Vhodné pláště MTB pro 80% terén, 20% silnice

47 nepřečtených
  • Detař

    Zdravím,

    jsem začínající biker, bike mám HT, Blackhawk rush. Potřeboval bych poradit s výběrem optimálního pláště, a  popřípadě doporučení, jaké duše je dobré kupovat, a  jaké ne. Ráfky mám remerx Grand Rock. Jezdím většinou ostřejší terén, občas kousek na silnici. Děkuji předem za všechny odpovědi.

    0 0
    • marapara  

      Kenda Karma kevlar 2.2" . Jsou to balony, 650 gr. jeden, drží výborně, mají vyšší vzorek a proto docela drží i na blátě a na silnici docela jedou. 700 km na nich bez defektu na fullu

      0 0
      • nobody  

        jaký je rozdíl v šířce u karmy 2,0 drát a 2,2 kevlar?

        0 0
        • Ludweek  

          Toto jsem našel zde v recenzích, je jich tam na tyto pláště dost:

           

          „ještě doplním rozměry co mi poslali z firmy cyklošvec: Kenda Karma Kevlar 2,0 šíře přes boky 47,5 mm šíře přes nejširší výstupky 48,5 mm výše od ráfku k nejvyššímu výstupku 48mm Kenda Karma drát 2,0 šíře přes boky 51 mm šíře přes nejširší výstupky 52 mm výše od ráfku k nejvyššímu výstupku 51 mm kenda Karma kevlar 2,2 šíře přes boky pláště 50 mm šíře přes nejširší výstupky pláště 52 mm výška od ráfku k nejvyššímu výstupku 50 mm“

           

          Z toho plyne že karma 2,00 drát a 2,2 kevlar jsou rozměrově téměř totožné. Sám jsem nedávno koupil v Brně tu 2,00 v drátu a je to za ty prachy vynikající plášť. Nevím, je-li třeba kvůli ušetření desítek gramů připlácet jednou tolik za kevlar, ale řekl bych že ne.

           

          Rozhodně se podívej do těch recenzí.

          0 0
          • nobody  

            supr, já jezdím karmu 2,0 drát a zajímalo mě jestli kevlar bude širší.

            0 0
          • marapara  

            Ty jo tohle platilo minulý rok, že Karma 2.0 v drátu je stejně široká jako 2.2 kevlar. Letošní Karmy 2.0 drát jsou stejně úzké jako kevlarové.

            0 0
            • Ludweek  

              Já jsem vycházel z toho, že jsem koupil před rokem karmu 1,95 kevlar. Ta byla opravdu hodně úzká. Teď mám tu 2,0 v drátu a ta je o pěkný kus širší. Řekl bych, že je minimálně stejně široká jak smart sam sport 2,1, který mám ve předu.

              0 0
            • nobody  

              to znamená, že letošní karmy 2,0 drát jsou tenčí než byly loni 2,0 drát nebo, že letošní karmy 2,2 kevlar jsou širší než loňské kevlar 2,2?

              0 0
              • marapara  

                První možnost. Letošní Karmy drát 2.0 jsou docela úzké, jsou tenší než loňské.

                0 0
                • nobody  

                  tak to pro mě už ztrácí smysl je znovu na zadek kupovat, a přitom to byly bezkonkurenční pláště co se týče gripu, valiv. odporu a ceny. Co ty 2,2 kevlar, jak jsou na tom s valivým odporem na asfaltu?

                  0 0
                  • marapara  

                    2,2 v kevlaru mám vyšší valivý odpor, ale ne zas tak zásadně. Ale 2.0 celkově líp jede. Mnší váha, nižší vzorek … Kevlarové 2.0 jsou docela vysoké. Když jsem je nasadil, obvod měl téměř 2100 mm, teda stejně jako předtím starší 2.0 drát. Ale jsou prostě tenší.

                    0 0
                    • nobody  

                      můžeš mi, prosím tě, zjistit šířku karmy 2,0 drát i 2,0 kevlar? Dík

                      Starou 2,0 drát už mám částečně sjetou a uvažuju nad další nebo nad Crossmarkem 2,1 (na zadek)

                      0 0
        • marapara  

          Docela velký. Mám kevlar 2.0 a to je poměrně tenký plášť, ale 2,2 je balon. Taky má oproti Karmě 2.0 téměř 2× vyšší vzorek a trochu silnější stěny. Dneska jsem jezdil i v blátě na Vršatských Bradlech a držel parádně. Jediné – je vyšší hmotnost.  Váží o 200 gr. víc, než kevlarová 2.0. Ale zase ta jistota v terénu je velká. Jezdím ho na fullu, kde jezdím více v terénu a spokojenost.

          0 0
    • tom_777  

      Pro začátek jsou dobrý třeba Ritchey Z-MAX a jsou za tři stovky

      O dost lepší jsou potom Schwalbe NOBBY NIC a RACING RALPH ty jsou ale od 650,– Kč

      0 0
      • Neddy  

        Chtěl bych si taky koupit širší pláště, nyní mám Ritchey Speedmax a ty jsou dost úzké. Stačil by Z-Max v šíři 2.1, nebo to je pořád málo?

        0 0
        • tom_777  

          Z-MAX 2.1 jsem vozil  loni celej rok (vzadu 2×)  a mylím, že  to  na „výlety  do  lesa“ v pohodě stačí. Širší pláště bejvaj o dost těžší a to je pak cejtit do kopce.

          0 0
          • jakub  

            Ahojte vepředu mám Z-Maxe 2.3 a vzadu Kendu Karmu 2,2 na letošní stupidní počasí a výkyvy je to naprosto super… nafoukano 3,5 atmosfery… docela to lítá… jinak co hodnotím asi jako nej pláště jsou samo contiky Mountain King 2,3… ale  na ty tedkom nemam… tak jezdim co je…

            0 0
            • TheIF  

              3,5 je docela dost, ale nevím kolik vážíš… Jinak přefouklím pláštěm dost zabíjíš jeho jizdní vlastnosti v terénu.

              0 0
              • MlokCZ  

                3,5 atm. používal teď kamarád, aby to kolo bylo trošku pohodlnější na rozbitém asfaltu. Už to ale byla docela málo (to už jsem se i divil, že ještě neprorazil), hlavně taky když má cca 90kg.

                Ale je tedy pravda, že to bylo na silničce :-)

                Jinak těch 3,5 atm. by bylo tak akorát i na biku při těch pláštích, co vozí, kdyby vážil takových 120kg.

                0 0
                • TheIF  

                  právě ty balony se dají vozit dost podhuštěný to teprv sedí v terenu jak přibitý…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já vim, taky vozím na těch svojich USTčkách (které jsou o něco objednější než stejná klasika) někdy i jen 20psi (a přes 25/30 psi nevozím nikdy).

                    0 0
                    • obda  

                      Jen pro zajuímavost – kolik je doporučené minimum od výrobce? Karmy v drátu mají tuším 35–80psi. A pod 35 mi to přijde už fakt málo (mám přes 80kg)

                      0 0
                      • Lister  

                        UST budou mít málo. 2,25 klasika mají minimum myslím 25 – snad se nepletu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Klasika i UST 2,25 mají uvedené minimum 30psi, v tom problém ale není.

                          0 0
                • Lister  

                  3,5 atm…kolok to je psíků – cca 55 ???

                  Jestli jo tak to bych nemohl vozit ani na bajku – tvrdý jak šutr, ani na silničce – zase dost měkký, tam to dávám na pohodlí tak kolem 90, pak už se to dost lepí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No on taky pak přifouknul a byl překvapený, jak moc velký rozdíl to udělalo v rychlosti (přeci jen to bylo už opravdu hodně podhuštěný na silničku a jeho váhu).

                    0 0
            • Lister  

              Nevím o tom že by existovalo něco jako Mountain King 2,3. Pokud vím tak je jen 2,2 a 2,4.

              Ale jinak musím souhlasit – jsou to dobré pláště, ve všem zcela srovnatelné se Schwalbe NN. Po problémech s prostupností zadní stavby jsme bohužel musel dát zadní 2,4 dolů a šel tam Raceking 2,2. Tahle kombinace je teď mojí náhradou za NN/RR – prakticky jsem si nevšiml rozdílu.

              0 0
              • mountaineer  

                Souhlas,mam nove MountainKingy Supersonic 2,4 a sem spokojenej,vzadu je proti RR 2,25 velkej rozdil,vepredu proti NN skoro zadnej.Jinak zadni vidlice je taky tak tak,ale 2,4 se tam vejde(Duratec So­nix)

                0 0
    • Luma  

      Nedávno jsem si koupil WTB Wolverine 2,2 a můžu říci že jsou to docela super univerzály na asfaltu a tvrdém podkladu pěkně odvalují,v terénu podrží pokuď je suchy nebo vlhký,v mokru kloužou na kamenech a kořenech(tvrdší směs).Asi dlouho vydrží a hlavně jsou pohodlné -jsou to pořádné balony,foukám minimální doporučený tlak to je 2,2atm předek a vzadu 2,4 atm.

      0 0
    • Detař  

      Všem děkuji za vaše ohlasy a rady. Zatím se přikláním k těm plášťům Kenda Karma Drát … Děkuji.

      Detař

      0 0
      • Ludweek  

        Koukal jsem na váhy těch plášťů a marapara má zřejmě pravdu, že nová karma 2,2 kevlar bude asi hodně široká a i širší než ta 2,0 v drátu. Ten kevlarový plášť je totiž o víc jak 100gr těžší než ta verze 2,0 drát. Otázkou však zůstává, jak na tom ta kevlarová verze je. Mlok tu nedávno měl jeden výzkum a podle toho výzkumu právě ta karma 2,2 v kevlaru měla největší valivý odpor ze všech plášťů. Ale měli ho nafoukaný jen na 2 atm., čili marapara by mohl doplnit jak se chová při vyšších tlacích na silnici. V terénu bude určitě super.

         

        Jinak ta má karma 2,0 drát je ideální jak na silnici, tak i do terénu. Nikde výrazně neztrácí mi příjde. Otázkou také je, kolik stojí karma 2,2 kevlar. To by mě zajímalo.

        0 0
        • Lister  

          tak jestli má oproti verzi 2,0 vyšší vzorek tak je ten odpor pochopitelný.

          Mě se třeba tento přístup líbí, Contík MK je na tom stejně  – tam je taky vyška vzorku mnohem větší oproti verzi 2,2. Prostě kdo chce pořádný plášť, tak dá většinou přednost pořádné jistotě před maximální rychlostí.

          0 0
          • Ludweek  

            jj, nic proti, a pokud někdo jezdí 80% v terénu, hlavně těžším, tak to určitě má smysl. Já bych si ho ale svoje současné kolo dal tak možná dopředu. Na HT rád jezdím rychle. Kdybych měl ale fulla nebo i HT s vyšším zdvihem, tak by to byla jiná.

             
            0 0
        • marapara  

          Já tu Karmu 2.2 na fullu foukám něco málo přes 3 atmosféry, tedy spíš víc. Nepřijde mi, že by ztrácela v terénu a taky mi nepřijde, že by měla nějak výrazně větší valivý odpor. Fakt je, že Karma 2.0 jede líp.

          Předtím jsem vozil na fullu Nanoraptor 2.1 drát, ale kvůli častým defektům jsem ho vyhodil. Co se týče odporu, tak Nanoraptor je na tom o chlup lépe, než Karma 2.2, ale ne nějak výrazně. Např. včera jsem jel asi 20 km silnici. než jsem vjel do terénu, na fullu a měl jsem průměr kolem 25 km/h a to jsem jel spíš do kopce.

          Tady je pár fotek 2.2 kevlar. 2.0 nemám momentálně obutou na HT, takže nemůžu dát pro srovnání.

          Jinak cena Karmy 2.2 v kevlaru je 570 kč, takže výborná.

          0 0
    • Gronholm  

      Čau, zneužiju tohle téma. Jakou má životnost NN na předním kole? Bohužel musím jezdit dost po asfaltu, než se dostanu do terénu (cca 30 km po silnici na jednu vyjížďku). Má to cenu si ho pořizovat nebo by stačil třeba SS popřípadě Z-max? Terénem se rozumí okolí Prahy a Brdy. Po pár leteckých dnech, kdy mě ustřelil předek, chci něco pořádnýho ,ale u Nobbyho se děsím právě životnosti. Díky dopředu za odpovědi a návrhy :)

      0 0
      • pepek  

        Na předku docela vydrží, kupodivu aji na asfaltu, řekl bych tak 3000 by  mohl dát.

        Btw: Gronholm se taky vždycky vymlouval na povozek, gumy, atd. když s tím někde praštil, takže nick je dobrej :-) (Ale zase co měl říkat, když ten Loeb je tak dobrej, že?)

        0 0
      • Lister  

        Pokud ho budeš jezdit jen vepředu tak by měl vydržet klidně až k 5 tis – aspoň teda ten můj NN je po 1500km jak novej a Ralf, který tam byl předtím mi vepředu skoro 4 tis dal.

        0 0
      • MlokCZ  

        U mě na předním vydrží NN cca 4tis. km, což je s tím, že měním nejpozději, když je pryč polovina výšky sředního vzorku, tedy žádné sjíiždění do mrtě. Na předním bych se životnosti nebál.

        0 0
        • Nainen  

          Rád bych se při této příležitosti zeptal, jak je na tom SS na zadním. Asi půjdu do této „doporučené kombinace“ (NN+SS) tak abych měl představu… Mimochodem by bylo zajímavé i porovnání výdrže drátové verze SS Sport a kevlarové. Předem díky za info.

          0 0
          • MlokCZ  

            K drátovým verzím nevím nic, ty jsem nikdy nejezdil.

            A SS na zadním jsem nakonec ani přesně nestihnul zjistit výdrž, protože jsem přešel zase zpět na NN/RR kvůli přechodu na UST (jinak bych zůstal u Albert/SS alpencross). Na Albert/SS jsem mohl dát kolem 4tis. km, ale to bylo dohromady na obou kolech, takže ani jeden z těch SS neměl ani cel0 3tis. km. A ten jetý trošku víc (ten mohl mít skoro ty 3tis.) by ještě něco vydržel (do poloviny sředového vzorku).

            Odhaduju tedy, že takové 4tis. na zadním dá (do poloviny středového vzorku) a tedy má cca 2× delší výdrž než RR (tam jsem dával vždy kolem 2tis. km).

            Teď už tam mám zase NN/RR kvůli UST verzi. A už zase vidím, že výdrž RR na zadním bude rapidně horší než u těch SS.

            0 0
          • Gronholm  

            Ahoj, SS v drátu na zadním už jezdím, zatím mám na něm ve výše uvedený kombinaci silnice a terénu najeto cca 700 km, a opotřebení nemůže být řeč-je jako nový, takže to bude držák. Jednoznačně doporučuju.

            0 0
      • ysion  

        Mam stejnej problém jako kolega Gronholm, taky mam dost asfaltu než se dostanu do terénu (taky Praha). Zajímá mě jak je to s výdrží Pythonů MRC ? Je lepsi si raci koupit tri Pythony a vzadu po case vymenit (doufam tak min. 2000km) a jezdit jenom je. A nebo raci na prevazne asfaltový výlety za cenu jednoho Py koupit dva Speedmaxe a prezouvat, sou nejak znatelne rychlejší ?

        0 0
        • MlokCZ  

          Pythony jsem jezdil před přechodem na různé kombinace Schwalbe plášťů. A speedmaxe jsem jezdil kdysi před lety, takže už to nebude moc objektivní srovnání, ale řekl bych, že Pythony jedou skoro stejně jako ty Speedmaxi. Výdrž u Pythonů o trošku lepší než u RR.

          Takže bych se na přezouvání určitě vykašlal a Pythony klidně nahodil, na asfaltu je to s nima v pohodě.

          Akorát pokud koupíš rovnou tři kusy, tak určitě časem ten nový nedávej na zadní. Pokud je přední a zadní plášť stejný, tak je vždy lepší při sjetí zadního dát dozadu lehce jetý přední a nový dát zase na přední (aby na předním byl vždy ten v lepším stavu).

          0 0
          • ysion  

            Je videt ze mas plaste zmakly. Utvrdil si me v tom, ze zas takovej propastnej rozdil abych musel prezouvat mezi nima neni, tak si raci zvyknu na jedny. S tim prohazovanim mi to je jasny.

            0 0
      • stihac  

        ked das dopredu hrubsi dezen nic strasne sa nestane, lebo na prednom kole to tak rychle neojedes. Mozno budes pri tych presunoch po asfalte malinko pomalsi, ale v terene to ocenis.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.