Větší kotouče dozadu.Proč NE?

41 nepřečtených
  • doonio

    Mám takovej(pro většinu z vás) banální dotaz.Proč se nedávají větší kotouče i na zadní kolo.Vím sice že při brždění nám dělá větší službu brzda přední,ale každý přece taky brzdí i tou zadní.A čím větší plocha tak tím přece vyšší brzdná síla.Většina radí,že dopředu 180 a dozadu klidně stačí 160(na sjezdy).

    Stalo by se něco(kolo by se zablokovalo,šlo by do smyku,......) kdybych tam měl třeba kombinaci: 160(přední) a 203(zadní) a brzdil bych tou zadní.

    Prosím někdo mě osvittě a objasněte tuto mou triviální(pro vás) otázku.

    0 0
    • Cryzyy  

      nestalo by se nic, ale zadni kolo vetsinou zablokujes i se 160mm kotoucem, takze je otazka proc tam davat vetsi (?)

      0 0
    • Almond  

      Vzadu nepotrebujes vetsi brdnou silu, kolo zablokujes i se 160mm kotoucem. To plati u XC a podobnejch disciplin, treba v downhillu je to zas o necem jinym… Mensi kotouc je levnejsi lehci, nema takovy tendence skrtat o trmen jako velkej kotouc. Tyhle duvody mi stacej, abych dozadu velkej kotouc nedaval, urcite se jich najde vic..

      0 0
    • jan 2  

      Já mám Avid 7 185/185 a spokojenost. Ze začátku to byl horor ( mluvím o zadní ) –  vibrace a škrtání o kotouč. No ale teď už to funguje. Použiješ to hlavně v táhlých sjezdech, kde je to výrazně znát oproti zadnímu kotouči 160, který jsem jezdil také dlouho.

      0 0
      • JSt  

        jak je to znat? 160 kotouc mi vzadu bohate staci. vepredu jsem to obcas uvaril, takze jsem nahodil 185.

        0 0
        • jan 2  

          Při normálním sjezdu užitek zadního kotouče 185 na J7 nijaký. Když jedu třeba z Dlouhých Strání přes Medvědí horu – dost táhlé technické klesání lesní stezkou ( takový hodně rozbitý a zapomenutý singl (cca 6 km tak už ji potřebuješ více, většinou střídám přední a zadní a v horších úsecích ( větší sklon) mačkám obě – zde jsem značně získal oproti kombinaci 185/160. No a největší spokojenost se zadním kotoučem 185 mám v přejíždění extrémních klesání třeba ze Švýcárny Česnekovým dolem ( slalom mezi vrstevnicemi - to je už vo hubu) tzn. že jedu pomalu, zadek hodně vzadu, vidlice ( RS Recon 100 mm) zabořená skoro nadoraz – zde jakékoliv mačkání přední brzdy větší silou znamená katapult. Takže při svých 95 kg s jistotou používám zadní brzdu až do ruda :)  – jedná se čistě o mou zkušenost s kotouči 185/185. Kombinaci 185/160 jsem jezdil dvě sezony, změnou 185/185 se brzdy J7 staly bezchybné.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • chodec  

      jak tu už padlo – pokud zablokuješ pohodlně zadní kolo malým kotoučem, tak jediné, k čemu ti tam pomůže větší bude, že to kolo bude lépe zablokované – to asi není cílem nikoho. Zadní kolo ti pomáhá jen do chvíle než ho zablokuješ – pak tam můžeš mít třeba lyži a bude to už furt stejné. Cílem je pro většinu jezdců najít pokud možno takovou kombinaci, která ti umožní i se snadno se blokujícím zadním kolem na něm jemně dávkovat brzdnou sílu (což obvykle vyžaduje brzdu méně jedovatou a výkonnou než na předku, který je při brždění řádně zatížen – při stejném typu brzd se proto dává na zadek maximálně stejný kotouč jako na předek). Popsaná kombinace 160 předek a 203 zadek by znamenala, že zadek se ti blokne jen se na tu brzdu křivě podíváš, zatímco předek nebude stačit tě ubrzdit.

      0 0
    • Nimrod  

      nikdo tu moc nemluví o tom, že velkej kotouč se trošku hůř zahřívá, ale rozhodně bych nedával větší kotouč na zadek než co je ve předu už z toho důvodu, že to blbě vypadá :-) … a asi ho tam ani nevyužiješ

      0 0
    • BlickM  

      … ale každý přece taky brzdí i tou zadní.A čím větší plocha tak tím přece vyšší brzdná síla.

      Větším kotoučem nezvětšíš plochu, tu udává plocha destičky. Zvětší se páka se kterou působí brzda vůči kolu. Asi se zlepší chlazení, ale větší kotouč bych dal dopředu, nebo stejný 185–185 nebo 203–203

      0 0
    • xetron  

      Jezdim 203/203 a větši bych tam ani nedaval, tohle je idealni, možna by tam šla i 180 dozadu ale je to hlavně jistota ve sjezdech že se ti nezahřiva tolik, ikdyž jde na předni větši síla tak zadni taky brzdi, když už něco zablokuješ tak je to bloknute stejnou silou vždycky…

      0 0
    • Neddy  

      Větší kotouč v zádu by se hodil jen pro nemehla, kteří se bojí brzdit přední (znám jich několik), brzdí jenom zadní a ta se jim pak přehřejvá, protože ji nedají ani chvíli oddech. Větší kotouč by zvětšil třecí plochu, takže na kotouči by nebylo tak velké tření (na destičkách ale stejné) a míň by se zahříval (ta páka – ke stejnýmu brzdnýmu účinku stačí brzdit méně).

      0 0
      • xetron  

        pokud dokažeš odjet cca 4 km dlouhej sjezd na předni tak seš dobrej :)

        0 0
        • Neddy  

          Co bych za tak dlouhej sjezd dal… Takovou dobu jet z kopce, to by bylo žůžo :-P

          0 0
          • xetron  

            sjet tohle na předni brzdě jenom,

            0 0
          • RoKo  

            prijed do beskyd… takdy takovych kopcu mame…

            Napr. vyzivny sjezd 6km po sutrecha a uvolnenych balvanech z maleho travneho… a ver tomu ze kdybych nemel zadni tak jsem …

            uprime mam 160 LX a dole byly uz dost zvadle a prakticky to jelo porad dolu ikdyz bylo brzdeno v zaveru na max… ;)

            0 0
            • Neddy  

              Já bych rád jel někam jinam s kolem, ale auto nemám a taky nemám s kým jezdit… :-( Takže vždycky jezdím sám a tak daleko, kam mě nohy donesou… takže pořád stejný trasy a nikam jinam jsem se ještě nepodíval, tak nevím kde jsou jaký kopce a terény.

              0 0
    • baboon  

      No ono s tou plochou,když se podívate na zákon tření va fyzice (Amontův vztah,tyjo to jsem ale chytrej..:) tak zjistíte,že tam nic jako velikost plochy nefiguruje..Takže ona samotná plocha styčný plochy zas tolik neudelá.. A teda větší kotouč = lepší chlazení a větší páka..A pri brždění se ti prostě strašně moc hmotnosti „přesune“ na přední kolo – je třeba,aby měla brzdy větší sílu a líp chladila (spočteš-li si energie na teplo,taky to z toho vyplývá..:) Takže lapidárně jak už tu bylo řečeno, zadek zablokuješ i 140..jen to hůř chladí..A to už musí být opravdu hoooodně dlouhej sjezd a za zvláštních podmínek,aby člověk sahal raději po zadní a upekl jí..Ale na druhou stranu sjezd na čemkoli jiným,než na silnici se bez zadní jezdí velice špatně(odzkou­šeno..:)) , na takovy DH by asi stačila jen ta zadní.:)) , Ale říkám,ještě se mi nestalo abych jí upekl..

      0 0
      • Neddy  

        Že by na DH stačila jen zadní? Tak to bych asi nic neubrzdil… Vpředu mám 203 mm kotouč a je to na sjezd akorát, ale zadní se to fakt nedá… Když jsou vpředu dobrý pláště, tak se právě dá jet sjezd hlavně přední. Třeba na takovýh HT zadní kolo dost často poskakuje a je ve vzduchu, kdežto přední kolo sedí na zemi, takže zadní brzdit ve vzduchu je k prdu a ten náraz zablokovanýho kola po dopadu na zem taky nebude nejlepší…

        0 0
        • baboon  

          Nojo,ale o tomhle přesně nemluvím…) Mluvím o DH,kde se to sype strom nestrom,kořeny nekořeny.. Prostě v nějakých pasážích je předek nepoužitelnej..Až někdy nějaký takový potkáš, uvidíš..:)) Jeden čas jsem jezdil jen s předkem a v ostřejších sjezdech bych to klidně vyměnil a měl jen zadek…Je to docela nepříjemnej pocit..:)

          0 0
      • Nimrod  

        na déháčku jsem upejkal přední i zadní starý mechanický shimana se 160 kotoučema, pak jsem dal do předu 8" a bylo to o trošku lepší, ale peklo se to furt… ale je fakt, že mám vytříběnej styl jízdy, aneb brzdit od zhora až dolů naplno :-)

        0 0
        • MITY  

          nebrzdi vůbec…brzdy jsou nepřítel rychlosti :D

          0 0
        • kali222  

          jenze ty ses podle neddyho nemohlo!! tak a mas to :P

          btw..moje mrazule je pryc:(

          0 0
          • Nimrod  

            to néééééééé… takovej krásnej františek :'( …snad půjde do dobrejch rukou

            0 0
            • kali222  

              jj to bych rekl,ze sel. geometrii nebyl uplne vydarenej pro me,ver, ze vim :) mel jsme porad pocit nizko rukou,podle me ho franta stavel na uplne jiny zdvih…pres mou urgenci ke 130mm…zacinalo to bejt az ted rozumny s pujcenou 55r na 150– 160mm,jenze k tomu jsem ho nechtel uz zas ja.

              0 0
              • Nimrod  

                no já nevim, ale franta vždycky postavil to, co jsem chtěl… asi si mu nedal přesný instrukce… ale když ti nevyhovoval, tak se hold nedá nic dělat… ale byl krásnej s tim shiverem sc

                0 0
                • kali222  

                  dal jsem mu hodne presne info : ) muj tatka se s jeho tatou znaji z z MX :) ram vydrzel,urcite si neco jeste necham postavit

                  0 0
                  • Nimrod  

                    cos mu všechno dával za údaje? já mu dávám rozvor, dýlku zadní stavby, vejšku středu, dýlku hlavový trubky, hlavovej a sedlovej úhel, vejšku zdvihu zadní stavby ( v případě celobrčka ) a pak samozdřejmě s jak vysokou vidlicí ( osa – hořejšek korunky ) a vejšku spodní misky hlavovýho… když mu dáš tohle všechno, tak mi neřikej, že ti postaví něco jinýho :-)

                    no už se těšim na novýho františka :-)

                    0 0
                    • kali222  

                      je to 4 roky zpet :) to mi teda nejak veris, ze mam takovou pamet:))). projel jsem se na jeho+ prosli komplet jeho ram s mejma mirama z domova :)+ neco mi doporucil on aby to nebyl salat.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        aha, jsem nevěděl, že ho máš už tak dlouho… to já tam vždycky k němu příjdu s geometrií a domluvíme detaily a pak to krásně sedne… akorát když jsem měl ht s monsterem, tak jsem si nechal dát až moc vzpřímenej úhel a mělo tendence se to zavírat, ale pak kámoš, kterýmu jsem prodel rám, na něj dal 66 a 24×3 dozadu a bylo to luxusní

                        0 0
      • civetta  

        Kratkej Malevil bez zadni se taky da – odzkouseno :-) a vyflakal jsem se az v tom uplne poslednim sjezdiku od Babiccina odpocinku… Ale je pravda ze to povazuju za jeden ze svejch top 3 sportovnich vykonu, hned po naskoceni do jedouciho vlaku se dvema lahvacema v ruce (pri svatebni ceste :-))

        0 0
    • dedasurovec  

      Plánuji pořídit kvalitní cross/MTB 29 kolo. Samozdřejmě chci hydrauliky. Jedže vidlici na 28palcové kolo koutoučovky nedělají dobře. Takže nějak moc velký kotouč dávat dopředu nemůžu, ani takhle byste dozadu nedoporučili velký kotouč bo ubrzdit 29palcové kolo s kopce není legrace:-)

      0 0
    • pepino  

      Vozilo se to na silničkách-časovky a na oválu. Vzadu byl disk přes celý kolo.

      0 0
    • mr.antik  

      To bude asi tim, že většinou se brzdí cestou z kopce a to není na zadním kole skoro žádná váha, takže by to šlo do smyku = nebrzdilo by to. Neni přece potřeba teorie, prostě to vyzkoušej :-)

      0 0
    • Neddy  

      Výjimky exitují ;-) Mám to tak proto, že na zimáku zadní kotouč chytá hodně bláta, tak aby to pořád brzdilo a nezasralo se mi to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.