Vibrace - kmitání vidlice při brždění

78 nepřečtených
  • sonhud

    **zdravím, několikrát se to tady řešilo, ale nikde jsem nenašel odpověď jak vyřešit vibrace při brždění. Došel tada někdo k závěru jak s tím bojovat? velmi rchle mi kmitá vidlice dopředu a dozadu při brždění. vidlice epicon x2, brzdy shimano 486 + 180 kotouč, brzdící velmi dobře. najeto asi 2000 km a začalo to dělat. Vyměnil jsem destičky, od manželky jsem vyměnil celé přední kolo se 160 kotoučem, vše jsem dotáhl a pořád stejné… hodně se to tady řešilo, ale podařilo se to někomu doopravdy vyřešit? díky za odpovědi…

    0 0
    • Vilém  

      Hlavove mas serizene? Vidle nema zadny vakl? Kotouc je original kulaty, nebo nejaka vlnka ap?

      0 0
      • sonhud  

        hlavové seřízené, kotouč bez vlnek, a jak píšu zkoušel jsem i druhý i s kolem od manželky. no zkusím asi napasovat třmen ze zadu na přední kolo a uvidím…

        0 0
        • Vilém  

          A ta vidlice?

          0 0
          • sonhud  

            vidlice je z tuningtestu, vakl žádný. při tom brzdění je slyšet syčení někde z expanzky… a děláto rychle psst psst psst, pravděpodobně tak rychle jak kmita ta vidle…

            0 0
    • Suntour  

      Silné vibrace pri brzdeni mi delala Hayes Stroker s vidlici FIRST.

      Ve vidli byl vakl.

      Vyreklamovano a klid.

      0 0
    • sonhud  

      tak vyřešeno, destičky jsem zespod obrousil trošku smirkovým papírem aby nezasahovaly do paprsků kotouče a je to ok.

      0 0
      • Vilém  

        No skoda, ze jsi to neuvedl driv, ze ti desky behaji po paprscich kotouce, to je tentyz problem, jako jsem se ptal vyse, zda mas kulaty kotouc.

        0 0
      • RendyD  

        Co podložky pod třmeny, ať se dostaneš s deskami výš?

        0 0
    • Murray  

      Zdar,

      tak mi to taky nějak začalo vibrovat…pročetl jsem tady vše možné, hlavový je asi ok, třmen několikrát centrovaný, vše dotaženo, destičky jsem obrousil smirkem… vidlice Epicon 6 měsíců stará, brzda SLX, kotouč 180mm

      Může to mít souvislost s nábojem? Začalo mi v něm totiž lupat, náboj Deore, asi byl dost z výroby utaženej no…

      Případně, poznám vakl na vidlici jen tak v ruce, když jí sundám? Případně jak ho spolehlivě diagnostikovat? Ještě jedna pozn… zdá se mi, že ta vibrace začala celkem náhle, ale to je jen domněnka.

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Vakl bys mel poznat i bez sundani. Bud zabrzdis predni brzdou, nebo zapres predni kolo treba o zed a pri tom soucasne drzis spodni i horni nohy vidlice, v miste gufer. Pri tlaku/tahu bys mel rozeznat, zda je mezi nohama vidlice vule.

        0 0
        • Murray  

          ok to zkusim, může s tím mít souvislost to lupání v náboji?

          0 0
          • Vilém  

            Tak teoreticky ano. Pokud se ti podarilo vydrit konusy, nebo konusove misky, tak v okamziku kdy brzdis, by se to mohlo projevit.

            Idealni by to bylo zkusit s jinym prednim kolem.

            0 0
            • Murray  

              no tak trochu se zpožděním..nicméně jak jsem tu řešil lupání v náboji, tak to bylo povolenym drátem ve výpletu, vždycky když byl ten drát ve spodní poloze, luplo v něm, docvaklo mi to, když jsem si uvědomil, že ať jsem přední kolo nasadil v jakýkoliv poloze, vždycky to luplo ve stejný poloze polepu na ráfku…no to jen tak, že má člověk radost že na to přijde:-)

              0 0
    • Murray  

      ještě k tomu vibrování, vidli jsem ještě nereklamoval a pořád mě to trápí..

      chci se zeptat, ten kdo měl opravdu vakl vidlice, co to dělalo z pohledu jezdce?

      když totiž jedu rychle, brzdim, dělá to takovej ten správnej vysokofrekvenční brzdící zvuk a nic nevibruje, jak kolo zpomaluje, začne se uplně spodní část vidlice klepat (vibrovat) – když koukám od řídítek v ose vidlice, korunka vidlice je nehybná k rámu kola, vnitřní nohy vidlice jsou nehybný k rámu kola, v místě kde to zajíždí tak to je taky nehybný k rámu kola, a cvičí to s tou vidlicí až uplně dole u osy (až mě překvapilo jak může bejt ta vidlice pružná, když vnější nohy jsou v horní části nehybný a ve spodní dokážou takhle vibrovat) + vibruje osa, upínák brzda kotouč prostě všechno komplet – zřejmě vibruje asi i celý kolo, ale to jsem neidentifikoval spolehlivě

      něco mi pořád říká, že vakl by se projevoval uplně jinak?

      (vidle epicon, brzda kotouč slx, všechno seřízené, kotouč obroušený správně, hlavové dotažené, třmen vycentrovaný a dotažený, destičky vyměněné (to nepomohlo), ráfky mavic xm117, náboj deore)

      nenapadne někoho něco? díky

      0 0
    • jarda84  

      Mám stejný problém.na kole jen cca 300km vidlice reba 2013,pevná osa,brzdy slx, kotouč 180mmdnes sem zkusil dotáhnout co šlo…osu,trmeny brzd,kotouče.

      Zkoušel sem jestli není vůle na vidlici či hlavovem složení.na nic sem nepřišel. Jediný co pomohlo bylo dotažení toho ježka v hlavě.ale pořád to trochu vibruje.

      Má to parabolicky průběh,tzn v určite rychlosti se to rozvibruje více a pak to se snižující se rychlosti přestává.

      Desky prilehaji ke kotouči jen tak v horních dvou třetinách,nemůže to být tím?

      Mám taky 110kg,takže vidlice se jako taková musí kroutit.při zapreni o zeď není třeba moc síly a vidlice celkem dost pruzi horizontálně.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Petr78  

        Proč tam máš adaptér třmenu pro větší kotouč?

        Destička má běhat po celé brzdné ploše kotouče a ne tak, jak to máš ty.

        0 0
        • jarda84  

          Stavěl to zkušený stavitel,tak doufám že to je jak ms být.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Kouba_2005  

        Mně by teda vadilo, kdyby mi to brzdilo jen na půlku kotouče. Vibrace můžou být způsobený tím.

        0 0
        • jarda84  

          Taky mi to moc nedává smysl,přeci jen čím větší plocha,tím lepší účinek a stabilita

          0 0
    • Murray  

      před časem jsem zoufale řešil vibrace vidlice při brzdění (viz výše), překontroloval jsem tenkrát vizuálně snad všechno, a nemohl jsem na to přijít prostě, nakonec jsem teda slx kotouč, kterej ale vypadal úplně ok, vyměnil za levnější deore kotouč (snad to značím dobře) a hle! k mýmu nadšení to brzdilo super hladce a vydrželo to zatím napořád, to byla euforie:-)

      tak třeba ta zkušenost někoho nakopne k výměně kotouče dřív než mě

      jinak ten původní kotouč k sadě slx se brousil úplně po celý ploše narozdíl od toho deore, neboli ten deore má širší plochu, nevim jestli to hrálo nějakou roli

      0 0
    • bingamon  

      abych nepřejel psa ostře jsem zabrzdil a padl s kolem na bok. Žádné známky poškození na kole nebyly, ale po následném rozjetí a použití přední brzdy se přední osa rozkmitala dopředu a dozadu. Brzda je úplně OK, kotouč rovný, HS dotaženo, vidlice bez nejmenšího vaklu (Epicon půl roku starý, 4 tkm).

      Prosím poraďte, díky

      0 0
    • sebarom  

      Měl jsem ten stejný problém. Osadil jsem kolo brzdami Shimano XT a na obě zapletená kola dal vlnkované kotouče zn. ALLIGATOR HK-R09 180mm. Zadní kotouč brzdí bez problémů a desky z větší části zasahují do brzdné plochy kotouče. Naopak tomu bylo u předního kotouče, kdy při použití 180mm adaptéru se sjížděla pouze 1/3 brzdné plochy kotouče. Vidlice zn. Epicon při určitých rychlostech při brdění házela dopředu a vzad, až to bylo nepříjemné. Vše jsem dotáhnul, zkontroloval vakly a nic. Až po výměně předního Alligatora za rovný (nevlnkovaný) kotouč problémy ustaly. Nevím, jak je to u jiných vlnkovaných kotoučů, ale jak jsem zde již vyčetl, tak tento vlnkovaný Alligator zlobí… Pozor na něj!

      0 0
      • Vilém  

        Ze stejneho duvodu jsem tyto kotouce kdysi dal pryc. V urcite rychlosti to kmitalo s vidlici. Neni nad klasicky kulatej kotouc.

        0 0
        • McBlacky  

          mě kmitaly i ty ´kytičky´od aligatoru.

          Dost za to můžou lehký kotouče (aligator, ashima, hromada noname z ebay) kde se váha dosahuje tím, že z výroby je kotouč tenčí. Jednak se to víc kroutí, ale i to vibruje a méně to vydrží.

          Ve spojení s deskama, které jsou náchylné na defekty (superstar, noname,…) to může někdy vibrovat hodně brutálně. A pak výměna jednoho komponenty sestavy nepomůže.

          Jen některé rámy mají tendenci vibrovat. Brzdy bych vynechal tam nevibruje žádná sama o sobě.

          Adaptéry některý jako třeba PM zadní průchodka a jiný demence naopak vibrování pomáhají neskutečně

          0 0
    • Lukas32  

      Zdravím, prosím o radu, co by mohlo způsobovat vibrace vidlice při brždění přední brzdou. Na kolo byl osazen nový kotouč SM-RT 86 Ice Tech 180mm a nové desky BRM985. Při brždění v rychlosti nad 25km/h se začne ozývat takové pravidelné cvakání a následně vibrace , které rozkmitají vidlici. Při nižších rychlostech to nedělá. Na kotouči je vidět, že destičky doléhají ideálně celou plochou a nezasahují do paprsků. Mám podezření ,že to dělá, když destičky přejíždějí přes velké otvory v kotouči…

      Máte s tím někdo zkušenost a poradíte co s tím?

      0 0
    • Voba  

      Zdravím, také se připojuji k vibracím vidlice při brždění. Zkoušel jsem zkontrolovat a dotáhnout co šlo. Když jsem to týden po koupi kola ukazoval prodejci, řekl mi, ať kolo pořádně zajedu (probrzdím) ale po sjetí z několika hor je to pořád stejné. Při pohledu ze shora na vidlu při brždení vidím, jak vidla hodně kmitá dopředu dozadu. Při kontrole rukou ale vůli nerozeznám. Blbá otázka: kdyby to bylo jen brzdama, je to normální, že vidle by mohla tak pružit (vibrovat) dopředu dozadu? Mám právě pořád strach, že jsem koupil zmetek vidlu. Jedná se o VIDLICE: Fox 32 Float FIT4, Performance, 100 mm, 9 mm QR , BRZDY: Tektro Auriga, 180mm, Přikládám video, ale třepe se to , tak asi jen ten zvuk :-) vibrace FOX

      0 0
      • Vilém  

        Pokud by to bylo jen brzdama, tak kmitani vidle je normalni vec.

        0 0
      • Walda  

        Zdar, mám stejnou vidlu a taky jsem to řešil. Loni, když jsem měl polimer. destičky, tak nebyl problém. Letos jsem dal nový kotouče a kovový desky a vibrování bylo na světě :-). V každým servisu mě řekli, že to je normální, že s tím moc dělat nejde. Podle mě, kovový destičky mají větší účinnost a proto i to vibrování je vetší. Každopádně asi po 500 km to začalo postupně přestávat a teď po 1.500 km naprosto bez problému a max. spokojenost. Takže byt tebou, pokud tam rukou nepoznáš nějakou zásadní vůli, věc bych neřešil a vesele jezdil a ono si to určitě sedne.

        0 0
      • Kovista555  

        Můžu ti napsat jak jsem to vyřešil já,podle tvého videa jsme měl ten samý problém.A ty samé brzdy.Kolo Stevens Tonga 2017.Sundal jsme desky a zkoušel je prohodit,tak to začalo pro změnu vzadu,tak sem je vyndal a srazil jim hrany pilníkem,lehce,boč­ní i vnitřní aby nedřela o paprsky kotouče.Projeto a pořád stejné,tak jsme je zase vyndal a pak jsme si vzpoměl že dříve jsem u aut při výměně brzd vždycky musel zdrsnit povrch nových destiček aby si sedly na kotouče,tak sem to udělal stejně jako na autě a pak to šel projet,a problém je pryč.Třeba to někomu pomůže.Na fotkách jsou desky arozdíl mezi zbroušenou a sraženou destičkou,ta světlejší je sražená a zbroušená a ta tmavší jen sražená.vždycky když něco dělám tak si postupy fotím.Očekávám že to vydrží.))

        0 0
    • lukasmcl  

      Zdravíčko, mám asi stejný problém, vibrace asi odpovídající paprskum na kotouči, plocha je vidět na foto, kolo z profilu, magura mt2. Brouseni hran desticek pomůže je částečně, a dočasně. Vyšší adaptér dostane trmen asi moc daleko, podložky pod trmen? Jaké? Kulatý kotouč? Desky by asi zasahovaly pořád do paprsků, pokud to dělají paprsky. Děkuji.

      0 0
      • Vilém  

        Zkus 1–2 podlozky pod trmen.

        0 0
        • lukasmcl  

          Dal jsem tam 3mm, víc se mi kvůli délce šroubů nechtělo, jestli to pomůže, uvidím až si to sedne. Nicméně do paprsků to zasahovalo cca 5mm, na vnějšku zbývalo na kotouči 1mm, takže čekám ze mě teď bude srat tvořící se polodrazka na deskach… Tam kde jsem to takhle koupil, na to foto koukali jak pero, ze to není možné…

          0 0
          • jecnak  

            Asi bych zkusil spis nejaky kotouc s sirsi brzdnou plochou. Krome delsi zivotnosti desek budes mit i klidnejsi projev brzdy.

            0 0
            • McBlacky  

              souhlas, me s aligator kytičkama to vibrovalo hrozně. přechod na avid g3 a klid

              0 0
              • lukasmcl  

                Můžete nějaký širší než tu maguru, pokud možno bez vlnek doporučit? V kamennem nečekám širokou nabídku k porovnání. Děkuji.

                0 0
                • McBlacky  

                  shimanem XT chybu neuděláš

                  0 0
                • 01carbon  

                  Chvíli jsem zkoušel smrt99 a ať jsem dělal cokoliv s deskama nebo různé desky vibrovalo to. Nyní Sram Centerline a je klid.

                  0 0
                  • kadlec  

                    Presne, vibrovalo me to s kdecim a pak jsem dal centerline a mam klid

                    0 0
                  • kadlec  

                    Presne, vibrovalo me to s kdecim a pak jsem dal centerline a mam klid

                    0 0
                    • MatS  

                      Též tak. Dal jsem dopředu 180mm SLX kotouč a lehké vibrace. Vyměnil jsem za SRAM Centerline a je klídek. Navíc jsou fakt tichý i při brzdění.

                      Jen si musíte dávat pozor na kompatibilitu velikosti destiček a brzdné plochy kotouče. Shimano na to má dokonce tabulku.

                      0 0
                      • lukasmcl  

                        Tak dík všem, desky mají 17mm. Kdyby se ještě nějaká dobrá duše koukla na ty sramy jestli to vyhovuje, díky :)

                        0 0
                        • lukasmcl  

                          Ještě něco, myslíte, ze ty Sramy v čr prodávané jako „nebalene“, je stejná výroba jako na Alí?

                          0 0
    • AlesKl  

      Mám podobný problém, na Treku Procaliber 9.7. je vidlice FOX 32 Float, brzdy Deore 625 a kotouče smrt54m (Alivio) 180mm. Pulzuje to při určité rychlosti a zatížení. Řešila by to výměna kotouče za Shimano XT SM-RT81 CL ICE , nebo SRAM Centerline 2 Piece Centerlock ? Nebo vyhodit adaptér a dát jen 160 mm kotouč (navrženo prodejcem). Mám 95kg. Díky

      0 0
      • mr.garisson  

        Pulzuje to v páce nebo jen cuká vidle? Pokud by to cukalo v páce (cítíš, jak při stejném tlaku napáku chodí nahoru a dolů), je to výrobní vada kotouče. Škubání může být taky lehkou mastnotou v jednom místě. Zkusil bych odmastit kotouč, vypálit desky a uvidíš. Pokud máš 29er, 95 kg a dáš na předek 160mm kotouč, tak bude pěkně propečený. Nechal bych tam 180 mm a zkusil najít kombinaci desek a kotouče, které spolu dobře fungují.

        Já třebas používám kotouče Avid HS1 s deskama G04Ti a funguje to perfektně na vidlici F32.

        0 0
    • AlesKl  

      Dal jsem tam zatím zkusmo 160 Shimano XT SM-RT81 CL ICE a je to oproti smrt54 úplně někde jinde. Dám ho pak dozadu a dopředu 180 ten samý 81 ICE. S tou 54 to i divně chrastí, jakoby se to dřelo na plech. S těmi samými destičkami s 81 to jenom šustí a kupodivu i brzdí. :-)

      Nechápu, proč výrobce na takhle podle mě výborný a relativně drahý kolo dávaj takovýhle mr.ky kotouče.

      https://www.kursport.cz/…no-bila-15-5

      0 0
      • scota  

        Měl jsem podobný problém a po výměně koutouče za Shimano XT SM-RT86 – OK.

        0 0
      • mr.garisson  

        Jen počítej s tím, že desky Ti ty ICE kotouče sežerou, pokud použiješ jiné než polymerové.

        0 0
    • AlesKl  

      Ok, nechám tam ty původní, které předpokládám, že nejsou kovové ale polymerové.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.