Velmi casto praskla nebo prorazena duse

22 nepřečtených
  • Bikerovomama

    Zdravím. Jsem mama kluka, ktery rad jezdi traily. Nevim o tom vubec nic. Bohuzel nemam dost fin.prostredku abych mu koupila poradne kolo a nevim, zda tenhle problem muze souviset s kvalitou kola. Myslim si ze ne. Ale taky si nemyslim, ze je normalni, aby kazdou treti jizdu pichnul nebo prorazil nejakym zpusobem dusi. Ma nove plaste i duse. Duse uz nekolikata nova za posledni tyden. Stava se to jen na zadnim kole. Nechavam to vzdy delat v servisu, tak predpokladam, ze plast i dusi vybiraji spravne. Kde muze byt problem?

    0 0
    • adam1  

      To duše dělávají že se pichnou ,pokud je malý tlak tak cvaknou ,řešením je bezdušový systém ,pokud jsou na to ráfky tak pláště označené tr (tubeless ready )v servisu určitě budou vědět .

      0 0
    • Slavik  
      1. Typ pláště?
      2. Co jezdí?
      3. Naučit se spravovat píchlou duši sám – není to raketova věda
      0 0
    • novas752  

      Ať se duše naučí měnit a pokud to jde tak zalepit sám. To je první věc co by měl cyklista s kolem zvládnout.

      Jestli tu duši prorazí o ráfek tak má v zadnim kole moc malý tlak = příště trochu přifouknout.

      3 0
    • Morchella  

      V servisu třeba dají duši, která je možná kvalitní a lehká, ale je moc tenká. Při běžném ježdění lesem jsem často píchnul, když jsem vozil duše kolem 100g. Doporučil bych nakoupit duše v Decathlonu, které vydrží docela dost a nestojí moc (pozor na správný rozměr). K tomu plastové montpáky a lepení. Kluk si může vyměnit duši přímo na trailu za pár minut a doma si je pak zalepí.

      Další důvod může být špatná páska v ráfku, i když to by servis odhalil a také hodně starý plášť může přispívat k častějším defektům.

      A více nafouknout před jízdou, jak už to tu padlo. To „cvaknutí“ je proražení duše o ráfek při nízkém tlaku, když se najede na ostřejší kámen, nebo kořen a bývá většinou právě na zadním kole.

      2 3
      • MlokCZ  

        Odolnost duší má na defekt vliv hodně malý, i když tam nějaký malý je.

        Pokud nechce řešit bezduše, tak:

        • pokud cvaká, tak přifouknout (jak píšeš)
        • páska v ráfku to také být může (jak píšeš)
        • pokud jsou to defekty, kdy píchne/řízne/pro­razí díru do pláště, tak začít vozit odolnější pláště (to narozdíl od duše má rozhodující vliv) vhodné na dané použití → pokud vozí nedostatečně odolné pláště, tak ani extra těžké DH duše to nezachrání
        0 0
        • Morchella  

          Konkrétně jsem psal o Maxxis Flyweight – permanentně děravé :-)

          0 0
          • Morchella  

            Jeste to upresnim: tenka duse se asi propichne skoro stejne casto, jako ta tlusta, ale o to snadneji se procvakne, coz byval muj problem.

            0 0
            • MlokCZ  

              U procvaknutí je rozdíl snad ještšě menší, většinou vůbec žádný. Německý bikemagazin to kdysi víckrát měřil v rozsáhlých testech mnoha duší, kde se měřila odolnost na píchnutí i cvaknutí.

              Ještě jsem tu jeden z těch testů vyhrabal, z něho přehled testu cvaknutí.

              Tam je vidět, že:

              • cvaknutí řeší vyhození duše (i XC šlupka Ralph v testu úplně někde jinde než duše, pokud se vozí něco odolnějšího se zesílenými boky u patek, tak je to pak ještě někde úplně jinde)
              • u butylových duší jedině 460g DH duše byla znatelný rozdíl (67,5cm)
              • ten jeden lepší výsledek pro Schwalbe 13 duši (60cm) je jen díky odolnějšímu plášti, to bylo pro srovnání vlivu pláště při použití stejné duše)
              • a druhá jediná duše, která byla znatelně odolnější na cvaknutí byla Eclipse (což není butylka)
              • jinak je vidět u zbytku, že ani více než dvojnásobný rozdíl hmotnosti ničemu nepomohl
              1 0
    • Hrubiduk  

      Ahoj,

      klukovi je kolik? Kolik vazi a jake plaste pouziva?

      Pokud skace nekde v lese, na trejlech, muze byt chyba v nevhodnych plastich. Nemel by pouzivat tenke plaste. Takze to je taky dulezite. Na plastich jsou cisla, muzou vypadat jako 1,9, 2,4, 2,6 nebo tak mnejak podobne.

      Predevsim by se mel naucit, jak pisou ostatni, menit dusi sam. Taky by se mel naucit spravne nafukovat pneumatiky – podle sve vahy. Mel by se naucit pouzivat spravne plaste…

      Predpokladam, že když si opravy delate v servisu, tak mu zkontroluji i to, jestli neni nahododu v plasti zbytek toho, co mu kolo pichlo. Jinak predpokladam, ze vsechny defekty jsou z procvaknuti, tedy ze zadni kolo narazi do prekazky a naraz o rafek ji pak prorazi. Tim se vracim zpet k uvodu: dulezity je spravna duse a spravny tlak v ni

      No a nejdulezitejsi je pak technika jizdy…

      0 0
    • Azmir  

      Kolik mu je? Duše není třeba nechávat měnit v servisu, dají se zalepit a kolikrát ani není nutné vyndávat duši z pláště.

      Ve většině případů to je pláštěm, ale za předpokladu, že ten plášť je papír, pošlete co tam má. Pořádné pláště se dají spíš jenom prorazit a to je věc techniky, kterou kluk mít prostě nemusí.

      Podle mě na ta tom zkouší něco, na co to kolo není určené a protože nemá techniku, jsou to velké nárazy do zadního kola a může to končit defektem. Stačí se ho přece zeptat, kdy se mu to děje(teda za předpokladu, že to nedělá schválně, abyste mu koupila pořádné kolo).

      0 0
      • adam1  

        To řeší bezduše :))kor na mtb :))

        0 0
      • Vilém  

        Jak se lepi duse bez vyndani z plaste?

        0 0
        • Charlie_R  

          Laparoskopicky :-)

          4 0
        • Azmir  

          Dokonce bez vyndání kola :) Tož nic zatím nehledej, vyndáš z jedné strany plášť z patky, najdeš díru, zalepíš(ano ten kousek duše zřejmě z pláště vyndáš úplně, abys na to mohl třeba stoupnout a nemusel to držet), nahodíš do patky. Nejhorší to je samozřejmě někdy najít.

          2 4
          • gerrard  

            Hm na to sedí: „líný se nejvíc nadře.“

            2 0
          • mart910  

            To je strasna kravina kamarade :D

            0 2
            • novas752  

              S Leftynou se to dá.

              0 0
            • hawrda  

              Není to kravina, občas to dělám stejně.

              Např minulý týden celkem velký trn v zadním plášti. Pokud tam zůstane, tak víš kde ten defekt je. Stačí vytáhnout duši z pláště v příslušném místě bez demontáže z rámu.

              Stejně tak různé jiné předměty často zůstanou v plášti (u mě to byl třeba i napínáček). Oprava opět výše uvedeným způsobem.

              2 0
      • Lišák  

        Loni o prázdninách jsem děckám zaplatil instruktora na Kopřivné. Kluk to odjezdil v pohodě (protože má cca 50 kilo, tak už nemusel mít malý tlak v duších, aby měly pláště grip). Holka tam cvakla duši o ráfek. Na FS. Má tak 30 kg a proto jsem jí kola moc nehustil. Doma nikdy nedefektila. Kolo jsem zalepil, druhý den jsme jeli spolu a zase defekt – opět cvaknuto o ráfek. To měla ještě 2,1" RoR / RaR. Doma jsem pláště sundal, koupil DHF maxxterra 2,3" a Ardent 2,25", Nalil mlíko a od té doby pohoda. Je teda fakt, že na jezdění s přáteli po asfaltu a šotkách jsem jí pořídil a trochu přestavěl bazarovku HT a tam má opět lehkou a jezdivou kombinaci 2,1" RoR / RaR. Na duších. Taktéž bez problémů.

        1 0
    • plzakj  

      Hele, ty mamo, nedals si tady z nas cicu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.