Koupi jsem si tuto vidlici, ale proti udávanému zdvihu 63mm, má pouze 40mm.Dělám něco špatně nebo to tak má být? Když nasednu na kolo vidlice se ponoří asi o 10mm a zůstává na nerovnosti jenom 30mm. To se mi zdá trochu málo.
Koupi jsem si tuto vidlici, ale proti udávanému zdvihu 63mm, má pouze 40mm.Dělám něco špatně nebo to tak má být? Když nasednu na kolo vidlice se ponoří asi o 10mm a zůstává na nerovnosti jenom 30mm. To se mi zdá trochu málo.
Kolik vážíš a na jaký tlak ji máš nafoukanou?
K tem 40mm jsi dosel jak? Zatlacenim pri vypustenem vzduchu?
Tlak ve vidlici je asi 80psi a vážím kolem 60kg. Proto jsem si pořídil vzduchovou vidlici. Mám uvázanou gumičku na noze vidlice a ta ukáže kolik se stlačí. Když vypustím vzduch tak je to na doraz i když to jde i tak, že zabrzdím a zatlačím. Na větší nerovnosti to jde klidně na doraz.
Takze tech 40mm jsi dosahl a nafoukanou, nebo vyfouklou vidlici?
Nafoukou
Tak to schvalne zkus ve vyfouknutem stavu, zda se dostanes dal.
Tak ještě jednou, nafoukám na 80Psi, stáhnu gumku až se dotýká manžety. Opatrně nesednu, slezu a změřím, je to 10mm. Nechám gumku tak a projedu se s kolem přes hrby nebo zabrzdím přední brzdu a zatlačím až vidlice narazí na spodek. Je cítit klepnutí. Změřím a mám 40mm. Ta vidlice je od pohledu kratší, stará pružinová má o několik cm delší tu část která se schovává v kluzácích.
Jdu to vyfouknout
Tak hotovo, vzdálenost mezi manžetou a horní černou částí vidlice je 65mm, když vypustím vzduch sjede vidlice o dva cm. Když zatlačím tak o další dva. Prostě na víc se nedostanu i když je pravda, že na normální jízdu po pěšině to stačí, ale stejně by to chtělo o ty dva cm víc.
Tak pokud i po vyfouknuti nejde stlacit vic nez ty 4cm, tak opravdu bude nekde chyba. Tzn. reklamace.
Po vyfouknutí vyčnívají kluzáky těch teoretických 63 mm (nazatížený stav, vidlice není na kole), využít jde tak o 5 mm méně.
80psi je málo, zkus 85–9psi (záleží na posedu a stylu jízdy). Zkusil jsem ji nafouknout na 85psi, kluzáky vyčnívají v nazatíženém stavu 70mm.
Nafoukám tam víc a změřím
Při 130 je to 68mm, takže je to přibližně stejné. Stará pružinová má 84, ale to je při mé hmotnosti stejně na nic. Jedu jako na pevné a to jsem měl regulaci na minimu. Pocitově ta vidlice není špatná jízda je o dost lepší. Hlavně je pevnější a nekroutí se.
Tak bych to shrnul, ačkoli to tak nevypadá problém sice stále je, ale otázka zda je vidlice zmetek je vyřešen. Pohledal jsem na netu.
Vidlice Cross SR Suntour NCX-E RL LITE, 2012 63mm.
Podle výrobce je skutečný zdvih vidlice 50mm.
Maximální tlak 1MPa.
Takže když vidlici nafoukám na ten 1MPa tak má zdvih 48mm.To, že se při takovém tlaku nedá jezdit je jiná věc. Dále je třeba tak jak tady zmínil Scalar laborovat se sedátkem. Když je moc vzadu tak přední kolo je málo zatížené a tlak ve vidlici musí být nižší. Pak je i nižší zdvih a celkové pružení vidlice hůř funguje. Je tady otázka zda se za ty peníze taková vidle vyplatí, myslím, že je lepší ten tisíc připlatit koupit NRX nebo jinou podobnou. Všem děkuji za zájem a snahu.
Ještě doplním, po ujetí třiceti kilometrů po lesních a polních cestách bych řekl, že vidlice po několikerém přefouknutí na 150psi si sedla a zdvih je trochu větší, ale co je hlavní lépe pruží.
Na 60kg úplně stačí 80 – 85psi, další velice příznivý poznatek je, že kam nyní namířím tam kolo jede, pryč je neklid předního kola, kolo na kamení neuhýbá jede kam chci a nevlní se. Pochopitelně z treka neudělá horáka, ale to ani nechci. Patrně by sedla i kdybych ji nepřefoukl, ale nějakou dobu by to trvalo. Tak že se dá říci, že to zase nejsou vyhozené peníze a nyní jsem již spokojen, ještě aby vydržela.
V podstatě máš pravdu, vidlice NCX vychází z klasické crossové vidlice, na cestách a cyklostezkách vyhovuje. Navíc má slušnou hmotnost.
Kdo chce univerzální crossové kolo, má k dispozici vidlici NRX, ta má už silnější nohy, širší korunku. Technicky je také o kus dál, nabízí nastavitelné tlumení, je citlivější, lépe využívá zdvih (jde zvýšit na 75 mm). Myslím tím nejvyší vzduchovou verzi.
Je dobré podívat se na to z pohledu ceny, ještě minulý rok stála NCX-E lehce na 2,5 tis. a NRX -S kolem 5 tis. Pokud je aktuálně rozdíl v maloobchodních cenách tisíc Kč, je lepší si připlatit.
Zaplatil jsem za vidlici 3600Kč, ale o týden později stála 4000 tak to se už určitě vyplatí. Kdybych věděl, že to nemá udávaný zdvih tak bych si asi připlatil. Nejlepší na celém tom je, že ta kola která se dnes prodávají v cenách kolem dvacet tisíc mají vidlice za tisíc kaček. Takže vlastně každý kdo si kopí běžné kolo by měl ještě zainvestovat do vidlice.
Nebo si nechat kolo postavit :-)
Asi ano
Je na Tebe nějaký mail?
Když mám nyní novou vidlici tak nemůžu kupovat nové kolo. To by mě manželka asi nechválila. Sama nejezdí a tak pro to nemá příliš pochopení. Až budu o novém kole uvažovat tak se ozvu. Asi to tak vyjde lepší a člověk má kolo jaké chce.