelkyně vnímá cyklistiku, pro některou by Včka mohli být zmiňovaný „out“ a třeba by jí to mohlo změnit pohled na dárek :)
asi tak. akurát miesto centeroku 6díru a páky SD7 budú fajn na véčka aji na kotúče.
zajímalo by mě srovnání mezi těmi Speed dial 7 a těmi LX M571 , neví někdo? Já se právě dlouho rozhodoval, co pořídit a tak nějak jsem dospěl k závěru, že delší lanko na delší páce (LX) bude brzdit více citlivěji a lehce, než přepákování posunutím lanka k ukotvení páky, i přes to, že je páka ukotvená na ložisku (SD7). Nejezdil někdo oboje pro porovnání?
A ještě k těm centerlockům, taky jim moc nefandím, ale pokud by mely být Včka prioritní, tak tento náboj vypadá bez kotouče mnohem líp, než náboj s přírubou, která na náboji zabere docela dost místa a také něco váží. V případě montáže kotouče je ale nevýhodou nutnost dokoupit závěrnou matici a také omezený výběr kotoučů, takže kdyby kotouče plánoval do budoucna, tak by 6ti díra byla lepší volba, to je bez debat :)
Asi sis nevšiml, že ty SL7 mají taky štělovací uchycení lanka pro změnu brzdného poměru a na rozdíl od LX se to šteluje postupně otáčením šroubkem a ne jen ve 2 polohách jako u LX…;) Já bych volil rozhodně Avidy…;)
Přibližně dvojnásobně lehčí brzdění je s těmi Speed dial. Měl jsem ty LX, zkoušel jsem je ve všech polohách nastavení a nic moc. Jejich strašlivá nevýhoda je tvar a délka páky kdy při brzdění dvěma prsty si drtíš prsteník a malíček. Musí Být tedy nastaveny tak, aby začínaly brzdit daleko od rukojeti (gripu), kdy ještě nevyvineš takovou sílu a při delším brzdění tě pak bolí ruce. Dávkování je u nich až neskutečně horší než u těch speed dial. Krom toho mají za chvíli ohromný vakl, jako bys měl dualy. Snad jsem to popsal srozumitelně, nevyznám se moc ve zdejší terminologii. :-)
ano, děkuji, LX rozeberu na díly pro LXdualy kde mám vakl až za roh a mladé koupím Speed dialy :) Se skřípáním prstů ale problém nemám, mám je dlouhé a páky šteluju dle potřeby pořád :)
To já bych se klidně do debaty CL vs. INTL pustil. CL je snažší a rychlejší namontovat a brzdí to stejně. Občas zmiňovaný uvolňování nýtů jsem zatím nezažil, ale i kdyby, tak to jistě bude až v době, kdy by se dal klidně pořídit novej kotouč. Jedinou výhodu INTL vidím ve výběru kotoučů, ale nepřipadá mi to zásadní, dokud nepotřebuješ plovoucí kotouč, protože ten jsem ještě na CL neviděl.
výkonostně jsou véčka sice kolikrát dostatečný, ale chodem, dávkováním a potřebnou ovládací silou jsou o hodně za kotoučema. Ženské nemají tak silné prsty a véčka musíš mačkat o dost víc než kotouče, takže používání véček není zdaleka tak komfortní a při dlouhém sjezdu pak z toho bolí prsty.
proto jsem hodil odkaz na páky, které tento silový problém řeší pěkně:) Lanko je tam ukotvené v polovině páky (né tak jak u ostatních hned na začátku páky) a to udělá opravdu hodně. Sice má páda o chlup delší krok, ale pokud ráfky nehážou a čelisti jsou dobře seřízené + kvalitní brzdové špalky, tak v tom problém nevidím. Ano, u běžných Vček je delší brzdění vyčerpávající, to přiznávám :)
jj dá se to takhle řešit, ale pořád tam těch odporů a pružin je hodně a já bych šel do hyder :) po tom co jsem zkusil levné shimana tak bych se levných hyder nebál.
my vozíme s přítelkou oba „V“ XT (komplet) a bez sebemenšího problému.
rozhodně hydraulický kotoučovky
už kotouče…véčka jsou supr, ale už nejde sehnat pořádná vidle…