Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější kola dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu Véčka,je to kvůli ceně kola nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější kola dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu Véčka,je to kvůli ceně kola nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
Kdes takový nový kolo viděl prodávat? :)
Spíš to tak někdo má, kdo má třeba starší kolo s rámem bez úchytů na kotoučovku a na vidlici ten úchyt má, tak jí tam prdne, páč přední brzda je důležitější, tak aspoň předek aby dobře brzdil.
tady:http://aukro.cz/…o_bulls.html je nejspíš takový případ jak popisuješ,ale můj soused takový kolo zrovna předevčírem přivezl nový a není to žádná hypernova,třeba na aukru se toho dá najít docela dost,jsou to většinou ty levný kola red fox a podobně
Dělá to světovej výrobce Red Fox… Ty prej dělaj i ty vidlice pro závodníky, říkal Franta, to nemůže bejt špatný a dokonce to prodávaj na aukru, žádná hypernova!
ale prd kvůli úchytům :-) dopředu se prdne z toho důvodu aby ji šťastný spotřebitel při jízdě viděl a měl lepší pocit :-)
No tak se koukni na to kolo na který dával odkaz, vidíš vzadu úchyty na kotoučovku? :)
to není kolo,ale změť trubek vzdáleně připomínající rám tesco kola :-) jo a ta kotoučovka je mechanická :-) to je taky výhra
mechanické kotúčovky sú fajn, ale ich názov musí končiť sedmičkou a začínať BB.
Tak tak, ty jsou opravdu funkční a účinné. Mám je na tandemu a 250kg v Alpách ubrzdili bez problémů.
V mém profilu takové kolo najdeš . Marin nebyl z Teska :-) a stál tehdy 30 litrů . Véčko a kotouč a orig . :-)
třeba totok, himl, kde je foto, má tu bejt Cannondale Raven
1998?
Pokud myslíš Tesco nekola, tak tam je to marketing, protože neznalí lidi letí na celopéro a kotouče. Vsadim se, že ty mechanický kotouče budou brzdit hůř, než ty véčka, kdyby se tam daly slušný špalky.
Přesně tak a navíc je pro ně jednodušší dělat rám bez zadních navářek. Na vidli to maj od výrobce tak to tam hoděj a panelákovej tesco přívrženec má radost z ,,turbohoráka´´
je to z důvodu abys rychleji odrovnal vidlici, musel si koupit novou a tedy utrácet :)
tak kdo je socka a chce aby mu to aspoň trošku brzdilo tak si jí dá aspon dopředu jako já kdysi :-)
Prosimtě, tyhle vidle jsou 3 kg železa ve složení dílů: korunka+nohy, vnější nohy, 2 pružiny. U toho neuděláš vakl v pouzdrech.
U toho je vakl v pouzdrech od výroby :-D
do přírody na kole -zpět pěšky :-)))
Nevím, proč se tak dělají levná kola, ale já to tak na novém budu mít z toho důvodu, že na vidli nejsou navářky na V-čka, jinak by byly V i vpředu.
Je podzim, sychravo, rozednívá se pozdě, stmívá se brzy, na kolo už to moc není a na BF začínají vznikat zajímavá vlákna jako každý rok. A navíc se jako bonus začínají vynořovat jiná zajímavá vlákna, stačí jen omést pavučiny a hned je co dělat přes zimu…
Nebude to jen na levnych kolech. Mel jsem to takhle na Authoru Vision 2001, MOC 48 tis. Kc.
Duvod je prosty – fyzika. Pri brzdeni ti jde teziste dopredu, zatezujes predni kolo a odlehcujes zadni. Na prednim tedy potrebujes brzdu s velkym ucinkem – kotouc. Na zadnim kole nemas vahu, jde tedy snaz do smyku – staci ti Vecko s mensim ucinkem…celkove brzdne vlastnosti tim neutrpi…
A taky usetris na vaze…
Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější auta dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu bubny,je to kvůli ceně auta nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
protoze to je levnejsi, dekuji za otazku :D
Ono nemusí jít nutně jen o to aby to bylo levnější (bůh ví jestli to tak vůbec je). Řada výrobců to dělala (možná dosud dělá)podle motorizace – lehčí auta se slabším motorem to maj, protože to stačí. Těžsí s turbomotory nebo velkým obsahem a dieslovými motory maj přiměřeně dimenzovaný brzdy = kotoučovky (větší, chlazené atp.)na obou nápravách. Z provozu si vzpomínám, jak mě bavily bubny vzadu, protože se na ně nemuselo máknout, zatímco kotouče jsem měnil dvakrát – a těch destiček, až hamba ! ;-)
No já to tak mám přesně kvůli tomu, že na rámu prostě není navářka na diskovou brzdu a přitom rám měnit nechci. A jsem s tím řešením maximálně spokojenej.
kdysi mi jeden servisák říkal, že se to u kol na zakázku takhle staví záměrně u bajkerů s malejma dětma, co měli v plánu vozit za kolem vozejk nebo dětský kolo na tyči…
můj kolega to tak má, ze stejného důvodu…
Jenomže děti odrostou a člověk bude chtít dozadu kotouč kvůli vyváženosti kola… a ejhle, na rámu ti zůstanou hnusné
navářky na véčka :) Takže je třeba si vybrat buď děti nebo kotouče
mám kotouče i vzadu a vozím dítko na tažný tyči – co je na tom špatně? já bych spíš nezapřáhnul dítě za kolo s véčkama :-)
Při brždění se váha přesová výrazně dopředu, takže na přední brzdu máš mnohem vyšší nároky, takže se některý výrobce rozhodl to vyřešit takto, ušetřil nějakou kačku a nějakej ten gram. U mnoha aut a motorek máš taky vepředu kotouče a vzadu bubny. Ale u bika sem to ještě have never seen :-)
Svého času se používala i kombinace V-brake a cantilever.