Ahoj, chci se jen zeptat, jaký (a zda-li vůbec) má vliv natlakovaný plášt (4 bary – což je uvedené maximum) na životnost ráfku – konkrétně Cmax SL. Už jsem tu občas viděl foto podélně rozčeslých ráfků (od díry k díře). Za reakce děkuji předem
Ahoj, chci se jen zeptat, jaký (a zda-li vůbec) má vliv natlakovaný plášt (4 bary – což je uvedené maximum) na životnost ráfku – konkrétně Cmax SL. Už jsem tu občas viděl foto podélně rozčeslých ráfků (od díry k díře). Za reakce děkuji předem
Tak zrovna u techto kol bych mel krapet strach. Zalezi taky jakou sirku plaste mas na mysli a kolik vazis.
šířka pláště 2,1 a moje váha 90 kg (bez kola)
Se spíš nabízí otázka, kterej blázen by volil tlak 4 bary na mtb?
přesně, podle mě je max 3 bary ale to už je beton
osobně vozím 1,65–1,85 vzadu, a vepředu 1,4
je sice strašlivě hezký, že tu píšeš tlaky, na které hustíš, ale pokud nenapíšeš i o jaký jde plášť, tak je to údaj s minimální vypovídací hodnotou
+1
tufo XC5
reálná šířka kolem 47mm
To ale není plášť :). Jsou to šílený užovky, XC2 maj cca 48mm a Fast Traky 2,0 mi najednou začaly připadat jako celkem tlustý pláště :D.
jsem na tom naprosto stejně:-D když sem dal vedle sebe galdy a fast traky tak jsem byl zděšen:-D
ale zas galdy se ani při nízkém tlaku nežvýkají v zatáčkách jak třeba bezduše
Michelin XC Dry 2
a proč ne? nevidím důvod proč by to někdo nevolil když má jet třeba jen po asfaltu.
A jinak na ráfku bejvá napsano vetsinou max. tlak na který muzes nafoukat dusi ;), nebo se podiv do manuálu.
tak ty vozíš 5 barů aj do terénu:-D
vysoký tlak má na silnici jen málo % ve zrychlení jízdy, zato rozdíl mezi nabušenou a „podhuštěnou“ gumou v terénu je brutální
5 barů sem snad nikde neměl protže vetšina plastu byla do 4,5, ale já psal treba na asfalt. Ale nevidím stím problem jet i v terenu.
no, tak kolem těch 4–5 dávám do silničky na zimu:-D
Taky jsem před pár lety neviděl :). Asi tak když jsem vozil toho modrýho Authora :D. 4atm do terénu pořád, dneska už vím, co to bylo za nesmysl…
To bude asi syndrom modrých Authorů, já to taky párkrát udělal:) Jet s tím ale bylo peklo, navíc ještě s shitovou rst vidlou.
Hahá, RSTčko, to je nostalgie :D. A jak jsem si bojoval, abych měl aspoň Gilu a ne Capu :D. Na druhou stranu je to smutný, jak mi v tý době stačilo málo a stejně mě to bavilo…
Já měl Gilu a byla to stejná zoufalost jako kamarádova Capa. Nebo se pletu?:)
No jasně, zoufalý to bylo všechno, ale v tý době jsem žil ve šťastný nevědomosti :).
Přesně:) Ostatně vidle byla úplně první věc, co jsem na kole měnil a taky to, co mě přivedlo sem. Taky slušná nostalgie:)
Nad ty 3atm už ti to stejně skoro nic nepřidá… U 90kg možná teda trochu víc, ale ne o moc.
třeba já :O(
a k čemu tak velký tlaky?
Třeba,když máš přes metrák,hmm :)
Hmm, přes metrák mám a nevozím to natlučený ani na polovinu téhle cifry. (:
Takže jezdíš pod 1,5?
Ne, jezdím velmi často pod 2 bary. Pokud se správně dívám, tak byla řeč o čtyřech.
Na 1,5 už bych to asi na bezduších vyzul.
jo, díváš se správně – řeč je o 4 …a nežvejká se to někdy pod tvojí vahou?
Na XC jsem s tím nikdy problém neměl.
lépe odvaluje :)
to ti rekl stary vyslouzily zavodak co jezdil pevnou vidlu k tomu 1,5" plaste vzadu ten s hrubsim vzorekem k tomu 50cm riditka a 130mm predstavec – to ja poznam ;-)
perfektní zhodnocení! :)
částečně si odhalil pravdu :o)) …ale mně to takhle fakt vyhovuje (prozatím)
u tebe uz nereknu – z toho vyrostes :D
ale mam to z vlastni zkusenosti… jak jsem byl mladsi taky jsem zil v tom ze kdyz nekdo zajizdel bedny a byl dobry ze musi mit pravdu… taky najdu doma jeste par riditek zkracenych na cca 54cm ( pouzitelne max pro decka) i 130mm predstavec… :D
proste neni nad to vyzkouset si vse na vlastni kuzi a pak si zkusit udelat pokud to pujde ne moc zaujaty vysledek :)
a nezáleží to spíš na směsi a vzorku? :)
.
máš to napsané na pláštích já hustím na 3,7 barů a mám 29 kola
pokud mas 170kg je vsechno ok ;-)
:)
Taky ted resim problem s drncanim. Mam na MTB plaste Rapid Bob a Racing Ralph oboje nahusteny na 4 bary. A pozoruju takovy divny drncani od vidlice (Suntour Raidon). Takze mam to podhustit tak na 3 bary a neresit, nebo je neco spatne s vidli?
pod tema 170–200kg dostala dost zabrat takze muze byt neco praskleho… radeji bych to zkontrolovat ;-)
:DDD „podhustit mtb pláště na 3 bary“
nevím, kolik vážíš a co jezdíš, ale zkus pro začátek třeba 30/35 psů a nejspíš to okamžitě drncat přestane… teda pokud máš nějak nastavený odskok
Jezdim vetsinou jen po asfaltu, proto maximalni tlak plastu.
Takze je drncani pri vysokym tlaku normalni? Vidle lehce klepe, tak jsem myslel, jestli se uvnitr neco nepo…
ale ono to u současných mtb plášťů není tak, že čím větší tlak, tím menší valivý odpor… nad nějakou hranicí tlaku už při dalším přidávání zůstává ten odpor víceméně stejnej… já mám třeba přes 100 a na jaře jsem na většinou asfalt s dušema foukal NN/RaR tak 35/40… zkoušel jsem víc a možná to malinko na rychlosti přidalo, ale podstatně ubralo na pohodlí
drncání je při vysokém tlaku normální, klepání už asi moc ne – máš nějak nastavenej ten odskok?
Odskok mam nastavenej mezi zelvou a zajicem, ale spis k zelve a na maximalni mekkost.
Vazim kolem 75Kg. Jak pripadne resit drobny klepany vidle?
tak to mas brutalne nafoukane kdyz vazis tak malo…
ale k te vidlici… rozeberu podivam se co je spatne, vymenim/opravim/namazu slozim a jezdim dal :)
Nech taky neco na nej. Alespon ro svezeni, kdyz uz mu opravis vidli ;-) :-)
kdyz mu ji opravim tak se budu vozit ja – to da rozum prece :D
Jo tak to mas recht :-)
No zkusim ubrat tlak a uvidim. S tou vidli bych pak pripadne potreboval poradit. :)
Ten odskok na to ma vliv?
3 bary mi připadá optimum na zadek. Ale pokud vozíš duše, tak bacha na cvakání na ostrých kamenech.
no jo, při tom tlaku se začnou projevovat kdejaké (i skryté) vůle – třeba i ve vidli = to všechno chápu, ale to už je věc druhá – u mé Lefty s tím nemám (aspon zatím) problém – jenom mi tu zatím nikdo relevantně nedokázal osvětlit položený dotaz, tzn. zda-li může takhle natlakovaný plášt časem roztrhnout (nebo i jinak zničit) Cmax SL?
Hodis mi nejaky foto? O tomhle problemu jsem nikdy neslysel. Bratr na svym GT Avalanche 3.0 2008 pumpuje 4–4,5 baru a porad to drzi pohromade :D.
a ma na tom CMaxy?:)
muze…
Při nižším tlaku ho zase někde trefíš a odděláš ho tím. Prostě to je spotřebák a všechno jednou praskne, nemá smysl si k ráfku tvořit citovej vztah :). Nižší tlak ti přecijen ale v terénu dá opravdu hodně jak v pohodlí, tak v trakci.
…nejde ani tak o nějaký citový vztah k ráfku – zásnuby ještě nechystáme, ale ta cena nového ráfku taky není zanedbatelná (cca 2.800 kč) proto mně to zajímá.
ano, fotky mluví sami za sebe – oboje SLRka …ono možná za to může i ten faktor, že SLR má menší rozteč (tuším 19 mm) oproti širšímu SL (?? mm). Může to být i proto?
Samozrejme to hraje roli, SLR jsou na to nachylnejsi.
Byly to prvni fotky, ktere jsem nasel.
Jinak ale na tento problem vseobecne trpi lehky rafky, at uz jsou to probirany CMaxy, nebo treba remerxy, sun atd.
jak který SL, novější SL už jsou taky 19 (ty bez samolepek s dvoubarevnou nábou). Starší SL byly širší, těžší ale brutální držáky, i když po 4+ letech začaly dost lidem odcházet dráty a přepletení je tak dvojka.
Tak tohle je ročník 2007 (bez dvoubarevné náby), tzn. že to jsou ještě ty držáky?
P.S.: Mimochodem jsem vyhrabal starý rozpis faktury (2010):
Mavic servisuje v ČR jenom KaStar?
jo ty držej, respektive drží nejlíp ze všech maviců mtb co se jim zatím podařilo vyrobit.
servisuje to víc lidí, ale díly dodává ofiko jen Kastar. Takže si to servis objedná u Kastaru a pak ti to udělá. Neofiko nabízí díly i Bikesport a asi i další
jj, díky za info
nevím jak cmax, ale třeba 721 je na to celkem háklivý
Může.
a sakra – tímhle je vše vysvětleno …takže na šířku pláště 2,1 je maximum 4 bary (podle tabulky)
Dík za info + i to odstrašující foto :O(
vážně jsi tomu nepomohl nějakou výraznější ránou, případně to bylo přefoukaný hrubě přes 6 ne? Chyba manometru třeba…
U Mavic novější SL, všechny SLR a některý crosstrail docela trpí na praskliny kolem ventilku, zřejmě to částečně souvisí s používáním duše nebo vyšších tlaků, ale nakonec to praskne i s nižším tlakem. Více méně je to otázka času u každého ráfku. čím lehčí, tím dřív to rupne.
aby se stalo toto, uselo být v plášti mnohem více než 4 a přejezd pravděpodobně přes nějakou překážku navíc nepletu se? Ani 5 br. by to nedokázalo jen tak a to jsem si jist.
Neni to teda moje, ale plášť byl 2,0" široký a bouchlo to prej při foukání při tlaku 5bar. Jak moc se tomu tlaku dá věřit, ani proč se snažil nafoukat tak velkej tlak, kterej je přes limit pláště i ráfku, ti nepovím.
muze:)
Jak pise dole Blacky…
aho. na tvoji váhu 90 kg 4 bary fakt zbytečně moc, trochu uber a bude v poho, jinak na ráfek nebudou mít zásadní vliv ani 4 bary vydrží to v pohodě.
kéž by to tak bylo v reálu…
Ja by som sa chcel spytat, ako je to u krosovych kol?
Mam tento plast:
http://www.schwalbe.com/…ity/produkt/?…
sirka plasta je okolo 3.5cm.
Na plasti je uvedene 50–85 PSI, tak som ich nafukal na 70, kedze mam 90kil. Neviem ale ci to nie je zbytocne moc? Nechcem si znicit rafky, kedze jazdim aj po terene…