Zaujala mě nová vidlice magura odur,nemáte s ní již někdo nějakou zkušenost?Díky.
Zaujala mě nová vidlice magura odur,nemáte s ní již někdo nějakou zkušenost?Díky.
víc budu vědět tak za měsíc.. zatím je objednána a přislíbena na příští týden
jazdim cca 1mesiac Menju (vzduch),predtym MX Comp, a je to parada, zo sedla a na male nerovnosti je nic moc,ale vacsie berie vsetky s prehladom. Vonkajsie spracovanie a design je jednoducho excelentny…
pravě mě zaujalo to zpracování i ten design,potrebuji jen funkční spolehlivou vidlici co neco vydrzí.
mluvíš mi z duše :-)
a taky mě láká systém olej pružina,ze vzduchovyma zatím nemám žádný zkušenosti.
to byl taky důvod. vzduch jen do duše :-))
Pružina je na XC dávno mrtvá :o
VZDUCH a jedině vzduch.. Nafoukáš jak chceš a systém je lehčí.
pružina je především spolehlivá a hlavně pohodlnější (to jsem zase rýpnul :-) ). každý má jiné priority, hmotnost pro mě není to nejdůležitější.
Nejsem zastáncem ani vzduchu ani pružiny, je nutno posuzovat u konkrétní vidlice, ale s tou pohodlností už to neplatí. Už se dnes dají pořídit vidlice, které jsou citlivostí na úrovni pružiny a mají i stejný průběh. Jen to zatím platí jen u pár vidlic, u většiny je na tom pružina s citlivostí zatím opravdu o malinko lépe.
První argument však stále trvá.
Je vyloženě náhoda, když si koupíš pružinovou vidlici a ona je přesně tak tvrdá, jak potřebuješ. V opačném případě platíš za novou pružinu (500,–)* za výměnu pružiny (400,–)* a je s tím nekonečné ******. Nehledě na to, že jemné doladění tvrdosti se stejně nekoná. Je pravda, že ty laciné modely štelování mají, ale o těch radši pomlčím.
blbost-pružiny jsou označeny a jsou vždy na určité váhové rozmezí.Slušný obchodník dodá vidli s konkrétní pružinou bez doplatku. Jinak vyměnit ji dokáže snad každý co má jednu ruku pravou :o) a někteří výrobci dodávají s vidlí rovnou několik typů pružin a můžeš si to pak prohazovat jak uznáš za vhodné-např fox. Jinak se dají sehnat i titanové pružiny-váha minimální. Dnes jsou vzduchové vidle co jsou skoro stejně citlivé jako pružinové.Dají se slušně nastavit a hlavně vytuningovat-nevýhoda změny objemu vzduchu při změně teplot a možné úniky při zteřelém těsnění ale zůstává.Je to na každém co si zvolí.Spíš bych se díval na konkrétní model vidlice jako na takový a ne na to zda je to vzduch nebo pružina.
Jasně :o) máš pravdu.. ale!
V životě (!!!) jsem neviděl aby se k vidlici zadarmo dávalo víc pružin.. a o Foxech sem slyšel leda v pohádce
Výměna pružiny je saranda jen u některých vidlic. U takového Blacka Super by ses divil, co všechno musíš udělat abys tu pružinu vyměnil.. bléééé :o
Víš kolik stojí titanová pružina a kde ti jí udělají? Já ne.
Neznám člověka, co by si nechal vytáčet titanovou pružinu do Magury Odur – to by musel být nějaký opravdu fundamentální fundamentalista.
V živitě (!!!) jsem neslyšel o tom, aby ti vlivem ježdění třeba na sluníčku „ztvrdla“ vzduchová vidlice.. To je hloupost. A zahřát ten vzduch provozem – to snad jde jenom na nějakém 2-hodinovém downhillu :D
Vzduchovou vidlici si s obyčejnou tlumičovou pumpičkou naladíš přesně na tvou váhu – už tě vidím, jak máš po ruce 6 druhů pružin (6 – a to jsem ještě optimista) a jak dokolečka rozebíráš vidlici a zkoušíš a zkoušíš.. Rád bych tě přitom viděl – to by sis asi takhle nevyskakoval..
Dovol, abych ti tu „pohadku“ prevypravel. :) K pružinovým FOXům (min k Vanille) se dávají zadarmo další dvě pružiny. A taky by stála za zmínku cena – vzduchová vidlice, která bude mít velkou škálu nastavení a půjde nastavit tak, aby se citlivostí blížila pružině (dual air, doppio air, apod) bude stát mnohem víc peněz než pružinová – navíc u pružiny jako u systému defakto neni co by se pokazilo (krom pružiny samotné – a to už ale musí být „piece of shit“). :)
Tak právě o tebou zmiňovanou Vanillu jsem se zajímal u Trinnity a žádné pružiny navíc k ní nejsou.. taky jsem zde četl, že dávají dvě, ale v balení žádné navíc prý nejsou. Jinak teda teď mám vzduchového recona a přijde mi mnohem lepší než předchozí pružinový black…
Můj nynější Revelation za 10000 je o dvě třídy lepší vidlice než Black Super RTWD LO za 8000
Pravda je, že vzduchová mutace té samé řady je cca + 2000,– Ale když si spočítáš výhody vzduchu a přičtěš k tomu investice do upgradu pružinový vidlice.. tak se to BOHATĚ VYPLATÍ
2 LIBIK:
Taky bys měl vzít v úvahu kolik času uplynulo od koupi toho blacka – za posledních pár let letí ceny raketově dolů. Když si dřív chtěl citlivej vzduch tak jediná možnost byla SID(dual air) nebo Maraton(doppio air). Tehdy byl ten rozdíl nejvíc znatelnej – teda cenovej. Teď už to neni tolik markantní, ale je to dáno taky tím, že kvalitní XC vidlice s pružinou už dělá málokdo. Lidi gramaří a chtějí hejblátka :) Jinak já mam Vanillu R a Rebu Team. Reba se dá perfektně nastavit, ale nikdy se mi to nepodařilo tak, aby chodila jako fox (možná to neumim :)
Tan Black je kupovaný na podzim 2005
Revelation se taktéž tuším začal dělat 2005 – ale ty ceny spadly až na jaře 2006..
Je to dané i dovozcem – zatímco Progress se snaží aby se dodržovala dop.MOC, Žitný ji zrušil – a to je poznat hodně.
Všímám si, Manitou jsou dlouhodobě předražený..
No nevim jestli to byl od Žitnýho dobrej tah. Určitě je to výhoda pro zákazníka, když se pak najde někdo kdo bude ty vidle prodavat s 5%, tak na to musí ostatní taky přistoupit, protože jinak neprodají. Oproti tomu si myslím že naoplátku budou v kamenných prodejnách upřednostňovat jiné značky, které mají dop. MOC pevně danou a tolerujou jen nějakou slevu z ní. Viz třeba Manitou.
No, ale obchodníci v kameňácích mě naštěstí kávu nesladí :))
tak to tě na trinity asi hezky ojebali. já ji objednal na kolshopu, došly k ní 2 pružiny. bohužel jsem se jí musel zbavit kvůli rámu (ten mi došel až po vidlici), protože je vanilla (v mém případě rlc) poměrně vysoká (střed – korunka) a to i při 100mm zdvihu, což by mělo za následek změny geometrie (a to poměrně citelně – přes 3st). proto má nová volba byla magura odur (sic ještě nepřišla a nemůžu hodnotit) – pouze pružina – olej (vzduch nemám rád) a to se zdvihem „pouze“ 85mm.
To, že ti je v Trinnity nenabídli nic neznamená. Buď si je nechali nebo to byla vidle sundaná z kola a nebo nemaj ponětí, že se to k tomu dává. Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že jsem vanill prodal několik a u všech ty pružiny byly. U vzduchovejch je zase krasná pumpa FOX :)
možná jěště nedošli na to, že jsou uloženy v těch „kapsách na boku“ a ne volně u vidlice :-)) v případě, že si je nechávají, je to ta věc, co jsem psal výše. o sundané (předpokládám s nižším krkem než 26cm) za plnou cenu ani nemluvím :-(
nebo to může být jěště OEM model…
to spíš
Asi ano, tehdy tam za ni chtěli 9500, jinde byla kolem 11.
pokud je něco oem, tak to by mělo být v nějakém náhradním obalu, ne?.. a mělo by to být označeno jako oem a zákazník by měl být upozorněn.. ale už toho nechme…asi to nemá cenu rozebírat
no hlavně pokud je něco oem tak by to vůbec být nemělo samostatně.
No nemělo, ale běžně je… Je problém v tom koupit stejnou věc levněji v pytlíku oproti pěkné krabičce o několik stovek dráž? Přičemž dostaneš naprosto stejný produkt.
no já jsem zato i rád..já krabičku nepotřebuju.
oem se běžně děje např. pc komponentů. vidlice oem jsou na trhu z toho důvodu, že např. některý výrobce chtěl vyrobit x kol (nasmlouval x počet vidlicí), ale ty nebyly vyrobeny a vidlice zůstaly na skladu.
naivko…výrobce věděl že vyrobí 100 kol ale obědnal 200 vidlic protože je to dobrej artikl na kšeft…a na sklad se možná ani nedostali, šli rovnou na trh…je to běžná praxe nejen u vidlic ale u všech komponentů.
přesně
Pokud to má jen jinou krabici tak je to fuk, pokud tam však něco chybí (ať už příslušenství či funkce) tak jo. Každopádně pokud si byl upozorněn, že tam pružiny nejsou tak je to ok. Pokud ovšem nebylo tvrzeno, že se standardně nedodávají.
Vzduchová vidlice je na změnu teplot dost citlivá. Přes rok máš rozdíl teplot i přes 30st. (beru ježdění jen do nuly, kdo jezdí v mrazu, tak je to ještě horší). 30st. rozdílná teplota je už těsně přes 10% na rozdílu tlaku, což je sakra poznat. A i v létě pokud mám nafoukáno třeba na cca 25st. a teplota vyleze na 30st. + vidlice stojí chvíli na sluníčku (třeba při obědě, když není po ruce blízko stín), tak je to znát, že vidlice ztvrdne.
Foukám vidlici podle teplot na dva různé tlaky (vždy na teplejší a studenější část roku) a ani tak to není ideální aby se chovala pořád stejně (ovšem nehodlám zase foukat 20× do roka, abych doladil ty drobné rozdíly).
Pokud u pružiny dokolečka zkouších 6 druhů pružin, tak je to s prominutím kravina a nevim proč to děláš. Já bych se vždy trefil nejhůře na druhý pokus. První pružina vybraná podle mojí váhy při koupení vidlice, následně otestována + změřen graf charakteristiky a porovnání s grafem pro jiné tvrdosti pružiny a bylo by zcela jasno.
Souhlasím, že teplotní rozdíl 30 st už vliv mít bude, ale jak si sám správně poznamenal, není problém foukat na každé roční období jiné tlaky. Mám nafoukáno na venkovní telpotu 10st, ale že bych si všiml nějakého – tuhnutí/měknutí, to se říct nedá..
S pružinami souhlas, viz reakce na Trojciho.
Jen bych dodal ale ještě jednu nevýhodu pružin, která mě osobně zatím nevadí (ale kdo ví v budoucnu) a to změna váhy jezdce během roku.
Přesně to jsem také řešil.. ale už to nechci rozvádět..
jj, tento problém také pociťuji :o) .U mne to ale není otázka výkyvů v roce, ale zatím lineární náběh během let.Doufám, že se ta křivka zlomí -teda směrem dolů :o)
Já sem zhubnul.. a než bych zase měnil pružiny, tak sem ho radši prodal..
Variantu ztloustnout si v uvahu nebral? :)
Já ano, ale moje přítulka ne :o)
Tak teda slušná debatka,ale asi zatim zustanu u tlumení olej-pruzina.Dá se sehnat jeste vanilla se zdvihem 100(mám rám rb crx)?A taky su opravdu zvědavý na tu maguru jak se bude chovat.Jinak diky všem.
Nechci nic říkat,ale mám zkušenosti s CRX, že mu více sedí delší vidlice-zdvih okolo 120mm-hlavně v zimě se výrazně zlepší jízdní vlastnosti. Hledej v minulosti-potvrdil to tu i výrobce.
ta vanilla má „přestavitelný“ zdvih. pokud je např. napsáno vanilla 130 mm, dle návodu (popsáno opravdu podrobně) ji můžeš předělat na 100mm přetočením takového…nevím jak to říct „čudlíku“. to je loňský model. předpokládám, že to lze u nového modelu vanilla 140.
No nevím jaký čudlík máš nymsli, ale u mojí Vanilly 06 stacio vyndat takovej plastovej bazmek, kterej ma 30mm a ses rázem na 100mm. Jestli jde tohle i u modelu 07 bych si nebyl tak jistej…
čudlík = plastový bazmek :-)) jinak je to Krok 4. Vyjměte plunger shaft. Nainstalujte travel spacers dle požadovaného zdvihu ( viz. obrázek str. 13 v anglickém manuálu citováno dle 209.85.129.104/search?q=cache:t_oCp4VeJxEJ:www.cyklosvec.cz/…o-prodej.doc co se týká modelu 07, tak nevím
Tak to sem opravdu netusil,že jde vanilla takhle upravit.hold člověk se učí furt…
to jsem udělal bez problémů i já :-)). ale POZOR!!! jak jsem psal výše. bylo to u MODELU 2006, pro MODEL 2007 si to raději ověř u dovozce!!! krom tohohle www.foxracingshox.com/…7_om_eng.htm jsem nový manuál nenašel