Ahoj, včera mi přišel od TinkTinka bazarovej rám-Canyon ESX8, ročník 2006. Přeházim na něj díly z kola v profilu, nicméně, z brigády mi zbylo ještě 10000,–, takže uvažuju současně taky o nový vidlici. A teď kterou? Varianta jedna je nechat Toru ze starýho biku, geometrii příliš nepokazí, oproti sériově montovanejm Pikům na tyhle rámy je, vytočená na 130mm, nižší o 9mm, oproti sériově montovanejm Talasům neni rozdíl(1,9mm), s citlivostí, chodem a tuhostí jsem spokojen, se hmotností už tolik ne:)) Ale tahle varianta je rozhodně ekonomická, peníze užiju jinde. Druhá varianta je koupit RVL Dual Air 2008 za dobrou cenu, třeba u Hnoje, na rám by měla taky dobře sednout(stejný rozměry jako Tora). Výhoda je Dual Air a z toho plynoucí mnohem, mnohem nižší hmotnost plus udělátka jako Motion Control atd.. Otázka je, jestli, když už bych kupoval novou vidlici, nebude zdvih 130mm příliš málo. Proto mě napadla ještě třetí varianta a to je RVL Dual Air 2009, ta má už 140mm(a taky výšku Piku), ale netušim, kdy bude a netušim, jestli nebude moc drahá. A když už vidlici se zdvihem 140mm, nehodilo by se snižování zdvihu? Jo, ale Talas je moc drahej, takže čtvrtá varianta je Milanův Epicon TAD, cenově odpovídající ostatním kandidátům, technologicky doufám taky, kvalitativně v něj, možná neoprávněně, tolik důvěru nemám. Ale cena je pěkná:) A nebo něco úplně jinýho? Podotýkám že NECHCI pevnou osu, ta by prodražila vidlici o další peníze vzhledem k výměně náboje. A pokud už novou vidli, tak radši vzduch, snižování zdvihu neni podmínkou, ale užije se. Chod preferuju lineárnější. Rám má zdvih 140mm, jezdim agresivnější XC.