Co se starým kolem? Upgradovat nebo rozebrat/zahodit?

5 nepřečtených
  • BikeRider

    Přecházím na 29er, což je typ kola, ke kterému jsem zřejmě vždycky směřoval. Můj současný Cross je zralý na pořádný servis, a výměnu dílů, ovšem vzhledem ke stáří si nejsem jist, jestli se to vyplatí.

    Cross je starý 15 let. Rám českého původu (výrobce už dnes nezjistím, materiál pravděpodobně ocel, ale nevím). Protože je tam původní řetěz, jakýkoli zásah do pohonu znamená vyměnit komplet všechnokvuli zdeformovaným zubům – kazetu, převodníky i řetěz.

    Ložiska u klik jsou vychozená, občas v nich při záběru klape. Třeba vyměnit.

    Původní pevnou ocelovou vidlici jsem po čase vyměnil za vzduchovou RST, několik let skladoval doma a pak v pomatení mysli vyhodil. Dnes už mi RST vidlice přijde použitelná jen při přefoukání tlaku do stavu, kdy téměř nechodí, jen tlumí vibrace. Pevnou, kterou bych tam dal zpět už blbec nemám, a vzhledem k tomu, že rám je pro vidlice se závitem, nákup nové vidlice a frézování závitu rovnou vylučuju jako nesmyslnou investici. Má to jiné řešení?

    Jediné co funguje dobře je kombinace STX řazení (3×7), STX přesmyku a Alivio přehazky. Bohužel, řazení je s brzdovou pákou v jednom, a páka je pro Cantilever brzdy. Sice na tom jezdím X let véčka kvůli odpružené vidlici, ale brzdný účinek by s cantilevery na těchto pákách mohl být lepší. Původní náboje Acera k mému překvapení dodnes slouží, kola byly přepleteny na nové ráfky Remerx Grand Rock.

    Takže co s tím? Má smysl to opravovat? Nebo raději rozprodat?

    0 0
    • Azmir  

      Nemá to cenu to přestavět, vyjde tě to dráž než nové kolo, a ohledně rozprodání za to dostaneš pár šupů, raději to nech na cestu do obchodu/hospody.

      0 0
      • BikeRider  

        Že za to nic nedostanu je naprosto jasné. Varianta prodat je spíš o tom, že někomu se za pár korun nebo poštovné může něco z toho hodit. Pak je tu varianta rozebrat, a vybrané díly použít při opravě nějakého jiného veterána.

        To nepříjemné cvakání z klik mě vysloveně irituje. Pokud bych to měl používat, musel bych je vyměnit a to by znamenalo další investice. :-(

        0 0
        • t29  

          Třeba bude stačit vyměnit osu, pokud je to klasický čtyřhran.

          0 0
    • t29  

      Mám něco podobného – cross Author s cr-mo rámem, ročník 1998, vybavení Acera. Původní je už jenom rám, objímka sedlovky, přední náboj a rohy :)

      sedlovku jsem zlomil – je tam druhá

      sedlo jsem roztrhl – je tam druhé

      vidlice (pevné) jsem zlomil dvě (zas tak pevné nebyly:) – třetí pevnou jsem vyměnil za odpruženou, ale naštěstí ji nevyhodil a už je zpátky na kole.

      řidítka a představec jsem vyměnil radši preventivně, ráfky taky. Kazeta 7sp byla měněná jednou spolu s řetězem, podruhé jsem loni celý pohon překopal na 9sp., abych mohl dojíždět věci z ostatních kol = koupené nové řazení a přehazovačka, kliky, kazetu a řetěz jsem sundal z biku. Jo, kliky měly v ose slušný vakl a byl jsem rád, že má osa plastové pouzdra a nezarezla mi do rámu úplně, dalo práci ji dostat pryč.

      Cantíky jsem vyměnil za véčka – používám je s původníma canti pákama, což třeba Scalar komentoval velmi pohrdlivě :) ale „nějak“ to brzdí.

      no, a k devítkovému pohonu to chtělo jiný zadní náboj.

      Pravda, na ježdění do práce (4+4 km denně bez ohledu na déšť nebo sníh) by stačilo nechat to kolo v původním stavu :) ale občas ho vezmu i někam dál.

      No – pevnou ocelovou vidli pořád ještě seženeš, mě před deseti lety stála čtyři stovky a dneska snad o moc dražší není, případně se tu bude někomu válet doma…

      …a zbytek je o tom, jestli chceš kolo nechat s 3×7 převody, nebo ho zpřevodovat stejně jako máš devětadvacítku, na ni kupovat lepší věci a ty jeté přehazovat na cross. Podle toho pak můžeš začít řešit drobné starosti jako odlišný průměr sedlové trubky ocelového rámu pro smyk, odlišnou rozteč zadních patek pro některé staré náboje, atd.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.