Je lepší koupit menší rám a dát delší představec(57,5+11) nebo delší rám a kratší představec(59,5+9) pro dodržení shodné délky s současným kolem(58,8+10).Pro jízdní vlastnosti kola a pocitu na něm? Nejsem žádný závodník jen se rád projedu :).
Je lepší koupit menší rám a dát delší představec(57,5+11) nebo delší rám a kratší představec(59,5+9) pro dodržení shodné délky s současným kolem(58,8+10).Pro jízdní vlastnosti kola a pocitu na něm? Nejsem žádný závodník jen se rád projedu :).
varianta 2
Chtělo by to napsat důvod.
jízdní vlastnosti..:D hlavně sem to vlákno chtěl posunout nahoru, abych věděl, co říkaj i ostatní:) jinak já mám jasno- stačí kouknout do profilu:D
na XC mám variantu č. 1
rám 552 mm + představec 110 mm, předtím 570 mm + představec 100 mm, geometrie současného rámu 552 mm mi vyhovuje více, ale asi dost se na tom podílí o něco kratší hlav. trubka, což byl jistý záměr, jinak oba rámy 16"… délku rámu vybírám pro představec 100–110 mm a s představcem 110 mm bylo u kratšího rámu počítáno.
Třeba Specialized, Scott u „S“ rámů typu S-Works, Scale mají doporučen představec 75/80 mm, délka obou rámů je 555 mm, ale s tak krátkým představcem si sportovně střižený posed nedovedu moc dobře představit, takže je to individuální.
Záleží taky na výšce rámu, já bych volil spíš menší, tužší rám, 11cm představec je pořád v normě a bude víc místa na kolena a mezinoží.
pokud to vezmu přísně závodně, tak se na silničním kole preferuje poskládat se na menší rám – viz třeba kalkulátor competitive cyclist.
u MTB to není tak jednoznačný, na XC se také staví spíše na dolní hranici rámu, na maratony ale už to je jinak a staví se delší klidnější kola.
co se týče tvého dotazu, nezávodníka, já bych volil rám delší. I s krátkým představcem lze postavit sportovní posed, osazují se rovná řidítka 660 a vlaštovky 680. U silničního kola, bych ale pod 100mm představce nešel, delší představec lépe vede.
Přesně tak, ty Péťo tohle jsem si myslela, že máš dávno zmáklé.
víc hlav víc ví:),nejraději bych to projel ale v S moc kol na testování není.
koukám že jsem zapomněl:jedná se o sportovní full.
Tak ono pak ale jde o to, že ten delší rám bude zase vyšší a jestli má třeba krátký nohy, tak to taky není moc šťastná volba.
Je to zkrátka dost individuální.
Proc by mel byt vyssi?
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…
Co jezdec to original. Obecne poucky prilis nefunguji a delka ramu/delka predstavce podleha jakymsi nepsanym pravidlum menicim se v case. To zvlast plati u silnicek, kde je to vyvoj pro marketing, aby se po case vyrobce zas vratil na zacatek. Obecne delsi ram a kratsi predstavec oproti stejnemu kolu, kde je to naopak ti prinese klidnejsi chovani ve vyjezdech a sjezdech, protoze obvykle ma pak kolo i delsi rozvor.
Varianta 1) vhodné na závody – lehčí rám, obratnější a živější projev, prasklé rámy i sedlovky (vlastní zkušenost).
Varianta 2) vhodné na klidnou a pohodovou jízdu – težší rám, není tak obratné, klidný projev, větší životnost rámu a sedlovek.
Na maratony v ČR je casto lepší delší a stabilnější rám.
dneska jsem projel ten větší s 10 představcem,oproti stávajícímu kolu méně obratné ale asi bych si zvykl,nejraději bych to projel i v menší verzi ale „S“ asi na test nebude.Taky trochu vadí vyšší hlava.