Nemate nekdo naky zkusenosti s vidli Magura Odur?? Nebo aspon s jinymi magurami?? Jsou na ně dostupne dily?? kdybyste nahodou vedeli ze ji maji nekde za dobrou cenu, tak semhodte link.. nasel sem ji vsude za 12290…
Nemate nekdo naky zkusenosti s vidli Magura Odur?? Nebo aspon s jinymi magurami?? Jsou na ně dostupne dily?? kdybyste nahodou vedeli ze ji maji nekde za dobrou cenu, tak semhodte link.. nasel sem ji vsude za 12290…
taky se mi libi, menja a laurin
Na zkusenost je asi brzo.Predchozi dovozce vidle nevozil a jak se ukaze Pells se uvidi.Ale moc velky nadeje do nich nevkladam,pro me jsou to kecalove,kteri maji sotva pulku veci co nabizeji na sklade.
neco o ni psali ve Velu 12/06…v testu kol
jestli si pamatuju, tak tam nedopadla moc dobře. bráno ovšem v kategorii kol, z naich na jedný byla Foxka a všeobecně lepší vidle, ne?
byla porovnavana proti R7 (sracka) rebe (sracka se super chodem) a Foxe (pekne zpracovana sracka) a nedopadla jako o hodne horsi sracka nez ty ostatni…
Tos napsal moc krasne… Porad hledam duvod, proc vymenit starou Z3M80 za neco jineho, ale pokazde skoncim u toho, ze usetrim tak 0–300g a pridelam si starosti :) (0–300g proto, ze R7 bych nebral ni nahodou) A co CORSA SL WC, nebo XC SL 700 ?
tak o nic nic nevim (patrne to budou sracky :-P) ale stribrny vnitrni nohy, ktery vypadaj jak na nejlevnejsim rst pred peti lety beru jako padnej argument proc ne, proste se mi nelibi :-) nicmen s xc nacini co sem jezdil asi nejlip chodi reba (sorry foxky) a sou to i slusny drzaky (nak nevim o nakejch vyjeban..ch coz o vsem ostatnim sem uz minimlne slysel
Doporučoval bych ti živočišný uhlí. :o)
:-))
sorry ale tvůj názor je sračka…
to jsi ale napsal spatne. JMT viditelne z nejakeho duvodu (opravdu nechci zkoumat z jakeho) zamenuje vyrazy vidle/sracka.
sorry ale nesmis to forum tak zrat :-P nicmene je to bida jak ty vidle dneska nic nevydrzej
akorat si pamatuju,ze tam psali neco o tuzsim zacatku zdvihu…
Jezdim druhy rok na Magure Ronin. Hodnoceni funkce necham na osobnich preferencich, kazdopadne se da jednoduse nastavit a mne uplne vyhovuje. Co mne na vidli sokovalo (a byl to taky duvod, proc jsem si ji nechal) je technicke zpracovani. Nastavovaci prvky opracovane CNC budiz, odvrtana packa blokace pohoda, nohy uchycene v korunce 6 imbusy prosim, CNC krytka ventilku se da, ale ocelove vlozky pod upinak kola (uchycene imbusovymi sroubky) to uz byl fetis i na mne a zevnitr vypada hodne podobne. Nemyslim, ze nove modely Magury na tom budou hur.
Kazdopadne mi v Pellsu tvrdili, ze sezenou vsecko, ale fakt maji v techto vecech dost velkou hubu..
erbeckar mohol by si trocha popisat tu tvoju maguru?Ako funguju stelovatka, spolahlivo?Aky je maximalny tlak v pozitívnej komore?Tuhostou je na tom ako?A servis?Robis sam doma alebo davas do shopu?
Uvidím, jestli seženou. Já po nich chtěl náhradní čepy na Mongoose a tvrdili, že nic takovýho nedovezli.
Na fotce je jedna perlička z jejich katalogu na CD, co rozdávali na SL 06. Zřejmě nějaká horká novinka.
Ja shanel hak prehazky na Schwinn Rocket napred ze nemaji a pak mi tvrdili ze to nikdy nevozili:(
Taky po ni trosku posilhavam :)
To fakt nemate s magurama nikdo zadny zkusenosti????:(
kup si ji a udelej je ty:-)
ja na novou vidli musim setrit docela dost dlouho, tak nechci moc riskovat… tak asi nakonec koupim raci rebu..
no vidíš, naprosto zbytečnej thread :)
VELO 1/2007 – Magura Laurin v testu kol, ostatni kola Reba, Fox a R7. Píší, že je tvrdší na začátku, takže se nehoupe při šlapání vsedě, nebere moc citlivě drobné nerovnosti. Větší prý likviduje pohotově a dobře. Nemá problémy s rychle po sobě jdoucími většími překážkami…
to co popisujou umí a vždycky uměl i nejlevnější MX comp air :)
kamos ma uz druhou Maguru a spolehlivost a vydr maj slusnou!
zrovinka mi došla LAURINka ve 130 mm verzi. Líbí se mi ta německá preciznost, nerezem zpěvněný patky, stejně tak očka na disk, všechno z hliníku, umělá hmota dokonce není ani na páčce ovládání z řidítek. Ty 2 můstky vypadají zajímavě, jsem zvědavej, jak to bude fachčit. Očekávám tužší počáteční chod, dobrou torzní tuhost, spolehlivost.
Tak jak to dopadlo? :)
Tak…po 3 rokoch s MX Comp ETA 105 mi dnes ma prist Magura Menja 100mm…takze uvidime :-)
tak moja MENJA dnes prisla a uz je nahodena na biku. V terene som zatial nebol, len par metrov okolo bloku :-) Ale prvy dojem je…nikdy by som nepovedal ze vzduchova vidla moze byt taka citliva. Oproti mojej MX Comp ETA (ktora mi sluzila naozaj bez akychkolvek problemov 3 roky a bol som s nou spokojny) je to az neuveritelny pocit. Ale je to zatial len prvy dojem, zajtra chcem ist do terenu takze potom napisem dalsie skusenosti. Inak design a vonkajsie prevedenie vidlice je krasne… Vazil som ju na digitalnej zavesnej vahe, 1900 g oproti deklarovanym 1720g, zdvih 100mm.
Nemoh by si sem napsat nakou kratsi recenzi az ji vyzkousis?? thx
Ahoj, dnes som ju bol trochu vyskusat v terene, ale z casovych dovodov len cca 15km :-( takze zatial snad iba prve dojmy. Najprv snad spomeniem ze k vidlici je dodavany aj ovladac DLO (dynamic lockout) na rajdy. Nakolko je DLO v podstate to iste co ETA (pri zapnutom LO je vidlici ponechany min. pohyb) a u mojej MX Comp som ETU vobec nevyuzival, tak aj ovladac DLO som zatial nenamontoval…a podla dnesnych prvych dojmov ani nenamontujem. Vidlica ma zo sedla zhruba taky isty prejav ako MX Comp. Velky rozdiel je vsak v prejave v terene…aj ked tak isto ako MX ani Menja nereaguje excelentne na drobne nerovnosti, ovsem naozaj iba na drobne nerovnosti…ostatne spracovala tak uzasne, az som si nebol isty ci sedlam naozaj vzduchovku :-) Taktiez Menja vyuziva naozaj plny zdvih 100mm, co sa mi u MX Comp nepodarilo ani pri minimalnom tlaku vo vidlici (vazim 72kg). Nastavenim tlmenia odskoku kolieskom na spodku pravej nohy sa da vidlica nastavit naozaj v sirokej skale. Takze moje prve dojmy su naozaj dobre a ked bude jej spolahlivost po tech.stranke taka ako jej dnesny prejav v terene, tak som urobil krok spravnym smerom…ale to ukaze az cas :-)
…A este jeden postreh: Menja je nizsia oproti MX Comp (od korunky po upinak)o zhruba 3–4cm…takze by sa to mohlo vo vyjazdoch kladne prejavit. A nakoniec…na biku vyzera ozaj coolovo :-)))
Mohol by sem potom dat aj jej graf ? Urcite to bude zaujimat viacerych.
a fotku kola s vidlí:)
a fotku kola s vidlí:)
Takze konevne som umyl bike…tu je fotka biku aj s Menjou
Ty modry unasece jsou pekny.
dik…su to HOPE a su naozaj pekne a funkcne…od klasik su lahsie o 40g…ale ta cena bola zabijacka, keby zena vedela tak som na ulici :-)
ty kotouče prodává magura? (pell's)
Graf by se hodil, pak by se ale mohlo ukázat, že je to vlastně dost bídná vidlice a přitom není zrovna levná.
Osobní zkušenost nemám, ale dle MTBR se prý Magury cca po půl roce :-) řádně rozchodí do stavu slušné žehličky, nové prý mají značné pasivní odpory. Jejich výhodou by mohlo být minimum plastových částí a snad (což je diskutabilní) kvalita provedení.
Takže by to chtělo graf nové a ještě po půl roce. Ale i kdyby to tak bylo, tak přeci jen čekat půl roku na to, až začne vidlice fungovat :-)
Pul roku je dost, ale poradne zejet potrebuje kazda vidle, ne?
proc myslis ze je diskutabilni kvalita provedeni?? z fotek mi pride dost dobry…
protoze to zrejme neni na mloka dost canyon :-P
Už reaguješ trošku mimo, já o provedení nepsal ani slovo a honza.biker nereagoval na mě ale na PePu.
uz na to vejram, sorry :-)
Rozhodně bych se pouze fotkami neřídil. Krom toho, že vidli nemohu osobně posoudit, ukáže kvalitu až čas a nejlépe na co nejvíce kusech. Také jsem o nových Magurách uvažoval, ale po zjištění cen a pár informacích o chodu z netu (převážně MTBR) jsem je zavrhl jako velmi nevhodné pro mé potřeby. Neříkám, že jsou nekvalitní ale ani že kvalitně provedené jsou – jen zkrátka nic pro mne.
V tomto pripade fotky neklamali…vonkajsie prevedenie je naozaj v niektorych detailoch az dychvyrazajuce :-) CNC frezovana krytka ventilu, vsetky ovladacie prvky z AL…co sa tyka vnutorneho prevedenia tak zatial nemozem posudit, ale ked bude aspon z casti ako vonkajsie tak to bude OK.
graf je k prdu, proste ti bud vidle sedi nebo ne
Souhlas… grafy to je tak na školní lavice a pro inženýry :-))
hmm to prvni delam a to druhy mooozna budu (jesli budu delat poradne to prvni) :-D
Dle vyjádření výše jde těžko uvěřit, že jsi prvním v oboru, který je technický a že dokonce v tomto oboru směřuješ k tomu druhému. Ale přeci jenom zkusíme jeden jednoduchý dotaz, jistě jsi narazil na často uváděnou hodnotu libra na palec je to nějaké číslo, kterým se často označují pružiny zadnních jednotek. Mohl bys popsat co to znamená?
„oficialne“ existuje jen libra na čtvereční palec a to je jednotka tlaku,odpovida nejakejm 7KPa tady bych predpokladal ze to je sila(chcete-li hmotnost) potrebna k relativnimu stlaceni pruziny o delku jednoho palce.
Nikdy jsi neviděl údaj a rozlišení běžný u pružin jednotek zadního odpružení?
no videl ale jen u toho,v jednotkách SI to neni..jinak se omlouvam za zasah do diskuze…
A to znamená, že to neexistuje?
Chceš se tu svěřit co se ti stalo, kdo na tebe včera nebyl hodný, nedostatek něčeho, nebo co tu zase předvádíš?
Chci tady ukázat něco co evidentne nechápeš, ocitl ses v technické diskuzi, hledej odpověď a nepruď.
Já mám naopak strach, že chápu až noc dobře co tu chceš ukázat.
Tak pokračuj je to ve tvých rukách a doveď to ke zdárnému konci.
Vidím, že ani za hodinu jsi nedokázal nic vytvořit a ani posunout debatu někam technickým směrem. Zeptám se tedy přímo. Proč jsi sem vstoupil? Nepotřebuješ si náhodou ty zlepšit nějak pokažený den? Zlozvyk vstupovat do debat které vůbec nechápeš je hrozný styl. Co kdyby ses příště pokusil pochopit co je předmětem diskuze?
Ale já jsem to už ke zdárnému konci dove. Jako obvykle v debatách kde se angažuješ jde víc o tebe než cokoli jiného. Můžeš mi třeba ukázat co je na tvé debatě technického? Ale přiznávám že jsem do toho neměl vůbec vstupovat…
Popiš čemu z toho, co se rozebírá rozumíš ?
A ještě mám dodatek. Upřesni rozsah toho, co jsi přečetl z probíhající diskuze aby bylo vidět na co vlastně reaguješ.
Zkusi si přečíst co jsem napsal já už bych se jen opakoval kdybych dál reagoval. Mimochodem pročetl jsem vše a není slova z těch co si napsal ty terému bych nerozuměl.
No tak prosím pokračuj, po technické stránce nic vyřešeno ještě není a to aby se diskuze jako vždy stočila jenom na mojí osobu, což tobě evidentně vadí o to jsi se snažil až přespříliš. Takže po několikáté tě prosím, vrať téma na technickou úroveň. Jestli nevíš jak, tak třeba takhle. Čemu z toho rozumíš? Co je ti nejasné? Co se tady vlastně po technické stránce probírá?
Tak jako ve všech tvých reakcích z tebe zase nic nevypáčím. Zkusím tě postrčit a napovědět, třeba se chytneš. Pro mě téma začíná tady
JMT (27.02.2007 21:51:26) 213.220.214.xxx 7×> Magura Menja (^ odpověď na 6× ^) graf je k prdu, proste ti bud vidle sedi nebo ne
Když se JMT jenom o kousek dál přiznává, že je studentem techniky, je to pro mě doslova šok. Kdo se takhle zaštítí dává svému vyjádření váhu a jistě takové jako ty ovlivní. Snařím se proto použít postup, jak někoho pomocí otázek dovést k jeho vlastnímu objevu, který povede k pochopení, že něco vlastně už dávno používá a uznává ale nedal si to do souvislostí. V tomhle poznávání ho zastoupil Kesu a spolipracoval, bohužel jen do doby, než jsi sem vtrhl ty. Takže tady máš základní fakta a zatímco s Kesu se dalo ještě navázat na technickou stránku, protože byl evidentně v obraze, tak s tebou to možné není.
Pro mě začíná téma tam, když místo toho abys napsal JMT to co mně, tedy že tě šokuje že student techniky opovrhuje grafem, tak ho jak říkáš „vedeš“. Proti garfům nic nemá. Taky pro mě nejsou téma, konečně nějakou vypovídací hodnotu mají. Jen pro představu: vozím SID team se zamykáním na řidítkách a jsem spokojenej a to přesto že v „tvých“ grafech by to byl naprostý propadák, nebo když se vyhnu citovému zabarvení grafu :-) ukáže se, že není ani moc citlivá, ani ji nedokážu dostat do max udávaného zdvihu ani to není žádná ikona tuhosti. A přesto jsem s ní spokojený, chápeš?
Nejsi vůbec důvěryhodný, snažil jsem se tě dostat do debaty o technice, které jsi evidentně schopen nebyl. Tohle jsi mohl přeci napsat na počátku jako argument. Namísto toho jsi zvolil napadnutí, ketré bylo doslova sprosté a jak je vidět povzbudilo to opět zdejší známé nicky. Kdybych někdy v budoucnu na tebe zareagoval stejně sprostě jako tys ukázal tady, považuj to za normální protože takovéhle normy chování zavádíš sám.
A jé je, jediná věc kde se vždy ozve M…1 VIDLICE :-)
nedávno se i ozval ve výběru rámu, za chvíli začne provádět měření měkkosti cyklovložek a grafy vlivu pestrosti dresů na aerodynamický odpor;-)
no oficialne ne:) ale vzhledem k tomu ze me nenapada jak to vyjadrit jinak(krom prevedeni jednotek atp).jeste mozna bezrozmernym koeficientem ale ten by platil jen v urcity casti pracovniho diagramu takze jinak charakterizovat pruzinu v tomdle ohledu asi nejde,…
Tak pokračujem, dokážeš si představit, co vznikne, když se to budeš snažit graficky vyjádřit?
no jasne,graf zavislosti vratne deformace(alias tedy stlaceni) na sile ji vyvolavajici.Pokud jde o pruzinu pak tento graf muze byt nahrazen tim bezrozmernym koeficientem tedy cislem kterym najdeme to stlaceni na nami hledane sile.Za predpokladu ze se budeme pohybovat do meze pruznosti a tedy daleko pod mezi kluzu a s urcitym zaokrouhlenim tohoto grafu na primku.Tzn podle Yanga…
Samozřejmě správně a jistě tady i mnoho lidí ohromíš termínem mez kluzu. Jestli laiky budeš ohromovat termíny nikam se nedostanem a nebo jim budeš muset vysvětlit, kdy se při svém používání dostávají přes omu mez kluzu, jak to poznají a co by měli udělat aby jí nepřekročili.
ok mas pravdu,mez kluzu pri pouzivani pruziny takle fakt prekrocit nejde takze to byla uplne zbytecna informace…
tady máš grafík z mountainbike
Dík. Ten počátek je teda ještě mnohem horší, než jsem čekal na základě názorů, že není moc citlivá.
No jestli sem spravne preved jednotky tak odtrh je nekde na 20–25 kg coz je dost drsny
A graf Laurina tam nahodou nebol tiez ?:-)
laurin
V testu jsou ještě další velmi zajímavé informace. Je tam ůdaj o kterém se tady ještě moc nebavilo a je to torzní tuhost, která by zrovna u Magur mohla být velmi zajímavá.Každý čeká enormní tuhost dvou můstků. Test ukazuje zhruba tyhle výsledky. Magura je opravdu tuhá ale je to přesně v hodnotách, které běžně dosahují FOXy i Revelation od RS. Třeba taková Marzocchi se přibližuje k těmto hodnotám a to jenom ve verzi XC 600, která přesahuje 2 kg a lehčí provedení srovnatelné s touto konkurencí je podstatně méně torzně tuhé. A stejné překvapení můžou přinést výsledky Reby, která je pevostně, v torzi přesně na úrovni lehké Marzocchi XC 700. A jistě bude i překvapením váha Reby WC, která je změřena 1719g. Tak a teď by bylo dobré, kdyby opěvovači začli otevírat oči. Revelation má změřenou váhu 1776 a pevnost podstatně vyšší. Třeba tam mají chybu, třeba tiskovou ale rozhodně je ten test jedním velikým propadákem pro pověst Reby tady. Tak se snažte napravit, co udělal Moutain bike špatně.
Mě překvapily vysledky M. Corsy oproti Rebe worldcup. Corsu uvedu pred lomitkem zdvih obe 100 vaha 1707/1719 torzni tuhost 14,8/12,9 Nm/stupeň
pro zajimavost jesteR7/Fox f 100× vaha 1621/1697 torzni tuhost 11,9/15,7 Nm/st. Ksakru proč tu Corsu dělaj v tak dementni barve??? to si budu muset koupit xc 700, ale tech 130 zdvihu mi prekoti kolo .-))
Dobrý, je vidět, že nekoukáš jenom na obrázky vidlic a probíráš ty testy důkladněji. R 7 není extra pevná, to se ví ale ta váha je v tomhle případě zkreslená tím, že je to IT s dálkovým ovládáním a to není zas tak vypovídající. Rozdíl vah plně odpovídajících modelů by byl větší.
chlape, muzes nekam pastnout vsechny obrazky grafu + hodnoceni tohohle testu ? díky
ten údaj o tuhosti, jsem pochopil správně, že je třeba u tý R7 11,9 Nm na to, aby se jí noha ohla o 1°?
já to tak chápu, ale já jsem naprostá lama co se týká techniky .-)
Představ si to takhle. Vidlice je napevno upnutá za spodní patky, jako by byla upnutá v nábě. Krk vidlice je potom zatěžován v v krutu, jako by ses pokoušel zatáčet a je zaznamenána síly, která vede ke zkroucení o jeden stupeň. Takhle swe získala ta hodnota, která jde potom porovnávat.
Je ten test nekde na netu??
Reba Race je rozhodně lehčí, je tam nezkrácenej sloupek a naraženej spodní kroužek hlavovýho složení
Ehm… To ze si nevyuzil cely zdvih u MX Comp mohlo byt taky spatnou hladinou oleje a za to vidla nemuze…
A taky by me zajimalo, jak ji muzes povazovat za zehlicku, kdyz neber stejne drobne nerovnosti jako Marzoccha? Si trochu protirecis, ne?
Rekl ych ze myslel,ze nebere drobne nerovnosti,stejne jako Mx
Ano…presne tak som to myslel. to GOOFY: U MX Comp to mohlo byt aj hladimou oleja…ale na MX nemozem povedat kriveho slova, 3 roky mi sluzila bez problemov. Ale Menja mi proste sedi lepsie :-)
Fotku samozrejme prihodim, len musim trochu umyt bike :-) Graf nebudem davat ziadny, podla mna je to nanic – jazdim ja a nie graf :-)
Možná by ten graf zajímal pár lidí tady. Oni ji nejezdí, nebudou jezdit ani ten graf, ale pro zajímavost by jsi to sem hodit mohl. Je to záležitost 5–10 minut.
graf jsem dal o par prispevku vyse .-)
Vsimol som si, dik. Nebol v tom magazine aj graf Laurina ?
Ano, ale vidle, ktera nebere drobne nerovnosti, proste nemuze byt „zeklicka“. Kdyz porovnam ten graf co tady byl vlozen treba s grafy novych Rockshoxu, tak je to vlastnew zadrhnuta MX Compka
menší problém nastane pokuď ani vidlice, co bere drobné nerovnosti, neni žehlička;-)
No jasne, to uz je pak na kompresi a pouzitem typu pruziny, ale kdyz se vidle odtrhne pri 25 kilech, tak to rozhodne nejde povazovat za zehlicku, ikdyz ma pak treba pekny prubeh…
Tak ma este zaujima kolko stoji ta vidla v CR – niekto vravel o 12.000 CZK? V SR stoji 12.000 SKK, co je myslim celkom dobra cena :-)
Nechci zakládat nové téma, tak dotaz napíšu sem: nikde ve specifikacích ani na pellsu ani u magury jsem nenašel jak dlouhý se dodává sloupek u této vidlice (standardně). Mám totiž dost dlouhou hlavovou trubku (18cm)
tohle je docela nefér napsat že máš hlavovou trubku 18cm a nemít své kolo v profilu :-)
staré je pryč, nové se právě staví. je to ocelový fort, má být optimalizován na 80mm zdvihu vidlice, ale důležitější je výška ke korunce.
podle me to bude neco kolem 25cm …
25 cm by mělo stačit (teoreticky), díky. některé vidlice mají jen 20
Jo to si nemysli. Mám za to, že normálně má vidlice určená pro samostatnej prodej sloupek dlouhej 265mm. Samozřejmě nemluvim o montážních verzích
265 by bylo samozřejmě jistější. pro jistotu jsem kontaktoval prodejce
Nevozíte nebo nemáte někdo zkušenosti s Menjou 130 2009?
Up, nikdo nic? Aspoň graf průběhu by se šikl.