Velikost rámu-jízdní vlastnosti

15 nepřečtených
  • vysmátej bajker

    Je lepší koupit menší rám a dát delší představec(57,5+11) nebo delší rám a kratší představec(59,5+9) pro dodržení shodné délky s současným kolem(58,8+10).Pro jízdní vlastnosti kola a pocitu na něm? Nejsem žádný závodník jen se rád projedu :).

    0 0
    • Carloss  

      varianta 2

      0 0
    • siafu  

      na XC mám variantu č. 1

      rám 552 mm + představec 110 mm, předtím 570 mm + představec 100 mm, geometrie současného rámu 552 mm mi vyhovuje více, ale asi dost se na tom podílí o něco kratší hlav. trubka, což byl jistý záměr, jinak oba rámy 16"… délku rámu vybírám pro představec 100–110 mm a s představcem 110 mm bylo u kratšího rámu počítáno.

      Třeba Specialized, Scott u „S“ rámů typu S-Works, Scale mají doporučen představec 75/80 mm, délka obou rámů je 555 mm, ale s tak krátkým představcem si sportovně střižený posed nedovedu moc dobře představit, takže je to individuální.

      0 0
    • maajkee  

      Záleží taky na výšce rámu, já bych volil spíš menší, tužší rám, 11cm představec je pořád v normě a bude víc místa na kolena a mezinoží.

      0 0
    • McBlacky  

      pokud to vezmu přísně závodně, tak se na silničním kole preferuje poskládat se na menší rám – viz třeba kalkulátor competitive cyclist.

      u MTB to není tak jednoznačný, na XC se také staví spíše na dolní hranici rámu, na maratony ale už to je jinak a staví se delší klidnější kola.

      co se týče tvého dotazu, nezávodníka, já bych volil rám delší. I s krátkým představcem lze postavit sportovní posed, osazují se rovná řidítka 660 a vlaštovky 680. U silničního kola, bych ale pod 100mm představce nešel, delší představec lépe vede.

      0 0
      • Zlatka  

        Přesně tak, ty Péťo tohle jsem si myslela, že máš dávno zmáklé.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          víc hlav víc ví:),nejraději bych to projel ale v S moc kol na testování není.

          koukám že jsem zapomněl:jedná se o sportovní full.

          0 0
      • maajkee  

        Tak ono pak ale jde o to, že ten delší rám bude zase vyšší a jestli má třeba krátký nohy, tak to taky není moc šťastná volba.

        Je to zkrátka dost individuální.

        0 0
    • jecnak  

      http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

      Co jezdec to original. Obecne poucky prilis nefunguji a delka ramu/delka predstavce podleha jakymsi nepsanym pravidlum menicim se v case. To zvlast plati u silnicek, kde je to vyvoj pro marketing, aby se po case vyrobce zas vratil na zacatek. Obecne delsi ram a kratsi predstavec oproti stejnemu kolu, kde je to naopak ti prinese klidnejsi chovani ve vyjezdech a sjezdech, protoze obvykle ma pak kolo i delsi rozvor.

      0 0
    • petrun  

      Varianta 1) vhodné na závody – lehčí rám, obratnější a živější projev, prasklé rámy i sedlovky (vlastní zkušenost).

      Varianta 2) vhodné na klidnou a pohodovou jízdu – težší rám, není tak obratné, klidný projev, větší životnost rámu a sedlovek.

      0 0
      • jonti  

        Na maratony v ČR je casto lepší delší a stabilnější rám.

        0 0
    • vysmátej bajker  

      dneska jsem projel ten větší s 10 představ­cem,oproti stávajícímu kolu méně obratné ale asi bych si zvykl,nejraději bych to projel i v menší verzi ale „S“ asi na test nebude.Taky trochu vadí vyšší hlava.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.