zdravím všechny, potřebuji jen malou radu, lze na toto kolo: http://www.merida-bike.cz/…tfs-500-d-08 dvyměnit původní 80 mm vidlici za 100mm?Moc se v těch rozměrech nevyznám, tak bych potřeboval poradil.
zdravím všechny, potřebuji jen malou radu, lze na toto kolo: http://www.merida-bike.cz/…tfs-500-d-08 dvyměnit původní 80 mm vidlici za 100mm?Moc se v těch rozměrech nevyznám, tak bych potřeboval poradil.
jo to není problém
díky
Fakt ne? ja bych rekl, ze se zmeni geometrie a kolo muze pri vyjezdech prepadavat dozadu – resp bude slozitejsi predni kolo udrzet v kopci na povrchu..
nepodstatné,
No poznat to jde ;)
jak moc nepodstatné?:) ta původní vidlice mi na Silesii odešla, ani se nehne, tak bych využil „příležitost“ a rovnou ji vyměnil za novou, ale radši bych právě 100
ještě související otázka: je velký risk kupovat vidlici z bazaru, navíc přes net?
Já dal na tendle Merida rám (o rok novější, ale geometrie bude asi stejná) vidli 120 a bylo to v pohodě. Viz muj profil.
Geometrii by to mělo mít stejnou, a říkáš 120 a v pohodě jo? Taky sem nad tím uvažoval, ale měl se mstrach že to bude už moc
Možná to trochu hůř šlo do kopce, ale dalo se. Taky musíš vzít v potaz že cenťák dva to zajede jenom tim že na to sedneš, pokud to bude nějaká normálně citlivá vidlice (Epicon).
Mám taky tuto Meridu, ale o rok starší s V-brzdami. Hodil jsem tam Epicona 120mm od TT a v pohodě. :o)
Taky jsem si to dřív myslel, vyvedli mě tu z omylu. Na kole má Suntour XCM, což je 80mm, ale prakticky s nulovym sagem, u 100mm vidlic se většinou doporučuje sag kolem 20%, takže se to dostane zhruba na tu samou výšku, jako 80mm bez sagu. Jedinej teoretickej problém je při locku, ale když zamykáš ve výjezdu, tak leda asfalt nebo rovná cesta a tam to zase až tolik nevadí. Ale ten pocit toho přepadávání dozadu při tom přechodu nejspíš bude, pokud tam dá nějakou slušnější vidli, tak bude o pěknejch pár set gramů lehčí a to kolo půjde na zadek znatelně snáz.
rozdíl v geometrii samozřejmě bude, ale nebude to nic drastickýho. Co se týče zvedání předního kola v kopcích tak to se dá jednoduše poštelovat – představec, podložky pod představcem, sedlo – ve výsledku vůbec bych se nebál změny zdvihu z 80 na 100 mm
Aha, tak to je potom mozne.. Ja porovnaval svoje kolo, kde mam na vidli zdvih 90–110 a vyjezd se 110 je zkratka slozitejsi. Nicmene vyrobce by mel doporucit nejakou maximalni hodnotu a nad tu bych nesel – vzhledem k tomu, ze Merida dava na vetsinu HT vidle se zdvihem 80, drzel bych se ji.
já bych zvedal, 80je k ničemu
Jestli uz ho ma doma, tak asi jo.. Ja jsem predloni Meridu nechtel prave kvuli zdvihu 80.
není k ničemu je to pro mrtě chrty :)
To je zase kec…
počkej, počkej, jak na čem, na crossce mi stačí 62 :)
Nevim já měl na starým kole Marzzocchi MX comp 85mm a měl jsem doporučenej sag 15–20% jasný že pak ve výsledku je sag u 85mm vidle menší než u 100mm ale je to zanedbatelný. Opravdu bych se toho nebál
zvýší se o 1,5cm reálně ještě o míň, protože tu vidlici konkrétně na tomto kole znám a je to necita nastavit tam rozuimný sag je fakt problém. Nějaká citlivka by se mohla propadat víc.
tuto malou změnu doženeš na úhlu a podložkách představce.
já přešel ze 100 na 120 a geometrie se sice změnila, ale prostě jsem si na ni po pár výjezdech zvyknul a bylo to…:)
100mm Bude úplně OK.
otázka je, jak to snese tahle konkrétní vidlice, třeba u reby atd. bych obavy vůbec neměl, ale s touhle meridou nemám zkušenosti…
nicméně opět, 100mm lepší 80ti
Já myslel že koupí přímo nějakou 100vku.
koza aby se v tom vyznala
To teda…Ale esi chce abgrejdovat tu co má tak ty by taky šlo…Ta se dělá i v 100mm zdvihu…Ale taky bych rači koupil jinou…
jasně že jinou,tuhle starou 80tku bych rád vyměnil za nějakou lepší, 100vku
otázka je, jak to snese tahle konkrétní vidlice, třeba u reby atd. bych obavy vůbec neměl, ale s touhle meridou nemám zkušenosti…
tou meridou myslis co?
Já letos dával na Meridu 300D 08 Epicona z TT se 100mm. Geometrie se nijak zásadně nezměnila, pohodlí nesrovnatelné, vidle krásně žehlí i menší nerovnosti. XCM byla oproti tomu jak pevná, navíc v chladnu tuhla.
Ale je fakt, že to cca půl kilo jde poznat. Ten rám už sám o sobě má někdy tendenci se stavět na zadní, asi kvůli krátké zadní stavbě a fakt že sem měl ze začátku s Epiconem pocit, že je to takové divočejší. Ale když člověk příjde na to jak šlapat v terénu do kopce na lehké převody, tak i ta 100 nedělá sebemenší problémy. Prostě je to o technice. Ten rám by podle mě snesl i 110–120. Ale víc bych už asi nezkoušel. No a to tam mám ještě jednu podložku, takže kdyby náhodou, tak to můžu doladit tam.
Já sem na starym Cubu vymenil starou Judynu sotva 80mm za 110 mm Epico n TT a nic sem nepozoroval…
prosím ještě o jednu radu, půjde tam,co se týče rozměrů,napasovat tahle konkrétní vidlice? http://www.kupkolo.cz/…10_4590.html
podle me prd poznas pokud to nebude vidlice o tridu kvalitnejsi, samotnej vetsi zdvih nic pozorovatelnyho nezarucuje (autor je totalni vidlicovy amater)
jojo,autor je totální vidlicový amatér:) ale vidle co tam je původní je prostě i pro mě takvoá ijaká, řekl bych skoro pevná:) ale na mých 1000–1500km co ročně najedu se mi nechce kupovat nic extra,navíc s ohledem na cenu kola…
já jsem tu puvodní rovnou vyhodil a dal tam stavitelnou 100–130 a nemám nejmenší problém.
Nebal bych se toho, mam stejny ram a vymenil jsem vidli za 90–120, neni to problem. Jak uz tady zaznelo, muzes si pohrat s predstavcem a podlozkama a trosku to doladit, s tou 100kou to urcite nebude problem. neni se ceho bat.
Ztratím záruku, když si změním zdvih na vidlici ( tím nemyslím stavitelnou z řídítek ale stavitelnou že se rozebere a cosik se tam předělá :-D )
Btw jaký to má vliv na životnost atd? Mám pružinovou RS Tora.