• viktor.vaughn

    Ahoj,

    poradite jakou vidlici (26)? Mam GT Avalanche, ta vidlice, co tam mam (SR SUNTOUR XCM) je asi nejslabsi misto, proto bych rad upgradoval na neco, co bude fungovat o neco lepe a taky mene vazit. Jezdim naprostou vetsinu casu v terenu. Pozadavky na vidlici jsou nasledujici. Zdvih 100mm (nevim, jestli by treba 120mm nejak zasadne nezmenila geometrii kola), Vzhledem k tomu, ze za rok nebo dva upgraduju velmi pravdepodobne cele kolo, nechci za ni moc utracet. Idealne tak do peti tisic, s tim ze to o neco muzu prekrocit. Dalsi pozadavek je, vidlice byla s 9mm rychloupinakem, abych numusel k tomu jeste menit kola.

    Co vybrat? Pred zalozenim jsem procital podobna temata, takze jedna moznost – tady casto doporucovany Epicon. Poradite pripadne model? Dalsi, na kterou jsem narazil:

    http://www.bike-sport-shop.cz/…m-black.html

    Pripadne jine moznosti? Automaticky se nebranim bazarove vidlici, ale tim, ze se v tom nevyznam, tak se do toho nejak netlacim.

    Predem diky za radu.

    0 0
    • Anub1ss  

      Stejný jako Epicon jen o 1500 kč levnější a o 1kg lehčí jak XCM a je hlavně vzduchová.

      SR SUNTOUR RAIDON XC LO-R DISC černá 26" 28,6/255

      http://www.hupnakolo.cz/…-26–28–6–255?…

      Doufám že se odkaz zobrazí…

      0 0
    • George1977  

      Řešil jsem letos na jaře. Mám stejný kolo.

      Koupil jsem Epicon (o dost lehčí a o moc moc funkčnější), po chvilce předělal na olejové mazání.

      Zatím spokojenost. Koupil jsem ho i s pumpičkou na vidlice(nutnost) za 3700 na kupkole (měli asi akci)

      Minulou sobotu jsem ho zvednul na 120mm a celkem to není až takovej problém, že by se nějak víc zvedal rám do kopce. Hned druhej den jsem ho otestoval v mrazech od –7 do –11 (vejlet kolem 8 hodin) a nezaznamenal jsem žádnej problém.

      Podložky pod představcem jsem přesunul nad představec abych vykompenzoval ten zdvih řidítek.

      Při troše zručnosti se dá celkem snadno servisovat. Netroufnul bych si jen na výměnu gufer.

      Počítej i s tím, že budeš mít možná problém sundat misku hlavovýho složení ze starý vidlice. Ani v servisu to neuměli, nakonec jsem ji vymlátil nerezovou špachtlí :-)

      0 0
    • BlickM  

      120 mm na Avalanche není problém, navíc u Epiconu si zdvih můžeš celkem jednoduše změnit.

      0 0
    • marapara  

      Já bych šel do vytuněného Epicona. V cenové kategorii do 5000 asi těžko seženeš lepší vidlici.

      0 0
      • Anub1ss  

        Absolutní zbytečnost řešit Epicona od 4000 do 6000+ za tuning když muže za 3400 koupit Raidon XC už jen vzhledem k tomu že plánuje výměnu celého kola, nechá ho rovnou nastavit na 120 mm a přitom dostane úplně tu samou vidlici jako Epicon a tím samou myslím samou není tam absolutně žádný rozdíl (rozdíl tam je jediný a to je nápis na nohou :-D) jedná se o model 2014 i váha je stejná jako u základního Epicona…

        RAIDON XC LO-R DISC černá 26" 28,6/255

        0 0
        • Vilém  

          Uplne to same?

          Epicon ma ocelovej krk a nema regulaci kompresniho utlumu?

          0 0
          • Anub1ss  

            Ne opravdu to základní Epicon na kupkole cena 3990 nemá, přečti si téma celé znovu a pomalu ;-)

            Raidon XC

            Modelový rok: 2014

            Zdvih: 100 mm

            Pružení: vzduch

            Tlumení: olejová patrona

            Vnější nohy: MAG

            Vnitřní nohy: 32 mm, ALU 6061

            Sloupek: CR-MO 28,6/255 mm AHEAD

            Korunka: ALU AC4C

            Nastavení komprese: NE

            Nastavení zdvihu: NE

            Nastavení odskoku: ANO

            Nastavení pružení: tlak vzduchu

            Uzavírání vidlice: z korunky hydraulické

            Osa: 9 mm

            Brzda: Postmount disc

            Hmotnost: 1835g

            0 0
            • Vilém  

              U zakladniho epicona na kupkole treba pisou „Sloupek: Alu 7050 28,6/255 mm“.

              0 0
              • scalar  

                Co všichni sakra myslíte tím „základní Epicon“? To je výprodejový model 2010/2011 nebo Epicon X2 model 2012?

                Nebo je základní model nejlevnější typ aktuální verze?

                Každopádně Epicon převzal patronu z Axonu.

                Raidon XC má zase patronu z toho staršího Epiconu bez nastavení kompresního útlumu. S tímto Epiconem může být srovnávaný. Základní rozdíl by měl být v krku, Epicon ho má hliníkový, Raidon XC ocelový. Z toho vyplývá rozdíl v hmotnosti. Nicméně už jsem měl v ruce několik Raidonů XC s hliníkovým krkem, byla to verze 26".

                0 0
                • Vilém  

                  Co mysli zakladnim modelem to netusim, zrejme nejlevnijsi epicon, co se v soucasnosti prodava.

                  Proste jabka s hruskama, ale to je vcelku normal u nej:)

                  0 0
                  • scalar  

                    Nejlevnější Epicon je s ocelovýma vnitřníma nohama a bez nastavení odskoku, jestli se tedy ještě někde na krámech válí. Toho už ale překonal i XCR air.

                    0 0
                    • kubad  

                      takže srovnáváme vidlici co se 5 let nevyrábí s aktuálním modele jiné?

                      celkem na palici

                      0 0
                      • Anub1ss  

                        Celkem normální, je v prodeji, a nemyslím že je nutné dávat na kolo které chci vyměnit za nové zbytečně o 1500–2000 dražší vidlici jen protože má o funkci na víc??? docela směšný nemyslíš to je prostě standart bikefora nabízet lidem vždy zbytečně dražší nebo zbytečně o třídu vyšší komponent nebo co?

                        0 0
                        • kubad  

                          tak v tom případě je zbytečné tam vůbec něco nového dávat nemyslíš?

                          0 0
                        • Vilém  

                          Clovece a zkusil jsi nekdy vubec tu vidlici, tj. epicona t-t, ze jsi hned zacal rozjizdet svoje uvahy o zbytecnosti investice a tahat do toho bezny epicony a raidony?

                          0 0
                          • Anub1ss  

                            t-t ano a jsme zase u toho proč budu dávat na kolo které chci vyměnit vidlici v rozmezí ceny cca 4500–8000 kč když tam mužů dat Raidon XC v ceně 3400 ve srovnání s XCM je to naprostý luxus a váha v rozdílu až 1kg a udělá dobře z 90% stejnou službu co Epicon??? Tak teď prosím vysvětlit proč investovat vidlici dražší o X tisíc na kolo které stejně vyměním?

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak vybral vidlici za 5500,–, marapara nadhodil v podobne cene t-t, ktere udela zrejme lepsi sluzbu jak to manitou.

                              Ano chapu, ze i raidon by byl velky skok, oproti puvodni vidlici.

                              Variant uz tu padlo vicero, tak treba si neco vybere.

                              0 0
                              • viktor.vaughn  

                                Vsechny varianty ktere tady padly, odpovidaji mojim pozadavkum a jsem za ne vdecnej. Je ted jen na me zvazit, jestli budu chtit usetrit rekneme ty dva litry na vidlici, kterou budu mit na 80% jednu sezonu.

                                0 0
                                • scalar  

                                  Pokud to budeš mít jen na jednu sezónu (předpokládám, že další kolo nebude 26", tak na něj tuhle vidlici nevyužiješ), tak do toho nemá cenu vrážet moc peněz.

                                  Jestli nejsi moc těžký a nejzdíš extra těžké terény, tak můžeš uvažovat i o RST F1RST:

                                  http://bartonicek.cz/…,09,027.html

                                  0 0
                                • oddie  

                                  Na jednu sezónu, to bych se spíš podíval po inzerci…

                                  0 0
                                  • allrose  

                                    Pokud nebude maratonec a zustane u točivejch disciplín,tak 27,5 a má konus…cena trochu jinde,ale ,,budoucnost,,

                                    0 0
                  • Erknold  

                    Ono taky aby se v tom prase vyznalo na eshopech. Modelový rok není nikde uveden, fotka je ilustrativní a občas i ten popis není 100%.

                    Ale to je i u sériových kol. Kompletni deore a ono je to ve výsledků minuly typ apod.

                    0 0
        • kubad  

          lol

          0 0
        • viktor.vaughn  

          Diky za info, ten Raidon vypada jako dobra alternativa. Pokud jde o to nastaveni na 120mm, to se muzu obratit na jakejkoliv servis? Pripadne si to po nastudovani dokazu udelat sam?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.