vidle RST First Air - zdvih 100mm? naměřeno 140mm!

36 nepřečtených
  • sorak

    Ahojte, chtěl bych se vás poptat na vidli RST First Air – přitelkyně ji má na kole, trochu ji řeším – tlak, citlivost a tak.. a přitom jsem si všiml, že je nějaká „velká“ na klasický XC, když vezmu metr, tak vysunuté nohy mají cca 140mm (viz obr.) udávaný zdvih je ale 100mm, co vy na to?

    sám jezdím RockShox Reba Race 29" 100mm a když tu takhle změřím, tak je tam cca 110mmm, což mi přijde celkem normál..

    myslíte, že ty 4cm navíc jsou nevyužité a nevyužitelné? nenašel jsem nikde nějaké explosion scheme abych porovnal rozměry, tak to dávám k diskuzi sem.. :)

    0 0
    • killme  

      to je skoro dost… mam pocit ze se na takovy zdvih ani oficialne nedela,

      nejezdil bych na tom a zkontroloval jestli se nejak neviklaji spodni nohy, pripadne dotazeni sroubu na spodku nohou,

      kolo (vidle) je novy nebo z druhy ruky?

      0 0
    • killme  

      rozstrel a info najdes tady

      http://www.rst.com.tw/…hsupport.jsp

      0 0
      • sorak  

        jo tuhle stránku jsem taky našel, ale ani jeden odkaz mi nejde načíst, neustále to hází chyby..

        0 0
    • blisterexist  

      1. tohle vubec nevypadá jak F1, za 2. mám platinum a nohy mám vysunuté 120mm, a zdvih z továrny byl 85mm, po vyndání spanceru mám teď nějakých 105mm

      0 0
      • sorak  

        no mrkni na fotky – podle specifikací kola (Ghost Miss RT 5100 r2008), tak i podle popisů na vidli je to F1RST Air

        0 0
        • killme  

          rocnik 2008 mel jiny spodni nohy nez ma 2009,2010, takze to je first

          0 0
        • blisterexist  

          je vidět že origo nápisy tam nejsou,:-( asi tě pěkně natáhli, protože tohle podle podkovy a korunky tak na 95% nevypadá jak F1

          spíš to vypadá jako strom

          0 0
    • Tomínos  

      Tak vyfoukni vzduch a změř kolik chodí.

      0 0
      • sorak  

        tak zmereno.. :) viz obr – dolni hranice kdyz tam nic neni a kolo stoji volne, horni carka, kdyz kolo trosku zatizim..

        0 0
        • killme  

          zvlastni…

          vypustena vidlice by mela dosednout „na tvrdo“ na gumove dorazy, ty maji tak 15mm ale ze by jsi je cele zmacknul a jeste lehce…

          nekde je chyba

          na rst webu si muzes stahnout rozstrel novejsiho rocniku, ten 2008 mi taky nefunguje, vnitrek vidle zustal stejny

          0 0
          • sorak  

            jj, když byla vypuštěná a lehce jsem potlačil na řidítka tak to šlo na tu horní čárku.. pocit jako kdybych stlačoval měkkou pružinu..

            kdybych přitlačil hodně, tak by to šlo asi i víc, ale nechtěl jsem rasovat..

            0 0
            • killme  

              to by chtelo rozebrat, zmerit delku tahla a vysku vzduchove komory…

              Normlane by si vypustena vidle mela sednout a pruzit jen minimalne, par mm.

              Tohle vypada jako by pri vypusteni vzduchovy pistek narazil na „strop“ a pruzila negativni pruzina, to by byt nemelo.

              Muze to byt duvod proc vidlice chodi jen 5cm i kdyz ji malo nafoukas – je prilis progresivni.

              0 0
    • killme  

      ja mam rst titan, a ta je konstrukcne skoro stejna s f1rst, jen ma 32 mm nohy,

      maximalni nastavitelny zdvih titanu je 130, takze pokud mas uvnitr tahlo na 130 mm zdvihu, muzes ho snizit pridanim spaceru, ale bude to mit nevyhodu ze si hodne zmenis progresivitu (zmensis prostor vzduchovemu pistku). Nebo dat jiny tahlo, pak progresivita zustane a snizis zdvih.

      A nebo neresit a jezdit s 130mm zdvihu pokud to nejak nevadi geometrii kola, myslim ze to ta vidle zmakne, pokud je konstrukcne (delka vnitrnich nohou a umisteni futer) stejna jako rst titan.

      0 0
      • sorak  

        no.. takže beru jako možnost, že vidle má 130mm zdvih.. problém ale je, že přítelkyně, která má 55kg a jezdí „light“ (vůbec ne agresivně), tak i při jen 30psi jí chodí max. tak 5cm a to počítám i bajkování v rámci Velocampu – terénky, sjezdíky okolo Pradědu i přejezd obrubníků atak.. :)

        tož.. nevíte co s tím?

        0 0
        • killme  

          myslim ze zlepsit chod by se dal mazanim olejem misto vazelinou, postupovat nejlip podle tohoto videa

          http://www.youtube.com/profile…

          misto vazeliny nalit olej cca 15ml – 20 ml do kazde nohy, ja pouzivam 15w

          pak doplnit olej nad vzduchovy pistek – musi se vysroubovat bud cela zatka leve nohy nebo jen ventilek a nalit tam cca 5ml oleje

          pak se da jeste vymenit negativni pruzina (pusobi proti tlaku vzduchu) podle vahy jezdce,

          nebo hledat tady na foru: tuning test, epikon, milan1 :)

          0 0
          • sorak  

            aha, dík za tip, mrknu a kdyžtak se do toho pustím až budu na baráku, na bytě se to špatně dělá..

            0 0
            • sorak  

              tak jsem si řekl, že napíšu jak to dopadlo – přítelkyně loni měla problém s kolenem, tak se moc nejezdilo, tak jsem to neřešil, podíval jsem se tomu na zoubek až teď a..

              ve vidlici žádný spacer není, je tam jen gumový návlek pod negativní pružinou jinak nic, dorazy noh jsou malé cca 1,5cm

              ve vnějších nohách bylo nechutně moc vazelíny, dal jsem ji pryč a dle doporučení tam dal olej, vyměnil jsem i olej v noze tlumení, vnitřek vypadal trošku jinak než píše blisterexist ale bylo to podobný..

              aktuálně vidle chodí mnohem citlivěji, ale stále přetrvává jeden problém – když ji člověk nechá roztáhnout – tj. kolo je chvíli nezatížené, tak se kluzáky jak kdyby přilepí a po nasednutí je třeba vidlici více zatížit-propružit aby se odlepla..

              asi náhodou nemáte tip co s tím, že?

              0 0
              • Georrge  

                to s tím odlepením je normální, dělá mi to taky… s vazelínou to dělalo míň, protože se hůř ve futrech vytěsňuje, olej se ve futrech vytěsní snáz a pak to tak dře, jakmile s tím ale pohneš tak se to promaže a jede to v pohodě. V terénu tedy tento problém nenastane.

                Jinak zdvih se měří po vrch gufera, takže tam máš nějakých 134mm :) zezačátku mě napadlo, že ti rupl kolík co drží negativku, a tak se to samo vysunulo na max kolik dovolí tlumící patrona, ale jestli ti i po dorazu zůstanou 2–3cm vysunuté nohy (některé vidle to tak maj) tak ten zdvih tak nějak těch 100 bude.

                0 0
              • blisterexist  

                to samé mi dělá doteď, a ještě sem na to nepřišel:-/

                0 0
              • M13  

                Já se toho „utrhnutí“ u Epicona zbavil pravidelným a dost častým mazáním silikonovým oleje (pokaždé když jsem přijel, pokaždé když jsem odjížděl – nastříkat, propružit, setřít). Teď už mažu normálně – tak nějak na pocit, třeba za 150 km.

                0 0
                • blisterexist  

                  mažu už asi rok po každé vyjížďce a nic:-D to bude uvnitř

                  0 0
                • sorak  

                  hmmm.. tak to je naprd.. uvidím teda jak se přítulce bude na tom jezdit a možná teda bude v budoucnu výměna – moje Reba Race nebo i Tora pracují úplně jinak..

                  jo a nevíte kolik oleje má být v té noze tlumení? chtěl jsem si to odměřit, ale ve vzduchové noze jsem měl seklej pístek tak, že jsem ho musel trošku natlakovat aby šel ven.. ale ven vylítl tak rychle, že mi rozstřelil slinku s olejem.. :D

                  no ale nevím kolik teda tam přesně má být.. dával jsem cca 50ml

                  0 0
                • sorak  

                  ještě přidávám snímky vnitřku vidle

                  0 0
                  • vsn  

                    jak se ti povedlo vyndat ten vzduchovej pístek? … není tam žadnej zavit, dolu je tam ta zátka a nahoře bílej plast …

                    dík

                    0 0
                    • sorak  

                      no jak jsem psal výš – normálně moc vytáhnout nejde, takže jsem nahoru dal zpět ten ventilek a tak jak byly ty vnitřní nohy rozebraný, tak jsem je trochu nafoukl.. a ten pístek se posunul.. pokud budeš mít štěstí, tak ti z toho normálně vyjede.. ten můj byl fest seklej, takže jsem pumpoval a pumpoval až z toho vyfičel takovou rychlostí, že mi rozstřelil sklinku s olejem, rozbil další sklenici a proletěl se po půlce pokoje..

                      tím se uvolnil i ten bílej plast nahoře a po odšroubování ventilku šel vytáhnout..

                      0 0
    • vsn  

      letos jsem kupoval Authora Moduse (2010) a je tam taky RST First air, kdyz to zmerim pravitkem tak to ma cca 12,5 cm ta noha … pak ty 2 – 3 cm kdyz ji vyfouknu …

      0 0
      • PjSky  

        neudelas nic, mam to podobne; 2010 Modus a 1stA. Zaver zni ze ty vydle rezou jak se jim zlibi. Ale dokud to je symetricky tak bych neplakal.

        Je to levnota a necekam zazraky.

        Psim vas, kam si dat na servis a nastaveni vidli kolem Prahy 5 ? Aby to fakt bylo poctive udelany, vsechny tesneni novy.. (nechci se to ucit a hrat si stim..)

        0 0
        • xavier  

          Na kolik foukate tuhle vidli a kolik vazite? Ja ji nechal nechal nafoukat podle tabulek na cca 110psi pri mych 98kg(ja vim,je to dost:) a je to dost tvrdy a mensi nerovnosti to nebere,kdyz jsem upustil,tak je to parada a zehli dost dobre(na to jakou ma vidle povest,tak jsem vazne spokojenej),ale pri upusteni mi vidle klesne a prijdu tak o cca 2cm zdvihu. Ted ten tlak nevim kolik mam,nemam pumpu.Jen bych rad mel zdvih vetsi a aby fungovala jako ted a nevim jak toho docilit,jestli to vubec jde??

          0 0
          • blisterexist  

            při mejch 64km tam mám asi 100psi, a chodím po dorazech, a to ji mam upravenou za 105mm zdvihu

            0 0
            • xavier  

              Asi jsi myslel 64kg…,ale to pak asi co kus to original,nebo nevim,protoze pri mejch 98kg je tech 110 psi fakt az dost,i na to nejnizsi nastaveni to chce chlup min,jen me stve,kdyz upustim tak uz mi ta vidle klesne-mozna upoustim zbytecne moc. Nemam pumpu abych moh upustit treba 2–3 psiky a zkouset. Asi si ji zkusim nekde pujcit,kupovat se mi ji nechce.

              0 0
              • vsn  

                vozím to taky tak 64KG cca 100PSi … na pístek jsem nalil par kapek motorovyho oleje, na lock motorex 5W, nohy namazal motorex vazelinou na vidle a do kazdy nohy striknul cca strikačku motorovyho oleje … pod gufera jsem dal molitanovy krouzky z houby na nádobi (už bych nedával – zbytečne špiní – chytá hromady prachu) – ale zase dobře chodí hned za „studena“

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.