zdravim
co by se mohlo stat, kdyby mel nekdo o neco vetsi ram nez by mel mit?? napr. by mel mit 18, ale ma 20?? nejake bolesti nebo co?? kdyz bereme v uvahu ze si na to kolo muze sednout..:)
zdravim
co by se mohlo stat, kdyby mel nekdo o neco vetsi ram nez by mel mit?? napr. by mel mit 18, ale ma 20?? nejake bolesti nebo co?? kdyz bereme v uvahu ze si na to kolo muze sednout..:)
jde o to, aby dostal sedlo do správné polohy vůči klikám (posun sedla, výměna sedlovky) a řídítka do správné polohy vůči sedlu (délka představce). Tj. aby se na tom dalo šlapat a abys na tom neležel nataženej.
Výsledek je, že to možná bude vypada blbě nebo při pádu si víc natluče o trubky. Jinak z toho můžou bolet kolena, záda, za krkem atd. Záleží kolik by ten někdo měl jezdit km.
a kdyz je ram vetsi…tak sou i riditka výše než u menšího rámu??
Jo, díky větší hlavové trubce ( → delší krk vidlice) jsou řidítka nakonec výš.
sedlo vůči klikám s velikostí rámu u většiny firem nesouvisí protože délka zadní stavby a úhle sedlové trubky je u všech velikostí stejný. Existuje pár výjimek, kdy čím větší rám, tím delší zadní stavba. Snad Ventana ? Takže na S i na Xl je poloha sedla vůči klikám stejná a je danná délkou stehenní kosti jezdce. Proto se stávají pro velký kluky populární 29, protože mají delší zadní stavbu a oni můžou dát sedlo do polohy, která jim sedí.
zadní stavbu vem čert (to asi tazatel neřeší) a úhel sedlové trubky je u většiny běžných rámů normální…
mohlo by se stát věcí
Ale proč si kupovat větší rám než má být, když víš že má být menší
:-)
Já mám taky kolo velikosti L i kdyyž výrobce pro mou výšku doporučuje M.
Ale to kolo nemá ani v L moc vysokou hlavu a horní trubka je vedená stejně jako u M-ka, akorát tam je vzpěra, těsně před sedlovou trubkou. Sedlovka je o něco zasunutější ale nic nepřirozeného, u M-ka bych ten rám asi naopak už lámal.
Akorát jsem musel dát kratší představec, ale tomu kolu to jednoznačně prospělo.
Záleží prostě kolo od kola, jak je udělaný – někde to jde, jinde ne.
Bolesti samozrejme nastat mohou, obzvlast kdyz nekde musis seskocit a das si koulema o stangli.
U silničního kola se to dá nastavit, akorát to vypadá blbě. Na bajku bych na tom nejezdil a řešil to výměnou rámu.